اسپانیا یکی از مناسب‌ترین کشورها برای زندگی و یا تفریح است. این کشور دارای اماکن تفریحی و دیدنی بسیار و همچنین فستیوال‌های متعدد است. این کشور به گردشگران و یا خود افراد اسپانیایی این امکان را می‌دهد که در زمان‌های آزاد خود به تفریح پرداخته و از زندگی نهایت لذت را ببرند. افرادی که می‌‌خواهند اسپانیا را برای سفر انتخاب کنند یا حتی قصد تحصیل در اسپانیا را دارند بهتر است با جاذبه‌ های گردشگری در اسپانیا نیز آشنا شوند. بی‌شک تعداد اماکن زیبا در اسپانیا از شماره خارج است اما در این مقاله سعی داریم به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری در اسپانیا بپردازیم.

لیست جاذبه های گردشگری در اسپانیا

پالاسیو ریل

پالاسیو ریل( Palacio Real) و یا همان قصر پادشاهی در مادرید مکانی رسمی برای زندگی پادشاه اسپانیا بوده و علاوه بر آن برای جشن‌ها و مراسم‌های دولتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قصر بین سال‌های ۱۷۳۸ تا ۱۷۵۵ ساخته شده و کارلوس سوم (نام پادشاه) در سال ۱۷۶۴ در این کاخ مسکن گزید.

مراسم گاوبازی

پامپولونا شهری در ناوارا است که به علت فستیوال San Fermín festival که در هرساله (در ماه جولای) در آن برگزار می‌شود، دارای شهرت بسیاری است. در رأس این فستیوال، مراسم گاوبازی وجود دارد.

لا کونچا

همانطور که بسیاری از افراد، اظهار می‌کنند لاکونچا در San Sebastian یکی از بهترین شهرهای ساحلی در اروپا است. در این محل، افراد می‌توانند به موج‌سواری پرداخته و یا در کناره ساحل این شهر قدم بزنند و بعد از یافتن رستورانی زیبا برای غذاخوردن، از منظره زیبای سواحل لذت ببرند.

Aqueduct of Segovia

Aqueduct of Segovia یکی از بهترین و حفاظت شده‌ترین اماکن اسپانیا است که توسط رومی‌ها در اسپانیا بنا شده است. این محل که به عنوان یکی از اماکن قدیمی در اسپانیا محسوب می‌شود احتمالاً در سال ۵۰ پیش از میلاد ساخته شده و هنوز هم در قرن ۲۰ مصرف آب شهری را تأمین می‌کند.

کوئنکا

کوئنکا (Cuenca) که در منطقه‌ای بین مادرید و والنسیا واقع شده نمونه‌ای از یک شهر از قرون وسطی است که در سراشیبی یک کوه قرار گرفته است. این منطقه بسیار زیبا بوده و تعداد زیاد خانه معلق که در بالای لبه صخره ساخته شده، کوئنکا را به یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا تبدیل کرده و حتی می‌توان کوئنکا را مانند جواهری در منطقه Castilla La Mancha در نظر گرفت.

Ibiza

ایبیزا یکی از جزایر Balearic در دریا مدیترانه است. این جزیره به عنوان یکی از مشهورترین مناطق گردشگری در اروپا محسوب شده و در طول تابستان تعداد گردشگرانی که به این جزیره می‌آیند، بیش از پیش افزایش می‌کند.

ساگاردا فامیلا

ساگاردا فامیلا (Sagrada Familia) کلیسای کاتولیک بسیار بزرگ در بارسلونا بوده و به عنوان یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در اسپانیا به شمار می‌آید. طراحی این کلیسا بر عهده فردی به نام Antoni Gaudí، معماری کاتالان که حدود ۴۰ سال بر روی این پروژه کار کرد، بوده است. ساخت این کاخ پادشاهی در سال ۱۸۸۲ آغاز شد و هنوز هم ناتمام مانده است.

El Escorial

ال اسکوریال، مرکز سیاسی امپراطوری اسپانیا بوده و در دامنه Sierra de Guadarrama واقع شده است. این مرکز سیاسی در تحت نظارت فردی به نام فیلیپ دوم بوده که وی Bautista de Toledo را به عنوان معمار این مرکز سیاسی (در سال ۱۵۵۹) انتخاب کرد و با هم این مرکز بسیار زیبا را طراحی کردند. امروزه این مرکز سیاسی به عنوان صومعه، کاخ پادشاهی، موزه و مدرسه فعالیت دارد.

Mezquita of Cordoba

Mezquita که به اسپانیایی به معنای مسجد است در کوردوبا واقع شده و ساختمانی بسیار زیبا است که به علت داشتن تعداد زیادی ستون و سقف کمانی (آرک) در محوطه اصلی این ساختمان دارای شهرت فراوان است. این ساختمان در حقیقت معبدی رومی بوده و امروزه به عنوان مکانی بسیار زیبا برای گردشگران است.

الحمرا

الحمرا (Alhambra) کاخی است که در فلاتی در بخش جنوبی اسپانیا واقع شده است و اکنون به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در اسپانیا است.

در صورتی که در رابطه با مطلب جاذبه های گردشگری در اسپانیا نظر و یا تجربه ای دارید می توانید آن را به صورت کامنت مطرح کنید.

منبع:

www.avasla.com