یکی از مراحل مهم تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی، اخذ ویزای دانشجویی کانادا محسوب می‌شود. دانشجویان به‌منظور ورود به خاک کانادا، به ویزای دانشجویی نیاز دارند و برای گرفتنش باید اقدام کنند؛ اما ویزای دانشجویی به‌تنهایی برای تحصیل در کانادا کافی نیست. استادی پرمیت مدرکی است که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد در دانشگاه‌ها و مرکزهای آموزشی معتبر کانادا، یعنی دانشگاه‌های دارای شمارۀ DLI‌، تحصیل کنند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند استادی پرمیت و ویزای دانشجویی یکی است؛ ولی در واقعیت این دو مدرک با یکدیگر تفاوت دارد. در این مطلب، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، تفاوت‌ استادی پرمیت و ویزای دانشجویی کانادا را توضیح می‌دهیم.

اجازۀ ورود یا اجازۀ تحصیل

درحقیقت، ویزای دانشجویی کانادا اجازه‌ای است که کنسولگری کانادا در خارج از خاک این کشور برای ورود به کشور کانادا صادر می‌کند‌. این اجازۀ ورود به‌صورت موقت و مشروط است و به‌عنوان ویزای موقت (TRV) شناخته می‌شود. اجازۀ مشروط و موقت بدین‌معنا است که افراد دارای ویزای دانشجویی لزوماً در هر شرایطی اجازه ندارند به کانادا وارد شوند و افسران مهاجرت در مرز‌های کانادا به این افراد می‌توانند اجازه ندهند که به خاک این کشور وارد شوند.

استادی پرمیت مدرکی است که ادارۀ مهاجرت کانادا (CIC) صادر می‌کند و به دانشجویان اجازه می‌دهد با هدف تحصیل در کشور کانادا اقامت کنند. تمام دانشجویان بین‌المللی این اجازه را باید دریافت کنند و آن حاوی اطلاعات مختلفی دربارۀ دانشجوست؛ مانند هدف از تحصیل در کانادا، دلایل آمدن به کانادا، رشته و مقطع تحصیلی، مدت زمان اقامت برای تحصیل و شرایط و اجازۀ دانشجو برای کار حین تحصیل. پس به‌طورکلی می‌توان گفت ویزای تحصیلی کانادا به فرد اجازه می‌دهد به خاک کانادا وارد شود و استادی پرمیت به فرد اجازه می‌دهد در کانادا بماند و تحصیل کند.

تفاوت استادی پرمیت و ویزای دانشجویی کانادا در صدور

تفاوت استادی پرمیت و ویزای دانشجویی کانادا در صدور

دولت کانادا ویزای دانشجویی را جداگانه صادر نمی‌کند و علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا برای گرفتن استادی پرمیت باید اقدام کنند. هنگام تأیید استادی پرمیت، به‌همراه ویزای دانشجویی به دانشجو داده می‌شود. براساس وبگاه ادارۀ مهاجرت دولت کانادا، استادی پرمیت نهایی افراد در مرز کانادا صادر می‌شود. دانشجویانی که استادی پرمیتشان تأیید می‌شود، نامۀ تأییدیه‌ای دریافت می‌کنند که در آن، شماره استادی پرمیت آنان درج شده است. دانشجویان هنگام ورود به کانادا، این شماره را به افسران مهاجرت می‌دهند و سپس استادی پرمیتشان صادر می‌شود.

حتماً توجه کنید روی استادی پرمیت تمامی اطلاعات شخصی‌تان به‌درستی درج شده باشد. همچنین، تاریخ انقضای درج‌شده روی استادی پرمیت مطابق با تاریخ انقضای ویزایتان باشد. استادی پرمیت معمولاً نود روز پس از اتمام تحصیل اعتبار دارد. اگر یکی زودتر از دیگر منقضی شود، فرقی نمی‌کند مدرک دیگر چقدر انقضا دارد. بنابراین، برای تمدید مدرکتان باید اقدام کنید؛ وگرنه به اقامت غیرقانونی در خاک کانادا متهم خواهید شد. ناگفته نماند دارندگان استادی پرمیت خانوادۀ خود را نیز به کانادا می‌توانند ببرند و همسر دانشجویان اجازه دارد تمام‌وقت در کانادا مشغول کار شود.

اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا و زندگی در این کشور علاقه مند هستید می توانید برای دریافت مشاوره با مشاوران ما تماس بگیرید .

منبع: