وقتی از تحصیل در اسپانیا سخن به‌میان می‌آید، بسیاری از افراد برای یادگیری زبان اسپانیایی دچار اضطراب می‌شوند؛ زیرا ‌‌این زبان درمقایسه‌با زبان انگلیسی برایشان چندان ‌آشنا نیست. افزون‌براین، تحصیل در اسپانیا به زبان اسپانیایی است؛ بنابراین، برای تحصیل در این کشور آن را باید آموخت. یادگیری زبان اسپانیایی مانند دیگر زبان‌ها در ابتدا کار ساده‌ای به‌نظر نمی‌رسد؛ اما روش‌هایی برای یادگیری سریع‌تر این زبان وجود دارد. در این مطلب، قصد داریم به نکاتی برای یادگیری اسپانیایی اشاره کنیم.

گوش‌دادن به موسیقی

این راهکار ‌برای یادگیری بهتر تمامی زبان‌ها بسیار کاربردی است؛ زیرا موسیقی باعث می‌شود واژه‌ها را در قالب جمله‌هایی آهنگین به‌خاطر بسپارید. بعد از چند بار گوش‌دادن به موسیقی مدنظر، آن را همراه با خواننده می‌خوانید و همین موضوع باعث می‌شود تعدادی جملۀ اسپانیایی در خاطرتان بماند و ‌نکته‌ای که با لذت و اشتیاق به‌خاطر سپرده شود، خیلی دیرتر فراموش خواهد شد. نکتۀ مهم دیگر اینکه موسیقی هر کشوری نشان‌دهندۀ فرهنگ آن است؛ پس با این راهکار‌ علاوه‌بر یادگیری زبان اسپانیایی، با فرهنگ آن به‌راحتی می‌توانید آشنا شوید.

خواندن

در میان نکاتی برای یادگیری اسپانیایی، خواندن مقاله‌ها و کتاب‌ها و روزنامه‌های ‌اسپانیایی‌زبان را نیز باید درنظر بگیرید. اسپانیا تعداد زیادی نویسندۀ خوش‌ذوق و صاحب‌قلم دارد که‌ کتاب‌هایشان را می‌توانید بخوانید و لذت ببرید و واژه‌ها را در قالب جمله‌های صحیح یاد بگیرید. درحقیقت، خواندن کتاب‌های اسپانیایی باعث می‌شود هم‌زمان واژه و دستورِزبان را بیاموزید و نیز آنچه از پیش می‌دانستید، مرور کنید.

پادکست اسپانیایی

گوش‌دادن به پادکست اسپانیایی یکی دیگر از نکات یادگیری زبان اسپانیایی است؛ زیرا سبب می‌شود این زبان را در جمله‌های شنیداری و خارج از قالب شعری یاد بگیرید. بهترین ‌زمان برای گوش‌دادن به پادکست هنگام اوقات فراغتتان است. به‌عنوان مثال، هنگام پیاده‌روی یا رانندگی و حضور در قطار به پادکست‌ها گوش کنید.

ترجمه‌کردن

ترجمه‌کردن یکی دیگر از نکات یادگیری اسپانیایی است. منظور از ترجمه‌کردن این نیست که اسپانیایی را به زبان‌های دیگر ترجمه کنید؛ بلکه باید زبان‌های دیگر را به اسپانیایی برگردانید. برای نمونه، اگر می‌بینید فردی در حال صحبت به زبان دیگری غیر از اسپانیایی است و شما نیز به آن زبان تسلط دارید؛ گفته‌های او را به اسپانیایی برگردانید. این کار را ‌هرجا و هر زمانی در ذهنتان می‌توانید انجام دهید.

صحبت‌کردن

صحبت‌کردن با فرد علاقه‌مند به زبان اسپانیایی‌ بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود؛ زیرا فرد باانگیزه در یادگیری این زبان باعث می‌شود انگیزۀ شما نیز افزایش پیدا کند. همان‌طورکه می‌دانید، انگیزه یا ناامیدی و دست از تلاش برداشتن کاملاً مسری است؛ بنابراین، سعی کنید بخش مکالمۀ این زبان را با افرادی بگذرانید که اسپانیایی را دوست دارند، نه افرادی که همواره از سختی این زبان می‌گویند.

توجه به فلش‌کارت

فلش‌کارت‌ها نیز در یادگیری زبان اسپانیایی بسیار مؤثرند‌؛ زیرا بسیار سبک و همه‌جا همراهتان هستند و ‌زمان‌های آزادتان را برای مرور آن‌ها می‌توانید کنار بگذارید. گفتنی است یادگیری واژه به‌تنهایی کافی نیست و آن‌ها را در قالب جمله‌هایی باید یاد بگیرید که دستورِزیان در آن‌ها به‌درستی رعایت شده است.

پیگیری

پیگیری و تمرین مهم‌ترین نکته در یادگیری زبان اسپانیایی است. شما اگر از بهترین معلم و منبع و کتاب آموزشی نیز بهره‌مند باشید؛ ولی پیگیری و تمرین نکنید، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. یادتان باشد کوچک‌ترین تلاش‌ها و قدم‌هایتان هم در این مسیر مهم به‌شمار می‌آید.

منبع: