قبل از اینکه به سراغ انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته عمران بروید باید در خصوص گرایش های این رشته تحقیق کنید. شاید شما در بهترین دانشگاه های جهان برای رشته عمران تحصیل نمایید ولی با انتخاب گرایش نا مناسب، بعد از فارغ التحصیلی از نظر شغلی دچار مشکل شوید. قبل تر ما به معرفی بهترین گرایش ارشد مهندسی صنایع برای مهاجرت پرداختیم و در این مطلب قصد داریم بهترین گرایش عمران برای اپلای را نیز معرفی کنیم.

گرایش های ارشد عمران برای اپلای

گرایش های عمران برای تحصیل بسیار زیاد است که هر کدام، تخصص خاصی را به شما ارائه می دهد. البته اکثر این گرایش ها در زمره بهترین رشته ها برای بورسیه هستند ولی در ادامه مهم ترین گرایش های عمران برای تحصیل در خارج از کشور را به شما معرفی می کنیم:

مدیریت ساخت: این گرایش به برنامه‌ ریزی، کنترل و مدیریت پروژه‌ های ساختمانی می‌ پردازد. دانشجویان در این رشته مهارت‌ های مدیریتی و فنی را برای بهینه ‌سازی منابع و زمان یاد می‌ گیرند.

سازه: تمرکز این گرایش بر طراحی و تحلیل سازه ‌ها است. دانشجویان با اصول مهندسی سازه، مواد و روش ‌های ساخت آشنا می ‌شوند و توانایی طراحی ساختمان‌ ها و پل‌ها را پیدا می ‌کنند.

ژئوتکنیک: این گرایش به مطالعه رفتار خاک و سنگ در برابر بارهای مختلف می ‌پردازد. دانشجویان با اصول طراحی پی، دیوار های حائل و مسائل مربوط به پایداری زمین آشنا می ‌شوند.

مهندسی زلزله: بررسی اثرات زلزله بر سازه ‌ها و طراحی آن ‌ها برای مقاومت در برابر زلزله از ویژگی های این گرایش عمران برای اپلای است. این گرایش شامل تحلیل دینامیکی و طراحی مقاومتی است.

مهندسی آب: مدیریت منابع آب، طراحی سیستم ‌های آبیاری و کنترل سیلاب از مواردی است که دانشجویان این گرایش فرا می گیرند. این گرایش به مسائل هیدرولیکی و کیفیت آب می ‌پردازد

گرایش های ارشد عمران برای اپلای

مهندسی حمل و نقل: برنامه ‌ریزی، طراحی و مدیریت سیستم ‌های حمل و نقل از جمله تخصص ها مورد اموزش در این گرایش عمران برای اپلای می باشد. این گرایش شامل تحلیل ترافیک و بهینه‌ سازی شبکه ‌های حمل و نقل است.

مهندسی محیط زیست: بررسی تأثیرات زیست‌ محیطی پروژه‌ های عمرانی و طراحی سیستم‌ های پایش آلودگی مربوط به مهندسی محیط زیست است. این گرایش به حفظ محیط زیست در پروژه ‌ها توجه دارد.

جغرافیای مهندسی: استفاده از داده ‌های جغرافیایی برای تحلیل مکان ‌یابی پروژه ‌ها مربوط به گرایش جغرافیای مهندسی است. این گرایش شامل GIS (سامانه اطلاعات جغرافیایی) است.

سازه‌های دریایی : این گرایش عمران، طراحی سازه‌ هایی که در محیط دریایی قرار دارند، مانند سکوهای نفتی یا بندرها و تقابل با چالش‌ هایی چون خوردگی و شرایط جوی، را مد نظر قرار می‌ دهد.

بهترین گرایش عمران برای اپلای

همانند تحصیل در بهترین دانشگاه های بیزینس و مدیریت و انتخاب بهترین گرایش های این رشته، برای تحصیل در رشته عمران نیز با بهترین گرایش ها از نظر بازار کار را انتخاب نمایید. در لیست زیر به معرفی بهترین گرایش های عمران برای اپلای پرداخته ایم:

مهندسی سازه

با توجه به تقاضای بالا برای مهندسین سازه در کشورهای مختلف، فارغ ‌التحصیلان این رشته می ‌توانند فرصت‌ های شغلی خوبی پیدا کنند. همچنین، تسلط بر نرم ‌افزارهای تخصصی مانند SAP2000 یا ETABS مزیت بزرگی برای یافتن شغل بعد از فارغ التحصیلی محسوب می‌ شود.

مهندسی زلزله

کشور های زلزله ‌خیز مانند ژاپن یا آمریکا نیاز مبرمی به متخصصان زلزله دارند؛ بنابراین، تحصیل در این رشته م ی‌تواند منجر به فرصت ‌های شغلی بین ‌المللی شود.

مهندسی محیط زیست

با افزایش نگرانی‌ ها درباره تغییرات اقلیمی، متخصصان محیط زیست مورد توجه بیشتری قرار گرفته ‌اند؛ لذا تحصیل در این رشته می‌ تواند آینده شغلی روشنی را تضمین کند.

مدیریت ساخت

با رشد پروژه‌ های عمرانی بزرگ در سطح جهانی، مهارت‌ های مدیریتی در کنار دانش فنی بسیار ارزشمند است؛ بنابراین فارغ‌ التحصیلان این رشته می ‌توانند نقش کلیدی در دنیا ایفا کنند.

بهترین گرایش عمران برای اپلای

بهترین گرایش ارشد عمران از نظر بازار کار برای مهاجرت

بهترین گرایش عمران از نظر بازار کار، مدیریت ساخت است. با توجه به رشد پروژه‌ های عمرانی در کشور ها، نیاز به مدیران پروژه با مهارت‌ های فنی و مدیریتی افزایش یافته است. فارغ ‌التحصیلان این رشته معمولاً فرصت ‌های شغلی متنوعی در شرکت‌ های ساختمانی، مشاوره و پیمانکاری دارند. درآمد بالای این شغل نیز از دیگر مزایای آن محسوب می‌ شود.

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید می توانید از راه های زیر با مشاوران سیم آخر در ارتباط باشید:

سوالات متداول

سخت ترین گرایش عمران برای اپلای چیست؟

مهندسی زلزله یکی از سخت ‌ترین گرایش‌ ها برای اپلای محسوب می ‌شود زیرا نیازمند دانش عمیق از دینامیک سازه ‌ای، رفتار مواد تحت بارگذاری دینامیکی و توانایی کار با نرم ‌افزارهای پیچیده است که ممکن است بسیاری از دانشگاه‌ ها فقط در مقاطع دکترا ارائه دهند؛ همچنین رقابت بالای بین متقاضیان نیز چالش دیگری است که باید برای انتخاب این گرایش عمران برای اپلای مد نظر قرار گیرد.

پردرآمدترین گرایش عمران چیست؟

مهندسی سازه و مدیریت ساخت با توجه به تقاضا برای طراحان حرفه ‌ای سازه و مدیریت پروژه های عمران در دنیا، درآمد بالایی را برای متخصصین ان دو گرایش به همراه خواهد داشت.