مسائل مالی همیشه در انتخاب‌های مهم زندگی تاثیرگذارند. یکی از این انتخاب‌های مهم، انتخاب مقصد مهاجرت است. شما باید مقصدی را انتخاب کنید که با شرایط مالی‌تان سازگاری داشته باشد و از پس هزینه‌های آن بربیایید. از طرف دیگر نمی‌توان به‌دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها وارد دانشگاه‌های سطح پایین شد. با انتخاب درست و هوشمندانه می‌توانید تحصیل ارزان و با کیفیت در خارج از کشور را تجربه کنید.

راه های تحصیل ارزان در خارج از کشور

اگر دوست دارید هزینه کمی برای تحصیل پرداخت کنید دو راه پیش روی شما وجود دارد. اول اینکه برای کشورهایی اقدام کنید که تحصیل در آن‌ها شامل یارانه دولتی می‌شود. برای مثال تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است. اگر به این روش علاقه دارید آلمان، اسپانیا و ایتالیا گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. راه دیگر این است که برای کشورهای دارای بورسیه اقدام کنید. ایتالیا از نظر بورسیه‌های تحصیلی یکی از بهترین کشورهای اروپا است و بورسیه استانی ایتالیا طرفداران زیادی بین متقاضیان ایرانی دارد. البته لازم است توجه داشته باشید که بورسیه بعد از شروع تحصیل به شما تعلق می‌گیرد. برای همین لازم است یک سرمایه اولیه برای یک یا دو ترم ابتدایی داشته باشید.

ارزان ترین کشورها برای تحصیل

سوال اینجا است که اگر قصد کسی تحصیل ارزان باشد، بهتر است کدام کشورها را انتخاب کند؟ در این بخش قصد داریم ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل را به شما معرفی کنیم تا راحت‌تر بین کشورها انتخاب کنید. با درخواست مشاوره رایگان از سیم آخر، کارشناسان ما در مورد تحصیل ارزان شما را راهنمایی خواهند کرد.

تحصیل ارزان در ایتالیا

ایتالیا یکی از به‌صرفه‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل به‌حساب می‌آید. البته زندگی در این کشور به‌اندازه تحصیل ارزان نیست اما می‌توانید با گرفتن بورسیه استانی یا سایر بورسیه‌های ایتالیا، هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور را پرداخت کرده و تحصیل رایگان در ایتالیا را تجربه کنید. علاوه بر این کسانی که قصد تحصیل ارزان در ایتالیا را دارند باید در انتخاب شهر مقصد هم دقت ویژه‌ای داشته باشند. چرا که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ ایتالیا مثل میلان می‌تواند تا دوبرابر بیشتر از هزینه زندگی در شهرهای کوچک دانشجویی مثل پادوا باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ایتالیا کافی است فرم ارزیابی رایگان سیم آخر را پر کنید.

تحصیل ارزان در چین.jpg

تحصیل ارزان در اسپانیا

اسپانیا هم از نظر هزینه‌های تحصیل و هم از نظر هزینه‌های زندگی، یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپا به حساب می‌آید. میانگین هزینه زندگی در این کشور برابر است با میانگین هزینه زندگی در شهرهای کوچک فرانسه یا ایتالیا. علاوه بر این اسپانیا آب‌وهوای بسیار خوبی هم دارد و چند دانشگاه‌ سطح بالای بین‌المللی را در خود جا داده است. یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل در اسپانیا، امکان مهاجرت بدون مدرک زبان است. برای اطلاعات بیشتر فرم ارزیابی رایگان سیم آخر را پر کنید.

تحصیل ارزان در آلمان

همانطور که قبل‌تر هم گفتیم، تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان کاملا رایگان است. آلمان به‌عنوان کشوری توسعه‌یافته که از نظر سطح آموزش عالی از سایر کشورهای اروپایی جلوتر است، تحصیل را رایگان کرده تا هیچ دانشجویی به دلیل مسائل مالی از پیشرفت محروم نشود. زندگی در آلمان ارزان نیست اما با دقت در انتخاب شهر و نوع سکونت می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. آیا می‌دانستید سیم آخر برای تحصیل در آلمان و همچنین آوسبیلدونگ و جاب‌آفر آلمان اقدام دارد؟ فرم ارزیابی رایگان سیم آخر را پر کنید.

تحصیل ارزان در فرانسه

فرانسه یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین کشورهای دنیا است و از سراسر دنیا مهاجر می‌پذیرد. زبان این کشور یکی از زنده‌ترین زبان‌های دنیا است و زندگی در این کشور آرزوی بسیاری از افراد به حساب می‌آید. هزینه زندگی در فرانسه با توجه به شهر و سبک زندگی شما تعیین می‌شود. برای مثال پاریس یکی از گران‌ترین شهرهای فرانسه است و زندگی در این شهر نسبت به شهری مثل استراسبورگ تا ۲۰ درصد گران‌تر خواهد بود. در طرف مقابل دانشگاه‌های فرانسه با تخفیف‌های مختلف روی خورد و خوراک، رفت‌وآمد و سایر هزینه‌های اساسی زندگی، از دانشجویان خارجی حمایت می‌کنند. آیا می‌دانستید اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون داشتن مدرک B2 زبان فرانسه هم ممکن است؟

تحصیل ارزان در آلمان.jpeg

تحصیل ارزان در لیتوانی

لیتوانی بدون شک با کشورهایی که در بخش‌های قبل گفتیم از نظر سطح آموزش و امکانات قابل مقایسه نیست؛ اما به‌هرحال اگر قصد شما تحصیل ارزان در خارج از کشور باشد، تمام گزینه‌ها شایستگی بررسی دارند. لیتوانی از نظر هزینه‌های زندگی به‌مراتب ارزان‌تر از فرانسه، آلمان و ایتالیا است و شهریه دانشگاه‌های دولتی این کشور هم با یارانه دولتی محاسبه می‌شود. البته در اینجا هم انتخاب شهر مقصد اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که برای مثال زندگی در پایتخت این کشور تا سه برابر از شهرهای کوچک آن گران‌تر است.

تحصیل ارزان پزشکی در چین

مدرک پزشکی چین از نظر اعتبار جهانی سطح بسیار خوبی دارد و تحصیل پزشکی در این کشور نسبت به کشورهای توسعه‌یافته به‌مراتب ارزان‌تر است. علاوه بر این با اخذ بورسیه تحصیل پزشکی در چین می‌توانید بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در این کشور را پوشش دهید. حین تحصیل در چین اجازه کار هم خواهید داشت که این مورد هم می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

اروپا یک انتخاب هوشمندانه برای تحصیل ارزان

کشورهای توسعه‌یافته اروپا از دانشجویان خارجی حمایت می‌کنند. در این کشورها با ارائه کارت دانشجویی می‌توانید برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی یا بازدید از مراکز فرهنگی (مثل موزه) تخفیف بگیرید. در واقع هزینه زندگی دانشجویی در این کشورها نسبت به هزینه زندگی عادی یک‌نفره کمتر است. بعضی از کشورهای اروپا مثل آلمان تحصیل رایگان ارائه می‌دهند و بعضی دیگر مثل ایتالیا بورسیه‌های خوبی دارند. تحصیل در فرانسه هم نسبت به کانادا و آمریکا ارزان‌تر است. به‌طور کلی اگر قصد تحصیل ارزان در خارج از کشور را دارید، اروپا گزینه بسیار خوبی برای شما است.

جمع بندی

تحصیل ارزان و باکیفیت در خارج از کشور، خواسته‌ی بسیاری از ما است. برای برآورده کردن این خواسته لازم است در انتخاب کشور، شهر و دانشگاه مقصد دقت کنیم. بعضی از کشورها به دانشجویان خارجی بورسیه اختصاص می‌دهند و بعضی از کشورها تحصیل رایگان دارند. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور را به شما معرفی کنیم.