کالج لمبتون کانادا (Lambton College) کالجی عمومی در سارنیای استان انتاریوست. این کالج سال ۱۹۶۹ تأسیس شد و درحال‌حاضر، سه پردیس‌ در می‌سی‌سیاگا و تورنتو و سارنیای کانادا و دو پردیس در چین دارد. جالب است بدانید کالج لمبتون کانادا از ۱مِی‌۲۰۱۹ مصرف دخانیات را در پردیس‌هایش ممنوع کرده و این قانون برای تمامی دانشجویان، کارمندان، پیمان‌کاران، داوطلبان و بازدیدکنندگان لازم‌الاجراست. ناگفته نماند پس از این کالج، بیشترِ کالج‌های کانادا نیز تصمیم گرفته‌اند قانون منع مصرف دخانیات را در پردیس‌هایشان اجرا کنند و سلامتی افراد را مدنظر قرار دهند. در این مقاله، دربارۀ کالج لمبتون کانادا بیشتر سخن خواهیم گفت؛ پس اگر خواهان تحصیل در کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید با ما همراه باشید.

رتبه‌بندی

براساس آخرین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، کالج لمبتون در جایگاه صدوچهاردهم دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا و در هشت‌هزاروصدوچهارم دانشگاه‌های معتبر جهان ایستاده است.

پردیس‌ها و مراکز آموزشی

پردیس‌ها و مراکز آموزشی

پردیس اصلی کالج لمبتون در سارنیا استان انتاریو و ساختمان اصلی‌اش در قسمت جنوبی پردیس قرار دارد و بیشترِ کلاس‌ها و دفاتر استادان و کارمندان در آن هستند. علاوه‌بر ساختمان قسمت جنوبی، در محوطۀ اصلی کالج مراکز Suncor Sustainability، Sustainable Smart، همایش، اقامتگاه و ساختمان شمالی واقع شده است.

پردیس دیگر کالج لمبتون کانادا در می‌سی‌سیاگا قرار گرفته و ویژۀ دانشجویان بین‌المللی است. این پردیس با مشارکت کالج کوئینز افتتاح شده و کلاس‌هایی کوچک‌تر از پردیس اصلی، اما به‌لطف ساعت‌های آموزشی منعطف و شهریه‌های مقرون‌به‌صرفه، امکان تحصیل دانشجویان بین‌المللی در این کالج فراهم شده است.

سومین پردیس کالج لمبتون کانادا در تورنتو قرار دارد که با مشارکت کالج خصوصی سِستار (Cestar College) فعالیت می‌کند. ساعت‌های آموزشی این پردیس منعطف و شهریۀ آن تقریباً ارزان است و در آن، دانشجویان بین‌المللی ساکن تورنتو به‌راحتی می‌توانند تحصیل کنند. مراکز آموزشی کالج لمبتون کانادا دانشکده‌های فناوری و معاملات، تجارت و آموزش بین‌المللی، بهداشت و خدمات اجتماعی، علوم آتش‌نشانی و فناوری اطلاعات را شامل می‌شود و امکان تحصیل آنلاین نیز در آن‌ها وجود دارد.

رشته‌های کالج لمبتون

در پردیس‌های کالج لمبتون، رشته‌های متنوعی در مقاطع مختلف دیپلم و گواهینامه و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود و دانشجویان در بیشترِ رشته‌های تحصیلی این کالج هم تمام‌وقت و هم پاره‌وقت می‌توانند تحصیل کنند. برخی از رشته‌های مطرح ارائه‌شده در کالج لمبتون برای دانشجویان بین‌المللی عبارت‌اند از: مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته، عکاسی پیشرفته، مدیریت پروژه، فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تجزیه‌و‌تحلیل کلان‌داده‌، حسابداری، تجارت بین‌الملل، مدیریت کسب‌و‌کار، آشپزی، تکنسین آزمایشگاه شیمی، مهندسی نیرو، مراقبت از کودکان و جوانان، برنامه‌نویس کامپیوتر، نرم‌افزارهای کامپیوتری و توسعۀ پایگاه داده، تکنیک‌های نجاری، متخصص زیرساخت‌های سایبری، امنیت سایبری و پزشکی قانونی، تکنسین توزیع و کنترل برق، تکنسین محیط‌زیست، برنامه‌ریزی‌ مالی و مدیریت ثروت، آرایشگر، مهمانداری، هتلداری، ماساژ‌درمانی، تکنسین مکانیک، طراحی و ساخت برنامه‌های موبایل، مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی، دستیار کاردرمانگر، دستیار فیزیوتراپیست، تکنسین داروساز، طراحی خط لولۀ فرایند، مدیریت مهندسی کیفیت، مددکار خدمات اجتماعی، جهانگردی، جوش‌کاری و ایمنی شبکه‌های بی‌سیم. گفتنی است تعدادی از رشته‌ها فقط در برخی از پردیس‌های کالج لمبتون ارائه می‌شوند؛ ازاین‌رو، پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ رشتۀ مدنظرتان و شرایط و هزینه‌های آن، به این لینک مراجعه کنید.

بورسیه‌های تحصیلی

کالج لمبتون کانادا بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی متنوعی به دانشجویان واجدشرایط با هدف تعالی علمی و فعالیت‌های فوق‌برنامه و مشارکت در جامعه و تأمین نیاز مالی آنان اعطا می‌کند. به‌عنوان مثال، در سال تحصیل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بیش از یک‌میلیون دلار به حدود هزار دانشجوی کالج لمبتون بورسیۀ تحصیلی اعطا شد.

برنامۀ کمک‌هزینۀ دانشجویی انتاریو (OSAP) ازجمله برنامه‌‌هایی است که بیشترِ هزینه‌های تحصیلی بیش از هزاران دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت واجدشرایط را تأمین می‌کند. این برنامه بودجه‌ای در قالب دو نوع کمک‌هزینه برای کالج‌ها و دانشگاه‌ها در نظر گرفته است: ۱. گرنت‌ها؛ ۲. وام‌های دانشجویی. گرنت‌ها کمک‌هزینه‌هایی هستند که به بازپرداختشان نیازی نیست و وام‌های دانشجویی کمک‌هزینه‌هایی هستند که دریافت‌کنندگان آن را در شرایطی مشخص باید بازپرداخت کنند.

افزون‌براین، دو نوع برنامۀ کار دانشجویی برای دانشجویان علاقه‌ به کار پاره‌وقت و تمام‌وقت در دانشگاه وجود دارد که دانشجویان با اشتغال در آن‌ها، می‌توانند درآمد کسب کنند و قسمتی از بخشی تحصیلشان را بپردازند: ۱. برنامۀ مطالعه‌کار (WSP)؛ ۲. برنامۀ اشتغال بین‌ترمی (EBAT). برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ هر‌یک از بورسیه‌های تحصیلی کالج لمبتون و برنامۀ کمک‌هزینۀ تحصیلی استان انتاریو و برنامه‌های کار دانشجویی، این لینک را ببینید.

مدارک موردنیاز برای ورود به کالج

متقاضیان به‌منظور ثبت‌نام در کالج لمبتون، ابتدا فرم آنلاین ثبت‌نام را باید تکمیل و مدارک مورد‌نیاز را ارسال کنند. مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در این کالج عبارت‌اند از: آخرین مدرک تحصیلی، کارنامه، مدرک معتبر زبان انگلیسی، هزینۀ استردادنشدنی ثبت‌نام (۱۵۰ دلار)، تصویر ویزا و پرداخت اپلیکیشن‌فی. گفتنی است با‌توجه‌به مقطع و رشتۀ مدنظر متقاضیان، نمرۀ زبان انگلیسی تأییدشده متفاوت و حداقل نمرۀ موردنیاز برای آزمون‌های آیلتس و تافل به‌ترتیب ۶.۵ و ۷۹ اعلام شده است. شایان ذکر است برای برخی از رشته‌ها مانند رشتۀ عکاسی حداقل نمرۀ موردنیاز برای آزمون‌های آیلتس و تافل به‌ترتیب ۶ و ۶۹ است. تحصیل در کالج لمبتون رقابتی است و داشتن حداقل شرایط لازم تضمینی برای ثبت‌نام در آن نیست. دیگر نکتۀ مهم اینکه علاقه‌مندان برای افزایش بخت قبولی برای ثبت‌نام نباید دیر اقدام کنند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات رشتۀ مدنظرتان و شرایط و هزینه‌های آن، به این لینک مراجعه کنید.

هزینه‌های تحصیل و خوابگاه

هزینۀ تحصیل در کالج لمبتون بسته به مقطع تحصیلی و رشتۀ مدنظر متقاضیان متغیر است؛ بااین‌حال، به‌طور‌کلی هزینۀ تحصیل در آن برای دانشجویان بین‌المللی بین ۱۳ تا ۴۸هزار دلار کانادا برای کل دوره تخمین زده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای  بررسی دقیق‌تر هزینه‌های رشتۀ دلخواهتان، به این لینک سر بزنید.

خوابگاه کالج لمبتون در منطقۀ سارنیا و شمال‌شرقی پردیس اصلی واقع است و ۱۴۰ اتاق دونفره دارد. از امکانات این خوابگاه می‌توان به تخت‌خواب و میز مطالعه، کامپیوتر، اینترنت، دستگاه‌های پرینتر و اسکنر، یخچال و دستگاه مایکروویو، سرویس‌های بهداشتی، حیاط و باربیکیو، خشک‌شویی شبانه‌روزی، سالن‌های ورزشی و پارکینگ اشاره کرد. هزینۀ اقامت در خوابگاه کالج لمبتون با وعده‌های غذایی حدوداً ۸هزار دلار کانادا در هر ترم خواهد بود.

منبع: