نروژ یکی از زیباترین کشورهای دنیا است که سطح رفاه بالایی هم دارد. این کشور امکان تحصیل رایگان به زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. جالب است بدانید نروژ یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در جهان را دارد (زیر ۴ درصد). همه‌ی این‌ها باعث شده تا دانشجویان از سراسر جهان به تحصیل در این کشور علاقه‌مند شوند. ما در سیم آخر برای گرفتن پذیرش نروژ در مقطع کارشناسی ارشد به شما کمک می‌کنیم. کافی است فرم ارزیابی رایگان سیم آخر را پر کنید تا کارشناسان ما بدون هزینه شرایط شما را برای تحصیل در نروژ بررسی کنند.

درباره نروژ

تحصیل در نروژ

مزایای تحصیل در نروژ

با انتخاب نروژ به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود، از این مزایا بهره‌مند خواهید شد:

تحصیل رایگان

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نروژ به جز برای رشته‌هایی مثل تجارت و مدیریت کاملا رایگان است. اگر شرایط لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های دولتی نروژ را داشته باشید، نیاز به پرداخت شهریه نخواهید داشت. دانشگاه‌های خصوصی نروژ معادل هفت تا ۱۹ هزار یورو در سال شهریه دریافت می‌کنند.

عدم نیاز متقاضی به یادگیری زبان نروژی

جدا از اینکه مردم نروژ اکثرا به زبان انگلیس مسلط هستند، اکثر برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در مقطع ارشد و دکتری توسط دانشگاه‌های نروژ، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این یعنی با در اختیار داشتن مدرک آیلتس به راحتی می‌توانید پذیرش و ویزای تحصیلی نروژ را اخذ کنید و تسلط به زبان انگلیسی برای ارتباط گرفتن با مردم نروژ کافی است.

سطح بالای رفاه و امنیت

نروژ از نظر معیارهایی مثل نرخ بیکاری و سطح رضایت از زندگی، وضعیت بسیار خوبی دارد. با توجه به ثبات اقتصادی و پایین بودن نرخ بیکاری در نروژ، کار در این کشور پس از تحصیل و اخذ اقامت دائم آن برای دانشجویان بین‌المللی ممکن خواهد بود.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

شرایط تحصیل در نروژ

دوره کارشناسی ارشد در نروژ بین یک تا دو سال زمان می‌برد و رایگان است. دانشگاه‌های نروژ نسبت به سایر دانشگاه‌های اروپایی حساسیت کمتری روی فاصله (Gap) بین آخرین مقطع تحصیلی و مقطع فعلی دارند. با این وجود افرادی که زیر ۳۵ سال سن داشته باشند شانس بهتری برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد از نروژ خواهند داشت.

مدرک زبان لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

همان طور که گفتیم تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های نروژ به زبان انگلیسی انجام می‌شود. در نتیجه برای تحصیل در نروژ فقط کافی است مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید. آیلتس و تافل هر دو برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نروژ مناسبند. برای تحصیل مقطع فوق لیسانس در نروژ لازم است حداقل ۹۰ نمره از تافل یا ۶/۵ نمره از آیلتس آکادمیک گرفته باشید.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشورهایی مثل آلمان و ایتالیا هم وجود دارد. اما زندگی در این کشورها بدون تسلط به زبان انگلیسی سخت خواهد بود. چرا که بدون تسلط به زبان ایتالیایی یا آلمانی، برای ارتباط با مردم کشور مشکل خواهید داشت. در حالی که ۹۰ درصد مردم نروژ به زبان انگلیسی مسلطند و اگر کسی زبان اول این کشور را یاد نگرفته باشد، برای زندگی و تحصیل در نروژ مشکل چندانی نخواهد داشت. در ادامه لیست دانشگاه‌های نروژ که تحصیل به زبان انگلیسی در آن‌ها ممکن است را آورده‌ایم:

  • دانشگاه اسلو
  • دانشگاه برگن
  • دانشگاه علم‌وصنعت نروژ
  • دانشگاه ترومسو
  • دانشگاه قطب شمال

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ

برای اینکه پذیرش یکی از دانشگاه‌های نروژ را بگیرید لازم است این مدارک را به دانشگاه مورد نظر ارائه کنید:

  • ترجمه و اصل مدارک تحصیلی قبلی
  • ترجمه و اصل ریزنمرات مقاطع قبلی
  • مدرک آزمون زبان
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • انگیزه‌نامه (SOP)
  • نمره آزمون GRE برای بعضی رشته‌ها

تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

ممکن است شما در حال حاضر شرایط ارائه مدرک زبان را نداشته باشید و وقت شما هم محدود باشد. لازم است بدانید که مهاجرت تحصیلی به نروژ بدون مدرک زبان تقریبا غیرممکن است؛ اما نه کاملا. در نروژ یک سری دوره آموزش زبان توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که با شرکت در آن‌ها و گذراندن ۶۰ واحد می‌توانید اجازه تحصیل در این کشور را کسب کنید. البته این روش پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و ما آن را توصیه نمی‌کنیم.

بهترین دانشگاه های نروژ

بهترین دانشگاه های نروژ

نروژ مثل آلمان و فرانسه تعداد زیادی دانشگاه مطرح و با قدمت ندارد. اما با این وجود چهار دانشگاه این کشور در رده‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان رتبه سه رقمی دارند. این دانشگاه‌ها عبارتند از: دانشگاه اسلو (۱۱۳)، دانشگاه برگن (۱۹۴)، دانشگاه نروژی علوم و فناوری (۳۶۰) و دانشگاه ترومسو (۴۱۶).

بهترین رشته‌های تحصیلی نروژ

تحصیل در نروژ برای رشته‌های مختلفی امکان‌پذیر است. حالا سوال اینجا است که بهترین رشته‌های تحصیلی نروژ کدامند؟ در واقع سطح آموزش و پژوهش برای کدام رشته‌ها بالاتر است؟ کدام رشته‌ها فاند بیشتری می‌گیرند؟ کدام رشته‌ها برای تحصیل ایرانیان مناسب‌تر است؟ بهترین رشته ها برای تحصیل در نروژ عبارتند از:

  • علوم داده: این رشته در حال حاضر از نظر تقاضای موجود در بازار کار جهانی شرایط فوق‌العاده‌ای دارد. یک متخصص علوم داده که مهارت‌های کافی را داشته باشد، در تمام کشورهای پیشرفته دنیا شانس کار پیدا کردن با یک حقوق خوب را خواهد داشت. علاوه بر این با توجه به اینکه نروژ سرمایه‌گذاری خوبی روی موضوعاتی مثل علم داده و هوش‌مصنوعی کرده است، شانس اخذ فاند برای دانشجویان علوم داده بیشتر است.
  • امنیت شبکه: با توجه به اینکه دنیای امروز بر بستر اینترنت معنا پیدا می‌کند، امنیت شبکه یکی از مهم‌ترین مباحث به‌حساب می‌آید. تحصیل امنیت شبکه در نروژ می‌تواند آینده شغلی خوبی را در سطح اروپا برای شما رقم بزند. فراموش نکنید بعد از پایان تحصیل در نروژ تا یک سال فرصت دارید کار پیدا کنید و به سمت اقامت دائم قدم بردارید.
  • گردشگری: این رشته یکی از نوظهورترین رشته‌ها است که به‌سرعت توانست طرفداران خود را پیدا کند. در حال حاضر می‌توانید تحصیل رشته گردشگری به زبان انگلیسی را در نروژ تجربه کنید.
  • سایر رشته‌ها: رشته‌هایی مثل اقتصاد، حسابداری، مدیریت، پزشکی، دندانپزشکی و حقوق هم برای تحصیل در نروژ مناسبند. البته لازم است توجه داشته باشید که تحصیل مدیریت یا پزشکی در نروژ هزینه‌های خاص خود را دارد. در حالی که تحصیل سایر رشته‌ها هزینه چندانی نخواهد داشت.

هزینه تحصیل در نروژ

هزینه تحصیل در نروژ

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نروژ عموما رایگان است. البته رشته‌هایی مثل تجارت و مدیریت شهریه خاص خود را دارند. در طرف مقابل موسسات خصوصی هستند که بین هفت تا ۱۹ هزار یورو در سال از شما شهریه می‌گیرند. به طور کلی تحصیل در نروژ هزینه خاصی ندارد و تمام هزینه‌های دانشجو مربوط به مخارج زندگی روزمره او است.

هزینه زندگی دانشجویی در نروژ ۲۰۲۲

با وجود رایگان بودن تحصیل در نروژ، هزینه‌های زندگی در این کشور بالا است و برای همین بهتر است در کنار تحصیل به فکر کار دانشجویی در نروژ باشید. هزینه زندگی دانشجویی در نروژ بسته به سبک زندگی دانشجو، ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۴۰۰ یورو است. در ادامه تعدادی از هزینه‌های اساسی زندگی در نروژ را به صورت جدول آورده‌ایم. هزینه زندگی در نروژ ۲۰۲۲ عبارت است از:

هزینه اجاره خانه در نروژ

شرایط آپارتمان اجاره‌بها
یک‌خوابه در مرکز شهر ۱۰،۳۷۲ کرون
یک‌خوابه خارج از مرکز شهر ۸،۰۲۹ کرون
سه‌خوابه در مرکز شهر ۱۶،۶۹۳ کرون
سه‌خوابه خارج از مرکز شهر ۱۲،۹۷۹ کرون

هزینۀ موادغذایی و رستوران

کالا (مقدار) متوسط قیمت کالا (مقدار) متوسط قیمت
گوشت گاو (یک کیلوگرم) 264 کرون شیر (یک لیتر) 19 کرون
سیب (یک کیلوگرم) 30 کرون نان سفید (یک قرص) 28 کرون
موز (یک کیلوگرم) 24 کرون برنج سفید (یک کیلوگرم) 27 کرون
پرتقال (یک کیلوگرم) 29 کرون تخم‌مرغ (دوازده عدد) 39 کرون
گوجه‌فرنگی (یک کیلوگرم) 34 کرون پنیر محلی (یک کیلوگرم) 110 کرون
سیب‌زمینی و پیاز (یک کیلوگرم) 21 و 23 کرون فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) 124 کرون

هزینۀ حمل‌ونقل

نوع وسیله متوسط هزینه
حمل و نقل عمومی (بلیت یک‌طرفه) ۳۷ کرون
حمل‌ونقل عمومی (بلیت یک‌ماهه) ۷۵۰ کرون
تاکسی (ورودی) ۱۰۰ کرون
تاکسی (هر یک کیلومتر) ۱۵ کرون

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض (آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان 85 متری) هزینۀ اینترنت (حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیۀ نامحدود)
۱،۶۶۷ کرون در ماه ۴۹۴ کرون در ماه

سایر هزینه‌ها

درکنار هزینه‌های زندگی گفته‌شده، هزینه‌های دیگری همچون لباس و ورزش و تفریح نیز برای برخی افراد اهمیت دارد. درادامه، وضعیت این هزینه‌ها را در کشور نروژ باهم مرور خواهیم کرد.

هزینۀ پوشاک

پوشاک /کفش متوسط قیمت
شلوار جین (با برند LEVIS 501 یا برندی مشابه) ۸۸۳ کرون
لباس تابستانی (با برند ZARA، H&M و...) ۳۸۸ کرون
یک جفت کتانی ورزشی ۹۷۴ کرون
یک جفت کفش چرمی رسمی مردانه ۱،۳۱۴ کرون

هزینۀ ورزش و تفریح

ورزش/ تفریحات هزینه
شهریۀ باشگاه ورزشی (برای یک نفر بزرگ‌سال) ۴۱۵ کرون
اجارۀ زمین تنیس ۲۹۳ کرون
بلیت سینما ۱۳۵کرون

شرایط سنی تحصیل در نروژ

همانطور که گفتیم نروژ یکی از کشورهایی است که حساسیت کمی روی فاصله یا Gap تحصیلی دارد. البته نباید از این نکته غافل شد که وجود فاصله بین آخرین مدرک تحصیلی و اقدام برای مقطع فعلی شانس شما را برای اخذ پذیرش و ویزا کاهش خواهد داد. خصوصا اگر برای دانشگاه‌های دولتی اقدام کنید. مثلا اگر سن شما بالای ۳۵ سال است و برای ارشد نروژ در دانشگاه اسلو (رتبه ۱۱۳ جهانی) اقدام می‌کنید، باید دلیل موجهی برای فاصله تحصیلی خود داشته باشید. این دلیل موجه می‌تواند مشغول بودن به فعالیت‌های تحقیقاتی یا کار کردن در زمینه‌های مرتبط با رشته تحصیلی باشد.

نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که در سنین بالاتر شانس شما برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نروژ صفر خواهد بود. اما بدون شک رقابت برای ورود به دانشگاه‌های برتر نروژ وجود دارد و Gap تحصیلی باعث کاهش شانس موفقیت شما خواهد بود. اگر دلیل موجهی برای Gap تحصیلی خود ندارید می‌توانید برای دانشگاه‌هایی که رتبه پایین‌تری دارند یا خصوصی هستند اقدام کنید. ما در سیم آخر گزینه‌های متنوعی را پیش روی شما می‌گذاریم و به شما می‌گوییم برای هر کدام از این گزینه‌ها چقدر شانس موفقیت دارید.

مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نروژ

مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نروژ

در این بخش گام‌های مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی نروژ و مهاجرت به این کشور را بررسی می‌کنیم.

مرحله اول

در اولین مرحله لازم است شرایط خود را بسنجید و ببینید برای اخذ پذیرش کدام دانشگاه‌های نروژ شانس بهتری دارید؟ کارشناسان سیم آخر این بررسی را برایتان انجام می‌دهند و در نهایت به شما می‌گویند اخذ پذیرش کدام دانشگاه‌ها برای شما ممکن است. پر کردن فرم ارزیابی رایگان

مرحله دوم

زمانی که دانشگاه و رشته مورد نظر مشخص شد، لازم است شرایط لازم برای اخذ پذیرش را فراهم کنید. برای مثال اگر هنوز آزمون زمان نداده‌اید این کار را انجام دهید. ما به شما می‌گوییم هر دانشگاه چه نیازمندی‌هایی دارد و برای تکمیل مدرک به شما کمک خواهیم کرد. پر کردن فرم ارزیابی رایگان

مرحلۀ سوم

در این مرحله با پرداخت مبلغی برای بررسی شرایط، درخواست شما در اپلیکیشن ثبت می‌شود و شرایطتان برای صدور پذیرش مورد بررسی قرار می‌گیرد. این مرحله ممکن است چند هفته تا چند ماه زمان ببرد.

مرحلۀ چهارم

در صورت مثبت شدن جواب پذیرش، دو حالت ایجاد می‌شود. اگر برای دانشگاه دولتی اقدام کرده باشید، جواب پذیرش برای گرفتن ویزا کافی است؛ اما برای دانشگاه های خصوصی نروژ لازم است ابتدا شهریه ترم اول را پرداخت کنید. کارشناسان سیم آخر در تمام مسیر این پروسه همراه شما خواهند بود.

مرحلۀ پنجم

حالا باید با نامه پذیرشی که از دانشگاه گرفتید به همراه سایر مدارک شناسایی و سوابق تحصیلی، برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام کنید. توجه داشته باشید که فرآیند اخذ ویزای تحصیلی نروژ ممکن است زمان‌بر باشد؛ برای همین بهتر است بدون معطلی پس از گرفتن پذیرش برای اخذ ویزا اقدام کنید.

انواع بورسیه تحصیلی در نروژ

بورسیه تحصیلی نروژ

درست است که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نروژ، رایگان است؛ اما دانشجویان بین‌المللی امکان استفاده از کمک‌هزینه‌های تحصیلی را نیز دارند. بورسیه‌ها یا همان کمک‌هزینه‌های تحصیلی نروژ برای دانشجویان بین‌المللی به شرح زیر هستند:

بورسیۀ دانشگاه علوم و فناوری نروژ

دانشگاه NTNU یا همان دانشگاه علوم و فناوری نروژ این بورسیه را تنها برای رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد و به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌کند. آخرین مهلت سالانۀ درخواست برای این بورسیه، ۱دسامبر است.

بورسیه‌های اروپایی کارشناسی ارشد

این بورسیه نیز برای رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد بوده و دانشجویان با دریافت آن می‌توانند در کل کشورهای اروپایی تحصیل کنند. آخرین مهلت سالانۀ ارائه درخواست برای این کمک‌هزینه نیز ۱۷آگوست است.

بورسیۀ دانشگاه اسلو

دانشگاه اسلو بورسیه‌ای برای دوره‌های تابستانی خود ارائه می‌دهد که آخرین مهلت سالانۀ ارائه درخواست برای آن ۱فوریه است.

طرح بورسیۀ سهمیۀ نروژ

یکی دیگر از کمک‌هزینه‌های تحصیلی سودمند، طرح بورسیۀ سهمیۀ نروژ است که دولت نروژ آن را ارائه می‌دهد. این بورسیه برای هر سه مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) مناسب بوده و آخرین مهلت ارائه درخواست سالانۀ آن ۱دسامبر است.

بورسیۀ اراسموس موندوس برای دانشجویان بین‌المللی

همان‌طورکه می‌دانید اتحادیۀ اروپا بورسیۀ اراسموس موندوس را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه میدهد که آن را می‌توان در کل کشورهای اروپایی استفاده کرد. آخرین مهلت ارائه درخواست آن نیز متغیر است.

ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ

همان‌طورکه می‌دانید، تمامی دانشجویان غیراروپایی که قصد تحصیل در نروژ را دارند، برای گرفتن اجازۀ اقامت دانشجویی و ویزای تحصیلی باید اقدام کنند. نحوۀ دریافت ویزا بسته به کشور مبدأ متفاوت است. به‌طورکلی، به‌منظور دریافت ویزای تحصیلی نروژ نامۀ دریافت پذیرش از دانشگاهی در نروژ را باید داشته باشید و به نزدیک‌ترین کنسولگری یا سفارت نروژ مراجعه کنید تا با نحوۀ روند دریافت ویزا از کشور مبدأ آشنا شوید. برخی مدارک موردنیاز به‌منظور دریافت ویزای تحصیلی نروژ ازاین‌قرارند:

  • اپلیکیشن فرم تکمیل‌شده
  • رسید پرداخت اپلیکیشن فی
  • گذرنامه
  • عکس گذرنامه
  • نامۀ دریافت پذیرش
  • نامۀ تمکّن مالی
  • مدرکی دال بر داشتن محلی برای زندگی در نروژ
  • مدرکی دال بر ترک نروژ به‌محض منقضی‌شدن اجازۀ اقامت (مانند بلیت برگشت)

ویزای همراه دانشجویی نروژ

ویزای همراه دانشجویی نروژ

اخذ ویزا برای همراهان یکی از دغدغه‌های مهم متقاضیان مهاجرت است. اروپا نسبت به کانادا شرایط سخت‌گیرانه‌تری برای صدور ویزای همراه دارد. برای همین اگر همراه دارید ما تحصیل در کانادا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما خبر خوب اینکه نروژ نسبت به سایر کشورهای پیشرفته اروپایی، سخت‌گیری کمتری برای ویزای همراه دارد. اخذ ویزای همراه دانشجویی نروژ مشروط به این است که همراه شما بخواهد با شما در یک مکان زندگی کند. همسر شما باید بالای ۲۴ سال و فرزندتان زیر ۱۸ سال سن داشته باشد. علاوه بر این‌ها لازم است طول دوره تحصیل شما بیشتر از یک سال باشد یا بیشتر از یک سال تا پایان آن باقی‌مانده باشد. به‌ازای هر عضو خانواده که بخواهد شما را همراهی کند، مبلغ ۲۶۵ هزار کرون نروژ به تمکن مالی‌تان اضافه می‌شود.

کار دانشجویی در نروژ

با توجه به اینکه اخذ بورسیه تحصیلی نروژ برای مقطع کارشناسی ارشد و خصوصا برای ایرانیان بسیار سخت و پیچیده است، کار دانشجویی در نروژ اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ چرا که با کار حین تحصیل می‌توانید بخشی از هزینه‌های زندگی خود را بپردازید یا برای آینده پس‌انداز کنید. فراموش نکنید تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نروژ برای اکثر رشته‌ها رایگان است و به همین خاطر درآمد شما صرفا خرج زندگی‌تان خواهد شد.

سقف کار دانشجویی از نظر زمانی برای مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت و برای مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت در هفته است. یعنی دانشجوی کارشناسی ارشد نروژ اجازه دارد تا ۲۰ ساعت در هفته حین تحصیل خود کار کند. درآمد کار دانشجویی در نروژ به ازای هر ساعت بین هفت تا ۹ یورو است. پس از اخذ ویزای تحصیلی و ورود به نروژ تا سه ماه می‌توانید بدون مجوز مشغول به کار باشید. بعد از این سه ماه باید با مراجعه به اداره پلیس، مجوز کار در نروژ را دریافت کنید.

انواع کار دانشجویی در نروژ

برای کار دانشجویی در نروژ دو راه پیش روی شما قرار دارد. اول اینکه به فعالیت‌های خدماتی مثل کار در هتل و رستوران بپردازید و صرفا درآمد داشته باشید؛ یا اینکه هم‌راستا با رشته تحصیلی‌تان کار کنید. روش اول ممکن است از همان ابتدا درآمد خوبی داشته باشد و شرایط بهتری را در کوتاه‌مدت برایتان رقم بزند؛ اما روش دوم اثرات بلندمدت بهتری دارد. مهم‌ترین تاثیر کار مرتبط با رشته این است که در زمان فارغ‌التحصیلی، شانس شما برای پیدا کردن کار و تمدید اقامت بیشتر خواهد بود. در اروپا تمدید اقامت پس از تحصیل مشروط به پیدا کردن کار مرتبط با رشته است.

اقامت پس از تحصیل در نروژ

سالانه حدود ۲۳ هزار دانشجوی خارجی جدید برای ادامه‌تحصیل وارد نروژ می‌شوند. نمودار زیر نشان می‌دهد نروژ یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای مهاجران تحصیلی در دنیا است.

اقامت پس از تحصیل در نروژ

بعد از پایان تحصیل در نروژ، ۶ ماه به شما فرصت داده می‌شود که کار پیدا کنید. نروژ یکی از بالاترین نرخ‌های رضایت از زندگی و یکی از پایین‌ترین نرخ‌های نابرابری اقتصادی (شاخص جینی) را در جهان دارد. برای همین کار در این کشور گزینه‌ای ایده‌آل برای دانشجویان خارجی است. بعد از اینکه شغل مناسب خود را پیدا کردید، ویزای شما تمدید می‌شود و بعد از سه سال پرداخت مالیات و کار در نروژ می‌توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

اقامت بلند مدت و پاسپورت نروژی

اقامت بلندمدت و پاسپورت نروژ

همانطور که گفتیم اگر بعد از پایان تحصیل کار پیدا کرده و پنج سال در نروژ کار کنید، امکان اقدام برای اقامت بلندمدت برای شما وجود خواهد داشت. پس از اخذ اقامت بلندمدت شما از اکثر حقوق شهروندی نروژ برخوردار می‌شوید (فقط حق رای ندارید). فراموش نکنید که به جز پیدا کردن کار پس از تحصیل، راه‌های دیگری هم برای رسیدن به اقامت بلندمدت پس از پایان تحصیل در نروژ وجود دارد. این راه‌ها عبارتند از:

  • سرمایه‌گذاری: شما می‌توانید میزان مشخصی سرمایه وارد این کشور کرده و روی یک کسب‌وکار جدید یا قدیمی سرمایه‌گذاری کنید. اگر دولت نروژ قانع شود که شما در کنار برخورداری از سرمایه لازم، توانایی‌های مدیریتی و ایده‌های بکر برای تولید سود را دارید، ویزای شما به ویزای سرمایه‌گذاری تغییر پیدا کرده و اقامتتان تمدید خواهد شد. جالب است بدانید در این روش سریع‌تر می‌توانید به اقامت دائم و پاسپورت برسید.
  • ازدواج: اگر در طول تحصیل یا بعد از پایان آن با یک شهروند نروژ ازدواج کنید، شرایط شما برای اخذ اقامت دائم ساده‌تر خواهد شد.
  • کارآفرینی: در این روش لازم است ایده خوبی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار داشته باشید و یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری نروژ را برای پرداخت هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکارتان قانع کنید. اگر دولت نروژ قانع شود که شما می‌توانید کسب‌وکار خود را راه انداخته و به موفقیت برسانید، اقامت شما تمدید می‌شود.

سیم آخر و تحصیل در نروژ

مهاجرت تحصیلی به نروژ

مهاجرت همیشه مسیری سخت و پراسترس دارد. مسائلی مثل دور شدن از عزیزان و وارد شدن به کشوری با فرهنگ و زبان جدید تنها بخش کوچکی از چالش‌های مهاجرت را تشکیل می‌دهند. ما در سیم آخر از این مسیر سخت آگاهیم و تلاش می‌کنیم تا حد ممکن این مشکلات را برطرف کنیم. در همین راستا خدمات زیر را برای متقاضیان مهاجرت به کانادا انجام می‌دهیم:

  • پیدا کردن دانشگاه مناسب شما: ما شرایط شما را بررسی می‌کنیم تا مناسب‌ترین دانشگاه را برایتان پیدا کنیم؛ دانشگاهی که بیشترین شانس را برای گرفتن پذیرش از آن داشته باشید.
  • کمک برای نوشتن CV و SOP: این دو مدرک مهم تاثیر زیادی در شانس قبولی درخواست پذیرش و ویزای شما دارند. ما با تجربه‌ای که داریم برای نوشتن رزومه تحصیلی (CV) و انگیزه‌نامه به شما کمک می‌کنیم.
  • تکمیل مدارک و گرفتن پذیرش: پس از اینکه دانشگاه مورد نظرتان مشخص شد، مدارک شما را تکمیل می‌کنیم و برایتان پذیرش می‌گیریم.
  • انجام پیگیری‌های ویزا: پس از قبولی پذیرش شما، نوبت به گرفتن ویزا می‌رسد. در این مرحله ما مدارک لازم برای ویزا را از شما می‌گیریم و پیگیری‌های اخذ ویزا را انجام می‌دهیم.