در میان کشورهای مختلف جهان، آلمان ازجمله کشورهایی است که پیش از رفتن برای تحصیل در آلمان، باید با عادات رفتاری مردمش آشنا شوید؛ زیرا رفتارهای مردم این کشور خاص است و معمولاً افرادِ تازه‌وارد را متعجب می‌کند. توصیۀ ما به علاقه‌مندان به سفر به این کشور آن است که قبل از مهاجرت، با عادات رفتاری مردم آلمان آشنا شوند. در این مقاله، برخی از عادات رفتاری مردم این کشور را بیان خواهیم کرد.

  1. یکی از عادات رفتاری آلمانی‌ها رُک‌بودن است. آلمانی‌ها بسیار صریح هستند و برای بیان موضوع در ذهنشان تأمل نمی‌کنند و بی‌تعارف آن را می‌گویند؛ بنابراین، اگر دوستِ آلمانی‌تان به‌صراحت با شما صحبت کرد، نباید ناراحت شوید.
  2. این کشور هرساله تعداد زیادی مهاجر می‌پذیرد؛ بنابراین، تعداد افراد بیگانه با فرهنگ و عادات رفتاری مردم این کشور بسیار زیاد است. همین موضوع سبب می‌شود هرجا مردم آلمان با رفتاری نامتعارف مواجه شوند، به آنان گوشزد کنند. پس اگر به‌عنوان فرد خارجی به‌دلیل رفتاری سرزنش شدید، ناراحت نشوید.
  3. یکی دیگر از عادات رفتاری آلمانی‌ها این است که با وجود فناوری پیشرفته در آنجا، هنوز استفاده از کارت بانکی چندان رایج نیست و بیشترِ آنان تمایل دارند بهای خدماتشان را با وجه نقد دریافت کنند.
  4. از دیگر عادات رفتاری مردم این کشور که برای مردمان بسیاری از کشورها عجیب به‌نظر می‌رسد، این است که خدمات‌رسانی در رستوران‌های آلمان معمولاً ضعیف است، تا حدی که اگر از گارسونی در رستوران تقاضای یک لیوان آب کنید، ممکن است به شما بگوید خودتان از محل آب‌خوری بردارید!
  5. سیگارکشیدن در محیط‌های بسته یکی دیگر از عادات رفتاری آلمانی‌ها است؛ چراکه آلمانی‌ها سیگار‌کشیدن در چنین محیط‌هایی را ممنوع نکرده‌اند.
  6. بی‌شک پس از رفتن به آلمان، مشاهده خواهید کرد که تعداد دوچرخه در شهر بیشتر از تعداد خودرو است؛ زیرا دوچرخه‌سواری یکی از موضوع‌هایی است که آلمانی‌ها به آن عادت دارند.

درپایان مطلب، پیشنهاد می‌کنیم این نکات را مدنظر قرار دهید:

  • اگر دوچرخه‌سواری را داخل پیاده‌رو دیدید، نباید سر او فریاد بزنید؛ زیرا مجاز است که دوچرخۀ خود را آنجا براند.
  • به گارسون‌های رستوران انعام ندهید؛ زیرا به‌اندازۀ کافی حقوق دریافت می‌کنند.
  • به فردی که در فضای بسته سیگار می‌کشد، هیچ‌وقت تذکر ندهید.
  • اگر فردی آلمانی با شما رُک صحبت کرد، ناراحت نشوید.
  • قوانین آلمانی را رعایت کنید؛ درغیراین‌صورت، انتظار تذکر را باید داشته باشید.
  • اگر به مهاجرت تحصیلی به آلمان و زندگی در این کشور علاقمندید با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات در زمینه ویزای تحصیلی آلمان به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منبع:

https://learnoutlive.com/weird-german-habits/