کشور کانادا در صدر لیست محبوب‌ ترین مقصد های مهاجرت برای ایرانیان قرار دارد. همین محبوبیت باعث شده رقابت سنگینی برای اخذ ویزای این کشور وجود داشته باشد و این کار کمی سخت شود. سوالی که پیش می آید این است که ساده ترین و ارزان ترین راه های مهاجرت به کانادا چه روش هایی است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با ساده ترین راه مهاجرت به کانادا آشنا شوید.

مزایای مهاجرت به کانادا

ساده ترین راه مهاجرت به کانادا-1.jpg

بی‌ دلیل نیست که کانادا را به‌ عنوان یکی از محبوب ‌ترین مقصد های مهاجرت در دنیا می ‌شناسیم. دولت این کشور با جذب افراد مستعد خارجی، مسیر مهاجرت به این کشور را برای متقاضیان هموار کرده است. در ادامه تعدادی از مهم ترین مزایای مهاجرت به کانادا را بررسی خواهیم کرد.

  • مهاجر پذیر بودن: کانادا کشوری است که هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ فرهنگی مهاجر پذیر است. به بیان دیگر، قوانین و طرح ‌های دولت کانادا از مهاجران حمایت می‌ کنند. همچنین مردم این کشور هم با مهاجران رفتار خوبی دارند. نژادپرستی در کانادا نسبت به کشور های پیشرفته دیگر به مراتب کمتر است.
  • خدمات عمومی باکیفیت: خدماتی مثل خدمات درمانی یا حمل و نقل عمومی در کانادا سطح کیفی بسیار خوبی دارند. علاوه بر این، سیستم آموزش عمومی کانادا یکی از بهترین سیستم‌ های آموزشی در دنیا است.
  • خدمات درمانی ارزان: کانادا برعکس بسیاری از کشور های پیشرفته، خدمات درمانی ارزان و باکیفیتی را ارائه می‌ دهد. کانادایی ‌ها از یارانه‌ های مربوط به خدمات پزشکی عمومی استفاده می ‌کنند.
  • نرخ بیکاری پایین: فرصت ‌های شغلی کوچک و بزرگ در این کشور بسیار زیادند؛ از کار در رستوران گرفته تا کار در شرکت‌ های فناوری. به طور کلی اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و از توانایی لازم، تعهد و نظم برخوردار هستید، آینده شغلی خوبی در کانادا خواهید داشت. کانادا یکی از پایین ‌ترین نرخ ‌های بیکاری در دنیا را دارد.

روش آسان و سریع برای مهاجرت به کانادا

ساده ترین راه مهاجرت به کانادا-2.jpg

ساده ترین راه مهاجرت به کانادا را شرایط زندگی و بودجه شما تعیین می کنند. برای بعضی از افراد، مهاجرت کاری سریع ترین نوع مهاجرت است و برای بعضی دیگر تحصیلی. در ادامه، روش های مختلف مهاجرت به کانادا را بررسی خواهیم کرد. هر کدام از این روش ها برای گروهی از افراد مناسب است.

  • مهاجرت از طریق ویزای کاری

دولت کانادا برنامه‌ های ویژه‌ ای برای جذب نیروی کار خارجی دارد. از جمله این برنامه‌ ها می توان به اکسپرس انتری (Express Entry) اشاره کرد که به معنای ورود سریع است. در این برنامه، دولت کانادا اطلاعات متقاضیان مهاجرت را دریافت می کند. هر کدام از متقاضیان با توجه به مواردی مثل سابقه کاری، سابقه تحصیلی و سطح زبان امتیازی می ‌گیرند. کسانی که بالا ترین امتیاز را در جدول رده ‌بندی به خود اختصاص دهند، ITA یا دعوت به اپلای (Invitation to Apply) دریافت خواهند کرد.

به طور کلی مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری برای کسانی بهتر است که مهارت کاری بالایی دارند. به بیان دیگر، اگر شما در یک زمینه شغلی سابقه حداقل یک سال کار تمام‌ وقت دارید، می ‌توانید برای اخذ مجوز کار (Work Permit) کانادا اقدام کنید. همچنین اگر پیشنهاد کاری ای از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید، ساده ترین راه مهاجرت به کانادا برای شما مهاجرت از طریق ویزای کاری است.

  • مهاجرت تحصیلی

کانادا برای دانشجویان سراسر جهان از جمله ایران یک مقصد محبوب است. بسیاری از دانشگاه های این کشور در سطح جهان رتبه بسیار خوبی دارند و تدریس در آن ‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌ شود. بعضی از دانشگاه‌ های کانادا به دانشجویان خارجی کمک ‌هزینه تحصیلی (فاند) پرداخت می ‌کنند. به ‌عبارت دیگر، در صورتی که سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید، تحصیل رایگان در کانادا برای شما ممکن خواهد بود. علاوه بر این، می ‌توانید به کانادا مهاجرت کنید و پس از کسب نمرات بالا در ترم ‌های ابتدایی، برای ترم ‌های بعد کمک ‌هزینه تحصیلی دریافت کنید.

سوال اینجا است که آیا مهاجرت تحصیلی به کانادا ساده ترین راه مهاجرت به کانادا است؟ پاسخ این سوال به سوابق تحصیلی یا تمکن مالی شما بستگی دارد. در صورتی که سوابق تحصیلی شما خوب است و برای مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری اپلای می ‌کنید، مسیر مهاجرت تحصیلی شما به کانادا پیچیدگی چندانی نخواهد داشت. همچنین اگر تمکن مالی خوبی دارید هم تحصیل در کانادا برای شما گزینه مناسبی خواهد بود.

  • مهاجرت از طریق ویزای کارآفرینی

ویزای کارآفرینی کانادا در سال ‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا از دو روش می توانید اقدام کنید.

  1. طرح راه ‌اندازی یک کسب ‌و کار جدید را ارائه دهید.
  2. کسب‌ و کاری را در کانادا خریداری کنید.

کسانی که از سرمایه و سابقه کاری لازم برخوردار باشند، می‌ توانند برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا اقدام کنند.

  • مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ

دولت کانادا علاقه دارد تا به فضای استارتاپی این کشور رونق ببخشد. در همین راستا، اگر یک کارآفرین خارجی ایده‌ ای خلاقانه داشته باشد و بتواند تایید یکی از صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری معتبر کانادایی را دریافت کند، دولت کانادا به او ویزای استارتاپ می‌ دهد. تفاوت ویزای استارتاپ با ویزای کارآفرینی در این است که در این نوع ویزا نیازی به تامین هزینه ‌های کسب‌ و کار نخواهید داشت و تمکن مالی مورد نیاز فقط برای زندگی در کانادا لازم است.

همانطور که مشاهده کردید، پاسخ به پرسش «ساده ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟» تا حد زیادی بستگی به شرایط شما دارد. برای مثال اگر شما سابقه کاری خوبی دارید، مهاجرت کاری ساده ترین راه مهاجرت به کانادا برای شما خواهد بود.

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا

ساده ترین راه مهاجرت به کانادا-3.jpg

همانطور که اشاره کردیم، هر کدام از شیوه های مهاجرت به کانادا برای گروهی از افراد آسان است؛ اما به طور کلی می ‌توان گفت مهاجرت تحصیلی به کانادا از سایر روش ‌ها ساده‌ تر، سریع ‌تر و کم ‌هزینه ‌تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به کانادا کافی است فرم ارزیابی مشاوره رایگان سیم آخر را پر کنید.

سیم آخر یک موسسه مهاجرتی است که بر روی مهاجرت تحصیلی تمرکز دارد. اگر می‌ خواهید در کانادا درس بخوانید کافی است همین حالا فرم ارزیابی مشاوره رایگان سیم آخر را پر کنید تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند. سیم آخر به شما می ‌گوید که با توجه به شرایطتان، برای اخذ پذیرش از چه دانشگاه‌ هایی شانس بیشتری دارید. مشاوره اولیه کاملا رایگان است و اگر قصد ادامه دادن جلسات مشاوره را داشته باشید، مجموعه سیم آخر همه یا بخشی از فرآيند مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی کانادا را بر ‌عهده می ‌گیرد.

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا

ساده ترین راه مهاجرت به کانادا-4.jpg

  • تحصیل رایگان یا مقرون به صرفه: امکان تحصیل رایگان در بسیاری از کشور هایی که آموزش باکیفیتی ارائه می دهند وجود ندارد. این در حالی است که اکثر دانشگاه‌ های درجه یک کانادا برنامه‌ های تحصیلی بدون شهریه (در قالب بورسیه تحصیلی) ارائه می‌ کنند. همچنین دانشجویان می توانند تا 40 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند تا بتوانند از نظر مالی زندگی خود را تامین کنند.
  • آموزش با کیفیت بالا: رتبه بندی های جهانی حاکی از بالا بودن سطح آموزشی دانشگاه های این کشور است. لیست 100 دانشگاه برتر جهان را که نگاه کنید، نام دانشگاه های کانادایی در بین آن ها می درخشد.
  • مدرک معتبر بین المللی: کیفیت آموزشی بالا، مدرک معتبری را هم به ارمغان می آورد. مدارک دانشگاه های کانادا در سراسر جهان قابل قبول و معتبر هستند.
  • فرصت شغلی عالی برای دانشجویان: تحصیل در کانادا آینده کاری شما را هم تضمین خواهد کرد. علاوه بر مجوز 40 ساعت کار در هفته برای دانشجویان، مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، امکان اقامت در کانادا پس از تحصیل را فراهم می کند.

جمع بندی

کمتر کسی را پیدا می ‌کنید که کانادا را به‌ عنوان مقصد مهاجرت دوست نداشته باشد؛ اما همه کسانی که این کشور را دوست دارند توانایی مهاجرت به آن را نخواهند داشت. برای مهاجرت به کانادا لازم است ابتدا شرایط خود را بررسی کنید؛ زیرا ساده ترین راه مهاجرت به کانادا برای هر فرد متفاوت است. در این مقاله سعی کردیم با بررسی روش های مختلف مهاجرت به کانادا به شما کمک کنیم تا روش ایده آل خود را پیدا کنید. با وجود شرایط متفاوت و راه های گوناگون، مهاجرت تحصیلی را به عنوان روشی کم هزینه در ذهن خود نگه دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در خارج از کشور می توانید از مجموعه سیم آخر مشاوره دریافت کنید.