دانشگاه لاکرونیا سال ۱۹۹۰ در شهر آکرونیا تأسیس شد. هم‌اکنون، دپارتمان‌های این دانشگاه بین دو پردیس در شهرهای آکرونیا و فرول تقسیم شده‌اند و نزدیک به هفده‌هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری آن مشغول تحصیل هستند. دانشگاه لاکرونیا ۲۲ دانشکده و مدرسه و کالج در زیرمجموعۀ خود دارد و تعداد دپارتمان‌های آن به ۲۶ می‌رسد. زبان تدریس در این دانشگاه اسپانیایی است؛ اما مجموعاً ۲۲ رشته در سه مقطع تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در اسپانیا، این دانشگاه را معرفی می‌کنیم.

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه لاکرونیا

به‌طورکلی، سیزده دانشکده در در دو پردیس دانشگاه لاکرونیا قرار دارند. برخی از این دانشکده‌ها عبارت‌اند از: دانشکدۀ مطالعات ارتباطات، ‌دانشکدۀ علوم کامپیوتر، دانشکدۀ اقتصاد و کسب‌وکار، دانشکدۀ علوم سلامت، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ علوم، دانشکدۀ جامعه‌شناسی، دانشکدۀ علوم انسانی و دانشکدۀ پرستاری. شماری از دپارتمان‌های دانشگاه لاکرنیا نیز از‌این‌قرارند: زیست‌شناسی، کسب‌وکار، شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، اقتصاد، علوم سلامت، علوم انسانی، زبان و ادبیات، ریاضیات، فیزیک و علوم زمین، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی.

رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در دانشگاه لاکرونیا بدین‌شرح‌اند‌: کارشناسی مدیریت کسب‌وکار، کارشناسی اقتصاد، کارشناسی حقوق، کارشناسی زبان انگلیسی، کارشناسی زیست‌شناسی، کارشناسی شیمی، کارشناسی مهندسی کامپیوتر، کارشناسی فناوری‌های دریایی، کارشناسی مهندسی کشتی، کارشناسی مطالعات معماری، کارشناسی مدیریت در صنعت فشن، کارشناسی علوم آموزش، کارشناسی ارشد مطالعات زبان انگلیسی، کارشناسی ارشد علوم و فناوری مدیریت، کارشناسی ارشد کامپیوتر، کارشناسی ارشد مواد پیچیده، کارشناسی ارشد مهندسی آب، کارشناسی ارشد آموزش، دکتری مدیریت، دکتری حقوق، دکتری علوم و دکتری عمران.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه لاکرونیا

شهریۀ تحصیل در این دانشگاه بسته به رشتۀ تحصیلی بین ۲،۴۰۰ تا ۳،۴۰۰ یورو در سال برآورد می‌شود. هزینۀ اسکان در پردیس دانشگاه نیز بسته به نوع اتاق و خوابگاه انتخابی بین صد تا دویست یورو در ماه است. دولت اسپانیا اسکالرشیپ‌های مختلفی برای تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی اعطا می‌کند که برای اطلاع از آن‌ها، بهتر است به وبگاه دانشگاه مراجعه کنید.

شهریه و اسکالرشیپ های دانشگاه لاکرونیا

هزینۀ زندگی در شهر آکرونیا

هزینۀ زندگی در شهر آکرونیا برای هر نفر صرف‌نظر از اجاره‌بهای مسکن، حدود ۶۰۰ یورو در ماه است. اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۶۱۸ یورو و اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۴۵۰ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۸۵۰ یورو و اجارۀ ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۵۶۰ یورو تخمین زده می‌شود. افزون‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۱.۲ و ۳۲ یورو باید پرداخت کرد. ناگفته نماند بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۱۲۰ یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۳۴ یورو در ماه است.

هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۰ یورو و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۴۰ یورو برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۰.۷۵ یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ ۱.۷ یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۷ یورو، یک کیلوگرم گوشت ۱۰ یورو، یک کیلوگرم موز ۱.۷ یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۱.۶یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۱.۲ یورو و یک کیلوگرم پیاز ۱ یورو.

منبع: