رئیس دانشگاه تورنتو کانادا طی اطلاعیه‌ای که در روز پنجشنبه ۹ ماه آوریل ۲۰۲۰ منتشر کرد درباره جدیدترین تصمیم دانشگاه در خصوص نحوه برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی صحبت کرد. متن این اعلامیه به شرح زیر است.

خطاب به دانشجویان در حالِ فارغ‌التحصیلی و دیگر اعضای دانشگاه تورنتو:

زمانی که دانشگاه، تصمیم ناراحت‌کننده اما ضروریِ کنسل کردنِ جشن فارغ‌التحصیلیِ بهار ۲۰۲۰ را گرفت، بر آن شدم که جزئیاتی درباره راه‌های جایگزین برای جشن گرفتن را اعلام کنم. ما راه‌های متعددی را برای انجام این اتفاق مهم سنجیدیم و خوشحالم که امروز جزئیات آن  را با شما در میان می‌گذارم.

طی چند هفته گذشته دفتر تشکیلات دانشگاه تورنتو با همکاری دفاتر دیگر، رئیس دانشگاه و بخش معاونت، جلساتی درباره راه‌های امکان‌پذیرِ برای برگزاری این جشن برگزار کردند. آنها در انجام این تصمیم‌گیری علاوه بر رعایت اصول بهداشتی به دنبال راهی مناسب برای قدردانی از دستاوردهای دانشجویان این دانشگاه بودند. بنابراین ما در حال ترتیب دادن جشنی غیرحضوری (مجازی) هستیم.

بر این اساس، مدیر بخش برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی، برنامه‌ای مجازی ترتیب خواهد داد که با همکاری دیگر نیروهای برگزارکننده در روز ۲ ژوئن ۲۰۲۰ (و یا زودتر) منتشر خواهد شد. وی همچنین از این طریق، مدرک تمامی فارغ‌التحصیلان را به آنها اعطا می‌کند. در این موارد خاص، اعطای مدارک به صورت غیابی بوده و نسخه کاغذی آنها چند هفته بعد از جشن مجازی برای فارغ‌التحصیلان ارسال خواهد شد.

همچنین هنگامی که اوضاع سلامت و بهداشت به حالتی ثابت رسید جشن فارغ‌ا‌لتحصیلی با حضور سخنران و لباس فارغ‌التحصیلی و… برگزار خواهد شد. به دلیل بحران کنونی سلامت، تعیین کردن تاریخی دقیق برای برگزاری این مراسم امکان‌پذیر نمی‌باشد که البته احتمالاً بعد از ۱ سپتامبر ۲۰۲۰ خواهد بود. تاریخ دقیق و جزئیات بیشتر در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

از آنجاییکه هفته‌های اخیر هم ما و هم دانشجویان، شرایط سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، بستر را مناسب می‌دانم که از پشتکار، استقامت، پشتیبانی و فداکاری‌هایتان سپاس به جای آورم.

درست است که جشن مجازی به خوبی جشن واقعی و نرمال نیست اما امیدوارم جشنی که بعد از این بحران و به صورت حضوری برگزار می‌شود برای شما، خانواده و دوستانتان فرصتی مناسب برای قدردانی از دستاوردهایتان را فراهم کند.

دوستدار شما

گارتلر (Meric S. Gartler)

ریاست دانشگاه تورنتو

منبع: