کانادا به‌عنوان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا، با کمبود نیروی کار مواجه است. در همین راستا دولت کانادا از جذب نیروی کار خارجی حمایت می‌کند. برنامه نیروی کار متخصص فدرال کانادا یکی از راه‌هایی است که دولت کانادا از طریق آن به جذب نیروی کار متخصص خارجی می‌پردازد. کسانی که در این برنامه موفق به اخذ امتیاز کافی شوند، ویزای اکسپرس اینتری کانادا را دریافت می‌کنند. در ادامه شما را با این برنامه بیشتر آشنا می‌کنیم.

پروسه نیروی متخصص کانادا در یک نگاه

در برنامه نیروی متخصص کانادا شما ابتدا باید سوابق کاری و تحصیلی خود را در پروفایل الکترونیکی ثبت کرده و منتظر بمانید. این اطلاعات وارد استخر انتظار شده و با سیستم امتیازبندی کانادا رتبه‌بندی می‌شوند. در نهایت اگر امتیاز شما به حد کافی رسیده باشد، جواب مثبت دریافت می‌کنید و می‌توانید اقدام برای ویزا را شروع کنید.

شرایط ویزای نیروی متخصص کانادا

  • سن: ۲۱ تا ۴۹ سال
  • مدرک تحصیلی: حداقل کاردانی (فوق‌دیپلم)
  • مدرک زبان: سطح B2 (آیلتس ۶ به بالا)
  • سابقه کاری: حداقل یک سال
  • امتیاز همسر: پنج امتیاز اضافه از نمره زبان همسر دریافت می‌کنید
  • امتیاز اقوام: پنج امتیاز اضافه در صورت داشتن اقوام در کانادا
  • امتیاز پیشنهاد شغلی: ده امتیاز در صورت داشتن پیشنهاد شغلی یا دعوت نامه استانی از کانادا
  • امتیاز تحصیل یا سابقه کار قبلی در کانادا

کاریابی-در-کانادا.webp

مزایای اکسپرس اینتری کانادا

نیروی کار متخصص کانادا را می‌توان به‌عنوان سریع ترین راه اخذ اقامت دائم کانادا معرفی کرد. از این روش شما و تمام همراهانتان می‌توانید اقامت کانادا را دریافت کنید و فرزندان زیر ۲۱ سال شما می‌توانند تحصیل رایگان را در این کشور تجربه کنند. علاوه‌بر این همسر شما در این روش اجازه کار قانونی دارد. علاوه بر تمام این موارد، با ویزای نیروی متخصص کانادا تنها پس از سه سال می‌توانید برای پاسپورت کانادایی اقدام کنید. به طور خلاصه مزایای ویزای اکسپرس اینتری کانادا عبارتند از:

  • اقامت دائم سریع و بی‌دردسر
  • ویزای همراه با اجازه کار برای همسر
  • تحصیل رایگان برای فرزندان
  • دریافت حقوق از ابتدای ورود
  • زندگی در یکی از ده کشور برتر دنیا از نظر رفاه و امنیت

پروسه رسیدن به ویزای اکسپرس انتری کانادا

برای رسیدن به ویزای کانادا از طریق برنامه نیروی متخصص و اکسپرس اینتری، متقاضی باید مراحل زیر را یکی‌یکی با موفقیت پشت سر بگذارد.

قدم اول: بررسی مشاغل مورد نیاز کانادا

همانطور که گفتیم کانادا با برنامه نیروی متخصص سعی دارد کمبود نیروی کار خود را جبران کند. در همین راستا هر سال کدهای مشاغل مورد نیاز کانادا توسط دولت این کشور اعلام می‌شوند. اگر کد شغلی شما در این فهرست موجود باشد، امکان اقدام برای برنامه نیروی متخصص کانادا را دارید. البته در صورتی که کد شغلی شما در این لیست وجود نداشته باشد هم برای سایر برنامه‌ها شانس دارید.

قدم دوم: ارزیابی مدارک تحصیلی

امتیاز مدرک تحصیلی برای روش اکسپرس اینتری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کارشناسان ما در این مرحله سوابق تحصیلی شما را بررسی کرده و از سازمان ارزیابی کانادا تاییدیه می‌گیرند تا امتیاز مدرک تحصیلی برای شما محاسبه شود.

قدم سوم: اقدام برای ورود به استخر انتظار

در این مرحله شما یک پروفایل الکترونیکی در سایت اداره مهاجرت کانادا ایجاد کرده و اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی و کاری خود را ثبت می‌کنید. این پروفایل توسط کارشناسان مربوطه بررسی می‌شود تا مشخص شود آیا شما واجد شرایط این روش هستید یا خیر. در میان کسانی که وارد استخر انتظار می‌شوند، کسانی که دارای شرایط زیر باشند به طور مستقیم برای برنامه فدرال کانادا انتخاب خواهند شد.

  • سن زیر ۳۰
  • مدرک حداقل کارشناسی ارشد
  • آیلتس حداقل ۷
  • حداقل سه سال سابقه کاری

کسانی که واجد شرایط برنامه فدرال شوند از همان ابتدا اقامت دائم دریافت می‌کنند. سایر افراد حاضر در استخر انتظار با شرایط پایین‌تر وارد برنامه استانی PNP می‌شوند. در این برنامه با توجه به نیازهای شغلی هر ایالت می‌توانید اقدام کرده و ویزای نیروی متخصص کانادا را دریافت کنید.

قدم چهارم: اقدام برای ویزا بعد از اخذ دعوتنامه

در ادامه اگر شرایط شما مورد قبول اداره مهاجرت کانادا واقع شود، یک دعوتنامه برای اپلای (Invitation to Apply یا به‌طور مخفف ITA) دریافت می‌کنید. این نامه به شما اعلام می‌کند که شرایط مناسب را داشته و

انتخاب شده‌اید و موظفید مدارک لازم را در مهلت مشخص‌شده برای اخذ ویزای نیروی متخصص کانادا به سازمان مهاجرت کانادا ارائه کنید.

سیستم امتیازدهی اکسپرس اینتری

تحصیلات امتیاز
دیپلم 5
مدرک فوق دیپلم یکساله 15
مدرک فوق دیپلم 2 ساله 19
مدرک دانشگاهی 3 ساله یا بیشتر 21
2 مدرک تحصیلی که یکی مدرک دانشگاهی 3 ساله یا بیشتر باشد 22
مدرک فوق لیسانس 23
مدرک دکترا 25
سطح زبان Listening Reading Writing Speaking نمره کل
CLB 7 ۴ ۴ ۴ ۴ ۱۶
CLB 8 ۵ ۵ ۵ ۵ ۲۰
CLB 9 ۶ ۶ ۶ ۶ ۲۴
سابقه کار در ده سال گذشته امتیاز
یک سال ۹
دو سال ۱۱
چهار سال ۱۳
۶ سال ۱۵
سن امتیاز
۱۸-۳۵ ۱۲
۳۶ ۱۱
۳۷ ۱۰
۳۸ ۹
۳۹ ۸
۴۰ ۷
۴۱ ۶
۴۲ ۵
۴۳ ۴
۴۴ ۳
۴۵ ۲
۴۶ ۱
بالای ۴۷ ۰
معیار انطباق امتیاز
زبان همسر بالاتر از CLB4 ۵
تحصیل در کانادا ۵
تحصیل همسر در کانادا ۵
سابقه کار در شرکت های کانادایی ۱۰
سابقه کار همسر در شرکت‌های کانادایی ۱۰
داشتن فامیل در کانادا ۵

اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس اینتری

همانطور که در بخش‌های قبل گفتیم اطلاعات ثبت‌ شده توسط متقاضیان در سیستم اکسپرس اینتری وارد سیستم امتیازدهی می‌شود. اگر از سیستم بالا نمره بالایی بگیرید و در جمع رتبه‌های برتر قرار داشته باشید، از همان ابتدای راه اقامت دائم کانادا را دریافت خواهید کرد. رتبه‌های بعدی هم وارد برنامه استانی می‌شوند و بر اساس نیازهای هر استان اقامت دائم دریافت می‌کنند. می‌توان گفت روش اکسپرس اینتری، سریع ترین و کم هزینه ترین روش برای رسیدن به اقامت دائم کانادا است.

ویزای تحصیلی یا ویزای اکسپرس اینتری؟

سوالی که همیشه وجود دارد این است که «بهترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟» برای پاسخ به این سوال لازم است شرایط خود را بررسی کنید. اگر نیروی کار ماهری هستید که زیر ۳۰ سال سن داشته و نمره آیلتس بالا دارید، بدون شک ویزای اکسپرس انتری کانادا برای شما گزینه مناسب‌تری خواهد بود. اما اگر این شرایط را ندارید، شانس بسیار کمی برای اکسپرس انتری کانادا خواهید داشت.

در طرف مقابل ویزای تحصیلی کانادا، سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه مهاجرت به این کشور است و با نمره پایین آیلتس هم می‌توانید تحصیل در کانادا را تجربه کنید. حین تحصیل اجازه کار تمام‌وقت خواهید داشت و بعد از پایان تحصیل تا یک سال به شما زمان می‌دهند تا کار پیدا کرده و ویزای تحصیلی خود را به کاری تبدیل کنید. در نتیجه اگر شرایط شما برای مهاجرت کاری مستقیم به کانادا مناسب نیست، مهاجرت تحصیلی به کانادا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اطلاعات بیشتر در مشاوره رایگان سیم‌آخر.

سیم آخر و ویزای کانادا

ما به شما سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا را نشان می‌دهیم و در ادامه برای تکمیل مدارک، نگارش رزومه و انگیزه‌نامه، مکاتبه با دانشگاه و گرفتن وقت سفارت در کنار شماییم. ما از ابتدا تا انتهای مسیر با شما همراه می‌شویم تا دغدغه‌ها و چالش‌های مهاجرت را برایتان به حداقل برسانیم. برای شروع مسیر کافی است از این لینک برای مشاوره رایگان سیم آخر درخواست دهید تا با شما تماس بگیریم.