شاید اگر از دوستانتان دربارۀ جذاب‌ترین مناطق گردشگری اروپا بپرسید، مکان‌هایی را معرفی کنند که قبل‌تر نیز نامشان را در خبرها شنیده و در روزنامه‌ها خوانده باشید. باوجوداین، به شما پیشنهاد می‌کنیم وقت گران‌بهایتان را برای مقاصدی کمتر‌شناخته‌شده در اروپا صرف کنید، نه مناطق گردشگری پرجمعیت و گران‌قیمت. در این مطلب، چند منطقه از جذاب‌ترین مناطق گردشگری اروپا، به‌ویژه در فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا را معرفی خواهیم کرد که کمتر درباره‌شان خوانده و شنیده‌اید؛ اما در آن‌ها لحظاتی به‌یادماندنی را می‌توانید سپری کنید.

فرانسه

فرانسه

همان‌طور‌که می‌دانید، معروف‌ترین جاذبۀ گردشگری کشور فرانسه برج ایفل است؛ ولی برج ایفل در فهرست جذاب‌ترین مناطق گردشگری اروپا جایی ندارد و ما جایگزین بهتری برایش معرفی می‌کنیم؛ چرا‌که هیچ‌کس ایستادن در صف، چه زیر آفتاب سوزان چه هنگام باران شدید را دوست ندارد؛ حتی اگر بازدید از برج ایفل باشد! پیشنهاد ما به شما موقع سفر به فرانسه، بازدید از منطقۀ گردشگری طاق پیروزی یا طاق نصرت (Arc de Triomphe) است. طاق نصرت در میدان شارل دوگل و انتهای غربی خیابان شانزه‌لیزه قرار دارد و به‌افتخار سربازانی ساخته شده است که در طول تاریخ، به‌خصوص در دورۀ حکومت ناپلئون، جانشان را در راه فرانسه فدا کرده‌اند. طاق نصرت پاریس بزرگ‌ترین طاق نصرت جهان است که سال ۱۸۰۶، ژان فرانسوا ترز شالگرین آن را طراحی کرد. ساخت این بنا سی‌ سال طول کشیده و از خصوصیات برجسته‌اش این است که برفراز آن، چشم‌اندازهای زیبایی از خیابان شانزه‌لیزه، موزۀ لوور، رود سن، کلیسای نوتردام، کلیسای ساکر کوئر و برج ایفل نمایان است. ناگفته نماند برخلاف برج ایفل، حداکثر پنج دقیقه برای تهیۀ بلیت بازدید از طاق نصرت صرف خواهید کرد.

ایتالیا

ایتالیا

اگر از دوستانتان بپرسید مهم‌ترین جاذبۀ گردشگری کشور ایتالیا چیست، حتماً برج پیزا را معرفی می‌کنند؛ ولی برج پیزا در فهرست جذاب‌ترین مناطق گردشگری اروپا قرار ندارد و ما جایی بهتر برایتان سراغ داریم. در ایتالیا برج‌های زیادی وجود دارند که اتفاقاً بیشترشان کج ساخته شده‌اند؛ پس، بهتر است به‌جای برج پیزا، به دیدن برج‌هایی بلندتر و کج‌تر برویم. پیشنهاد ما برج‌های دوقلوی شهر بلونیاست. برج‌های دوقلوی شهر بلونیا دو ساعت با برج پیزا فاصله دارند و از‌لحاظ قدمت، قدیمی‌تر هستند. این برج‌ها درست درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و یکی از آن‌ها ۹۷.۲ متر است و بلندترین برج کج جهان شناخته می‌شود. برخلاف برج پیزا که مبلغ ورودی‌اش بیست ‌یوروست، برای ورود به برج‌های دوقلو بلونیا فقط پنج یورو باید بپردازید و نیز لازم نیست در صفی طولانی بایستید.

جاذبۀ گردشگری بعدی کشور ایتالیا پله‌های اسپانیایی (Spanish Steps) است که از مناطق گردشگری معروف این کشور به‌شمار می‌رود. بااین‌حال، در شهر رُم محله‌ای به نام تراستوره (Trastevere) وجود دارد که کوچه‌‌پس‌کوچه‌هایش پر از ساختمان‌ها و مکان‌های تاریخی منحصر‌به‌فرد است و امپراتوری بزرگ رُم را یادآوری می‌کند. در محلۀ تراستوره، زندگی واقعی مردم ایتالیا را از نزدیک می‌توانید ببینید و در کافه‌های زیبایش، نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی ارزان‌قیمت و باکیفیت و لذیذ میل کنید. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شدۀ محلۀ تراستوره فرصتی عالی برای پیاده‌روی در بافت قدیمی شهر رُم است؛ به‌همین‌دلیل، در فهرست جذاب‌ترین مناطق گردشگری اروپا، محلۀ تراستوره را جایگزین بهتری برای پله‌های اسپانیایی می‌دانیم.

آلمان

آلمان

شاید از دیدگاه بسیاری از افراد، ایستگاه بازرسی چارلی (Checkpoint Charlie) در آلمان جزو فهرست جذاب‌ترین مناطق گردشگری اروپا باشد؛ چرا‌که معروف‌ترین نقطۀ عبور‌و‌مرور در دیوار برلین بین برلین شرقی و غربی در طول جنگ سرد به‌شمار می‌آید؛ اما ما گزینۀ بهتری در شهر برلین برای گردش سراغ داریم. گالری ایست‌ساید (East Side Gallery) گالری‌ای است که در فضای باز شهر برلین قرار دارد و ۱۰۵ نقاشی دیواری از هنرمندان سراسر جهان را شامل می‌شود. بنای یادبود ایست‌ساید یا گالری ایست‌ساید در ضلع شرقی دیوار برلین نقاشی شده و یادبودی برای سقوط دیوار برلین و مذاکرۀ صلح‌آمیز میان دو آلمان است. گالری ایست‌ساید بیشتر از یک کیلومتر طول دارد و به‌عنوان بنایی تاریخی و میراثی محافظت‌شده ثبت شده است. این گالری بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین گالری نقاشی در هوای آزاد در جهان است.

اسپانیا

اسپانیا

از جاذبه‌های گردشگری کشور اسپانیا پارک گوئل است که قطعاً عکس‌هایی از نرده‌های خمیده آن را در کتاب‌های راهنما و مقاله‌های سفر و حتی اینستاگرام دیده‌اید. برای خرید بلیت بازدید از این پارک ساعت‌ها باید در صف بمانید و برای استفاده از فضای سبزش هزینه کنید. بااین‌حال، به شما پیشنهاد کنیم به‌جای آن به دیدن ساختمان Casa Vicens بروید. خانۀ Casa Vicens اولین بنای آنتونی گائودی، معمار معروف، محسوب می‌شود که تاریخ ساختش به سال ۱۸۸۵ بازمی‌گردد و امروزه به موزه تبدیل شده است. بنای Casa Vicens منحصر‌به‌فرد است؛ چراکه گائودی برای ساختش اولین‌بار از دو سبک مختلف معماری شرقی و نئوکلاسیک استفاده کرده است. بنای Casa Vicens باغ‌تراسی بسیار زیبا دارد؛ به‌همین‌دلیل، آن را در فهرست جذاب‌ترین مناطق گردشگری اروپا قرار داده‌ایم.

منبع: