قبرس جزیره‌ای زیبا است که به عنوان نگین مدیترانه شهرت یافته است. در نگاه اساطیری، قبرس زادگاه افرودایت (Aphrodite)، خدای عشق و زیبایی است. قبرس همچنین دارای اماکن بسیار زیبای تاریخی، فرهنگی و… بوده که برای توریست‌ها بسیار جذاب است. اگر شما قصد مسافرت به این کشور را دارید یا حتی قصد تحصیل در قبرس را دارید، بهتر است با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری قبرس آشنا شوید.

لیست جاذبه های گردشگری قبرس

کوه المپوس

یکی از جاذبه های گردشگری قبرس کوه المپوس است. کوه المپوس گزینه‌ای بسیار مناسب برای عاشقان طبیعت است. این کوه در مرتفع‌ترین بخش قبرس و در ارتفاعی به بلندای ۱۹۵۲ متر در رشته‌کوه‌های ترودوز واقع شده است. کوه المپوس همچنین با مناطقی بسیار زیبا احاطه شده که همین موضوع به زیبایی هر چه بیشتر این ناحیه اضافه کرده است. آب و هوای موجود در کوه المپوس در تابستان‌ها، گرم و بدون بارش باران و در زمستان‌ها، بسیار سرد و نیمه‌ابری است بنابراین اگر می‌خواهید در زمستان به این محل زیبا بیایید، لباس گرم را فراموش نکنید.

خلیج درخت انجیر

خلیج درخت انجیر (Fig Tree Bay) یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در قبرس است که بازدید از آن برای کسانی که به این کشور می‌آیند، خالی از لطف نیست. این خلیج با آب تمیز و ماسه‌های درخشان، گزینه‌ای بسیار مناسب برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. همچنین ترتیب دادن ورزش‌هایی مانند اسکی روی آب، موج‌سواری و… است. همچنین آب کم‌عمق موجود در این ناحیه، خلیج درخت انجیر را برای افرادی که دارای فرزند هستند، به گزینه‌ای بسیار مناسب تبدیل کرده است.

دریاچه نمک لارناکا

دریاچه نمک لارناکا (Lankarna salt lake) محل اتصال چهار دریاچه نمک است. این دریاچه همچنین مقصد مهاجرت بسیاری از پرندگان بوده و در زمستان زیستگاه فلامینگوها است. آب این دریاچه در تابستان به علت دمای بالای هوا تبخیر شده و نمک‌های باقی‌مانده از آن برداشت می‌شوند. دریاچه نمک لارناکا از جمله جاذبه‌های گردشگری است که بازدید از آن به کسانی که به این کشور می‌آِیند، توصیه می‌شود.

موزه قبرس

موزه قبرس (Cyprus Museum) یکی از اماکن دیدنی قبرس است که به عنوان گنجینه تاریخی این کشور محسوب می‌شود. در حقیقت برای اطلاعات بیشتر درباره تاریخچه تمدن قبرس باید سری به این موزه بزنید. با بازدید از این موزه می‌توان قدیمی‌ترین میراث فرهنگی و گنجینه‌های باستانی این سرزمین را مشاهده کرد.

موزه خودروهای کلاسیک و تاریخی قبرس

بازدید از این موزه برای عاشقان خوردو کلاسیک، گزینه‌ای بسیار مناسب است. این موزه دارای تعداد زیادی خودرو قدیمی بوده که قدیمی‌ترین آنها فورد مدل  Tاست. کسانی که از این موزه بازدید می‌کنند، می‌توانند با اجاره کردن یکی از این خودروهای قدیمی و گشت و گذار کردن در نواحی مختلف این کشور از سفر خود به قبرس نهایت لذت را ببرند.

خلیج کورال

خلیج کورال (Coral Bay) یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در قبرس است که دارای ماسه‌های طلایی و آب کم‌عمق است. خلیج کورال، یکی از سواحل بسیار زیبای قبرس بوده و محلی مناسب برای لذت بردن  از آفتاب است. اگر قبرس را برای سفر انتخاب می‌کنید، بازدید از این خلیج را فراموش نکنید.

پارک و موزه زیتون اولیسترو

پارک زیتون اولیسترو (Oleastro) یکی از اماکن زیبا در لیماسول قبرس است که با بازدید از آن بی‌شک به دیدی کلی درباره زندگی روستایی مردم قبرس خواهید رسید و از طریق وقت‌گذرانی با آنها با فرهنگ‌شان آشنا می‌شوید. خوب است بدانید که بازیدگنندگان از این موزه طی سفری کوتاه به اطلاعات بسیاری درباره زیتون (مانند روش‌های تهیه روغن زیتون) دسترسی پیدا می‌کنند.

موزه موتورسیکلت کلاسیک قبرس

این موزه که در شهر قدیمی نیکوزیا، پایتخت قبرس، واقع شده است، نزدیک به ۲۰ سال پیش شروع به فعالیت کرده است. موزه موتورسیکلت کلاسیک، امروزه بیش از ۱۵۰ نوع موتور دارد که قدیمی‌ترین آنها مربوط به سال ۱۹۱۴ است. موتورهای ارتش که در جنگ جهانی دوم از آنها استفاده شده است نیز در این موزه واقع شده‌اند.

ساحل نیسی

ساحل ماسه‌ای نیسی (Nissi mount) در شهر ایاناپا (ayia Napa) در ناحیه فاماگوستا (در قبرس شمالی) واقع شده است. این ساحل برای افرادی که قدم زدن صبحگاهی را دوست دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب است. موضوع هیجان‌انگیزتر درباره نیسی این است که امکان دسترسی به این ساحل به صورت پیاده هم میسر است. کسانی که می‌خواهند با استفاده از دوچرخه یا اتومبیل به این ساحل بروند، خوب است بدانند فضای کافی برای پارک کردن وسیله نقلیه خود خواهند داشت.

موزه کشتی شکسته

موزه کشتی شکسته در کاخ کایرنیا واقع شده و نشان‌دهنده کشتی کالابری است که در حدود ۲۳۰۰ سال پیش غرق شد. این کشتی توسط شناگری محلی در عمقی بیش از ۳۰ متر پایین‌تر از سطح آب (در سال ۱۹۶۵) کشف شد. بازدید از این کشتی به افراد دیدی اجمالی از زندگی اعضا کشتی در آن زمان می‌دهد.

منابع:

  • https://theculturetrip.com/europe/cyprus/articles/20-must-visit-places-in-cyprus/