یادگیری زبان اسپانیایی به دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در اسپانیا کمک شایانی می‌کند. علاوه‌براین، در دنیای امروز یادگیری زبان‌های جدید و چندزبانه‌بودن مفید است. امروزه با استفاده از ابزارهای بی‌شمار یادگیری مهارت‌ها و زبان‌های جدید، آن‌ها را سریع‌تر می‌توان آموخت. یادگیری زبان اسپانیایی درست مانند مهارت‌ها و زبان‌های دیگر راهکارهایی دارد. در این مقاله، چند نمونه از راهکارهای یادگیری سریع زبان اسپانیایی را معرفی خواهیم کرد.

چرا باید زبان اسپانیایی یاد بگیریم؟

در ابتدا، این پرسش مطرح می‌شود: چرا باید زبان اسپانیایی یاد بگیریم؟ این پرسش پاسخ‌های زیادی دارد. اسپانیایی زبانی زیباست و دانستن آن در زندگی شخصی و کاری‌ درهای زیادی به رویتان باز می‌کند. افزون‌براین، زبان اسپانیایی دومین زبان پُرگویش دنیاست. به‌گفتۀ متخصصان، زبان اسپانیایی یکی از زبان‌های آسان برای یادگیری است و افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، به‌طورمیانگین حدوداً در شش ماه تقریباً به زبان اسپانیایی می‌توانند مسلط شوند. به‌طورکلی، یادگیری زبان اسپانیایی به رشد حرفه‌ای و شخصی تمام افراد، به‌ویژه علاقه‌مندان به زندگی و کار و تحصیل در اسپانیا، کمک می‌کند.

راهکارهای یادگیری سریع زبان اسپانیایی چیست؟

راهکارهای یادگیری سریع زبان اسپانیایی چیست؟

همه‌چیز به تعریف شما از واژۀ «سریع» بستگی دارد. از دیدگاه افراد گوناگون، تعریف این واژه یک ماه یا شش ماه یا یک سال می‌تواند باشد. گاهی اوقات، تعریف واژۀ «سریع» به شرایط محیطی نیز وابسته است. شاید قصد داشته باشید پاییز آینده در دانشگاهی اسپانیایی دورۀ تحصیلی جدیدی آغاز کنید و زبان اسپانیایی را تا حد مطلوبی یاد بگیرید یا دانشجویی بین‌المللی در اسپانیا باشید و تنها چند ماه برای تقویت زبان اسپانیایی زمان داشته باشید و از قرار‌گرفتن در محیط اسپانیایی‌زبان نیز بتوانید بهره ببرید. همه‌چیز به تعهد شما به یادگیری بستگی دارد؛ اما برای سرعت‌بخشیدن به این فرایند، راهکارهایی نیز وجود دارد. درادامه، با چهار راهکار از راهکارهای یادگیری سریع زبان اسپانیایی آشنا خواهیم شد.

استمرار‌داشتن

احتمالاً پیش‌ازاین جملۀ «استمرار کلید موفقیت است» را شنیده‌اید و می‌دانید چرا این موضوع از راهکارهای مهم در یادگیری زبان‌های جدید است. برای یادگیری زبان جدید، بهتر است هدف از یادگیری و سرعت یادگیری مدنظرتان را بدانید و به رسیدن به اهدافتان متعهد شوید. یادگیری را با نگرشی مثبت آغاز کنید و در مسیرتان استمرار داشته باشید؛ زیرا این مرحله در یادگیری زبان‌های جدید نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. برای مثال، اگر می‌خواهید هر روز دو ساعت برای یادگیری زمان صرف کنید، آخر هفته مطمئن شوید به هدف چهارده ساعت مطالعۀ زبان رسیده‌اید. بهانه نیاورید و برای رسیدن به هدف‌های مشخص‌شده‌تان تلاش کنید.

تمرین‌کردن

تمرین‌کردن

تمرین‌کردن فقط به‌معنی صحبت‌ با افراد اسپانیایی‌زبان نیست. درواقع، بیشتر اوقات معنی تمرین‌کردن این است که یادگیری زبان را به اولویت اصلی‌تان تبدیل کنید. زبان تلفن‌همراهتان را به اسپانیایی تغییر بدهید، در شبکه‌های اجتماعی با افراد اسپانیایی‌زبان ارتباط برقرار کنید، روزنامه‌های اسپانیایی بخوانید، به آهنگ‌های اسپانیایی گوش دهید، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های اسپانیایی‌زبان را تماشا کنید و حتی خاطراتتان را به زبان اسپانیایی بنویسید. راه‌های زیادی وجود دارد که ازطریق آن‌ها خودتان را در محیطی به زبان جدید می‌توانید قرار دهید و برای یادگیری آن تلاش کنید. حتی اپلیکیشن‌های یادگیری زبان‌های جدید را می‌توانید دریافت کنید و ازطریق آن‌ها دوره‌های زبان اسپانیایی را بگذرانید. برای یادگیری از فرصت‌های بسیار زیادی استفاده کنید که اینترنت و رایانه و تلفن‌همراه هوشمند دراختیارتان می‌گذارد.

گرفتن معلم

اگر نمی‌خواهید به‌تنهایی زبان جدیدی یاد بگیرید، می‌توانید معلم بگیرید و در کلاس‌های آنلاین یا حضوری شرکت کنید. گاهی اوقات، شرکت در کلاس‌های خصوصی یادگیری زبان در تسریع روند یادگیری‌تان تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. در این کلاس‌ها، در کانون توجه قرار دارید و با احساس مسئولیتی که در یادگیری و انجام تکالیف برایتان به‌وجود خواهد آمد، پیشرفت زیادی می‌توانید کنید.

برنامه‌ریزی‌کردن

مهم است باتوجه‌به زمان‌بندی و برنامه‌ریزی شخصی‌تان، برای یادگیری روزانۀ زبان اسپانیایی برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌تان را کتباً ثبت کنید و آن را جایی جلو دیدتان، مثلاً صفحۀ اصلی تلفن‌همراه یا روی میز یا دیوار میز کارتان قرار دهید. حتی برای فراموش‌نکردن برنامه‌ها، در تلفن‌همراهتان یادآور روزانه می‌توانید تنظیم کنید. همواره به خودتان یادآوری کنید برنامه‌ای دارید و برای رسیدن به آن باید تلاش کنید. در برنامه‌ریزی‌تان، از راهکارهای زیر می‌توانید استفاده کنید:

  • خواندن روزانۀ روزنامه‌ها یا مقاله‌های اسپانیایی به‌مدت سی دقیقه
  • گوش‌دادن به موسیقی یا پادکست‌های اسپانیایی در زمان رفت‌وآمد روزمره
  • شرکت در کلاس‌های زبان اسپانیایی یک ساعت بعد از پایان روز کاری
  • تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم و سریال‌های اسپانیایی پیش از خواب



منبع: