امتیازهای مالی دانشگاه پاساو برای دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ اعلام شد. این بورسیه مختص دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پاساو است. دانشجویان تا ۳۱جولای۲۰۲۱ (۹مرداد۱۴۰۰) برای ثبت‌نام در دانشگاه یادشده و ارائۀ درخواست برای بهره‌مندی از امتیازهای مالی فرصت دارند.

دانشگاه پاساو (Universität Passau) دانشگاهی دولتی و تحقیقاتی است که سال ۱۹۷۳ در منطقۀ Lower Bavaria شهر پاساو بنیان نهاده شد. دانشگاه پاساو جدیدترین دانشگاه این منطقه به‌شمار می‌رود و طبق آخرین رده‌بندی وبگاه وبومتریک در سال ۲۰۲۱، رتبۀ شصت‌ودوم دانشگاه‌های برتر آلمان را ازآنِ خود کرده است. دانشگاه یادشده چهار دانشکده دارد و ۳۹ رشتۀ مختلف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. گفتنی است دانشگاه پاساو در رشته‌های حقوق، تجارت و اقتصاد، علوم کامپیوتر، مطالعات ارتباطات، علوم سیاسی و مطالعات فرهنگی حدود دوازده‌هزار نفر دانشجو از بیش از صد کشور دنیا جذب کرده و به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است.

دانشجویان برای دریافت امتیازهای مالی دانشگاه پاساو باید بتوانند ثابت کنند به امتیازهای مالی این دانشگاه نیاز دارند. علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی دو نیمسال (حداقل ۳۰ واحد ECTS) و علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، حداقل یک نیمسال (حداقل ۱۵ واحد ECTS) را باید بگذرانند و سپس برای امتیازهای مالی درخواست دهند. گفتنی است امتیازهای مالی دانشگاه پاساو برای دانشجویان بین المللی بخشی از هزینۀ تحصیل را پوشش می‌دهد.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پاساو و بهره‌مندی از امتیازهای مالی مذکور عبارت‌اند از: ۱. ارائۀ مدارک تحصیلی پیشین؛ ۲. رزومه؛ ۳. رونوشت گذرنامه؛ ۴. گواهی ثبت‌نام در نیمسال جاری؛ ۵. رونوشت اجازۀ اقامت در آلمان؛ ۶. اعلام نحوۀ تأمین هزینۀ تحصیل تاکنون و فهرستی از درآمد و هزینه‌های دوره‌ای منظم ماهانه؛ ۷. توصیه‌نامه از یکی از استادان دانشگاه پاساو؛ ۸. رونوشت گواهینامه یا متن ارزشیابی از دانشگاه پاساو.

علاقه‌مندان به تحصیل در دورۀ کارشناسی دورۀ زبان Abitur و علاقه‌مندان به تحصیل در دورۀ کارشناسی ارشد آزمون DSH (آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه) را باید گذرانده باشند یا زبان تدریس مدرک تحصیلی پیشین با رشتۀ مدنظرشان یکسان باشد. مدرک موردنیاز زبان آلمانی برای پذیرش در رشته‌های مختلف کارشناسی و کارشناسی متفاوت و اغلب سطح B2 است. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ این موضوع، به این لینک مراجعه کنید.

از دیگر امتیازهای مالی دانشگاه پاساو برای دانشجویان بین‌المللی بورسیۀ اضطراری آن است که به دانشجویان واجدشرایط اعطا و ارزش آن پانصد یورو تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند دانشجویانی واجدشرایط بورسیۀ اضطراری هستند که حداقل دو نیمسال کامل در دانشگاه پاساو تحصیل کرده باشند. امکان استفاده از بورسیۀ تحصیلی Deutschlandstipendium نیز برای دانشجویان بین‌المللی مشغول تحصیل در آلمان وجود دارد و درصورت تأیید صلاحت، حداکثر یک سال ماهانه حدود سیصد یورو به آنان پرداخت می‌شود.

منبع: