فرض کنید قصد تحصیل در ایتالیا را دارید و به سراغ رشته روانشناسی می روید. مطمعنا این رشته از نظر موقعیت های شغلی بعد از دریافت مدرک تحصیلی، در جایگاه خوبی قرار دارد ولی سوال که ایجاد می شود این است که آیا ایتالیا بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی بود؟ اگر رشته روانشناسی در کانادا را انتخاب می کردید ازجهات مختلف برای شما مفید تر نبود؟ در این مقاله قصد داریم به همین سوالات پاسخ دهیم و بهترین کشور برای تحصیل این رشته را بیابیم.

آیا رشته روانشناسی برای مهاجرت خوب است؟

شاید اگر این سوال را 20 پیش مطرح می شد پاسخ به آن خیر بود ولی با ماشینی شدن جوامع امروزی و آشنایی و احساس نیاز بیشتر مردم سراسر دنیا به علم روانشناسی، یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در کشور های دیگر، رشته روانشناسی خواهد بود. در اکثر کشورهای اروپایی این شغل در جایگاه ویژه ای قرار دارد و دانشگاه های زیادی به ارائه ان می پردازند. همین امر حتی انتخاب شما برای یافتن بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی را سخت تر از سایر رشته ها می کند.

آیا رشته روانشناسی برای مهاجرت خوب است؟

درامد رشته روانشناسی در خارج از کشور

میانگین درآمد روانشناسان در کشور های مختلف در طول یکسال متفاوت است ولی به طور مثال در کشوری مانند استرالیا یا امریکا این مبلغ در سال در حدود 110 هزار دلار می باشد.

بهترین گرایش روانشناسی برای مهاجرت چیست؟

انتخاب بهترین گرایش روانشناسی برای مهاجرت باید با توجه به کشور مقصد انجام شود زیرا هر کشوری ممکن است برخی از گرایش های خاص را ارائه دهد یا شرایط تحصیلی مناسب تری برای شما در یک گرایش خاص ایجاد کند. به طور کلی بهترین گرایش های رشته روانشناسی برای مهاجرت تحصیلی به شرح زیر است که در میان ان ها می توان گرایش روانشناسی بالینی و مشاوره را مناسب تر از سایرین در نظر گرفت.

  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی اعصاب
  • روانشناسی سلامت
  • روانشناسی رشد
  • روانشناسی تربیتی
  • روانشناسی قانونی
  • روانشناسی شناختی

بهترین گرایش روانشناسی برای مهاجرت

بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی

عوامل متعددی در انتخاب کشور مقصد برای تحصیل روانشناسی دخیل هستند. در ابتدا باید به این فکر کنید که قصد دارید بعد از اتمام تحصیل در کجا کار کنید و آیا کشور مقصد شما از نظر اشتغال در زمینه روانشناسی جایگاه مناسبی دارد. هزینه های تحصیل و زندگی دیگر فاکتور مهم در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل رشته روانشناسی خواهد بود. سطح کیفیت آموزش و بورسیه های تحصیلی که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد دیگر موضوع مهم در این زمینه می باشد. در اخر می توان به موضوع زبان و ارتباط با مردم آن کشور اشاره نمود که در تصمیم گیری نهایی شما موثر خواهد بود. در ادامه و براساس همین فاکتور ها، لیستی از بهترین کشور ها برای تحصیل روانشناسی را بیان خواهیم کرد:

روانشناسی در آلمان

آلمان جزو کشور های پیش رو در زمینه علوم اجتماعی است و شاید بهترین انتخاب در بین کشور های اروپایی برای تحصیل روانشناسی باشد. تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان به علت سطح بالای دانشگاه های ارائه کننده آن مانند دانشگاه فرایبورگ، دانشگاه ورزبورگ و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و همچنین هزینه های بسیار پایین زندگی همواره توصیه می شود.

تحصیل روانشناسی در آمریکا

بزرگترین انجمن روانشناسی دنیا در کشور آمریکا قرار دارد و استاتید برتر این حوزه در دانشگاه های این کشور تدریس می کنند. برنامه های آموزشی در بالاترین سطح تحصیلی از اصلی ترین دلایل انتخاب آمریکا به عنوان بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی می باشد. دانشگاه های تراز اول دنیا مانند دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا به ارائه این رشته برای دانشجویان می پردازند.

رشته روانشناسی در ایتالیا

دانشگاه های بسیار زیادی در این کشور مانند دانشگاه پادوآ، دانشگاه بولونیا و دانشگاه آلبرتا به ارائه این رشته پرداخته اند. سطح بالای اموزش در این کشور همواره زبان زد خاص و عام بوده ولی ارائه بورسیه های متعدد تحصیلی و صفر شدن شهریه های پرداختی در دانشگاه های دولتی ایتالیا، تحصیل روانشناسی در ایتالیا را جزو بهترین انتخاب ها برای متقاضیان قرار داده است.

بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی

تحصیل روانشناسی در کانادا

کانادا یکی از بهترین کشور ها برای تحصیلات تکمیلی در رشته روانشناسی است و مراکز اموزشی تراز اولی مانند دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه تورنتو امکان تحصیل این رشته را برای متقاضیان فراهم کرده اند. از نکات مثبت تحصیل در این کشور به یافتن راحت تر شغل بعد از تحصیل می توان اشاره کرد به گونه ای که بالای 90 درصد فارغ التحصیلان این رشته تنها 6 ماه بعد از اتمام تحصیل وارد بازار کار می شوند.

روانشناسی در انگلستان

انگلیس از جمله بهترین کشور ها برای تحصیل روانشناسی محسوب می شود. هزینه های بسیار پایین شهریه، انگلستان را به یکی از ارزان ترین کشور ها برای تحصیل روانشناسی مبدل کرده است. علاوه بر ان، دانشگاه های تراز اول زیادی مانند امپریال کالج لندن برای تحصیل رشته روانشناسی در دسترس متقاضیان هستند.

تحصیل روانشناسی در استرالیا

استرالیا از جمله کشورهایی است که برای اکثر رشته های تحصیلی از جمله روانشناسی، بورسیه های متعددی را در نظر گرفته که از دوره لیسانس تا مقاطع بالاتر می توانید از ان بهره مند شوید. دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیو ساوت ولز و دانشگاه سیدنی جزو بهترین ها در زمینه ارائه دوره های روانشناسی هستند.

رشته روانشناسی در فرانسه

کشور فرانسه فعالیت های بسیار زیاد پژوهشی در زمینه های مختلف روانشناسی انجام داده و کارشناسی ارشد روانشناسی در فرانسه جزو بهترین تحصیلات تکمیلی است که دانشجویان می توانند از نظر سطح عملی و آموزشی تجربه کنند. دانشگاه کنت و دانشگاه گرنوبل آلپ از جمله معروف ترین مراکز اموزشی فرانسه برای رشته روانشناسی هستند.

رشته  روانشناسی در فرانسه

کشور اتریش برای تحصیل روانشناسی

پدر روانکاوی تاریخ یعنی زیگموند فروید اهل اتریش بود و همین امر سبب پیشگام بودن این کشور در زمینه روانشناسی در دنیا شده است. برنامه های مختلفی تحصیلی و ارائه بهترین امکانات آموزشی برای رشته ی روانشناسی، اتریش را به یکی از مقاصد مناسب برای تحصیل در این رشته بدل کرده است. دانشگاه وین و دانشگاه اینسبروک از بهترین مراکز آموزشی این کشور در این زمینه هستند.

روانشناسی در ژاپن

اگر یک کشور در دنیا حق تدریس روانشناسی را داشته باشد، ژاپن اولین انتخاب خواهد بود. این مورد نه از نظر سطح دانشگاه ها بلکه از بابت رفتار مردم این کشور است زیرا شما می توانید جزییات علم روانشناسی را در رفتار عامه مردم ژاپن مشاهده کنید. تحصیل در چنین شرایطی می تواند فرصت مطالعاتی بسیار خوبی را برای شما فراهم کند. هزینه های پایین زندگی در کنار تدریس این رشته به زبان انگلیسی، از دیگر مزیت های این کشور برای انتخاب مقصد تحصیل خواهد بود.

هلند برای روانشناسی

هلند جزو معدود کشور های است که امکان تحصیل تا مقطع دکتری در رشته روانشناسی را فراهم آورده و استقبال مردم این کشور نیز از دانشجویان بین الملل بسیار مناسب و صمیمی است. همین امر سبب شده تا هلند نیز در لیست بهترین کشورها برای تحصیل روانشناسی قرار بگیرد. دانشگاه آمستردام و دانشگاه اراسموس اصلی ترین مراکز ارائه این رشته در کشور هلند هستند.

انتخاب بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی با سیم آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی اشنا کنیم. مطمعنا کشورهای دیگری نیز در دنیا هستند که می توانند در این لیست قرار بگیرند ولی کشورهای اعلامی جزو برترین ها در این زمینه هستند و می توانند گزینه ای مناسب برای مهاجرت محسوب شوند. اگر در خصوص مطالب بیان شده در این مقاله سوالی دارید لطفا با ما در بخش نظرات مورد را به اشتراک بگذارید.

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید می توانید از راه های زیر با مشاوران سیم آخر در ارتباط باشید:

سوالات متداول

مهد روانشناسی کدام کشور است؟

کشور های مختلفی در زمینه های متفاوت رواشناسی در طول تاریخ فعالیت داشته اند ولی المان را امروزه به عنوان مهد روانشناسی دنیا می شناسند.

کدام کشور بورسیه تحصیلی برای رشته روانشناسی ارائه می دهد؟

ایتالیا از نظر اعطای بورسیه های تحصیلی برای رشته ی روانشناسی جزو برترین کشور های دنیا محسوب می شود.