زندگی در کشور انگلستان نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپای و آمریکایی، مزایا و معایب خاص خودش را دارد. به‌طوری کلی وقتی بحث مهاجرت پیش می‌آید اکثرا تنها جوانب مثبت آن کشور را بررسی می‌کنند؛ این درصورتی است که آشنایی با معایب و بررسی نکات منفی در رابطه با شرایط زندگی در کشور مقصد، جزو واجب‌ترین امرهایی است که باید به آن توجه داشت. در این مطلب قرار است تمامی جوانب زندگی در انگلستان، شرایط زندگی برای ایرانیان، مزایا و معایب این کشور و... را بررسی کنیم.

آشنایی با شرایط زندگی در انگلیس

کشور انگلستان که در قاره اروپا واقع شده درکنار کشورهای ولز و اسکاتلند، توانسته است بخش عمده‌ای از بریتانیا را تشکیل دهد. ازلحاظ اقتصادی باید بگوییم که انگلستان جزو شش کشور برتر اقتصاد دنیا به‌شمار می‌رود و از میزان رشد تولیدات ناخالص داخلی بالایی برخوردار است؛ که همین موضوع باعث ایجاد شغل‌های متنوع و امنیت شغلی بالا در این کشور شده است.

کشور انگلستان علاوه‌بر وضعیت خوب اقتصادی و صنعتی که دارد، با پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی خود توانسته است به یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در اروپا تبدیل شود. علاوه‌بر این، وجود دانشگاه‌های برتر و کیفیت بالای آموزشی در این کشور، سبب شده سالانه افراد بسیاری انگلستان را به‌عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

دررابطه با وضعیت آب‌وهوایی این کشور نیز باید بگوییم که انگلستان وضعیت آب‌وهوایی غیرقابل پیش‌بینی دارد؛ طوری که ممکن است درطول یک روز گرم و آفتابی بارش باران و وزش باد شدیدی را تجربه کنید؛ اما به‌طورکلی آب‌وهوای انگلستان در اکثر مواقع با مه، باران و رطوبت همراه است و میزان بارندگی در این کشور نیز بسیار بالاست.

مردم انگلستان چگونه مردمی هستند؟

فرهنگ مردم کشور انگلستان از ترکیب ملل مختلف، تاثیرگذاری آن‌ها بر یک‌دیگر و پیشینه تاریخی، فرهنگی، دینی و... شکل گرفته است. علاوه‌بر موارد گفته شده تعامل با فرهنگ قاره اروپا، سنت‌های قدیمی انگلیس، فرهنگ فردی مردم و... نیز در تحت‌تاثیر قرار دادن فرهنگ کنونی مردم تاثیر به‌سزایی داشته‌اند. به‌طورکلی مردم انگلستان مردمی خونگرم، مهربان، مهمان‌پذیر، صمیمی، محترم و... هستند. در برخورد اول کمی خشک و محتاط به‌نظر می‌رسند که باید بگوییم این رفتار را صرفا با غریبه‌ها و دربرخوردهای اول دارند؛ اما عموما بسیار محترم و مهربان رفتار می‌کنند.

شرایط اقتصادی انگلستان در حال حاضر

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم کشور انگلستان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی درجهان است که از سیستم اقتصادی و صنعتی پیشرفته و غنی برخوردار است. اقتصاد این کشور به منابع اقتصادی بزرگی همچون کشاورزی، جنگلداری، ماهیگیری، دامداری، منابع و نیرو، ساخت و ساز، دارایی، مالیه، سرمایه‌گذاری، خدمات و... وابسته است که همین موضوع باعث شده اقتصاد انگلیس چندبعدی و استوار باشد.

وضعیت بهداشت و رفاه در انگلستان

دررابطه با وضعیت بهداشت و رفاه در کشور انگلستان باید بگوییم که بهبود وضعیت بهداشتی و مراقبتی این کشور، درمیزان افزایش طول عمر جامعه است که منعکس می‌شود؛ باتوجه به این موضوع که امید به زندگی در این کشور درمیانگین 75 الی 80 سال برخوردار است می‌توان نتیجه گرفت که انگلستان از وضعیت بهداشتی خوبی برخوردار است.

طرح بیمه، سرویس بهداشت ملی که جزو یکی از ارگان‌های دولت مرکزی است و شامل پزشکان، دندانپزشکان، متخصصان و... خبره است نیز از دیگر مهم‌ترین خدمات‌های مراقبتی ارائه شده در خاک این کشور هستند.

وضعیت تحصیل در انگلستان

یکی از تصمیم‌های بزگ برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، پیدا کردن کشوری مناسب از لحاظ آموزشی و زندگی است. وجود دانشگاه‌های متعدد و برتری همچون آکسفورد در شهرهای این کشور، باعث شده که انگلستان یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی باشد.

همچنین دوره‌های تحصیلی کوتاه‌مدت، کیفیت تدریس بالا، رشته‌های متنوع، ارائه مدارک تحصیلی معتبر، امکانات علمی و رفاهی برتر، فرصت‌های شغلی متنوع، امنیت شغلی بالا و... از جمله دلایلی هستند که وضعیت تحصیل در این کشور را مطلوب کرده‌اند.

وضعیت فعلی کار در انگلستان

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، انگلیس از لحاظ اقتصادی جزو قدرمندترین کشورها در سطح جهان است. وجود کارخانه‌ها و صنایع متنوع در بخش‌های تجاری، مهندسی، صنعتی، گردشگری و... نیز سبب شده است که امنیت شغلی بالا و فرصت‌های کاری متنوعی در این کشور وجود داشته باشند. همچنین خوب است بدانید که نرخ بیکاری در انگلیس در سال 2022 کمتر از 4 درصد اعلام شد!

برای مهاجرت به انگلستان از کجا شروع کنم؟

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد. از اخذ ویزای کاری گرفته تا تحصیل در این کشور. اولین قدم برای مهاجرت، پاسخ به این سوال است که کدام روش مهاجرتی به این کشور مناسب شماست؟

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بهترین روش برای پیدا کردن شغل مناسب و تشکیل یک زندگی مناسب در این کشور است. برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل و کار در انگلیس و گرفتن پذیرش، می‌توانید از مشاوران موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر کمک بگیرید. ما در سیم آخر شرایط شما را بررسی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت برای کدام دانشگاه‌ها شانس دریافت پذیرش دارید. در صورت تمایل، در ادامه مسیر هم برای دریافت ویزا، هماهنگی خوابگاه و سایر چالش‌های تحصیل در انگلستان و سایر کشورها همراهتان خواهیم بود.

شرایط زندگی در انگلیس برای ایرانیان

رضایتمندی افراد دررابطه با شرایط زندگی‌شان در انگلستان و هرکشور دیگری، بیشتر وابسته به خود شخص، معیارها و اهداف او از مهاجرت است تا کشور مقصد. زندگی و تحصیل در انگلستان نیز مانند خیلی از کشورهای دنیا مزایا و معایب خاص خودش را که این شرایط زندگی افراد است که مشخص می‌کند آیا تحمل آن ویژگی در کشور انگلستان برایش سخت است یا آسان.

مزایای زندگی در انگلستان برای ایرانیان

جدای آب‌وهوای دلپذیر، معماری زیبای شهرها، امکانات رفاهی متعدد و... موارد بسیاری وجود دارند که شرایط زندگی در شهرهای انگلستان را مطلوب کرده‌اند. از جمله مزایای بارز زندگی در این کشور برای ایرانیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان زندگی در فرهنگی اصیل و غنی:

انگلستان تا به امروز زادگاه بسیاری از دانشمندان، نویسندگان، هنرمندان و انسان‌های تاریخ‌ساز بزرگی بوده است؛ که همین موضوع سبب شده این کشور پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی داشته باشد. جدای آن فرصت بودن درفضای تاریخی و فرهنگی شهرهای این کشور از جمله مزایای زندگی در انگلیس است.

  • برخورداری از حمایت‌های اجتماعی دولت انگلستان:

دولت انگلستان از آن دسته از دولت‌هایی است که همواره به‌فکر ارائه امکانات و خدمات متعددی برای افزایش رفاه در میان مردم است. حمایت‌های اجتماعی این کشور در بخش‌های مختلف بهداشتی، تحصیلی، جامعه شغلی و... از مهم‌ترین مزایای زندگی در خاک این کشور هستند.

  • موقعیت جغرافیایی خوب کشور انگلستان:

انگلستان در یکی از زیباترین قاره‌های جهان، با شرایط آب‌وهوایی مطلوب و طبیعتی بکر قرار گرفته است. که همین موضوع سبب شده است افراد با اقامت در این کشور بتوانند زندگی در یکی از خوش آب‌وهواترین کشورهای قاره سبز را تجربه و با هزینه‌های مقرون به‌صرفه‌ای، برای مسافرت دیگر کشورهای این قاره را انتخاب کنند.

  • امکان زندگی در شهرهای توسعه‌یافته:

زیرساخت‌های توسعه‌یافته شهرهای انگستان، از دیگر مزایایی است که می‌تواند شرایط زندگی مطلوبی را برای ساکنانش رقم بزند. وجود سیستم‌های حمل‌ونقلی، جمع‌آوری زباله و پاکسازی شهر، زمین‌های بازی متعدد، پارک‌ها، سالن‌های سینما و... از امکانات شهری است که در بیشتر شهرهای توسعه‌یافته این شهر به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

  • وضعیت مطلوب کسب‌وکارها:

شرایط مطلوب اقتصادی و حمایت‌های متعدد دولت انگلیس از کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌های جدید باعث شده است که شرکت‌های کوچک و بزرگی زمینه‌های شغلی بسیاری را فراهم کنند. همچنین خوب است بدانید انگلیس دارای یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی جهان است؛ که همین موضوع موجب شده افراد بسیاری این کشور را به‌عنوان مقصد کاری خود برای مهاجرت انتخاب کنند.

  • کیفیت بالای سیستم علمی و آموزشی:

وجود دانشگاه‌های برتر در شهرهای این کشور، کتابخانه‌های بزرگ و غنی، استادان برجسته، پیشینه علمی و فرهنگی انگلستان و... موجب شده‌اند که این کشور به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی تبدیل شود.

  • کیفیت بالای زندگی در انگلیس:

وضعیت خوب اقتصادی و سیاسی کشور انگلستان باعث شده است مردم ساکن در این کشور از سطح رفاهی مطلوبی برخوردار باشند. نکته قابل‌توجه دیگری که سبب افزایش رفاه در انگلیس شده، تعامل موجود میان کار و درآمد است؛ با این اوصاف باوجود اینکه هزینه‌های زندگی در انگلستان بالاست، کیفیت زندگی در شهرهای گران آن نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

معایب زندگی در انگلستان برای ایرانیان

همانطور که در قبل‌تر هم گفتیم هرکشوری در دنیا درکنار مزایایی که دارد، بی‌شک معایب و مشکلات خاص خودش را هم دارد. در این بخش قرار است بارزترین معایب زندگی در این کشور را بررسی کنیم:

  • وجود ترافیک سنگین

خوب است بدانید که ترافیک بخش جدایی‌ناپذیری از خیابان‌های باریک و قدیمی انگلستان است و اگر قصد استفاده از خودروی شخصی را دارید، احتمالا مدت زمان بسیاری را باید صرف ترافیک کنید.

  • وجود قوانین سرسخت

یکی از معایب و سختی‌های زندگی در انگلستان مربوط به‌ قوانین سختگیرانه‌ای است که برای صدور ویزا این کشور وضع می‌کند. ارزیابی پرونده متقاضیان ویزای تحصیلی و کاری در این کشور تحت نظارت عمیقی صورت می‌گیرد.

  • وجود رقابت در بازار کار

یکی دیگر از معایب زنگی در انگلیس، رقابت سنگین در بازارکار است. البته این مورد را نمی‌تواند یک عیب تلقی کرد، بلکه می‌توان مسیر پیدا کردن شغل را کمی چالش برانگیز دانست؛ چرا که بدیهی است هرچقدر توانمندی، تخصص و تجربه شما در حیطه کاریتان بیشتر باشد، پیدا کردن کار نیز به‌مراتب برایتان آسان‌تر خواهد بود.

  • وجود هزینه‌های سنگین برای زندگی در انگلستان

زندگی در انگلیس به‌نسبت دیگر کشورهای اروپایی، به‌مراتب کمی گران‌تر است؛ البته همانطور که گفتیم وجود تعامل میان کار و درآمد موجب شده تا سنگینی هزینه‌ها برای ساکنین شهرهای این کشور بسیار سنگین نباشد؛ با این اوصاف گرانی دربرخی از شهرهای توسعه‌یافته همچون لندن همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی در انگلیس

کلام آخر

اگر شرایط تحصیل در انگلیس را دارید، ما در سیم آخر آماده‌ایم تا صفر تا صد مسیر را به شما نشان دهیم و برای طی کردن این مسیر شما را همراهی کنیم. مشاوره اولیه سیم آخر (بررسی شرایط شما و ارائه راهنمایی‌های کلی در مورد مهاجرت) کاملا رایگان است. ما علاوه بر انگلستان، شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ایتالیا، فرانسه، نروژ، آلمان و اسپانیا را نیز در سبد خدمات خود داریم و برای مهاجرت به این کشورها در کنار شما خواهیم بود.