اگر به ادامه‌تحصیل در رشتۀ MBA در خارج از کشور فکر کرده باشید، احتمالاً به نام مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا برخورده‌اید. هر سال بیش از ۵۰هزار دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در اسپانیا به شهرهایی با جمعیت دانشجویی بسیار زیاد، مانند مادرید و بارسلونا سفر می‌کنند. مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا شهرتی جهانی دارند. به‌گفتۀ Financial Times، در فهرست دَه مدرسۀ کسب‌وکار برتر اروپا تعداد مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیایی بیشتر از کشورهای دیگر است. دانشجویان با تحصیل در رشتۀ MBA در اسپانیا، علاوه‌بر به‌دست‌آوردن فرصت تحصیل در مدرسه‌های کسب‌وکار برتر اروپا به زبان انگلیسی‌، از مزایای دیگری نیز بهره‌مند می‌شوند. در این مقاله، با برخی از مزایای تحصیل MBA در اسپانیا در سال ۲۰۲۱ آشنا خواهید شد.

۱. مدرسه‌های کسب‌وکار برتر اسپانیا

براساس فهرست Financial Times، تعداد زیادی از دَه مدرسۀ کسب‌وکار برتر اروپا در اسپانیا قرار گرفته‌اند. همچنین، مجلۀ The Economist نام دو مدرسۀ کسب‌وکار اسپانیایی را در فهرست مدرسه‌های کسب‌وکار برتر دنیا قرار داده است. معیارهای انتخاب مدرسه‌های برتر معمولاً شهرت مؤسسه‌ها، بین‌المللی‌بودن‌، سرعت پیدا‌کردن شغل‌های مدیریتی فارغ‌التحصیلان و میزان رضایتمندی دانشجویان از برنامه‌ها و دوره‌های تحصیلی است. برای مثال، یکی از معیارهای Financial Times برای انتخاب، میزان حقوق سالانۀ فارغ‌التحصیلان محسوب می‌شود که در فارغ‌التحصیلان مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا به بیش از صدهزار یورو در سال رسیده است.

۲. انتخاب از میان تخصص‌های رشتۀ MBA

یکی از مزایای تحصیل MBA در اسپانیا امکان انتخاب یک تخصص از میان گزینه‌های بسیار زیادی است که در مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیایی به دانشجویان ارائه می‌شود. بعضی از این تخصص‌ها عبارت‌اند از: ارتباطات و روابط‌عمومی و مدیریت گردشگری و مهمان‌نوازی و امورمالی و بانکداری جهانی. درواقع با تحصیل MBA در اسپانیا، روی هر تخصص مدیریتی و کارآفرینی دلخواه می‌توانید تمرکز کنید. علاوه‌براین، دوره‌های مدیریت بازرگانی مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا به دانشجویان امکان می‌دهد روی نمونه‌های مطالعاتی واقعی کار کنند تا به استانداردهای حرفه‌ای و شرایط لازم برای هر زمینه دسترسی داشته باشند.

۳. پذیرش آسان در مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا

۳. پذیرش آسان در مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا

شرایط لازم برای ورود به مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا درمقایسه‌با کشورهای غربی و دیگر کشورهای اروپایی ساده‌تر است. معمولاً مدرک اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا اسپانیایی و مدرک پایان تحصیلات دبیرستان یا کارشناسی برای ورود به این مؤسسه‌ها در اسپانیا کافی است؛ اما با وجود رقابت‌های شدید میان متقاضیان تحصیل در اسپانیا، داشتن نمره‌های عالی، علاقه به کارهای داوطلبانه، سابقۀ کارآموزی و تجربۀ کار قبلی برای پذیرش دانشجویان جدید امتیازهای مثبتی محسوب می‌شوند.

۴. مشارکت در فرصت‌های کارآموزی منحصربه‌فرد

دوره‌های مدیریت بازرگانی و MBA در اسپانیا استاندارهای عالی آکادمیک را دنبال می‌کنند و معمولاً یک دورۀ مهارت‌های حرفه‌ای را شامل می‌شوند. در این دوره، دانشجویان مهارت‌های پایۀ مدیریتی‌شان را بهبود می‌بخشند. علاوه‌براین، با داشتن این رویکرد عملی فرصت‌های کارآموزی بسیاری به‌دست می‌آورند؛ چراکه بیشتر مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا با شرکت‌های چندملیتی همکاری می‌کنند. حتی بعضی از دانشجویان پس از پایان تحصیلاتشان در اسپانیا شغل‌های دائمی می‌توانند بیابند.

۵. لذت‌بردن از هوای گرم و مردم مهمان‌نواز

مردم اسپانیا به مهمان‌نوازی مشهورند و به‌گفتۀ مجلۀ Daily Mail، اسپانیا بهترین کشور دوستدار گردشگران در دنیاست؛ بنابراین با تحصیل در این کشور، به‌راحتی با مردم بومی اسپانیا ارتباط برقرار می‌‌کنید. علاوه‌براین، کنارآمدن با وضعیت آب‌وهوایی اسپانیا کار بسیار ساده‌ای است؛ چراکه این کشور تقریباً هیچ‌وقت آب‌وهوای نامساعد ندارد و با زندگی در آن معمولاً آب‌وهوای آفتابی و مطلوبی را تجربه می‌کنید.

۶. فعالیت‌های فرهنگی زیاد

۶. فعالیت‌های فرهنگی زیاد

اسپانیا جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و یکی از کشورهای گردشگری برتر جهان به‌شمار می‌رود. با تحصیل در مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیایی، در فعالیت‌های فرهنگی بسیار زیاد این کشور می‌توانید شرکت کنید و در زیبایی بی‌نظیر فرهنگ اسپانیا غوطه‌ور شوید. برای مثال، با تحصیل در بارسلونا شاهکارهای معماری گائودی را می‌توانید ببینید و در ساحل زیبای بارسلونتا قدم بزنید یا با تحصیل در مادرید، از قصر سلطنتی مادرید، موزۀ پرادو، میدان گاوبازی لاس ونتاس و جاذبه‌های گردشگری دیگر این شهر می‌توانید دیدن کنید.

۷. تعداد زیاد دوره‌های MBA به زبان انگلیسی

یکی از مزایای تحصیل MBA در اسپانیا فراهم‌بودن امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. تعداد دوره‌های انگلیسی‌زبان در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته‌های دیگر در اسپانیا زیاد نیست؛ اما بسیاری از مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا دوره‌های MBA را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. البته برای پیشرفت و موفقیت در سِمَت‌های مدیریتی و مربوط به کسب‌وکار در اسپانیا، درنهایت بهتر است زبان اسپانیایی یاد بگیرید. به‌طورکلی، با داشتن مهارت زبان اسپانیایی فرصت‌های شغلی بسیار زیادی پیدا می‌کنید‌؛ چراکه از دیدگاه کارفرمایان سراسر دنیا، تسلط به زبان‌های دیگر مهارتی بسیار ارزشمند است.

۸. اعتبار مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا در دنیا

اگر به شروع یا توسعۀ کسب‌وکار در اسپانیا یا کشورهای آمریکای‌لاتین علاقه‌مندید، تحصیل در دوره‌های مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌ها و مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا به شما کمک زیادی می‌کند. افزون‌براین، بدون درنظر‌گرفتن مکان مدنظرتان برای پیشرفت و بهبود مهارت‌های کارآفرینی، مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا شما را به مدیری ماهر تبدیل و برای سِمَت‌های مدیریتی به‌خوبی آماده می‌کنند. دوره‌های مدیریت بازرگانی اسپانیا رویکردی بین‌المللی برای آموزش‌هایشان دارند‌. شرکت‌های چندملیتی سراسر دنیا افراد تحصیل‌کرده در مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا را در سِمَت‌های مختلف استخدام می‌کنند؛ بنابراین، داشتن سابقۀ تحصیل در اسپانیا نکته‌ای مثبت در رزومه‌تان خواهد بود.

۹. جامعۀ چندفرهنگی اسپانیا

۹. جامعۀ چندفرهنگی اسپانیا

در اسپانیا، در میان جامعه‌ای چندفرهنگی می‌توانید زندگی کنید. علاوه‌براین، مدرسه‌های کسب‌وکار اسپانیا از همه‌جای دنیا دانشجو می‌پذیرند؛ بنابراین با تحصیل MBA در اسپانیا، از مزایای حضور در محیطی بین‌المللی با امکان ایجاد شبکه‌های کاری گسترده بهره‌مند می‌شوید. ایجاد شبکه‌های کاری یکی از عوامل مهم برای داشتن کسب‌وکاری موفق است.

۱۰. بورسیه‌ها و اسکالرشیپ‌های دانشجویان بین‌المللی

هدف مدرسه‌های کسب‌وکار در اسپانیا جذب تعداد زیادی دانشجوی مستعد است و برای رسیدن به آن، اسکالرشیپ و وام‌های دانشجویی فراوانی به دانشجویان، ازجمله دانشجویان خارجی اعطا می‌کنند. برای تحصیل در بیشترِ دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی رشتۀ مدیریت بازرگانی در این کشور اسکالرشیپ می‌توانید دریافت کنید. فقط کافی است در وبگاه مدرسه‌های کسب‌وکار بخش اسکالرشیپ‌ها را بیابید یا ازطریق ایمیل با آن‌ها تماس بگیرید. همچنین، برای یافتن گزینه‌های موجود از ابزارهایی مانند وبگاه Studyportals Scholarship می‌توانید استفاده کنید.



منبع: