تفاوتی ندارد که رشته های هنر در کانادا را انتخاب کنید یا به دنبال بهترین دانشگاه های هنر فرانسه و یا تحصیل رشته تئاتر در آلمان بروید. در هر صورت رشته های هنر در سراسر دنیا، یکی است و شاید نوع ارائه و خدمات رفاهی حین تحصیل در هر کشور متفاوت باشد. مثلا ممکن است رشته ادبیات نمایشی در خارج از کشور دارای بورسیه های متفاوتی در ایتالیا به نسبت کشور آلمان باشد. در این مطلب هر انچه باید در خصوص بهترین رشته های هنر برای مهاجرت بدانید را بیان خواهیم کرد تا با چشمانی باز و تحقیق کامل بتوانید انتخابی مناسب را برای آینده خود داشته باشید.

لیست بهترین رشته های هنر برای مهاجرت

انتخاب بهترین رشته های هنر برای مهاجرت شاید کار دشواری باشد ولی با بررسی ها دقیق تونسته ایم به لیستی 8 تایی از بهترین رشته ها در این زمینه دست پیدا کنیم. این رشته‌ ها نه تنها مهارت‌ ها و خلاقیت فرد را تقویت می ‌کنند بلکه امکان دسترسی به بازار های بین ‌المللی را نیز فراهم کرده‌ اند و برای مهاجرت بسیار مناسب هستند. در ادامه به معرفی این گرایش ها که اکثر آن ها جزو رشته های دانشگاه هنر برلین نیز می باشند، می پردازیم:

لیست بهترین رشته های هنر برای مهاجرت

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک در بسیاری از کشور ها تقاضای بالایی دارد. با رشد کسب ‌و کارهای دیجیتال و نیاز به تبلیغات بصری، طراحان گرافیک می ‌توانند به راحتی در بازار کار جهانی جایگاه پیدا کنند و همین امر این رشته را به یکی از محبوب ترین رشته های هنر بدل کرده است.

انیمیشن و جلوه‌ های ویژه


صنعت فیلم و بازی‌ های ویدئویی به شدت به انیماتور ها و متخصصان جلوه‌ های ویژه نیاز دارد. کشورهای پیشرو در این صنایع مانند آمریکا، کانادا و ژاپن فرصت ‌های شغلی فراوانی را به فارغ التحصیلان این رشته ارائه می ‌دهند.

فیلمسازی

یکی از بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت است زیرا بازار کار گسترده ‌ای در خارج از کشور دارد و تحصیل رشته سینما در ایتالیا یکی از محبوب ترین رشته های هنر در این کشور است. این رشته شامل فرصت ‌هایی در زمینه کارگردانی، تهیه ‌کنندگی، تدوین فیلم و نویسندگی فیلمنامه است. کشورهای مختلف مانند آمریکا، کانادا و انگلستان دارای صنعت فیلم قوی هستند که نیازمند استعداد های جدید در این زمینه می باشند. همچنین جشنواره ‌های بین ‌المللی فیلم، فرصت‌ های زیادی برای شبکه ‌سازی فراهم می ‌کنند که می ‌تواند مسیر مهاجرت را هموارتر کند.

طراحی داخلی

با افزایش توجه به زیبایی‌ شناسی فضا های مسکونی و تجاری، طراحان داخلی می ‌توانند در کشور های مختلف فرصت‌ه ای شغلی خوبی پیدا کنند، مخصوصاً در شهر های بزرگ که ساخت ‌و ساز رونق دارد، فارغ التحصیلان رشته طراحی داخلی، شرایطی خوبی برای یافتن شغل خواهند داشت.

عکاسی حرفه ‌ای

عکاسان حرفه‌ ای با تخصص در زمینه‌ هایی مانند مد، تبلیغات یا مستند سازی می ‌توانند در کشور های مختلف دنیا فعالیت کنند. نمایشگاه‌ ها و پروژه ‌های جهانی نیز فرصت‌ هایی برای مهاجرت فراهم می ‌کنند و اگر در حین تحصیل بتوانید نمونه کار های خود را در برخی مجلات نیز چاپ کنید، امکان دریافت اقامت دائم برای شما راحت تر خواهد بود. کشوری مانند ایتالیا که پایتخت مد جهان است، برای تحصیل این رشته بسیار مناسب است.

موسیقی

موسیقی ‌دانان با استعداد می ‌توانند از طریق اجرا، تدریس یا ساخت موسیقی وارد بازار کار جهانی شوند. شهرهایی مانند نیویورک، لندن و برلین مراکز مهم موسیقی هستند که اگر تحصیل در رشته موسیقی در این چند شهر باشد، شانس زیادی برای ورود به بازار کار بعد از تحصیل خواهید داشت.

بهترین رشته های هنر برای بورسیه

هنرهای تجسمی (نقاشی / مجسمه ‌سازی)

هنرمندان تجسمی با برگزاری نمایشگاه‌ ها یا فروش آثار خود، امکان اشتغال بعد از تحصیل را می توانند داشته باشند. شهرهایی مانند پاریس، نیویورک و رم مراکز مهم هنر های تجسمی در دنیا محسوب می شوند و تحصیل در فرانسه یا ایتالیا در این رشته، امکان دریافت اقامت دائم این دو کشور را بیشتر خواهد کرد.

طراحی مد

صنعت مد یکی از پررونق ‌ترین صنایع در دنیا است. شهرهایی مانند پاریس و میلان جزو مراکز اصلی این صنعت هستند که فرصت‌ های شغلی زیادی را به علاقه مندان این رشته ها ارائه می ‌دهند.

بهترین رشته های هنر برای بورسیه

رشته ‌های هنر که برای دریافت بورسیه مناسب ‌تر هستند، معمولاً شامل طراحی گرافیک، موسیقی و هنرهای تجسمی می‌ شوند. این رشته‌ ها به دلیل تقاضای بالا در بازار کار و نیاز به نوآوری و خلاقیت، مورد توجه دانشگاه‌ ها و مؤسسات ارائه‌ دهنده بورسیه قرار می‌ گیرند. طراحی گرافیک به دلیل کاربرد گسترده در تبلیغات و رسانه‌ ها، موسیقی به خاطر تنوع سبک‌ ها و نیاز به هنرمندان جدید و هنر های تجسمی به علت اهمیت فرهنگ ‌سازی و امکان پژوهش های گسترده حین تحصیل، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه در دانشگاه های هنر دارند.

رشته های پردرآمد هنر برای مهاجرت

در زمینه کسب درآمد از رشته های هنر، رشته‌ هایی مانند طراحی گرافیک، انیمیشن و طراحی داخلی از پر درآمد ترین رشته‌ های هنری محسوب می ‌شوند. طراحی داخلی با درآمد سالانه حدود 60000 تا 90000 دلار به دلیل نقش کلیدی که در مدرن سازی فضای منازل شهری دارد، بسیار پر درآمد است. انیمیشن سازی نیز با درآمد سالانه حدود 55 تا 85 هزار دلار به خاطر رشد صنعت فیلم و بازی‌ های رایانه ‌ای، جزو پر درآمد ترین رشته های هنر محسوب می شود. طراحی گرافیک با درآمد سالانه حدود 50000 تا 75000 دلار نیز به دلیل تقاضای بالای این رشته در سراسر دنیا، در رتبه سوم این لیست قرار می گیرد.

اگر قصد مهاجرت با رشته های هنری را دارید، می توانید برای تمامی فرایند اپلای، دریافت ویزا و مصاحبه های دانشگاه از کمک مشاورین سیم اخر استفاده نمایید. در خصوص مطالب بیان شده در این مقاله نیز اگر سوالی دارید، لطفا در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید می توانید از راه های زیر با مشاوران سیم آخر در ارتباط باشید:

سوالات متداول

بهترین کشور برای مهاجرت رشته هنر کجاست؟

بهترین کشور برای مهاجرت رشته های هنری، ایتالیا است. ایتالیا پایتخت مد و فشن دنیا است و بیشتری زمینه های هنری در شهرهای این کشور برای فارغ التحصیلان هنر وجود دارد. بیشتر میزان بورسیه برای رشته های هنر نیز در کشور ایتالیا اعطا می شود و همین امر، این کشور را به بهترین گزینه برای مهاجرت تحصیلی مبدل می نماید.

مهاجرت از طریق صنایع دستی ممکن است؟

به دلیل اینکه رشته اکادمیک در کشور های خارجی برای صنایع دستی وجود ندارد، باید افراد متقاضی این حرفه از سریق دریافت ویزای کاری یا خود اشتغالی برای مهاجرت اقدام نمایند.