شهر کینگستون کانادا به عنوان اولین پایتخت این کشور، فرهنگ و تاریخ گسترده‌ای را در خود جای داده است. از این شهر همچنین به عنوان یکی از پنج شهر دانشجویی برتر دنیا نام برده می‌شود، و مجموع دانشجویان سه موسسه آموزش عالی شهر کینگستون (دانشگاه کوئینز، کالج نظامی رویال و کالج سنت لارنس) به بیش از سی هزار نفر می‌رسد. شهر کینگستون کانادا در نزدیکی سه شهر تورنتو، اوتاوا و مونترال قرار گرفته، و یکی از شهرهای بسیار مناسب برای تحصیل در کانادا می‌باشد.

تاریخچه شهر کینگستون کانادا

تاریخچه این شهر به قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد. زمانی که فرانسویان جهت کنترل تجارت جاری بین بومیان کانادا این شهر را تاسیس نمودند. سپس در قرن هجدهم این شهر به دست نیروهای انگلیسی افتاد، و نام آن را به افتخار جورج سوم به King’s Town تغییر دادند، که به مرور زمان تبدیل به Kingston شد. در اواسط قرن نوزدهم شهر کینگستون به عنوان اولین پایتخت کشور تازه تاسیس کانادا انتخاب شد، و هم اکنون یکی از شهرهای مهم آموزشی و نظامی کاناداست.

کیفیت زندگی

بر اساس شاخص‌های کیفیت زندگی، شهر کینگستون کانادا از کیفیت زندگی بسیار بالایی برخوردار است. شاخص قدرت خرید در حد متوسط است. از نظر شاخص امنیت و سلامت این شهر حائز امتیاز بالایی است. شاخص‌های اقلیم، هزینه زندگی و نسبت ارزش ملک به درآمد در حد قابل قبولی هستند. میزان ترافیک و آلودگی نیز بسیار پایین است.

آب و هوا

این شهر یکی از شهرهای بادخیز کشور است، و دمای هوا به طور متوسط در تابستان بین شانزده تا بیست و پنج درجه سانتی‌گراد، و در زمستان بین منفی سه تا منفی دوازده درجه سانتی‌گراد است. بهترین زمان برای بازدید از شهر می‌تواند اواخر ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر باشد.

هزینه زندگی در شهر کینگستون کانادا

هزینه زندگی در این شهر برای یک خانواده چهارنفره به طور ماهیانه بدون در نظرگرفتن هزینه اجاره حدود سه هزار دلار کاناداست. این مبلغ برای یک نفر به حدود هشتصد دلار می‌رسد. برخی از هزینه‌های مهم اعم از موادغذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و سایر هزینه‌ها به شرح زیر است:

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه تهیه یک وعده غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت حدود شانزده دلار کاناداست. هزینه خرید غذا برای دو نفر به همراه پیش غذا و دسر از یک رستوران نسبتا گران به حدود شصت و پنج دلار می‌رسد. هزینه تهیه موادغذایی اولیه مانند یک عدد نان سه دلار، یک کیلو برنج یازده دلار، دوازده عدد تخم مرغ سه دلار، یک کیلو میوه‌ چهار دلار  و یک کیلو از سبزیجات بین سه تا چهار دلار است.

هزینه حمل و نقل در شهر کینگستون کانادا

هزینه بلیط تک سفره داخل شهری سه دلار و بلیط یک ماهه هفتاد و شش دلار است. هزینه تاکسی شامل چهار دلار به عنوان ورودی و به ازای هر کیلومتر دو دلار است. هزینه بنزین کمی بیش از یک دلار به ازای هر لیتر است.

هزینه مسکن

هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر کینگستون کانادا به طور متوسط ماهیانه حدود هزار و دویست دلارست. این هزینه برای آپارتمانی یک خوابه در اطراف شهر به زیر هزار دلار می‌رسد. هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر حدود دوهزار و صد دلار، و در اطراف شهر حدود هزار و ششصد دلار کاناداست.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه خدمات شهری ( آب، برق، پسماند)، هزینه سرمایش و هزینه گرمایش به طور ماهانه برای یک آپارتمان هشتاد و پنج متری حدود صد و پنجاه دلار کاناداست. هزینه تماس تلفنی دقیقه ای پنجاه سنت و هزینه اینترنت نزدیک به هشتاد دلار در ماه است.

منبع: