سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی از سراسر دنیا برای تحصیل به اسپانیا می‌روند. تحصیل در کشوری مانند اسپانیا که از نظر فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است، به افراد دیدگاه وسیع‌تری در مورد زندگی می‌دهد. همچنین تحصیل در این کشور دارای مزایای بسیاری برای زندگی است که سیستم آموزشی باکیفیت، هزینه منطقی برای زندگی و تحصیل و جو دوستانه کشور برخی از آنها هستند. اسپانیا در حقیقت دارای شهرهای بسیار مناسبی برای تحصیل بوده و شرایط تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان بسیار مطلوب است. در ادامه به بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا خواهیم پرداخت.

شهر سویا

سویا شهری اسپانیایی است که در بخش جنوبی این کشور واقع شده و به عنوان پایتخت بخش خودمختار اندلس شناخته می‌شود. شهر سویا اسپانیا که به عنوان چهارمین شهر بزرگ اسپانیا و یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا شناخته می‌شود، یکی از مراکز مهم گردشگری، صنعت و بازرگانی و تحصیل در اسپانیا است. این شهر همچنین به دلیل داشتن تاریخی غنی، معماری باشکوه و فرهنگی منحصر به فرد دارای شهرت است. ه طور کلی شهر سویا اسپانیا دارای اقلیمی مدیترانه‌ای به همراه تابستان‌های طولانی، گرم و خشک و زمستان‌های کوتاهِ بارانی است. میزان بارش سالیانه در این شهر نیز متوسط بوده و بیشتر در فصول پاییز و زمستان رخ می‌دهد. شهر سویا همچنین بسیار آفتابی بوده و میزان تابش آفتاب در آن، حدود ۳۰۰۰ ساعت در سال است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره فصول مختلف سال در سویا می‌پردازیم.

فصل بهار

از نظر شرایط آب و هوایی، بهار را می‌توان به عنوان بهترین فصل در شهر سویا اسپانیا در نظر گرفت. متوسط دمای روز در ماه مارس حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد و در ماه می حدود ۲۶ درجه سانتی‌گراد است. پارک‌های شهر در این فصل بسیار با طراوت شده و عطر خوشایند گل یاسمن و رز در هوا می‌پیچد. متوسط دمای شب نیز در این فصل از ۹ درجه سانتی‌گراد در مارس به ۱ درجه سانتی‌گراد در ماه می می‌رسد. همچنین روزهای بهاری در شهر سویا آفتابی‌تر شده و احتمال بارش به تدریج کم‌تر می‌شود.

فصل تابستان

تابستان‌های شهر سویا اسپانیا بسیار گرم هستند. متوسط دمای روز در ماه ژوئن حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد بوده که در ماه‌های جولای و آگوست بیشتر شده و تا حدود ۳۶ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. همچنین ماه‌های جولای و آگوست در این شهر بدون بارش حتی یک قطره باران سپری می‌شوند. فصل تابستان در شهر سویا اسپانیا علی‌رغم هوای بسیار گرمی که دارد زمانی بسیار مناسب برای گردشگران است.

فصل پاییز

ماه سپتامبر و اکتبر در شهر سویا اسپانیا نسبت به تابستان در برخی نواحی اروپایی گرم‌تر است. این شهر همچنین در اواخر ماه سپتامبر شاهد باران و طوفان است. متوسط دمای روز در پاییزهای این شهر از ۳۲ درجه سانتی‌گراد در سپتامبر به ۱۹ درجه سانتی‌گراد در ماه نوامبر کاهش می‌یابد. متوسط دمای شب نیز از ۱۸ درجه سانتی‌گراد به ۱۰ درجه سانتی‌گراد در طول این فصل می‌رسد.

فصل زمستان

زمستان‌های شهر سویا اسپانیا را می‌توان به عنوان سردترین فصل سال در نظر گرفت. متوسط دمای روز در این فصل بین ۱۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد متغیر است. زمستان همچنین فصلی نسبتاً بارانی است که البته امکان بارش برف در آن معمولاً نادر است.

شهر بارسلونا

بارسلونا شهری مهم و بندری در بخش شمال شرقی اسپانیا است. این شهر همچنین در سواحل دریای بالریک واقع شده است. بارسلونا را می‌توان یکی از شهرهای بسیار زیبا و پر مخاطب در سراسر جهان در نظر گرفت که دارای مساحتی حدود ۹/۱۰۱ کیلومتر مربع است. بارسلونا همچنین دارای جمعیتی رو به رشد بوده و نسبت به سال گذشته ۸۱/۰% افزایش جمعیت داشته است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۵۸۶۰۰۰ نفر گزارش شده است. شهر بارسلونا همچنین به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا به حساب می‌آید و دارای اقلیمی مدیترانه‌ای، زمستان‌های خشک و تابستان‌های گرم و بارانی است. متوسط دمای سالیانه هوا نیز در این شهر حدود ۱۸ درجه سانتی‌گراد و میزان بارش سالیانه حدود ۵۷۲ میلی‌متر است. بررسی‌های انجام شده بر میزان بارش باران در این شهر نشان داده است که خشک‌ترین ماه سال در بارسلونا، جولای و بارانی‌ترین ماه نیز اکتبر است. به طور کلی بارسلونا شهری آفتابی است که تابش آفتاب در آن بیش از ۲۵۰۰ ساعت در سال است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره فصول مختلف سال در این شهر می‌پردازیم.

فصل بهار

مارس در بهار را می‌توان به عنوان ماهِ آغاز گرما در نظر گرفت. متوسط دمای روز نیز در این فصل به تدریج افزایش پیدا کرده و از ۱۶ درجه سانتی‌گراد در مارس به ۲۰ درجه سانتی‌گراد در ماه می می‌رسد. به طور کلی بهار در شهر بارسلونا آفتابی و بارانی بوده و نیمه دوم این فصل، بهترین زمان برای بازدید از این شهر است.

فصل تابستان

دمای هوا و آب دریا در تابستان به تدریج افزایش پیدا می‌کند که البته این افزایش دما نسبت به بهار بسیار سریع‌تر است. جولای و آگوست را می‌توان به عنوان گرم‌ترین ماه‌های این فصل در نظر گرفت که در آن، دمای هوا حدود ۳۸ درجه سانتی‌گراد در عصر است. دمای هوا نیز در ماه ژوئن حدود ۲۴ درجه سانتی‌گراد در روز است که البته وزش نسیم تا حد زیادی این گرما را تعدیل می‌کند. همچنین دمای هوا در عصرهای تابستانیِ بارسلونا به حدود ۱۸ الی ۱۹ درجه سانتی‌گراد (حتی در گرم‌ترین روزهای این فصل) کاهش پیدا می‌کند.

فصل پاییز

پاییز در بارسلونا گرم و ابری است و امکان بادهای طوفانی در دو ماهه اول این فصل بسیار محتمل است. متوسط دمای هوا در پاییزهای بارسلونا از ۲۶ درجه سانتی‌گراد در سپتامبر به ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوامبر کاهش پیدا می‌کند.

فصل زمستان

دمای هوای زمستان‌های شهر بارسلونا نسبتاً ثابت بوده و متوسط دمای روز در آن بین ۱۳ الی ۱۵ درجه سانتی‌گراد و متوسط دمای شب نیز حدود ۵ درجه سانتی‌گراد است. شرایط هوا در زمستان‌های بارسلونا همچنین متغیر و غیر قابل پیش‌بینی است. برای مثال بعد از هفته‌ای ابری و سرد در بارسلونا روزهای آفتابی بسیار محتمل است.

شهر مادرید

پایتخت اسپانیا، مادرید، یکی از شهرهای جذاب برای تفریح و زندگی بوده و به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا شناخته می‌شود. هرساله تعداد زیادی از افراد برای تفریح و گردش و همچنین زندگی و تحصیل در اسپانیا به این شهر می‌آیند. این شهر علاوه بر داشتن تاریخ، فرهنگ و هنری بسیار غنی، دارای دانشگاه‌های برتری در سطح جهان است. مادرید شهری پرجمعیت با تعداد ۳/۳ میلیون نفر است. این شهر علاوه بر اینکه پایتخت اسپانیا و بزرگ‌ترین شهر این کشور است، محل زندگی خانواده سلطنتی بوده و در رأس حکومت اسپانیا است. با وجود بحران‌های مالی در مادرید، این شهر هنوز هم مرکز مهم اقتصادی در اروپای جنوبی، قطب تجاری و صنعتی و مرکز مد، موزیک، هنر و فرهنگ اسپانیا به شمار می‌آید. این شهر همچنین دارای مزایای بسیاری برای زندگی است که برخی از آنها عبارتند از: سیستم حمل و نقل عالی، هزینه زندگی نسبتاً مناسب و مراقبت‌های درمانی باکیفیت. دانشجویانِ این شهر نیز می‌توانند در اوقات فراغت خود در سطح شهر گشت و گذار کرده و با گردش در مادرید روحیه خود را برای درس خواندن افزایش دهند.

شهر گرانادا

رانادا یکی از شهرهای اسپانیا است که در بخش جنوبی این کشور و در منطقه خود مختار اندلس واقع شده است. این شهر دارای مساحتی برابر ۰۲/۸۸ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۱۱۲۳۵۷ نفر است. همچنین گرانادا شهری جذاب است که به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا بوده و یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های زندگی در این شهر، مردم آن هستند. از نظر کسانی که به این شهر رفته و مدتی را در آن زندگی کرده‌اند مردم گرانادا افرادی صمیمی هستند که به راحتی می‌توان روابط دوستانه و صمیمی را با آنها ایجاد کرد. یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در شهر گرانادا اسپانیا این است که این شهر بسیار منحصر به فرد بوده و زندگی در آن را نمی‌توان با هیچ شهر دیگری در اسپانیا مقایسه کرد. از جمله دیگر مزایای شهر گرانادا اسپانیا می‌توان به آب و هوای بی‌نظیر این شهر اشاره کرد. به طور کلی اقلیم شهر گرانادا اسپانیا تقریباً قاره‌ای بوده و دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های آفتابی و گرم است. میزان بارش در این شهر نادر است و به ۴۰۰ میلی‌متر در سال نیز نمی‌رسد. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره فصول مختلف سال در شهر گرانادا اسپانیا می‌پردازیم.

فصل زمستان

هوای شهر گرانادا اسپانیا از ماه دسامبر تا فوریه کاملاً سرد بوده و متوسط دمای هوا در ماه ژانویه حدود ۷ درجه سانتی‌گراد است. بارش باران نیز در این فصل، محتمل بوده و ۶ تا ۷ روز در هر ماه باران می‌بارد. همچنین هوا در روزهای زمستانی این شهر معتدل است.

فصل پاییز و بهار

هوا در فصل بهار و پاییز در شهر گرانادا اسپانیا معتدل و متغیر بوده و دارای روز و شب‌هایی با هوای خوب است. همچنین جبهه‌های باد از سمت اقیانوس اطلس باعث ایجاد ابر و باران در فصل پاییز و بهار می‌شوند. باد در این فصول بسیار محتمل بوده و تغییر دمای هوا بین شب و روز قابل توجه است.

فصل تابستان

شهر گرانادا اسپانیا از ماه ژوئن تا ماه آگوست بسیار گرم و آفتابی بوده و متوسط دمای هوا در ماه جولای و آگوست حدود ۵/۲۵ درجه سانتی‌گراد است. همچنین حداکثر دمای هوا در این فصل نیز حدود ۳۶/ ۳۵ درجه سانتی‌گراد تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد است.

شهر والنسیا

والنسیا شهری زیبا در اسپانیا با جمعیت ۸۰۰۰۰۰ نفر بوده و به عنوان سومین شهر بزرگ اسپانیا شناخته می‌شود. این شهر همچنین در ساحل شرقی اسپانیا واقع شده و دارای قدمتی طولانی است. در حقیقت این شهر برای اولین بار توسط سربازان رومی در قرن دومِ پیش از میلاد مسیح، برپا شد و سپس تحت تأثیر بسیاری قرار گرفت. این شهر برای افرادی که می‌خواهند به آن مهاجرت کنند گزینه بسیار مناسبی است. شهر والنسیا همچنین به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا به شمار می‌آید و برای تحصیل نیز گزینه بسیار مناسبی است و مهاجرانی که دارای فرزند هستند می‌توانند والنسیا را به عنوان شهری مناسب برای زندگی انتخاب کنند. افرادِ صاحب فرزند دوست دارند بدانند که شرایط تحصیل برای فرزندان آنها در والنسیا چگونه است. در حقیقت، شرایط تحصیل در نقاط مختلف اسپانیا، در مدارس دولتی و یا غیر انتفاعی و یا نیمه دولتی متفاوت است. با وجود اینکه تحصیل در مدارس دولتی والنسیا دارای قدمتی طولانی است اما کیفیت آموزش در آنها کاهش پیدا نکرده است. درست است که تحصیل در این مدرس، شهریه ندارد ولی هزینه‌های دیگری نظیر کتاب و لوازم تحریر باید در نظر گرفته شوند. مدارس نیمه دولتی نیز همان مدارس غیرانتفاعیِ سابق هستند که اکنون برخی از هزینه‌ها را از دولت دریافت می‌کنند. در حقیقت این مدارس هم شهریه دریافت می‌کنند اما نسبت به مدارس غیرانتفاعی بسیار کم‌تر است. مدارس غیر انتفاعی موجود در والنسیا عبارتند از؛ مدرسه آمریکاییِ والنسیا، مدرسه بریتانیاییِ والنسیا و مدرسه بین‌المللی El Plantio. والنسیا را نیز از نظر آموزش عالی می‌توان گزینه مناسبی به شمار آورد زیرا دارای تعداد زیادی کالج و دو دانشگاه است. دانشگاه‌های والنسیا عبارتند از؛ دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا و دانشگاه والنسیا. شرایط آب و هوایی در والنسیا نیز به شرح زیر است:

فصل بهار

والنسیا در فصل بهار، فوق‌العاده بوده و هوای مطلوب (۱۸ در جه سانتی گراد در روز) در مارس شروع می‌شود. در این فصل، درختان در پارک‌ها و باغ‌ها شکوفه می‌زنند و مرکبات در هوا عطرافشانی می‌کنند. هوای والنسیا در عصر کمی خنک‌تر شده و به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. هوا نیز در کناره دریا تا حدود زیادی مطلوب شده و در اواخر می به ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

فصل تابستان

فصل تابستان در والنسیا بسیار گرم و خشک است تا حدی که دمای هوا در بعد از ظهر به ۳۰ درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر می‌رسد. افرادی که در این شهر و به طور کلی در اسپانیا زندگی می‌کنند خوب است بدانند که بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های روزانه، صبح‌ها و عصرهای تابستان است. دما در شب‌های تابستان نیز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در این فصل، شهرِ صنعتیِ والنسیا به مرکزی توریستی تبدیل می‌شود. افراد در صبح‌های تابستانی در آب شنا کرده و حمام آفتاب می‌گیرند و در بعدازظهرهای این فصل، چرتی کوتاه می‌زنند.

فصل پاییز

هوای والنسیا در اوایل پاییز بیشتر شبیه تابستان بوده ولی به تدریج مرطوب شده و باران‌های گاه و بی‌گاه نیز هوای والنسیا را به پاییز نزدیک‌تر می‌کند. در حقیقت متوسط دمای هوا در روز (در این فصل) به تدریج کاهش پیدا کرده و از ۲۷ درجه سانتی‌گراد به در سپتامبر به ۱۸ درجه سانتی‌گراد در نوامبر تبدیل می‌شود. شب‌ها نیز در در ماه نوامبر خنک شده و متوسط دمای هوا به ۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. دمای هوا همچنین در کناره‌های دریا در اواخر ماه اکتبر، بیش از ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. درست است که هوا در این فصل خنک است اما ماه نوامبر بهترین زمان برای سفری ارزان به والنسیا است.

فصل زمستان

فصل زمستان در والنسیا معتدل بوده و دمای روز حدود ۱۵ درجع سانتی گراد و دمای شب حدود ۵ درجه سانتی‌گراد است. میزان تابش آفتاب نیز در طول روز به حدود ۵ ساعت کاهش پیدا کرده و هوا کمی ابری می‌شود. نکته جالب زمستان‌های والنسیا این است که میزان باران در این فصل نسبت به پاییز کم‌تر است ولی احتمال طوفان از طرف کوه‌های پیرنه که در مرز میان فرانسه و اسپانیا واقع شده‌است، وجود دارد. هوای کناره دریا نیز تا دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

شهر سالامانکا

شهر سالامانکا در اسپانیا با مساحتی حدود ۶/۳۸ کیلومتر مربع، یکی از شهرهای خوب و محبوب در این کشور است که به دلایلی مانند معماری منحصر به فرد و مزین و دانشگاه تاریخی و قدیمیِ سالامانکا دارای شهرت است. شهر سالامانکا در اسپانیا همچنین شهری قدیمی و تاریخی است که از نظر گردشگران بسیار زیبا است و همچنین به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا شناخته می‌شود. به طور کلی کیفیت زندگی نیز در شهر سالامانکا در اسپانیا تقریباً بالا است. شاخص امنیت در این شهر، بالا، شاخص آلودگی هوا بسیار پایین و شاخص مراقبت‌های درمانی نیز بالا است. افراد در این شهر می‌توانند به راحتی و در امنیت کامل، پیاده‌روی کرده که البته میزان امنیت در روز نسبت به شب، بیشتر است. همچنین شهر سالامانکا در اسپانیا دارای تابستان‌های کوتاه، گرم و آفتابی و زمستان‌های بسیار سرد به همراه باد و آسمان ابری است. همچنین دمای هوا در طول سال از حدود ۳۱ درجه سانتی‌گراد تا ۸۶ درجه سانتی‌گراد متغیر است. امکان رسیدن درجه هوا به کم‌تر از ۲۲ درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۹۴ درجه سانتی‌گراد در شهر سالامانکا در اسپانیا بسیار نادر است. خشک‌ترین ماه سال در شهر سالامانکا در اسپانیا، آگوست با میزان بارشِ حدود ۱۱میلی‌متر است اما ماه دسامبر دارای بیشتری میزان بارندگی بوده و این میزان به حدود ۵۱ میلی‌متر می‌رسد. فصل گرم سال در شهر سالامانکا در اسپانیا از ۱۴ ژوئن آغاز شده و تا ۱۱ سپتامبر با متوسط دمای بیش از ۷۸ درجه سانتی گراد در روز به طول می‌انجامد. گرم‌ترین روز سال نیز در این شهر، ۲۹ جولای با حداکثر دمای ۸۶ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۵۶ درجه سانتی‌گراد است. فصل سرد سال هم در این شهر از ۱۴ نوامبر آغاز شده و تا ۲ مارس با متوسط دمای ۵۵ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. همچنین سردترین روز سال در شهر سالامانکا در اسپانیا، ۲۳ ژانویه با حداقل دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد است. میزان تابش آفتاب در روز نیز در این شهر از ماهی به ماه دیگر متغیر است. در سال ۲۰۲۰ کوتاه‌ترین روز سال، ۲۱ دسامبر با ۹ ساعت و ۱۴ دقیقه تابش آفتاب و طولانی‌ترین روز سال ۲۰ ژوئن با ۱۵ ساعت و ۷ دقیقه تابش آفتاب خواهد بود. همچنین بهترین زمان برای بازدید از این شهر (برای انجام فعالیت‌های مربوط به روزهای گرم) از اوایل جولای تا اواسط آگوست است.

شهر سان سباستین

شهر سان سباستین یکی از شهرهای ساحلی اسپانیا است که در ناحیه خودمختار باسک واقع شده است. این شهر همچنین به دلیل داشتن سواحل زیاد و رستوران‌های درجه یک دارای شهرت فراوانی است. این شهر همچنین دارای مساحتی برابر ۶۰/۸۹ کیلومتر مربع است. این شهر همچنین جمعیتی حدود ۱۸۵۰۰۰ نفر را در خود گنجانده است و کیفیت زندگی نیز در این شهر بسیار بالا است و به همین جهت، افراد بسیاری آن را برای زندگی و تفریح انتخاب می‌کنند. همچنین شاخص قدرت خرید مردم در شهر سان سباستین، متوسط، شاخص امنیت، بسیار بالا، شاخص مراقبت‌های درمانی، بسیار بالا و شاخص آلودگی هوا بسیار پایین است. این شهر به طور کلی دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های طولانی و سرد به همراه باد و باران است. دمای هوا نیز در این شهر از ۶ درجه سانتی‌گراد تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۱ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر از ۲۹ درجه سانتی‌گراد در شهر سان سباستین بسیار نادر است. فصل گرم سال نیز در این شهر از ۲۰ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۲۳ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه دارد. گرم‌ترین روز سال هم در شهر سان سباستین در ماه آگوست با حداقل دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. همچنین فصل سرد سال در این شهر از ۲۱ ماه نوامبر تا ۱۴ ماه مارس است. متوسط دمای هوا نیز در این مدت ۱۵ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال هم در شهر سان سباستین هفتم ماه فوریه با حداقل دمای ۶ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد است.

شهر آلیکانته

شهر آلیکانته یکی بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا است که در بخش خودمختار والنسیا واقع  شده است. آلیکانته شهری بسیار زیبا و جذاب است که سواحل بسیار آرامش‌بخشی دارد. آلیکانته همچنین به شهر والنسیا نزدیک بوده و تنها حدود ۱۷۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. شهر آلیکانته دارای جمعیتی برابر ۳۷۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۰ است که نسب به سال گذشته حدود ۱.۰۹ درصد رشد جمعیت داشته است. مساحت شهر آلیکانته نیز حدود ۲۰۱ کیلومتر مربع است. همچنین ندگی در شهر آلیکانته برای افرادی که در جستجوی کیفیت بالا برای زندگی هستند گزینه بسیار مناسبی است. به طور کلی کیفیت زندگی در شهر آلیکانته بسیار بالا است. همچنین شاخص قدرت خرید مردم در این شهر، متوسط و شاخص امنیت در شهر آلیکانته، بالا است. شاخص مراقبت‌های درمانی نیز بسیار بالا و شاخص آلودگی هوا پایین است. شهر آلیکانته به طور کلی دارای تابستان‌های بسیار گرم به همراه آسمان صاف و بدون ابر است. زمستان‌های این شهرنیز طولانی و خنک به همراه باد فراوان و آسمان نیمه ابری است. دمای هوا نیز در طول سال در شهر آلیکانته از ۷ درجه سانتی‌گراد تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از  ۳ درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۴ درجه سانتی‌گراد در این شهر بسیار نادر است. فصل گرم سال نیز در شهر آلیکانته از ۱۹ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۲۰ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال هم در این شهر ۱۰ ماه آگوست با حداقل و حداکثر دمای به ترتیب ۲۲ درجه سانتی‌گراد و ۳۱ درجه سانتی‌گراد است. فصل سرد سال هم در شهر آلیکانته از ۲۰ ماه نوامبر آغاز شده و تا ۲۱ ماه مارس با متوسط دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. سردترین روز سال نیز در این شهر ۲۱ ماه ژانویه با حداقل و حداکثر دمای به ترتیب ۷ درجه سانتی‌گراد و ۱۷ درجه سانتی‌گراد است.

شهر کادیز

کادیز شهری بندری و با قدمت در ناحیه آندلس بوده که در بخش جنوب غربی اسپانیا واقع شده است. شهر کادیز همچنین به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا است که به بسیاری از افراد توصیه می‌شود. با وجود اینکه برخی از افراد شهر کادیز را برای تحصیل انتخاب می‌کنند برخی دیگر نیز تمایل به زندگی در این شهر دارند. این شهر همچنین با شهرهایی نظیر شهر سویا و شهر مالاگا به ترتیب ۱۲۲.۸۲ و ۲۳۶.۷۶ کیلومتر فاصله دارد دارای جمعیتی حدود ۱۲۷۰۰۰ نفر است. مساحت این شهر نیز حدود ۱۳.۳ کیلومتر مربع است. به طور کلی دارای تابستان‌های گرم و مرطوب به همراه آسمان صاف و بدون ابر است. زمستان‌های این شهر نیز سرد به همراه باد فراوان و آسمان نیمه ابری است. دمای هوا نیز در طول سال در شهر کادیز از ۸ درجه سانتی‌گراد تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۴ درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۴ درجه سانتی‌گراد در این شهر بسیار نادر است. فصل گرم سال نیز در شهر کادیز از ۲۰ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۲۱ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال هم در این شهر ۲۷ ماه جولای با حداقل و حداکثر دمای به ترتیب ۲۱ درجه سانتی‌گراد و ۲۹ درجه سانتی‌گراد است. فصل سرد سال هم در شهر کادیز از ۲۳ ماه نوامبر آغاز شده و تا ۱۰ ماه مارس با متوسط دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. سردترین روز سال نیز در این شهر ۱۹ ماه ژانویه با حداقل و حداکثر دمای به ترتیب ۸ درجه سانتی‌گراد و ۱۶ درجه سانتی‌گراد است.

منبع: