شهر برمن در شمال کشور آلمان واقع شده است و بیش از ۵۷۰هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. این شهر بزرگ‌ترین شهر در کنارۀ رودخانۀ ویزر محسوب می‌شود که در سراسر این کشور جاری است. بندرگاه برمن بخشی از دومین بندرگاه بزرگ آلمان پس از بندر هامبورگ و فرودگاه آن دوازدهمین فرودگاه شلوغ این کشور به‌شمار می‌آید. این شهر مرکز بزرگ فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی است و چندین گالری و موزه نیز در خود جای داده و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، به‌ویژه در زمینۀ صنایع غذایی در آن فعالیت می‌کنند. ناگفته نماند این شهر از دانشجویان دانشگاه برمن و چهار دانشگاه دیگر نیز میزبانی می‌کند‌. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در آلمان، شرایط زندگی و تحصیل در شهر برمن را تشریح می‌کنیم.

آب‌وهوای شهر برمن

شهر برمن تابستان‌هایی دلپذیر و نیمه‌ابری و زمستان‌هایی طولانی و بادخیز دارد. میانگین دمای هوای این شهر در طول سال بین ۱- تا ۲۳ درجۀ سانتی‌گراد است و به‌ندرت به کمتر از ۹- یا بیشتر از ۲۹ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بیشینه و کمینۀ دمای هوا در آگوست به‌ترتیب به ۲۳ و ۱۳ درجۀ سانتی‌گراد و در فوریه به‌ترتیب به ۴ و ۱- درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. افزون‌براین، حدود هشت ماه از سال در این شهر بارندگی است و احتمال بارش باران در تمام طول سال وجود دارد. نکتۀ مهم دیگر اینکه بیش از پنج ماه از سال در این شهر باد با میانگین سرعت حدود ۱۸ کیلومتر‌بر‌ساعت می‌وزد.

دانشگاه برمن

دانشگاه برمن سال ۱۹۷۱ تأسیس شد و هم‌اکنون، میزبان بیش از نوزده‌هزار نفر دانشجوست. این دانشگاه دوازده دانشکده دارد که عبارت‌اند از: دانشکدۀ فیزیک و مهندسی برق، دانشکدۀ شیمی و زیست‌شناسی، دانشکدۀ ریاضی و علوم کامپیوتری، دانشکدۀ مهندسی، دانشکدۀ علوم زمین، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ اقتصاد و کسب‌وکار، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشکدۀ علوم فرهنگی، دانشکدۀ زبان و ادبیات، دانشکدۀ علوم بهداشت و علوم انسانی و دانشکدۀ علوم آموزشی و علوم کودک. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه برمن ازاین‌قرارند: مهندسی، جامعه‌شناسی، جغرافیا، ارتباطات و مطالعات رسانه، سیاست و مطالعات بین‌الملل، هنر، هنرهای نمایشی، تاریخ، فلسفه، الهیات، زبان و ادبیات، زبان‌شناسی، حقوق، تربیت‌بدنی، شیمی، ریاضی، فیزیک، نجوم، زمین‌شناسی، محیط‌زیست، روان‌شناسی، اقتصاد، مدیریت، آموزش، علوم کامپیوتر، علوم زیستی و علوم بهداشتی.

هزینۀ زندگی در شهر برمن


هزینۀ زندگی در شهر برمن

هزینۀ زندگی در شهر برمن برای هر نفر بدون درنظرگرفتن اجاره‌بهای مسکن، به حدود ۷۳۰ یورو در ماه می‌رسد. اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۶۹۰ یورو و اجارۀ ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۵۱۰ یوروست. همچنین، اجاره‌بهای آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۲۷۰ یورو در ماه و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۸۰۰ یورو در ماه برآورد می‌شود. بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری حدود ۲۴۰ یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ماهانه حدود ۳۲ یورو در ماه است.

هزینۀ تهیۀ غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۲ یورو و برای دو نفر از رستورانی گران‌قیمت‌تر ۴۵ یوروست. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید‌، قیمت برخی از اقلام غذایی عبارت است از: یک لیتر شیر ۱ یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ ۲ یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۷ یورو، یک کیلوگرم گوشت ۹ یورو، یک کیلوگرم موز ۱.۶ یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۱ یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۱.۱ یورو و یک کیلوگرم پیاز ۱یورو. علاوه‌براین، برای تهیه بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۲.۸ و ۶۷ یورو باید بپردازید.

برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منبع: