یکی از سؤال‌های رایج دانشجویان علاقه‌مند به کار در خارج از کشور این است که آیا نوشتن کاور لتر برای مشاغل پاره‌وقت نیاز است یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش، باید گفت که ارائۀ کاور لتر برای مشاغل پاره‌وقت ضرورتی ندارد؛ اما نوشتنش نیز خالی از لطف نیست و به کارفرما نشان می‌دهد که متقاضی فردی تواناست و علاقۀ زیادی به موقعیت شغلی مدنظر دارد. ازآنجاکه نوشتن کاور لتر تأثیر مثبتی بر روند کاریابی خواهد گذاشت، در این مقاله با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

نحوۀ نوشتن کاور لتر

دانشجویان برای نوشتن کاور لتر باید از ساختاری حرفه‌ای مانند ساختار Business Letter استفاده کنند تا بتوانند به‌خوبی منظورشان را به کارفرما انتقال دهند. Business Letter انواع مختلفی دارد؛ اما همۀ آن‌ها از ویژگی‌های مشترکی تبعیت می‌کنند. برای مثال، در تمامی Business Letterها باید اسم و اطلاعات تماس فرد در بالا و سمت چپ نامه و تاریخ روز نیز بعد از یک خط فاصله و بعد‌از‌آن، نام و آدرس کارفرما نوشته شود. بعضی افراد آدرس و تاریخ خود را بالا و سمت راست و آدرس و نام کارفرما را بالا و سمت چپ می‌نویسند. پس از نوشتن اطلاعات یادشده، زمان نوشتن عنوان نامه است؛ زیرا کمک شایانی به کارفرما در پی‌بردن به هدف نامه خواهد کرد.

بخش‌های مختلف کاورلتر

برای نوشتن کاور لتر باید به نکته‌هایی توجه کنید. برای نمونه پس از نوشتن عنوان، حتماً باید بخشی با عنوان Greeting داشته باشید. در این بخش که معمولاً کارفرما خطاب قرار می‌گیرد، از عباراتی نظیر Dear Hiring Manager استفاده می‌شود که پس از چنین عباراتی نیز باید کاما (,) آورده شود. متقاضیانی که نام کارفرما را می‌دانند، بهتر است از همان ابتدا نام او را بنویسند. به‌طورکلی، بخش Greeting شروع‌ نامه است و نحوۀ نوشتن آن نیز تا حدود زیادی به ارتباط متقاضی و کارفرما بستگی دارد.

پس از Greeting، زمان نوشتن مقدمه فرامی‌رسد. از متقاضیان خواسته می‌شود که در بخش مقدمه، خود را معرفی کنند و هدفشان از نوشتن کاور لتر را شرح دهند. در این بخش، متقاضیان باید دربارۀ علاقۀ خود به موقعیت شغلی مدنظر و دربارۀ شنیده‌هایشان از کار و توصیه‌های مرتبط با آن بنویسند. برای بخش مقدمه، نوشتن یک تا دو پاراگراف کفایت می‌کند.

پس از اتمام مقدمه، اکنون باید نوشتن را آغاز کرد. این بخش باید بسیار واضح و شفاف باشد و هیچ ابهامی برای کارفرما ایجاد نکند. در بخش‌ Body Paragraphs، متقاضیان باید دربارۀ مهارت‌ها و صلاحیت‌هایشان و دلیل مناسب‌بودن برای موقعیت شغلی مدنظر را بنویسند. همچنین، کسانی که سابقۀ کاری ندارند، بهتر است از کارهای داوطلبانه‌شان یاد کنند.

درپایان کاور لتر، از متقاضیان خواسته می‌شود تا دربارۀ انتظاراتشان از خوانندۀ نامه بنویسند. همچنین، به آنان اطلاع دهند که چگونه می‌توانند به آنان دسترسی پیدا کنند. پس از اتمام همۀ بخش‌های نامه، متقاضیان نام کاملشان را باید بنویسند و آن را امضا کنند. در‌ادامه، نمونه‌ای از کاور لتر را با یکدیگر مشاهده می‌کنیم:

Alfred Loft

108 A Street

Seattle, WA

(555) 222-3333

aloft@gmail.com

December 18, 2019

The Hiring Manager,

A&P Confectionary

111 B Drive,

Seattle, WA

Dear Mr King,

I would like to apply for the position of assistant at your bakery, as advertised in the Seattle Times on 10th December. I am Alfred Loft, a chemistry graduate at A&M College.

I have a strong interest in food science and have had over five years of experience in helping my grandmother run her own home bakery. From my experience, I have developed a passion for flavour and a love for creating. I have also developed a steady hand when decorating cupcakes and cakes for special occasions.

I am also experienced in monitoring ovens, temperatures gages and ingredients to determine whether or not a cake is done. On one occasion, I took on the task of decorating fifty cupcakes for a party, singlehandedly, and received praise for my job.

I would love to work at your bakery, and further hone my skills while contributing to the growth of your company. For more about my experience, please contact me at (555) 222-5555. I would be happy to be considered for the job.

A.Loft

(ALFRED LOFT)

منبع: