اولین قدم برای ورود به دنیای وکالت، انتخاب بهترین کشور برای تحصیل رشته حقوق خواهد بود. اینکه تحصیل در ایتالیا یا تحصیل در فرانسه در رشته ی حقوق را انتخاب کنید، کاملا با توجه به شرایط شما خواهد بود. البته بهتر است یکبار به محیط دادگستری بروید و با فضای کاری حقوقدانان آشنا شوید. بعد از تصمیم به تحصیل در این رشته، نوبت به انتخاب بهترین گرایش خواهد شد. در ادامه این مطلب به بررسی بهترین گرایش رشته حقوق برای مهاجرت می پردازیم.

آیا رشته حقوق برای مهاجرت مناسب است؟

اگر از بحث ارتباط و زبان گذر کنیم که یکی از چالش های همیشگی مهاجرت است، حقوق یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به حساب می اید. فرصت های شغلی متنوع در کنار درآمد بالایی که حقوقدانان در کشورهای خارجی دارند، این رشته را به یکی از برترین حیطه های شغلی برای مهاجرت مبدل کرده است. قانون اساسی ایران بسیار مشابه کشورهایی مانند فرانسه است و تحصیل حقوق در فرانسه شاید بهترین انتخاب برای ایرانیان باشد تا بعد از فارغ التحصیلی بتوانند بسیار آسان خود را با قانون این کشور وفق داده و شغلی مناسب را بیابند.

آیا رشته حقوق برای مهاجرت مناسب است؟

بهترین گرایش رشته حقوق برای مهاجرت

در نظر داشته باشید که 4 نظام قانونی کلی در کشورهای دنیا حکم فرما است و باید ابتدا کشور مورد نظر را براساس نظام حاکم قانونی بررسی نموده و مناسب ترین گزینه را متناسب با علاقه خود انتخاب نمایید. در بین این چهار مورد، 2 مورد اول که در زیر مشاهده می کنید، مشهورتر و رایج تر در کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا هستند:

  • نظام حقوقی سیویل لا (Civil law)
  • نظام حقوقی کامن لا (common law)
  • قانون مصوبه یا مجلس
  • نظام حقوقی دینی

مهاجرت با رشته حقوق بین الملل

بعد از انتخاب کشور مورد نظر برای تحصیل باید به سراغ یکی از گرایش های حقوق بروید. البته تمامی گرایش های این رشته مناسب هستند ولی هر چه رشته ی شما پژوهش محورتر باشد و بتوانید تحصیلی در بستر تحقیقات داشته باشید، مهاجرت آسان تری خواهید داشت. به همین خاطر حقوق بین الملل را می توان بهترین گرایش ارشد حقوق برای مهاجرت معرفی کرد. انتخاب این رشته به عنوان بهترین گرایش حقوق برای مهاجرت به این دلیل است که شما با کلیات سر و کار دارید و می توانید در کنار مسائل کیفری، مسائل اقتصادی را نیز بررسی کنید. این رشته به شما کمک می کند تا با شناخت کلیات، علاوه بر کارهای پژوهشی در زمینه های اقتصادی نیز به فعالیت بپردازید و کاملا متناسب با علایق خود، مسیر کاری خود را انتخاب کنید.

مهاجرت با رشته حقوق بین الملل

رشته های ارشد حقوق برای مهاجرت

رشته های زیادی برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی حقوق وجود دارد ولی بهترین گرایش رشته حقوق برای مهاجرت شامل حقوق جزا، حقوق جرم شناسی، حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق اقتصادی، حقوق محیط زیست و حقوق بین الملل می شوند و همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم، از نظر موقعیت شغلی و تحصیلی، حقوق بین الملل را می توان به عنوان بهترین گرایش برای انتخاب کرد.

چگونه در رشته حقوق بورسیه شویم؟

انتخاب کشور مقصد برای تحصیل را می توان اولین شرط دریافت بورسیه در رشته حقوق نامید. به عنوان مثال تحصیل رشته حقوق در ایتالیا می تواند یک فرصت استثنایی برای شما باشد و آن نیز بورسیه های متعددی که این کشور در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد، و همین امر سبب می شود تا شانس شما برای دریافت بورسیه بیشتر گردد. علاوه بر این، باید چندین ملاک و شرایط را نیز برای دریافت بورسیه حقوق داشته باشید. در لیست زیر می توانید مهمترین شرایط دریافت بورسیه در رشته حقوق را مشاهده نمایید:

  • تسلط بر زبان و مدرک زبان با نمره عالی
  • داشتن معدل و ریز نمرات بالا
  • داشتن پژوهش های تحصیلی و مقالات چاپ شده
  • ارائه رزومه تحصیلی و انگیزه نامه کامل

پردرآمدترین گرایش حقوق

پردرآمدترین گرایش حقوق چیست؟

اکثر گرایش های حقوق از درآمد بالایی بر خوردار هستند ولی برخی گرایش ها مانند حقوق تجارت بین الملل، حقوق اقتصاد بین الملل و بعد از ان نیز گرایش های حقوق کیفری اطفال و جرم شناسی درآمد های بالاتری برای شاغلین در این حوزه ها به ارمغان می آروند.

اگر برای انتخاب کشور یا گرایش برای مهاجرت هنوز به نتیجه نرسیده اید، پیشنهاد می کنیم از کمک مشاورین ما در تیم سیم اخر استفاده کنید تا با ارائه تجربیات چندین ساله در این حوزه، بهترین راهنمایی و انتخاب را با توجه به شرایطی که دارید به شما اعلام کنند. اگر در خصوص مطالب بیان شده در این مقاله سوالی دارید، لطفا با ما در بخش نظرات مورد را به اشتراک بگذارید.

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید می توانید از راه های زیر با مشاوران سیم آخر در ارتباط باشید:

سوالات متداول

بازار کار رشته حقوق در خارج از کشور چگونه است؟

بازار کار حقوق در اکثر کشورهای اروپایی وضعیت مناسبی دارد و می توانید در شرکت های حقوق مختلف مشغول به کار شوید. به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه راحت تر با قوانین کشور مقصد ارتباط بگیرید کشورهایی مانند فرانسه که قانون اساسی مشابه ایران دارند را برای تحصیل انتخاب نمایید.

چگونه میتوان رشته حقوق بین الملل را برای مهاجرت انتخاب کرد؟

در ابتدا باید دیپلم رشته انسانی را دریافت نموده و سپس مدرک کارشناسی حقوق خود را از ایران یا کشوری دیگر دریافت کنید. در مرحله بعد برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد، حقوق بین الملل را در یکی از کشورهای اروپایی یا کانادا و آمریکا انتخاب نمایید.