اطلاعیۀ بورسیه های تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان بین المللی در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در وبگاه سفارت ایتالیا در ایران منتشر شد. دانشجویان بین‌المللی مقاطع تحصیلی مختلف یا مؤسسه‌های تحقیقاتی نهادهای آموزشی دولتی ایتالیا و نهادهای قانونی این کشور تا ۱۳ژوئیۀ۲۰۲۱ (۲۲تیر۱۴۰۰) فرصت دارند برای دریافت بورسیه‌های دولتی این کشور موسوم به Study in Italy درخواست دهند.

بورسیه های تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی | سیم آخر

از میان بورسیه های تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ نود کمک‌هزینۀ نهصدیورویی ماهانه برای دانشجویان ایرانی در نظر گرفته شده است. این کمک‌هزینه‌ها تمدید بورسیه‌های تحصیلی دانشجویان فعلی کشور ایتالیا و تخصیص بورسیه‌های تحصیلی دانشجویان تازه‌وارد را برای نُه یا شش یا سه ماه شامل می‌شود. متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلی زیر برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی دولت ایتالیا می‌توانند درخواست دهند:

  • دوره‌های کارشناسی ارشد پنج‌ساله
  • دوره‌های AFAM
  • دکتری تحقیقاتی
  • پروژه‌های تحقیقاتی مشترک
  • دوره‌های زبان ایتالیایی

فراخوان و دستورالعمل کامل برای دریافت جزئیات و اطلاعات مربوط به بورسیه‌های دولتی ایتالیا در این لینک به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی دردسترس قرار دارد. علاوه‌براین در لینک ارائه‌شده، تمامی اطلاعات لازم دربارۀ متقاضیان واجدشرایط دریافت بورسیۀ دولتی، اقامت در ایتالیا، اطلاعات ثبت‌نام در دانشگاه‌های مدنظر، چگونگی دریافت بورسیه‌های سه‌ماهه و بیمۀ سلامتی وجود دارد.

درخواست‌ها برای دریافت بورسیه های تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان بین المللی تا ساعت ۱۴ (به‌وقت ایتالیا) ۱۳ژوئیه (۲۲تیر) ازطریق این لینک و اینترنتی باید ارسال شوند. ناگفته نماند درخواست‌های بورسیۀ ارسال‌شده پس از این تاریخ در نظر گرفته نخواهند شد. دانشجویان بین‌المللی از ۱ژانویۀ۲۰۲۲ (۱۱دی۱۴۰۰) تا ۳۱اکتبر۲۰۲۲ (۹آبان۱۴۰۱) از بورسیه‌های تحصیلی ذکر‌شده می‌توانند استفاده کنند.

شرط تمدید بورسیۀ دولتی برای دانشجویان فعلی کشور ایتالیا نیز گذراندن حداقل پانزده واحد درسی (CFU) در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ اعلام شده است. همچنین، برای تحصیل دانشجویان تازه‌وارد در رشته‌های ایتالیایی‌زبان و انگلیسی‌زبان ارائۀ مدرک B2زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی الزامی است. به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ بورسیه های تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱، به این لینک مراجعه کنید.

اگر به مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و یا زندگی در این کشور علاقمندید با سیم آخر همراه باشید.

منبع: