پس از اینکه تصمیم می‌گیرید برای رسیدن به آینده‌ای بهتر و روشن‌تر، از تمام دلبستگی‌هایتان در کشور بگذرید؛ نوبت به مرحله سخت اقدام برای ویزا و خروج از کشور می‌رسد. اگر با روش‌های مختلف مهاجرت و شرایط آن آشنا نباشید، احتمال ریجکت شدن شما بالاتر می‌رود. اما با کسب اطلاعات کافی در رابطه با انواع روش‌های دریافت ویزا، شانستان را برای ساختن دنیایی جدید بالاتر خواهید برد.

یکی از روش‌های رایج برای سفر به کشورهای دیگر استفاده از انواع دعوت‌نامه مهاجرتی است. در ادامه این مطلب، با انواع مختلف دعوت‌نامه مهاجرتی و مهاجرت از طریق اخذ دعوت‌نامه بیشتر آشنا می‌شوید.

دعوت‌نامه مهاجرتی چیست و انواع مختلف آن چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

دعوت‌نامه، یک برگه است که به شما امکان می‌دهد آفیسر و کشور مقصد را با کمک آن قانع کنید که با حضور شما در خاک آن کشور موافقت کنند. برای اینکه بیشتر با ساز و کار دعوت‌نامه‌های مهاجرتی آشنا شوید؛ بهتر است در ابتدا به فرایند مهاجرت و مسیری که باید طی کنید؛ اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم.

برای مهاجرت دائم یا موقت به کشوری دیگر، باید مدارکی که شایستگی شما را اثبات می‌کنند به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد تحویل دهید. سپس آفیسر با توجه به مدارک و دلایل ارائه شده، تصمیم می‌گیرد که برای شما ویزا صادر کند یا خیر. وجود دعوت‌نامه مهاجرتی در میان مدارک شما، باعث می‌شود روند بررسی مدارک و صدور ویزا برای شما سریع‌تر طی شود. اما چرا دعوت‌نامه باعث ایجاد تاثیر مثبت در فرایند مهاجرت و دریافت ویزا می‌شود؟

دعوتنامه مهاجرتی چیست.jpg

تاثیر دعوت‌نامه مهاجرتی بر فرایند دریافت ویزا

هنگامی که یک دعونامه معاجرتی با شرایط و ویژگی‌های قابل قبول (که در ادامه به آنها بیشتر خواهیم پرداخت) در پرونده خود بگنجانید؛ آفیسر را بیشتر به صدور ویزا تشویق خواهید کرد. چرا که دعوت‌نامه مهاجرتی برای دریافت ویزا به این معناست که فردی از شهروندان آن کشور، پشتیبانی از شما و صلاحیتتان را ضمانت می‌کند. به این ترتیب سفارت قانع می‌شود که شما از حمایت افراد دیگر برخوردار هستید.

برای دریافت دعوت‌نامه مهاجرتی، روش‌های مختلف و متنوعی وجود دارد که برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. برخی از این دعوت‌نامه‌ها برای دریافت ویزای موقت و برخی دیگر برای اقامت دائم کاربرد دارند و به همین دلیل نحوه نگارش و شرایط آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در ادامه بیشتر با انواع دعوت‌نامه مهاجرتی آشنا خواهید شد.

دعوت‌نامه تحصیلی

یکی از روش‌های رایج و البته محبوب میان ایرانی‌ها، دریافت دعوت‌نامه تحصیلی برای مهاجرت است. این دعوت‌نامه از طرف موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها ارسال می‌شود و به این معناست که شما برای تحصیل به مدت معین در یک مقطع تحصیلی و رشته مشخص پذیرفته شده‌اید و در این مدت در کشور مقصد اقامت خواهید داشت. برای دریافت این دعوت‌نامه، باید مدارک مختلف تحصیلی و شخصی خود را به دانشگاه‌ها ارائه داده و با اساتید مرتبط نامه‌نگاری (از طریق ایمیل) انجام دهید. پس از اینکه استاد مربوطه تایید نهایی را به شما داد یا دانشگاه موافقت خود را با تحصیل شما اعلام کرد؛ می‌توانید دعوت‌نامه تحصیلی را از دانشگاه دریافت کرده و همراه با سایر مدارک مورد نیاز، به سفارت تحویل دهید.

مدارک ارسالی برای دریافت ویزا، برای هر کشور متفاوت است. توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی معمولا برای مدت موقت چند ساله صادر می‌شود و اگر قصد اقامت دائم در کشور مقصد را دارید؛ باید پس از اتمام درس و مدت ویزایتان، به دنبال روش‌های دیگری برای تمدید ویزا مانند پیدا کردن اسپانسر کاری باشید.

بهترین روش اخذ دعوتنامه مهاجرتی.jpg

دعوت‌نامه کاری

برای دریافت دعوت‌نامه کاری، باید کارفرمایی در کشور مقصد پیدا کنید که با کار کردن شما موافقت کرده و دعوت‌نامه مورد نظر را برایتان ارسال کند. برای دریافت این دعوت‌نامه باید نماینده حقوقی شرکت یا پارتنر کاری شما، دارای مدارک ثبتی و معتبر در کشور مقصد بوده و تمام جزئیات مانند زمان آغاز همکاری، حقوق توافق شده و سایر موارد را به سفارت یا سازمان مهاجرت اعلام کند. ویزای دریافتی از این طریق هم چندساله است و بعد از طی مدت مشخصی (بسته به کشور مقصد) می‌توانید درخواست دریافت اقامت دائم بدهید.

دعوت‌نامه درمانی

بسیاری از افراد دچار بیماری‌هایی هستند که درمانشان نیاز به اقدامات درمانی جدی و امکانات بالاتری دارد. معمولا این دسته از افراد نیاز دارند که برای پیگری و ادامه درمان خود به کشورهای دیگر سفر کنند. این افراد باید مدارک پزشکی خود را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور مورد نظر ارسال کنند و بعد از دریافت دعوت‌نامه درمانی، آن را همراه با مدارک دیگر مانند تمکن مالی به سفارت ارائه دهند تا به اندازه طول مدت درمان برایشان اقامت موقت صادر شود.

دعوتنامه مهاجرتی کانادا.jpg

دعوت‌نامه خویشاوندی

بسیاری از افراد دارای دوستان و نزدیکانی هستند که راهی کشورهای دیگر شده‌اند. اگر یکی از اعضای درجه یک خانواده شما هم راهی کشور دیگری برای زندگی شده است؛ می‌توانید از او بخواهید تا با ارسال دعوت‌نامه خویشاوندی، مسیر دریافت ویزا را برایتان ساده‌تر کند. معمولا کشورهای مختلف، قوانین و مقررات متفاوتی برای صدور ویزای خویشاوندی دارند؛ اما اصول و قواعد اولیه آنها تفاوت چندانی با هم ندارد.

کسی که قصد ارسال دعوت‌نامه را دارد؛ باید بالای ۱۸ سال سن داشته و دارای اقامت قانونی و دائم کشور مقصد باشد. ارسال این دعوت‌نامه برای افراد درجه یک خانواده (پدر، مادر،، فرزند و همسر) تاثیر بیشتری نسبت به ارسال دعوت‌نامه خویشاوندی برای فرزندخوانده، پدربزرگ، مادربزرگ و دوست صمیمی یا پارتنر دارد. همچنین فردی که در کشور مقصد اقامت دارد؛ باید دارای تمکن مالی بوده و هیچ سوء سابقه یا بدهی به دولت نداشته باشد. شما از طریق دعوت‌نامه خویشاوندی، می‌توانید هم اقامت دائم و هم اقامت موقت کشور مورد نظر را دریافت کنید.

دعوت‌نامه توریستی

دعوت‌نامه توریستی هم از طریق اقوام نزدیک و دوستان صمیمی ارسال می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که از این طریق تنها می‌توانید به عنوان گردشگر وارد کشور مقصد شوید و قاعدتا ویزای شما هم توریستی و کوتاه‌مدت (معمولا بین ۳ تا ۶ ماه) خواهد بود. البته بعد از ورود می‌توانید وارد برنامه‌های مهاجرتی دیگر مانند نیروی متخصص (اسکیلد ورکر) یا تحصیل در کالج شوید و ویزایتان را تمدید کنید.

ویزای توریستی معمولا برای افرادی کاربرد دارد که قصد بازدید از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری این کشور را دارند یا اینکه می‌خواهند بعد از چند سال دوری و مهاجرت، دیداری با دوست یا اعضای خانواده‌شان داشته باشند. در دعوت‌نامه توریستی، باید تاریخ دقیق ورود و خروج فرد، مشخصات هر دو نفر، نشانی دقیق هر دو، رابطه بین دو نفر، برنامه دقیق سفر و محل اقامت مسافر مشخص شود. همچنین اگر قرار نیست در منزل فرد فرستنده دعوت‌نامه سکونت داشته باشید و او از نظر مالی اسپانسر شما نیست؛ باید تمکن مالی و منبع پرداخت هزینه‌هایتان را هم به سفارت معرفی کنید.

پذیرش تحصیلی خارج از کشور با دعوتنامه.jpg

دعوت‌نامه اسپانسر

هنگامی که قصد مهاجرت به کشوری دیگر را دارید باید آفیسر سفارت را قانع کنید که از نظر مالی برای گذران زندگی در کشور مقصد دچار مشکل نخواهید شد. این مسئله باعث می‌شود که تصمیم‎گیرندگان مطمئن شوند شما کارهای کاذب و خلاف قانون انجام نمی‌دهید و در نتیجه به پیشرفت کشور آنها کمک خواهید کرد. یکی از روش‌های قانع کردن آفیسر، ارائه دعوت‌نامه اسپانسر است. اسپانسر شما کسی است که ضمانت می‌کند شما را از نظر مالی تامین خواهد کرد. این شخص می‌تواند نماینده شرکت و کارفرمایی باشد که قرار است برای آنها کار کنید؛ یا اینکه یکی از اعضای خانواده‌تان که دارای تمکن مالی است در دعوت‌نامه خویشاوندی خود را به عنوان اسپانسر شما معرفی کند.

مهاجرت از طریق دعوت نامه به کانادا

کانادا یکی از مقصدهای اصلی مهاجرت است. تراکم جمعیت کم و تنوع آب‌وهوایی بالا، شاخص‌های رفاهی و سبک زندگی مناسب، وجود مهاجران از کشورهای مختلف، وجود فرصت‌های کاری جذاب و سطح علمی بالای دانشگاه‌ها و کالج‌ها باعث شده که بسیاری از ایرانیان کانادا را برای ساختن زندگی آینده خود انتخاب کنند. شاید بسیاری از دوستان و نزدیکان شما هم از طریق تحصیل در کانادا یا ویزای نیروی متخصص (اکسپرس انتری) راهی این کشور شده باشند. البته راهکارهای دیگری هم برای دریافت ویزای این کشور وجود دارد که مهاجرت از طریق دعوت‌نامه یکی از آنهاست. شما می‌توانید با دریافت انواع دعوت‌نامه مهاجرتی ویزای کانادا را دریافت کنید.

مهاجرت با دعوتنامه.jpg

مهاجرت از طریق دعوت‌نامه خویشاوندی به کانادا

در این روش، یکی از اعضای درجه یک خانواده با ارسال دعوت‌نامه رسمی، اسپانسر شما برای کسب ویزای چند ساله و اقامت در این کشور می‌شود. کسی که می‌خواهد این دعوت‌نامه‌ای را برای شما ارسال کند که دارای شرایط زیر باشد:

  • فرد ارسال کننده دعوت‌نامه باید دارای اقامت کانادا به صورت دائم و قانونی یا شهروند این کشور باشد.
  • فردی که از طریق پناهندگی وارد کانادا شده نمی‌تواند این دعوت‌نامه را ارسال کند.
  • فرد باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • این شخص نباید دارای سوء پیشینه و بدهی مالی به دولت کانادا باشد.
  • فرد باید قادر به ارائه مدارک رسمی برای اثبات تمکن مالی خود باشد.

پس از اینکه شرایط فرد ارسال کننده دعوت‌نامه توسط اداره مهاجرت تایید شد و کنسولگری هم این دعوت‌نامه و مشخصات هر دو نفر را تایید کرد ویزا برای شما صادر خواهد شد. همان طور که قبلا هم اشاره شد؛ برای دریافت ویزا از طریق دعوت‌نامه خویشاوندی باید فردی که در کانادا زندگی می‌کند اسپانسر شما شده و هزینه‌هایتان را تقبل کند. البته برای دریافت ویزای توریستی هم می‌توان از این دعوت‌نامه استفاده کرد. اگرچه مدت‌زمان این ویزا کوتاه‌تر و در حدود ۳ تا ۶ ماه است؛ اما احتمال صدور آن بالاتر است.

دعوتنامه برای مهاجرت کاری.jpeg

شرایط فرستادن دعوت نامه از آمریکا

مدت‌ها است که آمریکا به عنوان یک مقصد مهاجرتی جذاب برای ایرانیان شناخته می‌شود و تعیین قوانین سخت‌گیرانه هم نتوانسته از علاقه افراد برای مهاجرت به مهد تکنولوژی کم کند. اکثر افراد از طریق ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت می‌کنند؛ اما یکی دیگر از روش‌های اصلی دیگر برای ورود به خاک این کشور، دریافت دعوت‌نامه مهاجرتی است. فرد ارسال کننده دعوت‌نامه از امریکا باید دارای این شرایط باشد:

  1. دارای گرین کارت یا سیتیزن آمریکا باشد.
  2. دارای تمکن مالی کافی برای اسپانسر شدن باشد.
  3. بالای ۱۸ سال داشته و دارای سوء سابقه یا بدهی به دولت آمریکا نباشد.
  4. بیشتر از یک سال از اقامتش در خاک آمریکا گذشته باشد.

بعد از دریافت ویزا و اقامت دائم و ورود به خاک آمریکا می‌توانید برای دریافت پاسپورت آمریکایی اقدام کنید. البته برای دریافت این پاسپورت باید بیشتر از ۵ سال از اقامت دائم شما در این کشور گذشته باشد و گرین کارتتان بیشتر از ۶ ماه انقضا داشته باشد. داشتن سن بالای ۱۸ سال، مدرک زبان انگلیسی حداقل b1، نداشتن بدهی دولتی و سوء پیشینه هم از دیگر شرایط دریافت پاسپورت آمریکایی است.

دعوت نامه کاری آمریکا

علاوه بر دریافت دعوت‌نامه خویشاوندی، از طریق دعوت‌نامه کاری هم می‌توان به آمریکا مهاجرت کرد. به این منظور، ابتدا باید با شرکت‌های رسمی و فعال در حوزه کاری‌تان مکاتبه کنید و بعد از جلب نظر مثبت آنها و دریافت دعوت‌نامه، آن را همراه با سایر مدارک تحصیلی و هویتی‌تان به سفارت تحویل دهید تا آفیسر در مورد صدور ویزای شما تصمیم بگیرد.

شرایط فرستادن دعوت نامه از انگلیس

بریتانیا یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپاست و به همین دلیل همیشه به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی شناخته می‌شود. شبه‌جزیره انگلیس دارای برخی از بهترین دانشگاه‌ها مانند کمبریج، خدمات رفاهی و اجتماعی گسترده‌ای است و به همین دلیل یک مقصد رویایی برای مهاجران به شمار می‌رود. دعوت‌نامه‌های ارسال‌شده از انگلیس می‌توانند خویشاوندی، کاری، نمایشگاهی و تجاری، توریستی باشند. اگر از طریق دعوت‌نامه خویشاوندی قصد مهاجرت به این کشور را دارید؛ باید از یکی از اعضای درجه یک خانواده‌تان که دارای تمکن مالی کافی است بخواهید تا برای شما دعوت‌نامه ارسال کند. فرد ارسال کننده دعوت‌نامه باید توسط اداره مهاجرت انگلستان مورد بررسی قرار گیرد تا دارای سوء پیشینه و بدهی نباشد و اقامت او به صورت قانونی و دائمی تایید شود.

دعوتنامه مهاجرت تحصیلی.jpg

شرایط ارسال دعوت نامه از آلمان برای دریافت ویزا

به دلیل افزایش موقعیت‌های کاری در کشور آلمان در سال‌های اخیر، میزان مهاجرت به این کشور روز به روز بیشتر می‌شود. فردی که می‌خواهد از کشور آلمان برای شما دعوت‌نامه ارسال کند؛ باید دارای اقامت دائم این کشور یا کارت آبی اروپا باشد. همچنین این فرد باید دارای درآمد ماهیانه مشخصی بوده و وثیقه‌ای را به عنوان تضمین در اختیار دولت آلمان قرار دهد. همچنین باید مدارک هویتی هر دو نفر به صورت کاملا رسمی و ترجمه شده در اختیار سفارت قرار بگیرد.

به غیر از دعوت‌نامه خانوادگی و خویشاوندی، دعوت‌نامه‌های دیگری مانند کاری، تجاری، نمایشگاهی، تحصیلی یا پزشکی و درمانی هم صادر می‌شوند که به کمک آنها می‌توانید ویزای چند ماهه تا چند ساله را از سفارت آلمان دریافت کنید. دعوت‌نامه‌های ارسالی از این کشور، دو نوع مختلف دارند: یکی از آنها تنها برای دعوت شما به حضور در این کشور استفاده می‌شود؛ اما دعوت‌نامه دیگر، هزینه‌های شما را در مدت اقامتتان ضمانت می‌کند. با توجه به تفاوت این دو نوع دعوت‌نامه، سرعت رسیدگی به پرونده مهاجرت شما و مدت آن کاملا متفاوت خواهد بود.

مهاجرت به استرالیا از طریق دریافت دعوت‌نامه مهاجرتی

اگر قصد سفر به استرالیا و دیدار از جاذبه‌های توریستی و گردشگری این کشور را دارید؛ می‌توانید با ترجمه مدارک خود، ارائه تمکن مالی، برنامه دقیق سفر و همچنین دعوت‌نامه از طرف خویشاوندان یا دوستان صمیمی، ویزای توریستی ۳ تا ۶ ماهه دریافت کنید. برای دریافت اقامت استرالیا هم می‌توانید روی دعوت‌نامه‌های خانوادگی، تجاری و کاری حساب کنید. برای دریافت دعوت‌نامه کاری، علاوه بر داشتن نامه جاب آفر از طرف کارفرمای رسمی و قانونی، باید امتیازهای کافی را هم کسب کنید. این امتیازها از طریق سن، سابقه کاری و همچنین میزان تقاضا برای هر پوزیشن شغلی و نیاز دولت به آنها مشخص می‌شوند.

مهاجرت به کشورهای اروپایی از طریق دعوت‌نامه تحصیلی

دریافت ویزا و مهاجرت به کشورهای حوزه شنگن به دلایل زیادی از جمله وجود فرصت‌های شغلی فراوان، خدمات دولتی و درمانی رایگان، شاخص‌های رفاهی بالا و امنیت محبوبیت خاصی دارد. یکی از اصلی‌ترین روش‌های مهاجرت به کشورهای اروپایی حوزه شنگن، دریافت دعوت‌نامه تحصیلی است. با توجه به تعلق گرفتن اسکالرشیپ‌ و فاند به دانشجویان خارجی، این روش برای افرادی که تمکن مالی زیادی ندارند هم مناسب است. برای تحصیل در فرانسه یا سایر کشورهای اروپایی، ابتدا باید از یکی از مراکز علمی و آموزشی معتبر‌ آن کشور، دعوت‌نامه دریافت کنید. برای دریافت دعوت‌نامه از دانشگاه‌ها در مقاطع ارشد و دکترا بهتر است ابتدا با اساتید حوزه تخصیلی خود وارد ایمیل نگاری شوید و رضایت آنها را جلب کنید.

در دعوت‌نامه تحصیلی باید تمامی جزئیات اقامت شما مانند رشته درسی، مدت تحصیل، محل زندگی، نحوه تامین هزینه تحصیل و زندگی و موارد دیگر بیان شود. همچنین برای تحصیل در ایتالیا و کشورهای دیگر باید علاوه بر دعوت‌نامه، مدارک دیگری از جمله گواهی تمکن مالی و مدارکی برای اثبات بازگشت فرد به سفارت تحویل داده شود.

شرایط فرستادن دعوت نامه از ترکیه

ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران، داشتن آب و هوای مناسب و جاذبه‌های فرهنگی و هنری، در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از مقاصد اصلی مهاجرتی شده است. برای سفر توریستی به این کشور نیاز به دعوت‌نامه ندارید؛ اما اگر قصد اقامت طولانی‌تر و یا حضور در منزل دوستان و نزدیکانتان را دارید می‌توانید با کمک دعوت‌نامه مهاجرتی به فرایند دریافت ویزای خود سرعت ببخشید. فردی که قصد ارسال دعوت‌نامه برای شما را دارد؛ باید اطلاعاتی مثل آدرس محل اقامت، دلیل سفر شما به ترکیه، مدت زمان حضورتان در این کشور و رابطه بین مهمان و میزبان را در دعوت‌نامه بگنجاند. علاوه بر این، می‌توانید از دانشگاه‌های معتبر ترکیه هم دعوت‌نامه تحصیلی دریافت کرده و همراه با مدارک دیگر به سفارت ترکیه تحویل دهید تا ویزای تحصیلی برای شما صادر شود.

شرایط ارسال دعوت‌نامه مهاجرتی

دعوت‌نامه یک سند رسمی است که به سریع‌تر پیش‌رفتن پروسه صدور ویزا کمک می‌کند.. به همین دلیل باید شرایط خاصی هنگام نگارش آن رعایت شود. تا به اینجا با شرایط افراد ارسال کننده دعوت‌نامه در برخی از کشورها آشنا شدید و در ادامه، با روش نوشتن این دعوت‌نامه‌ها آشنا خواهید شد.

طریقه نگارش متن دعوت‌نامه مهاجرتی

برای نوشتن یک دعوت‌نامه مهاجرتی، باید اطلاعات کامل در ان نوشته شود. البته در صورتی که تجربه نگارش چنین متن‌هایی را نداشته‌اید؛ بهتر است از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید. در این دعوت‌نامه‌ها باید تمامی اطلاعات مورد نیاز نوشته شود. مشخصات دقیق هر دو نفر، رابطه آنها با یکدیگر،‌ نشانی هر دو و مدت زمان اقامت از جمله این اطلاعات هستند. همچنین اگر برای دریافت ویزای توریستی دعوت‌نامه می‌نویسید باید محل اقامت فرد در مدت سفر، برنامه سفر مهمان و روش تامین هزینه‌های او را هم در متن دعوت‌نامه بگنجانید.

دعوتنامه خویشاوندی برای مهاجرت.jpg

هزینه انواع دعوت‌نامه مهاجرتی

در طول فرایند دریافت ویزا و ورود به کشور جدید، ملزم به پرداخت هزینه‌های مختلفی به نهادهای مختلف خواهید شد. برخی از این هزینه‌ها مانند هزینه انگشت نگاری مربوط به سفارتخانه‌های مختلف است و برخی دیگر مانند هزینه بررسی پرونده تحصیلی را دانشگاه از شما دریافت می‌کند. دعوت‌نامه خویشاوندی و کاری نیازی به پرداخت هزینه ندارد؛ اما برای دعوت‌نامه تحصیلی باید هزینه اندکی را در حدود چند صد دلار به دانشگاه پرداخت کنید. هزینه دعوت‌نامه کنفرانسی و نمایشگاهی هم به سازمان برگزار کننده بستگی دارد. همچنین در پروسه دریافت دعوت‌نامه توریستی، باید مبلغی را به حساب سازمان گردشگری واریز کنید. البته توجه داشته باشید که این هزینه‌ها جدا از مبالغی است که باید برای دریافت ویزا پرداخت شود.

مدت اعتبار انواع دعوت‌نامه مهاجرتی

مدت زمان و اعتبار انواع دعوت‌نامه مهاجرتی، بستگی به نوع ویزا و کشور مقصد دارد. ویزای توریستی معمولا سه تا ۶ ماهه صادر می‌شود و تاریخ اعتبار آن بستگی به زمانی دارد که در دعوت‌نامه درج شده است. دعوت‌نامه‌های کنفرانسی و نمایشگاهی هم معمولا تا زمان پایان برنامه‌ها اعتبار دارند. در دعوت‌نامه کاری و اسپانسری هم بسته به مدت زمان تعهد شده توسط کارفرما یا اسپانسر، اعتبار خواهید داشت.

نحوه ارسال دعوت‌نامه برای مهمان خارجی

بسیاری از شرکت‌ها با افراد خارجی کار می‌کنند و گاهی برای حضور در نمایشگاه یا کنفرانسی، نیاز به حضور این افراد در ایران است. همچنین برخی از افراد دوست دارند دوستان خارجی خود را برای بازدید از جاذبه‌های توریستی ایران دعوت کنند. برای این منظور، می‌توان از ارسال دعوت‌نامه برای مهمان خارجی استفاده کرد تا فرایند دریافت ویزای ایران سریع‌تر پیش رود. برای این کار، ابتدا باید فرم درخواست دعوت‌نامه توریستی را پر کرده و به صورت حضوری یا الکترونیکی به مرجع مربوطه تحویل دهید. سپس فرد مهمان می‌تواند به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری ایران در خارج از کشور مراجعه کرده و پس از دریافت دعوت‌نامه برای اخذ ویزا اقدام نماید.

سیم آخر و مهاجرت تحصیلی

اگر به اخذ دعوتنامه تحصیلی از دانشگاه های خارجی علاقه دارید، کافی است فرم ارزیابی رایگان سیم آخر را پر کنید تا کارشناسان ما در زمان مناسب با شما تماس بگیرند. ما در جلسه ارزیابی اولیه مسیر کلی مهاجرت تحصیلی را کاملا رایگان به شما نشان می‌دهیم و در صورت تمایلتان برای طی کردن این مسیر کنارتان خواهیم بود.