رشته دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به بازاریابی دیجیتال نیز معروف است و با استفاده از ابزارها و فعالیت‌هایی محصولات و خدمات را بازاریابی می‌‌کند. برخلاف تبلیغات سنتی که به رادیو، تلویزیون، بیلبورد‌ها و تبلیغات چاپی محدود می‌شود، دیجیتال مارکتینگ با استفاده از اینترنت و ابزارهایی همچون SEO تبلیغات می‌کند. دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارد؛ ازجمله بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موبایل، تبلیغات کلیکی، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی محتوا، وایرال مارکتینگ و تحلیل داده. فارغ‌التحصیلان رشته بازاریابی دیجیتال در مشاغل متنوعی مانند مدیر محتوای دیجیتال، متخصص دیجیتال مارکتینگ، تحلیلگر محتوا، متخصص سئو، تحلیلگر و استراتژیست و مدیر محتوای اینترنت می‌توانند مشغول کار شوند. در مطلب حاضر، قصد داریم دربارۀ تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه صحبت کنیم. اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه علاقه دارید با سیم آخر همراه باشید.

مراکز و دانشگاه‌های برتر

همان‌طورکه گفتیم، هدف اصلی رشته بازاریابی دیجیتال تبلیغات بهتر محصولات و خدمات و فروش بیشتر آن‌هاست. در‌ادامه، برخی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه را معرفی خواهیم کرد.

مدرسۀ تجارت Emlyon

مدرسۀ تجارت Emlyon ازجمله مراکز مطرح برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه محسوب می‌شود. این مدرسه سال ۱۸۷۲ در شهر لیون فرانسه افتتاح شد. تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ و علم داده در مقطع کارشناسی ارشد این مدرسه هجده‌ماهه و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. گفتنی است در چهار تا شش ماه آخر دورۀ کارشناسی ارشد، دانشجویان دورۀ کارآموزی نیز باید بگذارنند. جزئیات بیشتر دربارۀ تحصیل رشته مذکور در مدرسۀ تجارت Emlyon را از این لینک بخوانید.

مراکز و دانشگاه‌های برتر رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه

مدرسۀ تجارت ESCP

مدرسۀ تجارت ESCP یکی دیگر از مراکز معتبر به‌منظور تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه است. این مدرسۀ خصوصی سال ۱۸۱۹ در شهر پاریس فرانسه تأسیس شد و درحال‌حاضر، پردیس‌هایی در برلین، لندن، مادرید، تورین و ورسا دارد. بنابر جدیدترین رده‌بندی وبگاه وبومتریک، مدرسۀ تجارت ESCP جایگاه نخست را در بین مراکز‌ آموزشی مطرح فرانسه کسب کرده است. در مدرسۀ تجارت ESCP، رشته‌های متنوعی در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شود. تحصیل رشته مارکتینگ و خلاقیت در مقطع کارشناسی ارشد مدرسۀ مذکور ۱۸ تا ۲۱ ماهه به‌طول می‌انجامد و تمام‌وقت است و دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ تحصیل مذکور در مدرسۀ تجارت ESCP، به این لینک مراجعه کنید. افزون‌براین، مدرسۀ یادشده رشته بازاریابی و ارتباطات و نیز مدیریت رسانه را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌کند. تحصیل این دو رشته تمام‌وقت و یک‌ساله و زبان تدریسشان به‌ زبان انگلیسی‌ و فرانسوی است.

دانشکدۀ مدیریت گرنوبل

نام دانشکدۀ مدیریت گرنوبل (Grenoble Ecole de Management) نیز در فهرست مراکز برتر به‌منظور تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه دیده می‌شود. این دانشکده به GEM نیز مشهور است و کارش را از سال ۱۹۸۴ در شهر گرنوبل آغاز کرد. در جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، دانشکدۀ مدیریت گرنوبل ردۀ هشتادوپنجم را در بین مراکز‌ آموزشی مطرح فرانسه کسب کرده است. تحصیل رشته مدیریت استراتژی دیجیتال در مقطع کارشناسی ارشد دانشکدۀ یادشده سیزده‌ماهه و پاره‌وقت است و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. گفتنی است دانشجویان کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای شرکت در این دوره حداقل سه سال سابقۀ کار مرتبط باید داشته باشند. با مراجعه به این لینک، اطلاعات بیشتری دربارۀ تحصیل رشته مذکور در دانشکدۀ مدیریت گرنوبل می‌توانید به‌دست آورید.

مدرسۀ تجارت پاریس (PSB)

یکی دیگر از مراکز معتبر برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه مدرسۀ تجارت پاریس (Paris School of Business) است که سال ۱۹۷۴ در شهر پاریس بنیان نهاده شد. طبق تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، مدرسۀ تجارت پاریس صدوهشتادوهفتمین مرکز‌ آموزشی مطرح فرانسه شناخته می‌شود. تحصیل رشته استراتژی بازاریابی و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها در مقطع کارشناسی ارشد این مدرسه یک‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس تمامی دروس انگلیسی است. برای آشنایی بیشتر با تحصیل رشته مذکور در مدرسۀ تجارت پاریس، به این لینک سر بزنید.

دانشکدۀ مدیریت IESEG

دانشکدۀ مدیریت IESEG نیز امکان تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه را فراهم کرده است. این دانشکده سال ۱۹۶۴ در شهر لیل فرانسه تأسیس شد و براساس رده‌بندی اخیر وبگاه وبومتریک، رتبۀ نَودوپنجم را در میان مراکز‌ آموزشی مطرح فرانسه ازآنِ خود کرده است. تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ و CRM در مقطع کارشناسی ارشد دانشکدۀ یادشده تمام‌وقت است و یک سال طول می‌کشد و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. چندوچون تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ و CRM در مقطع کارشناسی ارشد دانشکدۀ مدیریت IESEG را از این لینک بخوانید.

مدرسۀ تجارت ESSEC

مدرسۀ تجارت ESSEC آخرین نام در فهرست مراکز برتر برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه به‌شمار می‌آید. این مرکز سال ۱۹۰۷ در شهر پاریس شروع به کار کرد و بنابر جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، در جایگاه شصت‌وهفتم مراکز‌ آموزشی معتبر فرانسه ایستاده است. تحصیل رشته مدیریت بازاریابی و دیجیتال در مقطع کارشناسی ارشد مدرسۀ تجارت ESSEC یک‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. با مراجعه به این لینک، اطلاعات بیشتری دربارۀ تحصیل این رشته می‌توانید کسب کنید.

منبع: