در این مطلب تلاش کرده‌ایم که ویژگی‌های یک مؤسسه اعزام دانشجو به خارج خوب و قابل اعتماد را شرح دهیم. در واقع می‌خواهیم بدانیم یک موسسه اعزام دانشجو باید چه شرایطی را برای متقاضیان فراهم کند و چه خدماتی را تامین کند که قابل اعتماد خوانده شود؟ با بررسی نیازها و موانع رو به روی متقاضیان خواهان تحصیل در خارج از کشور فهرستی از ویژگی‌های یک موسسه اعزام دانشجو خوب و قابل اعتماد را تهیه کرده‌ و در ادامه آورده‌ایم.

ویژگی‌های یک موسسه معتبر اعزام دانشجو

ویژگی‌هایی که باعث می‌شود یک موسسه اعزام دانشجو اعتبار پیدا کند را در ادامه بخوانید:

جواز رسمی

پیش از انتخاب موسسه اعزام دانشجو حتما مطمئن شوید که مؤسسه مورد نظرتان مجوز رسمی وزارت علوم را دارد. در صورتی که مؤسسه‌ای بدون مجوز رسمی اقدام‌های مربوط به دریافت ویزا یا اخذ پذیرش را برایتان انجام دهد، ویزای شما توسط سفارت ریجکت خواهد شد. در واقع اقدام‌های مربوط به اخذ پذیرش و ویزا تنها باید توسط خود شما یا مؤسسه‌ای که دارای مجوز رسمی از وزارت علوم است انجام شود.

عقد قرارداد رسمی

مؤسسه‌ای معتبر است که با شفافیت مالی، قرارداد رسمی دو طرفه به شما ارائه دهد. شرح خدمات به صورت دقیق در قرارداد لیست و مشخص شود که دستمزد مؤسسه چقدر خواهد بود و در هر مرحله چه هرینه‌هایی، چه مقدار و توسط چه کسی باید پرداخت شود. موسسه‌های معتبر علاوه بر اینکه با شما قرارداد دوطرفه و رسمی امضا می‌کنند، در متن قرارداد جای ابهامی برایتان باقی نمی‌گذارند.

تضمین اخذ پذیرش

اگر مؤسسه‌ای که انتخاب کرده‌اید معتبر باشد، در جلسات مشاوره با اتکا به تجربه و تخصص مشاوران به شما پیشنهاد قرارداد می‌دهد. در واقع موسسه‌های معتبر زمانی با شما قرارداد امضا می‌کنند که شانسی برایتان در زمینه اخذ پذیرش قائل باشند و تنها به دنبال کسب درآمد نباشند. بعد از عقد قرارداد در صورتی که موسسه در اجرای تعهدات خود موفق عمل نکرد، هزینه‌های پرداختی‌تان را به شما باز خواهد گرداند. به موسسه‌ای اعتماد کنید که بازپرداخت هزینه‌هایتان را تضمین می‌کند.

بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج چه ویژگی هایی دارد

مشاوره رایگان

در موسسه‌هایی که از اعتبار مردمی برخوردارند، مشاوره‌های اولیه تنها برای درک نیازها، علایق و محدودیت‌های متقاضیان برگزار می‌شوند و هدف از برگزاری این جلسات کسب درآمد نیست. با این وجود به خاطر اینکه متقاضیان جلساتی که برای آن وقت تعیین کرده‌اند را جدی بگیرند مبلغ جزئی را برای مشاوره‌های اولیه تعیین می‌کنند. در هر صورت می‌توان نتیجه گرفت که موسسه‌های معتبر از مشاوره‌های اولیه کسب درآمد نمی‌کنند این راهی برای تشخیص اعتبار موسسه‌های اعزام دانشجو به خارج است.

قدمت

این که موسسه‌های اعزام دانشجو به خارج چقدر قدمت دارند در اعتبار آن‌ها تأثیرگذار است. بدیهی است که موسسه‌های قدیمی‌تر تجربه بیشتری در این راه کسب کرده‌اند و بی‌دلیل نیست که سال‌های زیادی سر پا مانده‌اند. موسسه‌های اعزام دانشجو که قدمت بیشتری دارند به واسطه تعدد پرونده‌ها و اعزام دانشجویان در سالیان متمادی و به صورت مستمر، را موانع احتمالی که سر راه دانشجویان قرار دارند آشنایی بیشتری دارند و به خاطر این آگاهی راهنمای بهتری نسبت به سایرین خواهند بود.

مزایای مهاجرت از طریق تحصیل

این که تحصیل در خارج از کشور باعث ایجاد تحول در زندگی دانشجویان می‌شود بر کسی پوشیده نیست. دانشجویان با تحصیل در خارج از کشور تنها دارای مدرک تحصیلی معتبر نمی‌شوند بلکه همه آینده آن‌ها از این تصمیم متأثر خواهد شد. برای آنکه در خارج از کشور تحصیل کنید باید زبان جدید یاد بگیرید، زندگی مستقل را تجربه کنید و دوستانی جدید با روابطی نو بسازید. این‌ها دشواری‌های مهاجرت تحصیلی است اما از طرفی مزیت آن هم محسوب می‌شود چراکه باعث پیشرفت فردی‌تان می‌شود. در ادامه فهرستی کوتاه از مزایای مهاجرت از طریق تحصیل آورده‌ایم:

آینده شغلی

وقتی در دانشگاهی معتبر در خارج از کشور تحصیل کنید چه بخواهید به کشورتان بازگردید و چه بخواهید در کشور مقصدتان زندگی کنید آینده شغلی روشنی خواهید داشت چرا که کارفرمایان حساب ویژه‌ای روی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر باز می‌کنند و بدیهی است که حقوق و مزایای بیشتری در اختیار این دست افراد قرار می‌گیرد.

بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج چه ویژگی هایی دارد

یادگیری زبان

در هر کشوری که تحصیل کنید باید به زبانی که درس‌هایتان ارائه می‌شود مسلط باشید. انگلیسی یا هر زبان دیگری که می‌دانید با قرار گرفتن در محیط تقویت خواهد شد و بعد از اتمام تحصیلات به صورت کامل بر آن زبان مسلط خواهید شد.

تجربه فرهنگی

وقتی در دانشگاه‌های بین‌المللی تحصیل می‌کنید با دانشجویانی از سراسر دنیا هم‌کلاسی خواهید شد. دانشجویانی که هر یک در فرهنگی متفاوت از فرهنگ شما رشد کرده‌اند و عاداتی متفاوت از شما دارند. در این تجربه تحصیلی دوستانی بین‌المللی پیدا خواهید کرد و دامنه روابطتان گسترش خواهد یافت.

استقلال

تحصیل در خارج از کشور تنها محدود به فعالیت‌های دانشگاهی نیست. شما ناچار خواهید شد زندگی شخصی‌تان را در کشوری که هیچ چیز را نمی‌شناسید مدیریت کنید. هزینه‌ها را محاسبه کنید، روزانه هفتگی و ماهانه برنامه ریزی کنید، به صورت نیمه‌وقت کار کنید و وظایف دانشگاهی‌تان را نیز انجام دهید. این لزوم مدیریت زندگی باعث استقلال شخصی‌تان خواهد شد.

اقامت بعد از فارغ التحصیلی

در صورتی که زندگی در کشور مقصد تحصیلتان تجربه خوبی بود، می‌توانید شغل مورد علاقه‌تان را در همان کشور پیدا کنید و بعد از مدتی برای دریافت اقامت دائم کشور مورد نظر اقدام کنید. این نوع ویزا در بیشتر کشورهایی که دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرند رایج است.

در صورتی که به دنبال موسسه اعزام دانشجو به ایتالیا، فرانسه، کانادا، آلمان و انگلیس هستید و می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، روی لینک‌های زیر کلیک و مطالب مربوط را مطالعه کنید.

تحصیل در کانادا

تحصیل در ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا

تحصیل در فرانسه

بورسیه تحصیلی فرانسه

بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج چه ویژگی هایی دارد

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید می توانید از راه‌های زیر با مشاوران سیم آخر در ارتباط باشید:

بهترین کشور برای تحصیل در خارج از ایران کدام است؟

این به شرایط شخصی‌تان بستگی دارد. بهترین کشور با توجه به علایق، نیازها و همبستگی‌های هر شخص متفاوت خواهد بود.

اقدام از طریق موسسه‌های اعزام دانشجو چه مزیتی دارد؟

از آنجایی که مسیر تحصیل در خارج از کشور به خاطر وجود قوانین محدود کننده پیچیده است. دانشجویان برای پشت سر گذاشتن هر مرحله و کم کردن احتمال ریجکت شدن بهتر است به مشاوران با تجربه و متخصص رجوع کنند و اقدام‌های مشاوره‌ای و اجرایی را به موسسه‌های اعزام دانشجو به خارج بسپارند.