آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را در اختیار دارد و کانادا از نظر رفاهی یکی از بهترین کشورهای دنیا است؛ پس بدون شک انتخاب بین این دو کشور کار راحتی نخواهد بود. انتخاب مقصد مهاجرت حساسیت بالایی دارد و مسیر آينده شما را تعیین می‌کند. شما باید شرایط هر دو کشور را بررسی کرده و با هم مقایسه کنید و در نهایت ببیند کدام کشور تناسب بیشتری با خواسته‌ها، نیازها و شرایط شما دارد.

کانادا یا آلمان؟ مقایسه از نظر شرایط تحصیلی

هر دو کشور در لیست صد دانشگاه برتر دنیا (رتبه‌بندی QS) سه نماینده دارند. به طور کلی می‌توان گفت هم آلمان و هم کانادا جزو بهترین کشورها برای ادامه تحصیلند. تحصیل در این کشورها هم برای علاقه‌مندان به فضای آکادمیک مناسب است و هم برای کسانی که دوست دارند بعد از تحصیل وارد بازار کار شوند انتخاب خوبی خواهد بود. در آلمان و کانادا بعد از تحصیل هم می‌توانید برای مقطع بعدی اقدام کنید و هم امکان ورود به بازار کار برای شما وجود دارد.

تحصیل در کانادا یا آلمان.webp

کانادا یا آلمان؟ مقایسه از نظر هزینه تحصیل و زندگی

تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است اما زندگی در این کشور به‌هیچ‌وجه ارزان نیست. هزینه‌های زندگی در آلمان نسبت به کانادا با اختلاف کمی بیشتر است. هر دو کشور از نظر هزینه‌های زندگی کشورهایی نسبتا گران به‌حساب می‌آیند. البته برای تحصیل در کانادا باید شهریه را هم به هزینه‌های زندگی حساب کنید. شهریه دانشگاه های کانادا از ۱۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار کانادا متغیر است. هر دو کشور از نظر بورسیه و کمک‌هزینه‌های تحصیلی وضعیت خوبی ندارند و برای تحصیل در این دو کشور بهتر است تمکن مالی خوبی داشته باشید. اگر تحصیل ارزان در خارج از کشور مد نظر شما است، ایتالیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای مشاوره اولیه رایگان کلیک کنید.

کانادا یا آلمان؟ مقایسه از نظر مسکن دانشجویی

اگر این دو کشور را از نظر هزینه و تنوع مسکن دانشجویی مقایسه کنیم، آلمان شرایطی به‌مراتب بهتر از کانادا دارد. اگر قصد شما تحصیل در کانادا است باید مقدار قابل توجهی بودجه برای اجاره محل سکونت در نظر بگیرید. البته راه دیگر این است که با چند دانشجوی دیگر هم‌خانه شوید؛ اما به‌هرحال اجاره خانه در کانادا گران‌تر از آلمان است. از طرف دیگر کسانی که در آلمان تحصیل می‌کنند گزینه‌های مختلفی برای مسکن دانشجویی پیش رو دارند. گزینه‌هایی که از نظر هزینه نسبت به کانادا منطقی‌ترند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب همه چیز درباره اجاره خانه در آلمان مراجعه کنید.

مسکن دانشجویی در آلمان و کانادا.webp

کانادا یا آلمان؟ مقایسه از نظر نیازمندی‌های زبان

همانطور که می‌دانید زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی است و تدریس در اکثر نقاط این کشور به زبان انگلیسی انجام می‌شود. اکثر برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در آلمان به زبان آلمانی تدریس می‌شوند اما در این میان برنامه‌های بین‌المللی هم وجود دارند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. با مدرک آیلتس امکان مهاجرت تحصیلی به آلمان و کانادا وجود دارد. دانشگاه‌های آلمان و کانادا معمولا به آیلتس بالای ۶/۵ پذیرش می‌دهند. البته تفاوت اینجا است که حتی اگر ویزای تحصیلی آلمان را با ارائه آیلتس دریافت کنید، برای ارتباط گرفتن با هم‌کلاسی‌ها، اساتید و مردم به زبان آلمانی نیاز خواهید داشت. به طور کلی اگر این دو کشور را از نظر نیازمندی‌های زبان مقایسه کنیم، شرایط کانادا برای دانشجویان خارجی راحت‌تر است و خیلی سریع‌تر می‌توانید زبان این کشور را یاد بگیرید.

کانادا یا آلمان؟ مقایسه از نظر زندگی پس از تحصیل

هر دو کشور جزو قوی‌ترین اقتصادهای دنیا به‌حساب می‌آیند و از نظر نرخ بیکاری هم شرایط بسیار خوبی دارند؛ در نتیجه کار پیدا کردن بعد از تحصیل گزینه خوبی برای ماندگار شدن در این کشورها و اخذ اقامت دائم خواهد بود. هم کانادا هم آلمان بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان خارجی به آن‌ها فرصت می‌دهند تا کار پیدا کنند. سه تا پنج سال کار و پرداخت مالیات در هر کدام از این کشورها به شما این امکان را می‌دهد تا برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. از نظر فرصت‌های شغلی موجود برای فارغ‌التحصیلان، آلمان شرایط بهتری نسبت به کانادا دارد.

زندگی پس از تحصیل در کانادا یا آلمان.webp

کانادا یا آلمان؟ مقایسه از نظر سخت‌گیری ویزا

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب کشور مقصد، میزان سخت‌گیری موجود در صدور پذیرش و ویزای تحصیلی آن کشور است. اگر کانادا و آلمان را از این نظر مقایسه کنیم، اختلاف چندانی بین هزینه مهاجرت به آلمان با توجه به روش مهاجرتی متغیر است. به طور کلی هزینه‌های زندگی در آلمان به چند بخش اصلی تقسیم می‌شود:ویزای تحصیلی کانادا و آلمان وجود ندارد. درصد موفقیت درخواست‌های پذیرش از آلمان و کانادا کمتر از ۵۰ درصد است. این یعنی ریسک ریجکت شدن برای هر دو کشور بسیار بالا خواهد بود. به عبارت دیگر کسانی که می‌خواهند در این دو کشور تحصیل کنند باید شرایط بسیار خوبی از نظر معدل، نمره زبان و تمکن مالی داشته باشند؛ چرا که رقابت برای تحصیل در این کشورها بسیار بالا است.

مهاجرت با سیم آخر

اگر شرایط تحصیل در آلمان و کانادا را دارید، ما در سیم آخر آماده‌ایم تا مسیر را به شما نشان دهیم و برای طی کردن این مسیر شما را همراهی کنیم. مشاوره اولیه سیم آخر (بررسی شرایط شما و ارائه راهنمایی‌های کلی در مورد مهاجرت) کاملا رایگان است. ما علاوه بر آلمان و کانادا، ایتالیا، فرانسه، نروژ و اسپانیا را نیز در سبد خدمات خود داریم و برای مهاجرت به این کشورها در کنار شما خواهیم بود.

جمع بندی

مهاجرت تحصیلی به کانادا و آلمان ، هر دو گزینه‌های ایده‌آلی برای مهاجرت به حساب می‌آیند. هر دو کشور از نظر سطح آموزش عالی، رفاه اجتماعی، امنیت و اقتصاد شرایط بسیار خوبی دارند. این یعنی انتخاب بین آلمان یا کانادا کار راحتی نیست. البته این شمایید که باید شرایط تحصیل و زندگی در این دو کشور را با شرایط دلخواه خود مقایسه کرده و بهترین را انتخاب کنید؛ چرا که هر شخص شرایط مخصوص‌به‌خود را دارد. ما در این مقاله سعی کردیم ابعاد مختلف تحصیل و زندگی در آلمان را با کانادا مقایسه کنیم.