مختصری در مورد ایتالیا

زبان رسمی: ایتالیایی

تحصیل به زبان انگلیسی: دارد.

دین رسمی: مسیحیت

حکومت: جمهوری پارلمانی (از سال ۱۹۴۸)

جمعیت: 6/59 میلیون

تراکم جمعیت: ۲۰۰ نفر بر کیلومتر مربع

مسافت تا ایران: ۴۶۰۰ کیلومتر (پرواز پنج ساعته)

اختلاف زمانی با ایران: دو ساعت و سی دقیقه (ساعت ۱۰ صبح شنبه در ایران برابر با ساعت ۷:۳۰ صبح شنبه در ایتالیا است.)

ویزای دانش آموزی ایتالیا برای تحصیل در مدارس

ویزای تحصیلی ایتالیا-1.jpg

برخی از بهترین دبیرستان های بین المللی، دولتی و خصوصی در کشور ایتالیا قرار دارند. سطح آموزش در دبیرستان های دولتی این کشور با مدارس خصوصی برابری می کند و برخی اوقات حتی از آن ها نیز بهتر است. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، باید بدانید که دوره دبیرستان در ایتالیا دو دوره را شامل می شود که با نام های دوره اول و دوم شناخته می شوند. پس از دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا شما دوره اول را می گذرانید. تمامی دروس، همان دروس ابتدایی شما هستند و فقط در کنار آن ها، زبان های جدیدی می آموزید.

دوره دوم نیز مشابه دوره دوم متوسطه ایران است و دانش آموز باید از بین رشته های مختلف مانند رشته های هنری، علوم تجربی، علوم انسانی و... یکی را انتخاب کند. رشته ای که در این دوره تحصیلی انتخاب می کنید، تاثیر زیادی روی انتخاب رشته دانشگاه شما خواهد گذاشت.

ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی

برای ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا، شما باید تحصیلات متوسطه را با موفقیت به پایان رسانده باشید و علاوه بر داشتن گواهی پایان تحصیل معتبر، واجد شرایط ادامه تحصیلات عالی در کشور خود باشید. فراموش نکنید که بسیاری از برنامه های مقطع کارشناسی در ایتالیا فقط به زبان ایتالیایی ارائه می شوند و ممکن است برای پذیرش در برنامه مورد نظر خود، نیاز به اثبات توانایی زبانی خود از طریق آزمون زبان معتبر داشته باشید. برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید مدارک لازم را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارائه دهید. این مدارک معمولا شامل پاسپورت معتبر، گواهی پذیرش از دانشگاه ایتالیایی، نامه تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه و مدارک بیمه درمانی است. پس از دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، می توانید به ایتالیا سفر کرده و تحصیلات خود را آغاز کنید.

ویزای دانشجویی ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

ویزای تحصیلی ایتالیا-2.jpg

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا، متقاضیان باید مدرک کارشناسی یا مدرک معادل معتبر داشته باشند. بسیاری از دانشگاه‌ های ایتالیایی در مقطع کارشناسی ارشد طیف گسترده‌ ای از برنامه ‌ها را به زبان انگلیسی ارائه می ‌دهند. در صورتی که تحصیلات قبلی شما به زبان انگلیسی نبوده است، می ‌توانید با شرکت در آزمون زبان معتبر مانند تافل یا آیلتس، تسلط خود را به زبان انگلیسی اثبات کنید.

برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، متقاضیان باید مدارک لازم را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارائه دهند. این مدارک معمولا شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک پذیرش از دانشگاه ایتالیایی
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک بیمه درمانی

مدارک مورد نیاز ممکن است بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر متقاضیان متفاوت باشد؛ بنابراین متقاضیان همیشه باید با دانشگاه خود در مورد مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی مشورت کنند.

اقامت تحصیلی ایتالیا در مقطع دکتری

دانشجویان بین‌ المللی که به اتحادیه اروپا تعلق ندارند برای تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. متقاضیان باید برای ویزا به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود مراجعه کنند.

صدور ویزای تحصیلی ایتالیا معمولا سه ماه طول می ‌کشد؛ بنابراین توصیه می‌ شود که دانشجویان پس از دریافت تاییدیه پذیرش از دانشگاه ایتالیایی، برای ویزا اقدام کنند. هزینه اداری ویزای تحصیلی ایتالیا 50 یورو است.

برای تکمیل درخواست ویزای تحصیلی، دانشجویان باید مدارک زیر را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارائه دهند:

  • فرم درخواست ویزا
  • عکس پرسنلی اخیر در اندازه پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی (معمولا معادل 607945 یورو در سال)
  • بیمه درمانی
  • اثبات محل اقامت

پس از ورود به ایتالیا، دانشجویان باید ظرف هشت روز در اداره مهاجرت (اداره پلیس یا شهرداری) ثبت نام کرده و مجوز اقامت دانشجویی (permesso di soggiorno) را دریافت کنند. برای دریافت مجوز اقامت دانشجویی، دانشجویان باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت ارائه دهند:

  • کپی نامه پذیرش
  • کپی ویزای تحصیلی
  • اثبات تمکن مالی (معمولاً معادل 607945 یورو در سال)
  • تمبر ایتالیایی به ارزش 16 یورو
  • رسید پرداخت مجوز اقامت الکترونیکی که 30.46 یورو هزینه دارد.

پس از دریافت مجوز اقامت دانشجویی، دانشجویان می ‌توانند دوره دکترا خود را در ایتالیا آغاز کنند.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا-3.jpg

برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا لازم است به سفارت این کشور اثبات کنید که هزینه یک سال زندگی در این کشور، در حساب شما موجود است. با توجه به هزینه‌ های اساسی زندگی در ایتالیا، تمکن مالی ویزای تحصیلی این کشور در حال حاضر ۴۶۷ یورو به ‌ازای هر ماه و ۶۰۷۹ یورو به‌ ازای هر سال محاسبه می ‌شود. بعد از اثبات تمکن مالی و گرفتن ویزا می ‌توانید مبلغ موجود در حساب خود را بدون هیچ محدودیتی برداشت کنید.

هزینه ویزای تحصیلی ایتالیا

هزینه ویزای تحصیلی ایتالیا و دیگر ویزا های آن به شرح زیر است:

هزینه ویزا مدت ویزا نوع ویزا
50 یورو 5 روز ویزای ترانزیت
80 یورو 90 روز ویزای کوتاه مدت
110 یورو 6 ماه ویزای کوتاه مدت دانشجویی
110 یورو 90 روز ویزای کوتاه مدت کاری
110 یورو 90 روز ویزای کوتاه مدت فرهنگی
110 یورو بیش از 90 روز ویزای بلند مدت
180 یورو بیش از 6 ماه ویزای بلند مدت دانشجویی
180 یورو بیش از 90 روز ویزای بلند مدت کاری
180 یورو بیش از 90 روز ویزا بلند مدت فرهنگی

ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی ایتالیا-4.jpg

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان کار سختی است؛ اما غیر ممکن نیست. کافی است یکی از موسسه ‌های آموزشی ایتالیا که مورد قبول سفارت این کشور است به شما بدون مدرک زبان پذیرش دهد. با توجه به مورد قبول بودن آزمون دولینگو برای دانشگاه‌ های ایتالیا، مشکل خاصی از این نظر نخواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می توانید از متخصصان مجموعه سیم آخر کمک بگیرید.

شرایط سنی ویزای تحصیلی ایتالیا

برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا باید حداقل سن مورد نیاز مؤسسه آموزشی مورد نظرتان را داشته باشید. دولت ایتالیا به طور کلی هیچ شرط سنی خاصی برای ارائه ویزای تحصیلی ندارد؛ اما برخی از دانشگاه ‌ها ممکن است محدودیت سنی داشته باشند.

در اکثر دانشگاه ‌های ایتالیا، حداقل سن برای درخواست ویزای تحصیلی 18 سال است. این به این دلیل است که اکثر برنامه ‌های کارشناسی در ایتالیا نیاز به تکمیل تحصیلات متوسطه دارند. برخی از دانشگاه ‌ها ممکن است محدودیت سنی خاصی برای برنامه ‌های خاص داشته باشند؛ به ویژه برنامه ‌هایی که شامل آموزش حرفه‌ ای یا زمینه‌ های تخصصی هستند؛ برای مثال یک دانشگاه ممکن است برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا برای رشته پزشکی حداقل سن 21 سال را تعیین کند یا یک دانشگاه ممکن است برای درخواست ویزای تحصیلی برای رشته مهندسی عمران حداقل سن 19 سال را تعیین کند.

ویزای تحصیلی ایتالیا به همراه بورسیه تحصیلی

ویزای تحصیلی ایتالیا-5.jpg

با بورسیه های تحصیلی ایتالیا می ‌توانید تا سقف ۷۰۰۰ یورو در سال کمک ‌هزینه دریافت کنید. جالب است بدانید که برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا لازم نیست معدل بالا ارائه کنید. در ادامه، انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا و شرایط هر کدام را توضیح می دهیم.

  • بورسیه ‌های دولتی

بورسیه استانی ایتالیا با فاکتور هایی مثل شرایط مالی خانواده به افراد واجد شرایط تعلق می‌ گیرد. سازمان ملل متحد بودجه لازم برای بورسیه استانی ایتالیا را تامین می کند تا افراد به دلیل شرایط مالی از تحصیل محروم نشوند. بورسیه استانی ایتالیا هزینه‌ های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می‌ دهد. یکی دیگر از بورسیه های دولتی ایتالیا ، بورسیه IYT یا Invest in Your Talent است. به طور کلی با بورسیه های دولتی ایتالیا می‌ توانید تا ۷۰۰۰ یورو در سال کمک ‌هزینه تحصیلی دریافت کنید.

  • بورسیه ‌های دانشگاهی ایتالیا

دانشگاه‌ های ایتالیا با توجه به شایستگی علمی دانشجویان خارجی به آن‌ ها بورسیه اختصاص می ‌دهند. این بورسیه ممکن است به‌ صورت تخفیف (تا سقف ۹۰ درصد) برای شهریه یا به‌ صورت کمک‌ هزینه تحصیل و زندگی (بین ۱۱ تا ۲۰ هزار یورو در سال) به دانشجو تعلق بگیرد. متقاضیانی که سوابق علمی خوبی دارند شانس بالایی برای دریافت بورسیه دانشگاهی ایتالیا خواهند داشت.

مجوز کار دانشجویی با ویزای تحصیلی ایتالیا

برای اینکه بتوانید با ویزای تحصیلی خود مجوز کار بگیرید، باید پیشنهاد شغلی داشته باشید. پیشنهاد شغلی باید بیشتر از 20 ساعت در طول هفته در هنگام تحصیل باشد. برای تبدیل کردن ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری باید مدارک لازم را آماده کنید. بعد از آماده کردن مدارک باید آن ها را به صورت الکترونیکی از طریق پورتال رسمی کشور ایتالیا ارسال کنید. بعد از ارسال، مدارک شما مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در صورت تایید یک قرار ملاقات با شما گذاشته می شود. در قرار ملاقات دانشجو می تواند با ارائه ویزای تحصیلی ایتالیا خود و دیگر مدارک مجوز کار دانشجویی را دریافت کند.

ویزای همراه دانشجویی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا-6.jpg

مهاجرت به‌ همراه اعضای خانواده یکی از دغدغه ‌های اصلی متقاضیان مهاجرت است. همراهی خانواده باعث آرامش خاطر دانشجو می ‌شود. برای این کار لازم است شرایط خاصی را فراهم کنید؛ برای مثال تمکن مالی شما باید برای هزینه یک سال زندگی خانواده‌ تان در ایتالیا کافی باشد. علاوه بر این، امکان سفر همزمان دانشجو و همراه او به ایتالیا وجود ندارد. شما باید ابتدا وارد خاک ایتالیا شوید و بعد از فعال کردن اقامت تحصیلی، برای ویزای همراه اقدام کنید. البته باید توجه داشته باشید که همراه شما در ایتالیا اجازه کار ندارد.

مدارک مورد نیاز سفارت ایتالیا برای ویزای تحصیلی

برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا ، متقاضی باید مدارک زیر را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارائه دهد:

  • گذرنامه معتبر
  • دو قطعه عکس گذرنامه ‌ای
  • بلیط ‌های هواپیمایی تایید شده
  • مدارک اقامت
  • بیمه مسافرتی با پوشش حداقل 30،000 یورو
  • مدارک تحصیلی به همراه مهر وزارت امور خارجه (MEA)
  • مدارک مالی که نشان‌ دهنده تمکن مالی کافی باشد؛ مانند: صورت‌ حساب بانکی، ضمانت ‌نامه بانکی، مدارک مربوط به بورسیه تحصیلی، مدارک نشان ‌دهنده تمکن مالی خانواده در صورت لزوم
  • نامه پذیرش از موسسه ایتالیایی که مدت دوره تحصیل را مشخص کند.

شرایط و نحوه درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا-7.jpg

کسانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را دارند، باید شرایط مورد نظر دانشگاه و سفارت را فراهم کنند. این شرایط را در ادامه توضیح می ‌دهیم:

شرایط سنی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از مواردی که برای صدور ویزا مورد بررسی قرار می‌گیرد، تناسب سن متقاضی با مقطع مورد درخواست است. اگر این تناسب وجود نداشته باشد و توضیحی برای فاصله زمانی بین دو مقطع خود نداشته باشید، شانس اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای شما پایین می‌آید. در صورتی که بتوانید این فاصله زمانی را با مواردی مثل سابقه پژوهشی یا کاری جبران کنید، سن شما تاثیر خاصی روی شانس ویزا نخواهد داشت. در ادامه راهکار های رایج برای جبران گپ تحصیلی ایتالیا را توضیح می ‌دهیم.

اگر بین پایان آخرین مقطع شما با شروع مقطع جدید در ایتالیا فاصله زمانی وجود داشته باشد، این فاصله گپ تحصیلی نامیده می‌ شود و باید آن را برای دانشگاه مورد نظر و افسر سفارت توجیه کنید. موارد مورد قبول برای توجیه گپ تحصیلی عبارتند از:

  • سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  • نمره بالای زبان
  • چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی
  • همکاری در پروژه‌ های علمی و ‌پژوهشی

به‌ عبارت دیگر افسر سفارت باید قانع شود شما در فاصله بین دو مقطع، در حال فعالیت در زمینه رشته خود بوده ‌اید. در غیر این صورت، این فاصله زمانی را به ‌عنوان فاکتور منفی در نظر می‌ گیرد و در رقابت با دیگران شانس کمتری برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا خواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر کافی است فرم درخواست مشاوره رایگان سیم‌آخر را تکمیل و ارسال کنید.

مراحل اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و تحصیل در این کشور را دارید، پروسه ای که در ادامه می گوییم، پیش روی شما خواهد بود:

  • پیدا کردن دانشگاه و رشته مناسب: شما باید قبل از هر چیز دانشگاه ‌هایی را در ایتالیا پیدا کنید که رشته مورد نظر شما را ارائه دهند و با شرایط شما تناسب داشته باشند؛ زیرا هر دانشگاه شرایط خاص خود را از نظر شرط معدل، مدرک زبان و میزان شهریه دارد. ما در سیم ‌آخر کنار شماییم تا بهترین رشته و دانشگاه را متناسب با شرایطتان پیدا کنید.
  • اقدام برای اخذ پذیرش: در این مرحله، لازم است مدارک خود را تکمیل کرده و برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. نکته مهم در تکمیل مدارک، نوشتن رزومه و انگیزه ‌نامه طبق استاندارد های دانشگاه و سفارت است. ما در سیم‌ آخر این استاندارد ها را می ‌شناسیم و با توجه به آن ‌ها مدارک شما را تکمیل و ویرایش می‌ کنیم. مکاتبه با دانشگاه‌ ها و اساتید هم از دیگر خدمات ما هستند
  • گرفتن وقت سفارت: در ادامه و بعد از مثبت بودن جواب پذیرش، لازم است برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنید. بخش خدمات ویزای سفارت ایتالیا در تهران غیر فعال است و کارگزاری CKGS کار های مربوط به صدور ویزای تحصیلی ایتالیا را برای ایرانیان انجام می‌ دهد.
  • حضور در سفارت و تحویل مدارک: در نهایت لازم است مدارک خود را به‌ صورت حضوری ارائه کرده و مراحل انگشت ‌نگاری را انجام دهید. برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیاز به شرکت در مصاحبه نیست. ما برای تکمیل مدارک طبق استاندارد های سفارت کنار شماییم.

اجازه اقامت دانشجویی از طریق دریافت ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی ایتالیا-8.jpg

دانشجویانی که شهروندی یکی از کشور های اروپایی را دارند، بعد از دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا برای دریافت ویزای اقامت دانشجویی کافی است که یک کپی معتبر از پاسپورت یا شناسه ملی خود را به سازمان مربوطه ارائه دهند. دانشجویانی که از دیگر کشور های غیر اروپایی وارد ایتالیا می شوند، باید حداکثر تا 8 روز برای اجازه اقامت خود به سازمان مربوطه مراجعه کنند تا راهنمایی های لازم را درباره نحوه دریافت مجوز اقامت از کارشناسان مربوطه دریافت کنند.

اجازه کار با ویزای تحصیلی ایتالیا

با ویزای تحصیلی ایتالیا، دانشجویان می ‌توانند در هنگام تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند. میزان کار مجاز، حداکثر 20 ساعت در هفته و 1040 ساعت در سال است.

پس از پایان تحصیلات، دانشجویان می ‌توانند برای تبدیل مجوز اقامت خود از دانشجویی به مجوز کار اقدام کنند. این کار تنها زمانی امکان‌ پذیر است که سیستم مهاجرت ایتالیا برای کارگران خارجی غیر اتحادیه اروپا، decreto flussi، باز باشد.

توجه داشته باشید که این اطلاعات ممکن است تغییر کند؛ بنابراین همیشه بهترین کار این است که با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود تماس بگیرید تا از آخرین اطلاعات مطلع شوید.

چگونه شانسم را برای اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا افزایش دهم؟

ویزای تحصیلی ایتالیا-9.jpg

شما برای اینکه بتوانید شانس خود را برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بیشتر کنید، لازم است از معیار های دولت این کشور برای پذیرش دانشجوی خارجی مطلع شوید. در ادامه عوامل موثر بر شانس اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را بیان می ‌کنیم:

  • تناسب سن و مقطع تحصیلی یا توجیه گپ: بهترین و ساده‌ ترین راه این است که مقطع تحصیلی انتخابی شما در ایتالیا متناسب با سن شما باشد؛ برای مثال متقاضیان مقطع کارشناسی بهتر است زیر ۲۴ سال باشند؛ ولی اگر این تناسب وجود نداشته باشد، می‌ توانید با ارائه سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی، گپ تحصیلی خود را جبران کنید.
  • دلایل موجه برای بازگشت به ایران: هر چقدر که دلایل شما برای بازگشت به ایران بعد از پایان تحصیل قانع‌ کننده تر باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا خواهید داشت. افسر سفارت اگر از این نظر قانع نشود، ویزای شما را ریجکت خواهد کرد.
  • نمره زبان بالا: درست است که هر دانشگاه یک سری حداقل ‌ها برای پذیرش دارد، اما ارائه حداقل ‌ها برای داشتن شانس حداکثری کافی نیست؛ برای مثال ممکن است دانشگاه از شما نمره ۶ آیلتس بخواهد. در این شرایط اگر شما نمره ۷ ارائه دهید، شرایط بسیار خوبی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا خواهید داشت.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی ایتالیا

افسر سفارت باید با بررسی مدارک شما قانع شود که شرایط زندگی و تحصیل در ایتالیا را دارید. اگر این اتفاق نیفتد، ویزای شما اصطلاحا ریجکت می ‌شود. البته جای نگرانی نیست؛ زیرا در اکثر موارد، ریجکتی به‌ دلیل نقص در مدارک است و رفع ریجکتی با کمک کارشناس مهاجرت کار سختی نخواهد بود.

  • کافی نبودن تمکن مالی: گزارشی که از حساب بانکی خود ارائه می ‌کنید باید با هزینه‌ های تحصیل و زندگی در ایتالیا هم‌ خوانی داشته باشد. کم بودن تمکن مالی ممکن است باعث ریجکتی ویزای شما شود.
  • زیاد بودن گپ تحصیلی: اگر بین آخرین مقطع تحصیلی شما و مقطع فعلی ‌تان فاصله زمانی وجود داشته باشد و برای این فاصله زمانی توجیه خوبی نداشته باشید، احتمال ریجکتی درخواست شما بالا خواهد رفت. برای توجیه گپ تحصیلی می ‌توانید سابقه کار مرتبط با رشته یا نمره زبان بالا ارائه دهید.
  • نداشتن دلیل بازگشت به ایران: شما باید به آفیسر سفارت اثبات کنید که بعد از تحصیل به کشور خود باز می ‌گردید. نداشتن دلیل محکم و قانع‌ کننده برای بازگشت به ایران بعد از تحصیل، احتمال ریجکتی را برای درخواست ویزای شما بالا می ‌برد.

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا-10.jpg

اگر پس از پایان مراحل گفته‌ شده، ویزای شما ریجکت شد، لازم است برای رفع ریجکتی اقدام کنید. ریجکتی به‌ معنای نداشتن شانس مهاجرت تحصیلی نیست؛ بلکه به این معنا است که شما باید بخشی از مدارک خود را تغییر دهید یا مدارکتان را تکمیل کنید. ما در سیم آخر برای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی ایتالیا هم کنار شماییم.

جمع بندی

ایتالیا یکی از محبوب ‌ترین مقاصد تحصیلی در جهان است. این کشور دانشگاه‌ ها و موسسات آموزشی معتبری دارد که در رشته‌ های مختلف، از هنر و معماری گرفته تا علوم و مهندسی، دوره‌ های تحصیلی مختلفی را ارائه می ‌دهند. ویزای تحصیلی ایتالیا یکی از انواع ویزا های مهاجرت است که به دانشجویان خارجی اجازه می‌ دهد تا در دانشگاه ‌ها و موسسات آموزشی این کشور تحصیل کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ، متقاضیان باید مدارک خاصی را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارائه کنند. در مجموع، ویزای تحصیلی ایتالیا فرصتی عالی برای دانشجویان خارجی است تا در یکی از زیبا ترین و تاریخی ‌ترین کشور های جهان تحصیل کنند.