اگر بدانید گپ تحصیلی چیست، مطمعنا با شرایط و سختی های صدور ویزای تحصیلی ایتالیا یا ویزای تحصیلی فرانسه به علت وجود این وقفه در تحصیل، آشنا هستید. برخی کشور ها ، قوانین بسیار سخت گیرانه ای برای گپ های تحصیلی دارند و ممکن است با توجه به قوانین گپ تحصیلی فرانسه نتوانید از بورسیه های تحصیلی این کشور بهره مند شوید. کشورهایی که گپ تحصیلی مهم نیست، شامل تعداد محدودی هستند ولی همین تعداد اندک نیز جزو بهترین مقاصد برای تحصیل به شما می آیند. در ادامه به معرفی کامل این کشور ها خواهیم پرداخت.

تاثیر گپ تحصیلی بر فرایند اپلای

گپ تحصیلی می تواند بر فرایند اپلای تأثیرات مختلفی داشته باشد. دانشگاه ها معمولاً به دنبال دانشجویانی هستند که مسیر تحصیلی پیوسته ای دارند، اما گپ تحصیلی ایتالیا یا سایر کشور ها دنیا لزوماً به معنای رد درخواست پذیرش نخواهد بود. ممکن است دانشگاه ها درباره دلایل گپ سوال کنند و نیاز به توضیح قانع کننده داشته باشید تا بتوانید پذیرش دانشگاه را دریافت کنید. در برخی موارد نیز، گپ می تواند شانس پذیرش را کاهش دهد، به ویژه اگر بدون دلیل موجه باشد. در فرایند اپلای ممکن است نیاز باشد مدارکی ارائه دهید که نشان دهنده فعالیت های مفید در دوره گپ باشد. این فعالیت ها شامل مواردی مانند کارآموزی یا دوره های آموزشی می شود.

تاثیر گپ تحصیلی بر فرایند اپلای

لیست کشور هایی که گپ تحصیلی مهم نیست

گپ تحصیلی در برخی کشور ها مانند کانادا، استرالیا و نیوزیلند و سوئد معمولاً کمتر مورد توجه قرار می گیرد. در همه ی این کشور ها، ارائه توضیح منطقی برای گپ تحصیلی (مانند کار، سفر یا مسائل شخصی) معمولاً کافی است تا ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. در ادامه قصد داریم به معرفی این کشور ها و دلایل عدم توجه ان ها به گپ بپردازیم:

کانادا

این کشور به دلیل سیاست های مهاجرتی باز و تمرکز بر مهارت ها و تجربیات کاری، گپ تحصیلی را نادیده می گیرد. آن ها بیشتر به توانایی های فردی و تطابق با بازار کار اهمیت می دهند و کمتر به وقفه ایجاد شده در بین مقاطع تحصیلی توجه می کنند.

هلند

دانشگاه های هلند به دلیل رویکرد و قوانین که دارند، اغلب گپ تحصیلی را با توجه به دلایل منطقی قبول می کنند و کار سختی برای دریافت ویزا از این کشور نیز با وجود گپ نخواهید داشت.

سوئد

سوئد بر تعادل بین زندگی شخصی و حرف های تأکید دارد و دانشگاه های این کشور معمولاً دلایل منطقی برای گپ را در نظر می گیرند.

کشور هایی که گپ تحصیلی مهم نیست

استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا انعطاف پذیر بوده و بر مهارت های عملی تأکید دارد. دانشگاه ها و کار فرمایان بیشتر به تجربه کاری و توانایی های فردی توجه می کنند و وجود گپ برایشان مهم نیست.

آلمان

سیستم آموزشی آلمان بسیار بر پایه پژوهش ها دانش افراد قرار گرفته و بر مهارت ها و تجربیات عملی تأکید دارد. کارآموزی و تجربه کاری می تواند به عنوان بخشی از مسیر تحصیلی محسوب شود و گپ تحصیلی به این دلیل به هیچ عنوان در آلمان دارای مشکل نخواهد بود.

نیوزیلند

این کشور نیز مانند استرالیا، بر مهارت های عملی تمرکز داشته و سیاست های مهاجرتی نیوزیلند در زمینه تحصیل، به گونه ای طراحی شده که گپ تحصیلی را کمتر مهم می سازد.

در لیست زیر می توانید تمامی کشور هایی که گپ تحصیلی در آن ها مهم نیست را مشاهده نمایید:

  • اتریش
  • کانادا
  • سوئد
  • استرالیا
  • نیوزلند
  • فنلاند
  • دانمارک
  • پرتغال
  • آلمان
  • هلند
  • ترکیه
  • قبرس شمالی

مهاجرت با گپ تحصیلی

مهاجرت با گپ تحصیلی زیاد چگونه ممکن است؟

با توجه به لیست کشورهای بخش قبل، مهاجرت با وقفه طولانی نباید مشکل خاصی باشد ولی بهترین راه کار برای مهاجرت با گپ بالا به تمامی کشور های دنیا، داشتن مقالات و پژوهش های علمی خواهد بود. تقریبا تمامی دانشگاه های دنیا اگر ببینند که فرد در دوران عدم تحصیل خود، مقالات عملی داشته یا در حوزه ای مرتبط با رشته خود به تحقیق پرداخته، بدون هیچ گونه مشکلی صدور ویزا را انجام خواهند داد. البته مطالعه برای دریافت مدرک زبان معتبر نیز تا یکسال از دوران گپ را پوشش می دهد.

رفع مشکل گپ تحصیلی برای مهاجرت با سیم آخر

اگر قصد مهاجرت و تحصیل در کشور دیگری را دارید ولی بین مقاطع تحصیلی، وقفه ایجاد شده، می توانید با مشاورین ما در سیم اخر ارتباط بگیرید تا بهترین کشور را با توجه به علت گپ، برای تحصیل شما معرفی کنند. کلیه فرایند پیگیری برای صدور ویزا و پذیرش از سمت کارشناسان سیم آخر صورت می گیرد و شما بدون هیچ مشکلی می توانید در هر نقطه ای از دنیا که بخواهید، مشغول به تحصیل شوید. اگر در خصوص مطالب بیان شده در این مقاله سوالی داشتید، می توانید با ما در بخش نظرات سوال خود را به اشتراک بگذراید.

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید می توانید از راه های زیر با مشاوران سیم آخر در ارتباط باشید:

سوالات متداول:

بهترین دلیل توجیح گپ تحصیلی چیست؟

بهترین توجیح برای وقفه ی ایجاد شده در تحصیل، کار و فعالیت در حوزه های علمی مختلف و چاپ مقالات می تواند باشد. همچنین امادگی برای ازمون های زبان، از دیگر دلایل مناسب برای توجیح گپ است.

گپ تحصیلی برای چه مقطع تحصیلی مهم نیست؟

تقریبا گپ درهر مقطع تحصیلی با توجه به قوانین دانشگاه مقصد مهم است ولی در مقطع دکتری این سخت گیری کمتر بوده و گاهی تا 10 سال گپ نیز مشکلی بابت ادامه تحصیل در مقطع دکتری ایجاد نمی کند.