شهر ونکوور یکی از شهرهای ساحلی کشور کاناداست که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. این شهر به‌دلایل گوناگون یکی از شهرهای محبوب دنیا به‌حساب می‌آید. در این مطلب قصد داریم به ده دلیل برای دوست‌داشتن ونکوور اشاره کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

۱. امکان سکونت‌پذیری

نام شهر ونکوور مرتباً در گزارش‌های مختلفی دیده می‌شود که کیفیت زندگی شهرهای بزرگ را رتبه‌بندی می‌کنند. در سال‌های اخیر، شهر ونکوور از‌نظر حداقل میزان جرم‌و‌جنایت و حداکثر مراقبت‌های بهداشتی و رفاه جامعه و ثبات سیاسی، توانسته است رتبۀ ششم را در میان کشورهای برتر جهان کسب کند.

۲. دوستی

در شهر ونکوور افراد بومی به‌راحتی با مهاجران ارتباط برقرار می‌کنند؛ حتی رانندگان وسایل نقلیۀ عمومی به‌راحتی با شما گپ می‌زنند و مهاجران به‌راحتی دوستان جدید می‌توانند پیدا کنند. بنابراین، یکی از ده دلیل برای دوست‌داشتن ونکوور رابطۀ دوستانۀ محلی‌ها با مهاجران و دانشجویان بین‌المللی است.

۳. پارک استنلی

وسعت فضای سبز پارک عمومی استنلی ونکوور حدود چهارصد هکتار است و از جاذبه‌های دیدنی این شهر به‌شمار می‌رود. بازدیدکنندگان دربارۀ این پارک می‌گویند که انگار روی دنیای دیگری پا گذاشته‌اند. پارک استنلی ترکیبی از باغ‌های حفاظت‌شده و حیات‌وحش طبیعی است.

۴. شهر آب

شهر ونکوور یکی از شهرهای غنی از نعمت آب است؛ خواه از برف برفراز کوه‌های یخ‌زده تأمین شود، خواه از خلیج زیبای انگلیسی متصل به اقیانوس آرام. خلیج انگلیسی از جاذبه‌های دیدنی شامل ساحل‌های تابستانه و دریاچه‌های پر از آب برای تفریح برخوردار است؛ بنابر‌این، خطا نیست اگر ونکوور را شهر آب بنامیم و یکی از ده دلیل برای دوست‌داشتنش را فراوانی آب بدانیم.

۵. جزیرۀ ونکوور

دقیقاً آن‌سوی شهر جزیرۀ ونکوور قرار دارد که طولش ۴۶۰ کیلومتر و غنی از از طبیعت وحشی و حیات‌وحش است. در این جزیره، حیواناتی چون نهنگ قاتل، نهنگ کوهان‌دار، گربۀ وحشی، سمور دریایی، گرگ خاکستری، شیر دریایی، گوزن شمالی، آهو و خرس سیاه را می‌توان یافت. اگر عاشق حیوانات باشید، با گشت تماشای حیات‌وحش لحظات زیبایی در این جزیره می‌توانید سپری کنید.

۶. محیط‌زیست ونکوور

شاید فکر کنید فقط حیات‌وحش جاذبۀ گردشگری شهر ونکوور به‌حساب می‌آید؛ اما باید بدانید ونکوور با کوه‌ها و دریاچه‌ها احاطه شده است و مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کوهستانی متنوعی در سراسر این شهر وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید لذت ببرید. شاید هم دلتان بخواهد غواصی یا اسکی و اسنوبورد را در این شهر تجربه کنید. ونکوور به‌اندازۀ دیگر شهرهای کانادا در زمستان سرد نمی‌شود؛ ازاین‌رو، این شهر را به شهری گردشگری و چهارفصل تبدیل کرده است.

۷. جشنواره‌های کم‌نظیر

شهر ونکوور همانند دیگر شهرهای بزرگ جهان جشنواره‌های محلی خاص خود را دارد؛ اما علاوه‌بر جشنواره‌های محلی، جشنواره‌هایی در این شهر برگزار می‌شود که شاید در کمتر جایی در دنیا بتوان یافت؛ ازجمله جشنوارۀ عکاسی Capture، جشنوارۀ عکاسی بین‌المللی پرندگان، جشنوارۀ فرهنگ بومی Talking Stick، جشنوارۀ نقاشی خیابانی Vancouver Mural و جشنوارۀ بین‌المللی فیلم کوهستانی ونکوور Vancouver International Mountain Film.

۸. هنر خیابانی و عمومی

هنگام پیاده‌ر‌وی در شهر ونکوور فراموش نکنید به هنرهایی خیابانی توجه کنید که درمعرض دید عموم قرار دارند. برای مثال، Digital Orca، مجسمه‌ای آلومینیومی از نهنگ قاتل که سال ۲۰۰۹ ساخته و در‌کنار مرکز همایش‌های شهر ونکوور نصب شده است یا مجسمۀ Girl in a Wetsuit، مجسمه‌ای از جنس برنز که سال ۱۹۷۲ ساخته و در شمال پارک استنلی نصب شده است یا مجسمۀ گنجشک‌ها که در میدان المپیک شهر ونکوور به‌چشم می‌خورد.

۹. آکواریوم

شاید برایتان جالب باشد که آکواریوم ونکوور یکی از ده آکواریوم برتر جهان به‌شمار می‌رود و هرساله بیش از سی نمایشگاه برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان حیواناتی مانند عروس دریایی، سمور، سگ دریایی، فُک دریایی، دلفین، کوسه و لاک‌پشت‌ها را از نزدیک می‌توانند مشاهده کنند. این آکواریوم بر حفاظت از محیط‌زیست و اطلاع‌رسانی دربارۀ مضرات زباله‌های پلاستیکی متمرکز است و حین بازدید از نمایشگاه آکواریوم ونکوور، علاقه‌مندان غذاهای دریایی را در رستوران‌های محلی این منطقه می‌توانند میل کنند.

۱۰. غذا

در شهر ونکوور، به‌دلیل نزدیکی به ساحل غذاهای متنوع دریایی به‌راحتی پیدا می‌شود. وجود مزرعه‌های زیبا و صنعت کشاورزی نیز باعث شده است گیاه‌خواران غذای دلخواهشان را در این شهر به‌راحتی بتوانند بیابند. افزون‌براین، انواع رستوران‌ برای سوشی (غذای ژاپنی) و غذاهای چینی در محلۀ چینی‌ها می‌تواند یکی دیگر از انتخاب‌های بازدیدکنندگان باشد. غذاهای جامائیکایی، اتیوپیایی، لبنانی، سالوادوری، تونسی، فرانسوی، اسپانیایی، کارائیبی و غذاهای غیرلبنی و بدون گلوتن نیز در این شهر یافت می‌شود. پس تنوع فراوان غذایی را نیز یکی دیگر از ده دلیل برای دوست‌داشتن ونکوور می‌توان برشمرد.

منبع: