تحصیل در ایتالیا همیشه جذابیت های خاص خود را دارد. جدا از موضوع بورسیه استانی ایتالیا که سبب کاهش چشمگیر هزینه های تحصیل دانشجویان می شود، شما در این کشور می توانید از دانشگاه های مختلفی با کیفیت آموزشی بسیار بالا، پذیرش دریاف کنید. دریافت این پذیرش، مستلزم اگاهی در خصوص زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا است. در ادامه به طور کامل در خصوص ددلاین پذیرش دانشگاه های ایتالیا و زمان شروع ترم دانشگاه های این کشور مطالبی را بیان خواهیم کرد.

ددلاین دانشگاه های ایتالیا به چه معنا است؟

ددلاین در لغت به معنای ضرب العجل است و به اخرین مهلتی گفته می شود که باید در یک موقعیت شغلی یا دانشگاه، مدارک را ارسال کنید یا ثبت نام خود را کامل نمایید. ددلاین دانشگاهی نیز از همین کلمه نشات می گیرد و به آخرین مهلت ارسال ثبت موقعیت و اپلیکیشن توسط دانشجو برای دانشگاه اطلاق می شود. دانشجویان باید در زمان مشخص شده، درخواست خود را ارسال کنند، زیرا بعد از گذشت این زمان به دانشجویی اجازه پر کردن فرم توسط دانشگاه داده نمی شود و مجدد باید فرد برای باز شدن منتظر بماند. اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را داشته باشید، مطمعنا با این لغت بسیار رو به رو خواهید شد، به همین خاطر در ادامه به بررسی تاریخ دقیق برخی از معروف ترین دانشگاه های کشور ایتالیا می پردازیم.

ددلاین دانشگاه های ایتالیا

زمان ددلاین دانشگاه های ایتالیا 2024 - 2025

در این بخش سعی شده تا ددلاین اپلای دانشگاه های ایتالیا به بر طبق اخرین اطلاع رسانی هر سایت در اختیار شما قرار بگیرد زمان پذیرش دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی معمولا از اول ژانویه (دی ماه) تا حداکثر اواخر ماه ژوئن( خرداد ماه) می باشد. در لیست زیر می توانید به طور دقیق ددلاین دانشگاه های مطرح این کشور مانند ‌دانشگاه پلی تکنیک میلان و دانشگاه بولونیا ایتالیا را بیان خواهیم کرد.

نام دانشگاه تاریخ ددلاین
دانشگاه پلی تکنیک میلان ترم پاییز:  کال اول: ۱۲ سپتامبر تا ۹ نوامبر کال دوم: ۹ ژانویه تا ۲۲ فوریه ترم بهار: ۱۵ می تا ۱۵ جولای
دانشگاه بولونیا کال اول: ۲۸ نوامبر  – ۱۶ ژانویه کال دوم:  ۱۷ ژانویه – ۲۷ فوریه
دانشگاه ساپینزا ترم پاییز: 29 آپریل ترم بهار: 31 اکتبر
دانشگاه پیزا ۲۸ فوریه
دانشگاه پلی تکنیک تورین کال اول:  دسامبر تا فوریه کال دوم: مارچ تا آپریل
دانشگاه بیکوکا 3 ماه می تا 18 مارچ
دانشگاه مسینا کال اول: 1 فوریه تا 22 فوریه کال دوم: 22 مارس تا 3 می
دانشگاه فدریکو دوم ناپل ترم پاییز : 30 می ترم بهار: 29 نوامبر
دانشگاه پادووا ترم پاییز: اواسط آوریل تا اواخر آگوست ترم بهار: اواسط سپتامبر تا اواخر ژانویه
دانشگاه میلان ترم پاییز: ژانویه تا اکتبر ترم بهار: دسامبر تا  فوریه
دانشگاه فلورانس ترم پاییز: 31 می ترم بهار: 30 نوامبر

در نظر داشته باشید برای بررسی دقیق تر تمامی تاریخ های یاد شده می توانید سایت دانشگاه مورد مانند دانشگاه پیزا ایتالیا را نیز بررسی کنید یا با مشاورین سیم آخر ارتباط گرفته تا دقیق ترین تاریخ به شما اعلام شود.

ددلاین دانشگاه های ایتالیا ارشد

ددلاین دانشگاه های ایتالیا ارشد

در نظر داشته باشید معمولا دانشگاه های کشور ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد در دو ترم پاییز و بهار اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. در اولین مرحله یعنی ترم پاییز، ددلاین دانشگاه ها از ماه اکتبر باز و ماه ژوئن بسته می شود. در کال دوم که در ترم بهار رخ می دهد، پذیرش دانشجو از ماه ژوئن آغاز و تا سپتامبر بسته می شود. در لیست زیر تاریخ ددلاین دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد را می توانید مشاهده کنید:

  • ددلاین دانشگاه مسینا: 22 مارس تا 3 می
  • ددلاین دانشگاه میلان: از 22 ژانویه تا 31 مارس

ددلاین دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکتری

اگر قصد ثبت نام و دریافت پذیرش در مقطع دکتری در کشور ایتالیا را داشته باشید باید از ابتدای ماه فوریه تا پایان ماه نوامبر برای ثبت موقعیت در دانشگاه مورد نظر اقدام نمایید. بهترین مرجع برای بررسی تاریخ ددلاین پذیرش دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکتری، سایت هر دانشگاه می باشد.

زمان شروع ترم دانشگاه های ایتالیا

شروع ترم دانشگاه های ایتالیا در دو ترم پاییزه و بهاره انجام می شود که با توجه به رشته انتخابی و تاریخ ددلاین، در یکی از این ترم ها، شروع تحصیل شما رخ می دهد. در لیست زیر شروع ترم دانشگاه های ایتالیا را می توانید مشاهده کنید:

  • ترم بهار: زمان شروع ترم بهار از فوریه یا مارس است و در ماه ژوئن تمام می شود.
  • ترم پاییز: زمان شروع ترم پاییز در ایتالیا از سپتامبر یا اکتبر و در ژانویه یا فوریه تمام می شود.

زمان شروع ترم دانشگاه های ایتالیا

نکات مهم در خصوص ددلاین دانشگاه های ایتالیا

  • فهرست مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش را حتما از سایت مورد نظر بررسی کنید.
  • تاریخ ثبت نام و ددلاین هر دانشگاه متفاوت است و ممکن هر سال تغییر کند پس بهتر است این تاریخ از سایت دانشگاه نیز چک شود.
  • برنامه تحصیلی در ترم پاییز در این کشور، بیشتر از ترم بهار است.

اگر سایتی در لیست ددلاین معرفی شده در این مقاله نبود یا از نحوه ثبت پذیرش در این دانشگاه ها مطلع نیستید می توانید با همکاران ما در سیم آخر جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید یا در بخش نظرات، نام دانشگاه و سوال خود را مطرح کنید.

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید می توانید از راه های زیر با مشاوران سیم آخر در ارتباط باشید:

سوالات متداول

ددلاین ثبت نام برای دریافت بورسیه DSU ایتالیا چه تاریخی است؟

تاریخ دقیق ددلاین برای بهره مند شدن از این بورسیه از ماه می ( اردیبهشت) تا اواخر ماه سپتامبر ( شهریور) است.

ددلاین دانشگاه های ایتالیا در رشته های پزشکی چه تاریخی است؟

ددلاین پذیرش رشته های دندان پزشکی، پزشکی و داروسازی یکبار در سال است و در ترم پاییز یا همان سپتامبر انجام می شود.