اسپانیا کشوری واقع در جنوب غربی اروپا است که به دلایل متعددی مانند معماری گوتیک، تنوع غذایی، موزیک و رقص فلامنکو، سواحل بسیار زیبا، گاوبازی و… شهرتی جهانی دارد. این کشور دارای شهرهای زیادی برای زندگی است و انتخاب بهترین شهر اسپانیا برای زندگی و تحصیل در اسپانیا بر اساس روحیات، سبک زندگی و نیازهای افراد، متفاوت است. در این مقاله به محبوب‌ترین و بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی از جمله مادرید، بارسلونا، والنسیا، سِویا و مالاگا خواهیم پرداخت.

مادرید

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی مادرید

مادرید (Madrid)، پایتخت کشور اسپانیا و سومین شهر آفتابی اروپا است. این شهر همواره مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر جهان است و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. جمعیت افراد خارجی در مادرید بسیار زیاد و رو به رشد است. فرهنگ غنی، کارناوال‌های متعدد، زندگی شبانه هیجان‌انگیز و غذاهای فوق‌العاده، این شهر را به یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی تبدیل کرده است.

یکی از نکات بسیار جالب درباره مادرید آن است که سه موزه هنر مشهور اسپانیا در این شهر واقع شده‌اند که از این میان، موزه رینا صوفیا و پرادو هرشب به صورت رایگان پذیرای مردم هستند. کیفیت سیستم‌های حمل و نقل و وجود تعداد زیادی مدرسه بین المللی ازجمله مزایای دیگر این شهر است. به طورکلی مادرید شهری مناسب برای خوش‌گذرانی و زندگی همراه با خانواده است و از نظر بسیاری از افراد، ماندن هرچه بیشتر در مادرید باعث ایجاد وابستگی می‌شود.

بارسلونا

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی بارسلونا

بارسلونا (Barcelona) یکی دیگر از بهترین شهرهای اسپانیا است که از جهات مختلفی به عنوان رقیب شهر مادرید شناخته می‌شود. افرادی که بین انتخاب بارسلونا و مادرید مردد هستند، بهتر است زمانی را برای زندگی و گردش در هر دو شهر اختصاص دهند، سپس بر اساس سبک زندگی خود، شهر مناسب را انتخاب کنند.

قطارهای پرسرعت AVE سفر از مادرید به بارسلونا را بسیار راحت کرده‌اند. بارسلونا شهری بسیار توریستی است که حتی یک هفته ماندن در این شهر، ترک آن را سخت می‌کند. معماری بی‌نظیر بارسلونا یکی دیگر از دلایل اصلی جذب توریست به این شهر است. بارسلونا همچنین دارای ساحلی زیبا بوده که این موضوع برای افرادی که به ساحل علاقه‌مندند، بسیار حائز اهمیت است. آب‌وهوای موجود در این شهر نیز فوق‌العاده بوده و به آب‌وهوای مدیترانه‌ای نزدیک است (یعنی دارای تابستان‌های خنک‌تر و زمستان‌های معتدل‌تری نسبت به مادرید است). با وجود اینکه مادرید، پایتخت اصلی کشور اسپانیا است ولی بارسلونا هم شهری بزرگ می‌باشد که به عنوان مرکز ایالت کاتالونیا، منطقه‌ای مستقل با زبان رسمی کاتالونیایی شناخته می‌شود.

والنسیا

شهرهای دیدنی اسپانیا والنسیا

از نظر افرادی که در والنسیا (Valencia) زندگی می‌کنند، مقایسه مادرید و بارسلونا با والنسیا کاری بیهوده است زیرا از نظر آنها والنسیا بهترین شهر برای زندگی است. این شهر بسیار دینامیک و پرانرژی بوده و دارای جمعیتی رو به رشد است. همچنین والنسیا برای افرادی که گذراندن وقت در سواحل را دوست دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب است. شبکه حمل و نقل عمومی در والنسیا بسیار مدرن بوده و از شبکه گسترده مترو برخوردار است که همچنان در حال گسترش است.

والنسیا شهری بسیار مناسب برای زندگی همراه فرزندان است و تعداد زیادی از موزه‌های مشهور جهان، مدارس خوب و یکی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا (دانشگاه والنسیا) در این شهر قرار دارند. همچنین فستیوال‌های متعددی مانند Las Fallas De Valencia و یا Benicassim Festival در این شهر برگزار می‌شوند. یکی از موضوعات بسیار مهم درباره والنسیا آن است که یافتن شغل در این شهر (در صورت داشتن مهارت کافی در حرفه‌هایی مانند صنعت، گردشگری و…) اصلاً کار دشواری نیست. به طور کلی والنسیا دارای مردمی خونگرم و مهربان است که پیر و جوان از زندگی کردن در آن لذت می‌برند.

سویا

شهرهای دیدنی اسپانیا سویا

سویا (Seville) به عنوان پایتخت غیررسمی اسپانیای جنوبی و مرکز منطقه اندلس شناخته می‌شود. موارد متعددی از قبیل معماری موریش، منظره رو به رودخانه شهر و… سویا را به شهری مناسب برای سفر تبدیل کرده است. این شهر دارای فرودگاهی اصلی، ایستگاه قطار و گزینه‌های دیگری برای حمل و نقل بوده و دارای دو ایستگاه اتوبوس برای سفر به نقاط مختلف اسپانیا است.

انتخاب سویا برای افرادی که به کوه و ساحل علاقه دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب است. افراد بسیاری از فرهنگ‌های مختلف در این شهر زندگی می‌کنند که این موضوع، زندگی را برای افراد غیربومی راحت‌تر می‌کند. افرادی که می‌خواهند آموزش عالی خود را در اسپانیا ادامه دهند، می‌توانند این شهر را انتخاب کنند زیرا دو دانشگاه اسپانیا در سویا واقع شده است.

مالاگا

شهرهای مهم اسپانیا مالاگا

Tocayo: این واژه یکی دیگر از اصطلاحات اسپانیایی غیرقابل ترجمه در انگلیسی و یا فارسی است که به معنای شخصی است که هم اسم شما است.

مالاگا (Malaga) که دومین شهر مشهور منطقه اندلس است، شهری بندری با تعداد زیادی هتل است و غالباً به عنوان مرکز بخش کوستا دل سول (Costa del Sol) در نظر گرفته می‌شود. کوستا دل سول به عنوان گنجینه اصلی اندلس شناخته می‌شود و تعداد زیادی توریست را به خود جذب می‌کند. یکی از جذابیت‌های مالاگا، ساحل این شهر است که از شرق تا غرب شهر امتداد دارد. همچنین آشپزی فوق‌العاده و معماری موجود در این شهر که از دوران موریش (Moorish) و روم نشأت گرفته است از جمله دلایل شهرت این شهر به حساب می‌آید.

افرادی که تمایل به زندگی در آپارتمان را دارند، خوب است بدانند که آپارتمان‌های بسیاری با سقف‌های بلند و پنجره‌های زیبا در مرکز این شهر وجود دارد. مالاگا همچنین دارای مدارس خوب و جوی آرام است که تعداد زیادی از افراد را به خود جذب می‌کند. نکته‌ای دیگر درباره مالاگا این است که این شهر نسبت به مادرید و بارسلونا دارای هزینه کمتری برای زندگی است.

ماربیا

شهر ماربیا اسپانیا

ماربیا (Marbella) شهری در اسپانیا بوده که به دلایل متعددی از قبیل سواحل و معماری زیبا، بسیاری از افراد ثروتمند و مشهور را به خود جذب کرده است. همچنین نرخ جنایت در این شهر، پایین بوده که آن را به محلی مناسب برای خانواده‌ها و تربیت فرزندان تبدیل کرده است. تعداد زیادی مدرسه بین المللی نیز در این شهر فعالیت می‌کنند که شرایط را برای افرادی که قصد تحصیل در اسپانیا را دارند، راحت کرده است. همچنین سبک زندگی در ماربلا بسیار سالم بوده و شرایط بیمارستان‌ها بسیار مناسب و خدمات درمانی بسیار باکیفیت است.

سوتوگراند

شهرهای توریستی اسپانیا سوتوگراند

در بخش جنوبی کوستا دل سول، شهری منحصر به فرد به نام سوتوگراند (Soto Grande) وجود دارد. برخی از قدرتمندترین و پولدارترین خانواده‌های اسپانیایی در این شهر خانه‌های تابستانی دارند. سوتوگراند به شهرهای زیبایی مانند روندا و روستاهای اندلس نزدیک بوده و دارای مدارسی بین‌المللی است که افراد به راحتی می‌توانند در آنها تحصیل کنند.

آب‌وهوای این شهر، مدیترانه‌ای بوده و دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل است. پایین‌ترین دمای هوا در فصل زمستان بین ۸ تا ۹ درجه سانتی‌گراد و بالاترین دما در فصل تابستان ۴۰ درجه سانتی‌گراد است. ساتوگراند برای افرادی که عاشق تفریحات و ورزش‌هایی مانند گلف، قایق‌رانی و… هستند، گزینه‌ای بسیار مناسب است.

استیپونا

شهرهای مهم اسپانیا استیپونا

استیپونا (Estepona) شهری زیبا بوده و وجود ساختمان‌ها و خانه‌های متعدد با دیوارهای سفید بر زیبایی این شهر افزوده است. استیپونا در سال‌های اخیر بازسازی شده و اکنون دارای کافی‌شاپ‌های متعدد، پارک‌ها و مناظر زیبای دیگری است که شهر را زیباتر کرده‌اند. استیپونا همچنین دارای تجهیزات و امکانات رفاهی بسیاری مانند فروشگاه، کافه، سواحل زیبا، زمین گلف، موزه و… برای افراد مختلف است. همچنین این شهر برای افرادی که قصد تحصیل در اسپانیا را دارند، بسیار مناسب است زیرا مدارس بین‌المللی متعددی در استیپونا وجود دارد.

موضوعی دیگر درباره استیپونا آن است که این شهر دارای مهدکودک‌های دوزبانه‌ای است که گزینه‌ای بسیار مناسب برای خانواده‌های دارای فرزند کوچک است. آب‌وهوا نیز در استیپونا، گرم و معتدل همراه با زمستان‌های بارانی است که زندگی در این شهر را بسیار لذت‌بخش می‌کند. این شهر همچنین به دلیل اینکه بین دریا و کوه واقع شده، دارای محیطی منحصر به فرد بوده که برای افراد طبیعت دوست گزینه‌ای بسیار مناسب است.

آلیکانته

شهرهای مهم اسپانیا الیکانته

آلیکانته (Alicante) به عنوان مرکز منطقه ساحلی کوستا بلانسا (Costa Blanca) شناخته می‌شود. کوستا بلانسا به معنی ساحل سفید است و علت این نام‌گذاری شن‌های سفیدی هستند که سواحل آن را پوشانده‌اند. آلیکانته یکی از شهرهای بسیار زیبای اسپانیا است و به عنوان یکی از مراکز گردشگری در اروپا به حساب می‌آید. بسیاری بر این باورند که بهترین‌های اسپانیا مانند آب‌وهوای خوب، طبیعت زیبا، سبک زندگی آرام (ریلکس)، غذا و فعالیت‌های تفریحی را می‎‌توان در آلیکانته یافت. همچنین افراد مختلف می‌توانند با صرف هزینه کم‌تری نسبت به مادرید و بارسلونا از امکانات تفریحی این شهر استفاده کنند.

منبع:

https://expatra.com