آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا به این سبب ایجاد شده تا برای رشته های پر طرفدار، معیاری برای سنجش وجود داشته باشد. تقاضا برای تحصیل در رشته ای مانند داروسازی بسیار زیاد است و دانشجویان باید برای سنجش توانایی خود در آزمون تولک اف شرکت کنند و برگزیدگان این آزمون می توانند به دانشگاه های برتر ایتالیا راه پیدا کنند. در این مطلب قصد داریم در خصوص شرایط و منابع آزمون tolc f و امادگی این آزمون، مواردی را برای شما بیان نماییم.

آزمون تولک اف ایتالیا چیست؟

در ایتالیا مجموعه ای از ازمون ها که به نام آزمون های TOLC ایتالیا معروف است برای ورود به رشته های مهندسی، علوم انسانی و داروسازی برگزار می شود. اگر قصد تحصیل در ایتالیا را داشته باشید باید در این آزمون ها بهترین عملکرد را داشته باشید تا بتوانید به دانشگاه مورد نظرتان ورود کنید. آزمون tolc f برای متقاضیان ورود به رشته های داروسازی قرار داده شده تا بتوان بهترین ها را برای این رشته انتخاب کرد.

آزمون تولک اف چیست؟

شرایط ثبت نام در آزمون تولک F ایتالیا

اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا برای رشته دارو سازی را داشته باشید باید در خصوص شرایط ثبت نام و برگزاری آزمون تولک اف اطلاعات جامعی کسب کنید. این آزمون به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی توسط موسسه CISIA برگزار می گردد. ساختار هر دو ازمون به یک شکل است و منابع یکسانی نیز برای مطالعه ان وجود دارد. ثبت نام این آزمون از طریق وب سایت CISIA انجام می شود. برای شرکت در این آزمون، برخی از دانشگاه های ایتالیا، مدرک دیپلم را نیاز جزو شرایط پذیرش ندارند و صرفا مهارت شما سنجیده می شود البته باید به یکی از زبان های ایتالیایی یا انگلیسی برای شرکت در این آزمون مسلط باشید.

آشنایی با ساختار tolc-f exam

آزمون tolc fبه صورت غیر حضوری و آنلاین در 5 بخش بوده و دارای 50 سوال است. ریاضی، فیزیک، شیمی، منطق و زیست شناسی 5 پخش اصلی این آزمون را تشکیل می دهند. شما در جدول زیر می توانید تقسیم این سوالات در بین دروس مختلف و زمان پاسخگویی به هر کدام را مشاهده نمایید:

بخش آزمون مدت زمان پاسخگویی تعداد سوال
فیزیک 12 7
ریاضی 12 7
منطق 8 6
زیست شناسی 20 15
شیمی 20 15

منابع آزمون  tolc f

منابع آزمون tolc f

منابع این آزمون بسیار گسترده است و هر بخش این آزمون را باید براساس منابع خاصی مطالعه کنید. البته تمامی موارد ارائه شده مرتبط با دبیرستان است و سختی زیادی برای مطالعه و فهم ان ها وجود ندارد. در این بخش به معرفی کامل منابع آزمون تولک اف می پردازیم:

بخش در آزمون منابع مورد نیاز
زیست شناسی زیست شناسی سلولی، تولید مثل و وراثت، انرژی زیستی، مبانی فیزیولوژی، مباحث مربوط به آناتومی بدن انسان، ترکیبات شیمیایی موجودات زنده  
ریاضی معادلات و نامعادلات، مجموعه‌ های عددی، مثلثات، عبارات جبری، توابع، هندسه فضایی، هندسی تحلیلی و آمار و احتمالات
فیزیک پویایی و سینماتیک، مکانیک سیالات، نیروها، ترمودینامیک و تئوری جنبش گازها، جریان‌های الکتریکی، جریان‌های مغناطیسی و الکترواستاتیک، مفهوم جرم و نیرو  
شیمی ساختار اتم و ذرات بنیادی و جدول تناوبی، انواع پیوندر ‌های بین ذرات، واکنش‌ های شیمیایی، مبانی شیمی عمومی، مباحث شیمی آلی و غیر آلی، مباحث مربوط به اسید ها و بازها و شیمی ارگانیک
منطق منطق گزاره‌ ها، مفاهیم ابتدایی ریاضی، تفسیر جداول و نمودارهای گرافیکی

نمونه سوالات آزمون tolc f

سایت های زیادی اقدام به اماده سازی و ارائه نمونه سوالات این ازمون کرده اند و همچنین آزمون های شبیه سازی شده ی زیادی برای سنجش مهارت شما در این آزمون وجود دارد. ورود به سایت CISIA و بخش مربوط به آزمون تولک f نیز می تواند به شما در آشنایی بهتر با سوالات این آزمون کمک کند. البته برای اینکه بتوانید به نمونه سوالاتی کاملی از این ازمون دست پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم با مشاورین سیم آخر ارتباط بگیرید تا بهترین نمونه سوالات و منابع را در اختیار شما قرار دهند.

زمان برگزاری آزمون تولک اف

آزمون تولک اف را در طول سال و در ددلاین های مختلف می توان ثبت نام کرد و به دفعات متعدد در طی سال برگزار می گردد و زمان برگزاری آن بستگی به درخواست دانشگاه مورد نظر دارد. به علت اینکه تاریخ دقیقی برای برگزاری این آزمون مشخص نشده بهتر است با مشاورین سیم آخر ارتباط بگیرید تا از تاریخ دقیق و نحوه ی ثبت نام آن مطلع گردید زیرا جایگاه های آزمون بعد از باز شدن سایت برای ثبت نام در کمتر از یکساعت پر می شوند.

نمره قبولی  tolc f چند است؟

نمره قبولی tolc f چند است؟

ابتدا باید در خصوص نحوه ی نمره دهی در این آزمون اطلاع کافی داشته باشید. با پاسخ به 50 سوال این آزمون یکی از حالت های زیر رخ می دهد:

  • نمره مثبت برای هر پاسخ درست
  • 0 نمره برای هر سؤال نزده
  • 0.25 نمره منفی

معیار سنجش هر دانشگاه برای نمره قبولی متفاوت است و نمی توان به طور قطع این مورد را بیان کرد. به عنوان مثال در سال های گذشته دانشگاه بولونیا نمره ۴۸٫۹ را برای قبولی دانشجویان در نظر گرفته بود ولی دانشگاه میلان نمره قبولی در آزمون تولک اف را ۵۱٫۵ قرار داده بود.

آمادگی آزمون tolc f

امادگی برای این آزمون سخت نیست و صرفا با مطالعه موارد بیان شده در این مقاله می توانید آمادگی نسبی و خوبی برای ان کسب کنید. در نظر داشته باشید که دریافت بورسیه استانی ایتالیا برای دانشجویان کارشناسی اکثر رشته ها ممکن است ولی اولویت با دانشجویان برتر می باشد به همین علت پیشنهاد می کنیم برای آمادگی کامل و دسترسی به تمامی منابع این آزمون و ثبت نام آسان، با مشاورین ما در سیم آخر ارتباط بگیرید تا بتوانید بدون دغدغه و در نهایت آرامش تنها بر روی هدف خود یعنی قبولی تمرکز کنید و باقی موارد مانند ثبت نام و پذیرش را بر عهده با بگذراید.

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید می توانید از راه های زیر با مشاوران سیم آخر در ارتباط باشید:

سوالات متداول

نتایج آزمون تولک اف ایتالیا بعد از چند روز اعلام می شود؟

نتایج بین بازه زمانی 2 تا 7 روز پس از اتمام آزمون اعلام می شود.

چه دانشگاه هایی آزمون تولک را برگزار می کنند؟

در حال حاضر دو دانشگاه تورورگاتا رم و دانشگاه بولونیا برای پذیرش دانشجویان در رشته داروسازی، آزمون tolc f را برگزار می کنند.