پیش از انتخاب شهر محل زندگی و تحصیل در کانادا، لازم است اطلاعاتی درباره هزینه‌های زندگی در آن شهر داشته باشید. همانطور که می‌دانید ونکوور یکی از زیباترین شهرهای جهان بوده که بازدید از آن بسیار لذتبخش است. ونکوور را می‌توان به عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی معرفی کرد که همواره در میان ۵ شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی شناخته می‌شود. همچنین ونکوور و به طور کلی کانادا از جمله مقاصد مورد توجه برای آن دسته از افرادی است که در جستجوی جایی مناسب برای شروع زندگی جدید هستند. اما پیش از انتخاب یک شهر برای زندگی، کار یا تحصیل باید با آن شهر و هزینه های زندگی در آن آشنا شد. در این مقاله به مزایای زندگی در ونکوور و هزینه زندگی در ونکوور کانادا شامل هزینه مسکن، حمل و نقل، قبوض رستوران، مواد غذایی خواهیم پرداخت.

مزایای زندگی در ونکوور

افرادی که در انتخاب ونکوور تردید دارند، بهتر است نگاهی به مزایای زندگی در این شهر بیاندازند که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  • یکی از مزایای بسیار مهمی که ونکوور و به صورت کلی کانادا را به مقصدی مورد علاقه برای مهاجرت تبدیل می‌کند، مهاجرپذیر بودن این کشور است. افرادی که ونکوور را برای زندگی انتخاب می‌کنند به محض ورود به این شهر متوجه رفتار گرم، دوستانه و صمیمی کانادایی‌ها خواهند شد که همین موضوع بر شهرت هر چه بیشتر آن می‌افزاید.
  • کوه‌ها، اقیانوس و سواحل موجود در ونکوور یکی دیگر از مزایای این شهر است. همچنین یکی دیگر از مواردی که باعث زیبایی هر چه بیشتر این شهر شده است، این است که ونکوور توسط اقیانوس آرام احاطه شده است و افراد با قدم زدن در خیابان‌های این شهر می‌توانند زیبایی اقیانوس را مشاهده کنند.
  • وجود غذاهای بسیار خوب و خوشمزه در ونکوور از جمله دیگر مزایای این شهر است. همچنین برخی از افراد معتقدند که طعم غذاها در ونکوور بهتر از شهرهای دیگر است. همچنین وجود رستوران و کافه‌های بسیار خوب در ونکوور به شهرت هرچه بیشتر این شهر افزوده است.
  • همانطور که می‌دانید وجود فرهنگ‌های متنوع در ونکوور باعث راحت‌تر شدن هرچه بیشتر زندگی در این شهر می‌شود زیرا افراد می‌توانند از این طریق دایره دوستان خود را گسترش دهند و از شرکت در مجامع دوستانه خود لذت ببرند.
  • افرادی که به دلیل زمستان‌های سرد از مهاجرت تحصیلی به کانادا امتناع می‌کنند، بهتر است بدانند که ونکوور دارای بهترین آب و هوا در این کشور است. آب و هوای معتدل اقیانوسی موجود در این شهر یکی از موضوعاتی است که توجه اکثر افراد را به سوی خود جلب می‌کند.

هزینه های زندگی در ونکوور کانادا

هزینه های زندگی در ونکوور کانادا

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، اطلاع از هزینه‌های زندگی در ونکوور یکی از موضوعاتی است که پیش از انتخاب این شهر برای زندگی، کار یا تحصیل باید به آن توجه شود. در ادامه به جزئیات بیشتری از هزینه زندگی در این شهر می‌پردازیم.

هزینه مسکن

هزینه اجاره مسکن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای همه افراد دارای اهمیت است. در حقیقت حجم زیادی از هزینه زندگی افراد به اجاره مسکن تعلق می‌گیرد. اکثر جوانانی که به ونکوور می‌روند در مرکز شهر و یا یک هم‌اتاقی زندگی می‌کنند که همین موضوع به کاهش هرچه بیشتر هزینه زندگی افراد کمک می‌کند. اجاره‌بها بسته به نوع مسکن و نوع منطقه انتخابی، متفاوت است اما به طور مثال یک آپارتمان متوسط یک خوابه در شهر حدود ۱۹۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در ماه هزینه دارد. این در حالی است که اجاره‌بها برای یک آپارتمان دو خوابه حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در ماه است. در ادامه به جزئیات بیشتری درباره اجاره‌بها در ونکوور می‌پردازیم:

نوع آپارتمان متوسط اجاره ماهانه (دلار کانادا)
آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر ۲۰۷۳
آپارتمان ۱ خوابه خارج در حومه شهر ۱۶۴۸
آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر ۳۷۶۲
آپارتمان ۳ خوابه در حومه شهر ۲۷۱۰

هزینه حمل و نقل

با وجود اینکه در گذشته حمل و نقل در ونکوور تنها توسط اتومبیل‌ها انجام می‌شد اما امروزه سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر در حال گسترش است. در ادامه به هزینه حمل و نقل در ونکوور می‌پردازیم:

نوع حمل و نقل هزینه (دلار کانادا)
بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی) ۳
بلیط یک ماهه (حمل و نقل عمومی) ۹۸
ورودی تاکسی (تعرفه نرمال) ۳/۵
کرایه تاکسی (هر ۱ کیلومتر) ۱/۸۹
قیمت بنزین (۱ لیتر) ۱/۵۵

هزینه قبوض (ماهیانه)

گاهی اوقات اجاره دریافتی شامل هزینه قبوض نیز می‌شود اما آن دسته از افرادی که باید هزینه قبوض را خود پرداخت کنند، باید با این هزینه آشنا شوند. در ادامه به جزئیات هزینه قبوض (برای آپارتمان دو خوابه) و همچنین هزینه اینترنت در ونکوور می‌پردازیم:

هزینه قبوض ماهیانه هزینه اینترنت (۶۰ MBPS)
۹۰ تا ۱۵۰ دلار کانادا ۶۰ تا ۷۰ دلار کانادا

هزینه رستوران

از آنجاییکه که هزینه مسکن در ونکوور تقریباً بالا است، معمولاً افراد، خانه‌های کوچک‌تری را برای زندگی انتخاب می‌کنند و برای ملاقات با دوستان خود به رستوران می‌روند. همانطور که پیش‌تر گفتیم، ونکوور دارای تعداد زیادی رستوران در سراسر شهر است و بی‌شک هزینه غذا در رستوران‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. افرادی که رستوران‌های معمولی (با هزینه متوسط) را برای غذا خوردن انتخاب می‌کنند، باید هزینه‌ای برابر ۸۰ دلار (به ازای هر دو نفر) را پرداخت کنند. این مبلغ شامل هزینه شام، دسر و پیش‌غذا است که در صورت اضافه شدن نوشیدنی این هزینه افزایش پیدا می‌کند. در ادامه با جزئیات بیشتری از این هزینه‌ها آشنا می‌شویم:

نوع خوراک هزینه (دلار کانادا)
غذا برای یک نفر در رستوران ارزان ۱۷
غذا برای دو نفر (وعده اصلی، پیش‌غذا و دسر) در رستوران معمولی ۸۰
کاپوچینو ۴/۴۳
آب (بطری ۳۳/۰ لیتر) ۱/۸۳

قیمت مواد غذایی

تعداد زیادی از افرادی که در ونکوور زندگی می‌کنند، برای تهیه خواروبار به فروشگاه‌ها مراجعه می ‌کنند که هزینه آن از فروشگاهی به فروشگاه دیگر متفاوت است اما یک خانواده دو نفره مبلغی به میزان ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه برای خوار و بار خود می‌پردازند. در ادامه به جزئیات بیشتری در این باره خواهیم پرداخت:

ماده غذایی متوسط قیمت (دلار کانادا)
شیر (۱ لیتر) ۲/۳۷
قرص نان سفید (۵۰۰ گرم) ۳/۴۴
برنج سفید (۱ کیلوگرم) ۴/۱۷
تخم‌مرغ (۱۲ عدد) ۳/۹۴
پنیر محلی (۱ کیلوگرم) ۱۶/۷۲
سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست (۱ کیلوگرم) ۱۵/۴۳
گوشت گاو (۱ کیلوگرم) ۱۸/۰۸
سیب (۱ کیلوگرم) ۳/۹۳
موز (۱ کیلوگرم) ۱/۸۷
پرتقال (۱ کیلوگرم) ۴/۰۱

منابع: