اگر برای سفر نتوانید به ایتالیا بروید می توانید با دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا حداقل 4 سال، سفری طولانی در این کشور داشته باشید. تحصیل در کالج های ایتالیا می تواند فرصتی مناسب برای هر شخص باشد تا میزان علاقه خود به رشته ی مورد نظرش را سنجیده و سطح زبانش را برای تحصیل در ایتالیا افزایش دهد. در این مطلب قصد داریم هر انچه در خصوص کالج های کشور ایتالیا باید بدانید را بیان کنیم.

تحصیل در کالج های ایتالیا به چه معنا است؟

کالج، دوره ی تحصیلی متفاوتی نسبت به دانشگاه است. به نوعی این دوره مانند پیش دانشگاهی در ایران است و فرد قبل از ورود به دانشگاه با موارد تخصصی در رشته اش اشنا می شود. کالج در ایتالیا به نوعی برای تطابق دادن استاندارد های آموزشی با بازار کار ایجاد گشته است. مثلا اگر قصد تحصیل رشته زبان انگلیسی در ایتالیا را داشته باشید، ابتدا می توانید در یکی از کالج های زبان ایتالیا ثبت نام کنید تا مهارت خود در این رشته را قبل از ورود به دانشگاه افزایش دهید. به زبان ساده کالج اموزش های فنی و حرفه ای را برای افزایش کیفیت آموزش ارائه می دهد.

تحصیل در کالج های ایتالیا

شرایط تحصیل در کالج های ایتالیا

شرایط تحصیل در کالج های کشور ایتالیا نیز مانند هر کجای دنیا، نیازمند ارائه مدارکی خاصی است که در بخش بعد به ان اشاره خواهیم کرد. ولی دو شرط اساسی را باید در خصوص تحصیل در کالج مد نظر بگیرید. ابتدا باید مدرک دیپلم داشته باشید و در مرحله بعد باید حتما مدرک زبانی معتبر کسب کنید. مثلا اگر رشته انتخابی شما سبب شود تا تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی داشته باشید، باید حتما مدرک زبان انگلیسی دریافت نموده و به حد نصاب نمرۀ آیلتس برای تحصیل در ایتالیا برسید.

مدارک لازم برای پذیرش از کالج های کشور ایتالیا

در لیست زیر می توانید مهمترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کالج های ایتالیا را مشاهده نمایید:

  • توصیه نامه
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • انگیزه نامه
  • روزمه کاری و تحصیلی
  • ریزنمرات تحصیلی
  • کپی و اصل پاسپورت
  • تکمیل فرم های پذیرش
  • ارائه پورتفولیو برای رشته های هنر

لیست بهترین کالج های ایتالیا

حال که با مدارک و شرایط تحصیل در کالج اشنا شدید به سراغ معرفی 5 کالج در کشور ایتالیا خواهیم رفت. لیست کامل کالج های این کشور در جدول انتهای همین بخش قابل مشاهده می باشد:

کالج FUA موسیقی

اگر قصد یادگیری موسیقی به صورت فشرده را دارید، این کالج بهترین انتخاب در ایتالیا است. برگزاری کلاس های اموزشی در هر هفته به مدت ۱۷ ساعت، ۲۹ ساعت و یا ۴۰ ساعت با بهترین استاتید سبب شده تا FUA یکی از محبوب ترین کالج های موسیقی ایتالیا باشد.

کالج LDM

این کالج بر پایه کسب تجربه و آموزش های عملی بنا شده و رشته هایی مانند هنرهای آزاد و علوم اجتماعی، زبان و فرهنگ ایتالیایی، هنرهای خلاق و طراحی، غذا و فرهنگ ایتالیایی، علوم و ریاضیات و کشاورزی را ارائه می دهد.

لیست بهترین کالج های ایتالیا

کالج سنت کامیلوس

یکی از بهترین کالج های پزشکی اروپا بوده که تمرکز آموزش آن برای کسب تجربه و تخصص دانشجویان در زمینه آسیب‌ شناسی‌ های خاص مانند TBS و مالاریا است.

دانشگاه هنر فلورانس

شاید بتوان نام کامل ترین کالج هنری را به FUA یا همان دانشگاه هنر فلورانس اعطا کرد. سبک آموزشی خاص و ادغام هنر و اموزش با شرکت در جوامع مختلف ایتالیا، از ویژگی های بارز این کالج است. رشته هایی مانند: خیاطی، عکاسی مد و فشن، هنر آشپزی و قنادی را می توان در این کالج انتخاب کرد.

موسسه معماری و طراحی ISAD

شاید یکی از خاص ترین کالج های ایتالیا، همین موسسه باشد که تمامی دروس آن به صورت عملی تدریس می شود. خاص بودن این کالج در ارائه رشته هایی مانند طراحی باغ و طراحی قایق بادبانی است.

حال که با چند مورد از بهترین موسسات آموزشی این کشور آشنا شدید نوبت به ان رسیده تا در لیست زیر، بررسی کاملی از کالج های ایتالیا را داشته باشیم:

 آکادمی جدید هنرهای زیبا کالج UIBS
مدرسه بازرگانی بولونیا آکادمی ملی رقص
آکادمی مد و طراحی del Lusso مرکز تجربی سینماتوگرافی
آکادمی هنرهای زیبا در فلورانس کالج Adventist College Villa Aurora
موسسه Linguaviva           موسسه عالی صنایع هنری رم
کالج طراحی IED کالج Sustainability
کالج مارانگونی (Marangoni) کالج DAMS
کالج بوکونی کالج دیکنسون
موسسه باستان ‌شناسی مسیحیت کالج فلمینگ فلورانس

کالج های زبان ایتالیا

کالج ها و موسسات زبان ایتالیایی زیادی در این کشور وجود دارند که در دوره هایی که حداقل 12 هفته به طول می انجامد، مدرک زبان معتبر به متقضایان ارائه می دهند. در نظر داشته اگر قصد دریافت ویزای بلند مدت ایتالیا را دارید، دریافت مدرک زبان از یکی از این کالج ها ضروری می باشد. در لیست زیر می توانید تعدادی از این کالج ها را مشاهده نمایید:

  • موسسه Accademia StudioItalia
  • کالج Dilit International House رم
  • کالج Ciao Italia رم
  • کالج Istituto Linguistico Mediterraneo پیزا
  • کالج nFluent: Pisa پیزا
  • موسسه ISTITUTO ITALIA CLAPS ناپل
  • موسسه accademia di taliano میلان
  • کالج parola فلورانس
  • کالج Istituto Il David فلورانس
  • کالج Scuola Leonardo da Vinci فلورانس

کالج های زبان ایتالیا

هزینه کالج در ایتالیا

هزینه های تحصیل در کالج های ایتالیا به نسبت سایر کشور های اروپایی بسیار مناسب تر است. این هزینه ها از 5000 هزار یورو در سال شروع شده و تا 21000 هزار یورو نیز وجود دارد. اختلاف هزینه های تحصیل مربوط به نوع کالجی است که انتخاب می کنید. مثلا تحصیل در کالج پزشکی سنت کامیلوس تا 21 هزار یورو به صورت سالانه هزینه دارد ولی تحصیل در کالج Lorenzo de’ Medici (LDM) نهایتا تا 12 هزار یورو درسال هزینه خواهد داشت. اگر در خصوص هزینه های تحصیل در کالج های مختلف کشور ایتالیا سوالی دارید یا برای تحصیل در کالج، سوالاتی برایتان پیش امده که پاسخ ان در مقاله نبود، لطفا تمامی موارد را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید می توانید از راه های زیر با مشاوران سیم آخر در ارتباط باشید:

سوالات متداول

مزایای تحصیل در کالج های ایتالیا چیست؟

مهمترین مزایای اموزش در کالج های این کشور مربوط به کسب مهارت های مرتبط با رشته شما است که در ورود به بازار کار، کمکی زیادی به شما خواهد کرد. از دیگر مزایای آن می تواند به سطح بالای آموزش و هزینه های مناسب تر تحصیل نسبت به سایر کشور های اروپایی اشاره کرد.

آیا امکان دریافت بورسیه در کالج های ایتالیا وجود دارد؟

بله امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در کالج های کشور ایتالیا وجود دارد که بورسیه تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی سنت کامیلوس و بورسیه موسسه عالی معماری و طراحی، نمونه هایی از این موارد هستند.