مختصری در مورد آلمان

نام: آلمان (Bundesrepublik Deutschland)

زبان رسمی: آلمانی

تحصیل به زبان انگلیسی: دارد

دین رسمی: ندارد

حکومت: جمهوری پارلمانی فدرال

جمعیت: ۸4 میلیون نفر

تراکم جمعیت: ۲۳۲ نفر بر کیلومتر مربع

نرخ بیکاری: ۳ درصد (پایین ‌ترین نرخ بیکاری در حوزه شنگن)

مسافت تا ایران: ۵,۲۰۰ کیلومتر (پرواز ۵ ساعته)

اختلاف زمانی با ایران: دو ساعت و سی دقیقه (ساعت ۱۲ ظهر شنبه در ایران برابر با ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه در آلمان است.)

مزایای ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان-1.jpg
  • دوره های متنوع

رشته هایی که در دانشگاه های آلمان تدریس می شوند بسیار زیادند. فرصت های آموزشی و تحقیقاتی بسیار زیادی پیش روی شما قرار دارد؛ به همین دلیل از بابت دنبال کردن رشته مورد علاقه خود در دانشگاه لازم نیست نگرانی داشته باشید.

  • افزایش مهارت های ارتباطاتی

زمانی که دوران تحصیل خود را در آلمان سپری می کنید، زبان جدیدی را فرا خواهید گرفت. با داشتن ویزای تحصیلی آلمان و ورود به خاک این کشور با افراد بسیار زیادی از سراسر جهان رو به رو خواهید شد که به شما کمک می کنند مهارت های ارتباطی بین فرهنگی خود را توسعه دهید.

  • فرصت های شغلی زیاد

پس از فارغ التحصیلی و حتی هنگام تحصیل، فرصت های شغلی بسیار زیادی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. کارفرمایان به سرعت دانش آموختگان دانشگاه های آلمانی را جذب می کنند. این موضوع باعث می شود تا احتمال پیدا کردن کار پس از تحصیل برای شما بسیار زیاد شود.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان-2.jpg

برای اینکه بتوانید از طریق تحصیل وارد آلمان شوید، به طور کلی سه راه پیش روی شما قرار می گیرد. آلمان سه نوع ویزای تحصیلی را در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسادکتری ارائه می دهد. همچنین ویزا ها ممکن است برای کسانی که قصد شرکت در یک دوره پیش دانشگاهی یا دوره زبان آلمانی آکادمیک را دارند نیز صادر شود.

به طور کلی ویزای تحصیلی آلمان سه نوع است. این سه نوع عبارتند از :

  • ویزای دانشجویی آلمان: ویزای دانشجویی آلمان رایج ترین نوع ویزا برای تحصیل است و به نوعی استاندارد ویزای تحصیلی برای این کشور محسوب می شود. دانشجویی که موفق به دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های رسمی آلمان شده باشد، می تواند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کند تا بتواند برنامه تحصیلی خود را در دانشگاه مورد نظر شروع کند.
  • ویزای متقاضی دانشجویی آلمان: اگر قبولی شما در دانشگاه مورد نظر قطعی نشده است و برای درخواست تنها امکان درخواست حضوری وجود داشته باشد، این نوع ویزا صادر می شود. این نوع ویزای تحصیلی آلمان تا زمان اتمام مراحل درخواست برای دانشگاه معتبر خواهد بود.
  • ویزای دوره زبان آلمانی: اگر قصد دارید تنها برای یادگیری زبان آلمانی به این کشور سفر کنید، باید ویزای مخصوص دوره زبان آلمانی را دریافت کنید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در آلمان

ویزای تحصیلی آلمان-3.jpg

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان شرایطی وجود دارد که در ادامه به آن ‌ها می‌ پردازیم. اگر شرایط شما با مواردی که در ادامه می ‌گوییم تطابق ندارد، جای نگرانی نیست. کافی است فرم ارزیابی ما را پر کنید تا در مشاوره رایگان به شما بگوییم از چه راه‌ هایی می‌ توانید جبران معدل یا گپ تحصیلی را انجام دهید. شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان عبارتند از:

  • شرط معدل ویزای تحصیلی آلمان

بدون شک برای تحصیل در دانشگاه‌ های برتر آلمان به معدل بالا (حداقل ۱۶) نیاز خواهید داشت؛ اما به ‌طور کلی می ‌توان گفت شرط معدل ویزای تحصیلی آلمان ۱۵ است. امکان جبران معدل پایین با ارائه سوابق کار و پژوهش مرتبط با رشته تحصیلی ‌تان وجود دارد. اگر به مهاجرت تحصیلی با معدل پایین علاقه دارید، ما مسیر را به شما نشان می ‌دهیم.

  • مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان چیست؟ تدریس در دانشگاه‌ های آلمان به دو زبان انگلیسی و آلمانی انجام می ‌شود. شما می ‌توانید بدون یادگیری زبان آلمانی در این کشور تحصیل کنید؛ البته در این صورت باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. سطح زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان B2است.

  • تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان چه مقدار است؟ از آن‌ جایی که تحصیل در آلمان رایگان است، برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان لازم است به افسر سفارت اثبات کنید که توانایی پرداخت هزینه‌ های زندگی دانشجویی در آلمان را برای یک‌ سال آینده دارید. با توجه به هزینه‌ های فعلی زندگی در این کشور، تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان معادل ۱۱,۲۰۸ تعیین شده است. این مبلغ باید در حساب بلوکه شما موجود باشد.

  • حساب بلوکه در آلمان

همانطور که در پاراگراف قبل اشاره کردیم، برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان لازم است مبلغ تعیین شده در حساب بلوکه شما موجود باشد. حساب بلوکه آلمان به ‌صورت ماهانه سقف برداشت دارد. شما می ‌توانید به ‌اندازه خرج ماهانه خود از این حساب برداشت داشته باشید. مدارک لازم برای افتتاح حساب بلوکه در آلمان عبارتند از:

  1. یک مدرک شناسایی (ترجیحا پاسپورت)
  2. گواهی ثبت ‌نام دانشگاه
  • شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان چگونه است؟ هر چه سن شما با مقطع تحصیلی ‌تان تناسب بیشتری داشته باشد، شانس ویزای شما بالا تر می ‌رود. این یک قاعده کلی است و برای اخذ ویزای تحصیلی اکثر کشور های پیشرفته دنیا صدق می‌ کند. اما نباید فکر کنید که در صورت عدم تناسب سن و مقطع و وجود گپ تحصیلی دیگر شانسی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان نخواهید داشت. ما در سیم ‌آخر برای پر کردن گپ تحصیلی و توجیه آن کنار شماییم.

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان-4.jpg

با توجه به رایگان بودن تحصیل در بیشتر دانشگاه‌ های این کشور، بیشترین هزینه در پروسه مهاجرت به آلمان، هزینه درخواست ویزا است. مبلغ لازم برای ثبت درخواست ویزای تحصیلی آلمان در ابتدای سال ۲۰۲۳، ۷۵ یورو است.

مدت زمان گرفتن ویزای تحصیلی آلمان

بررسی شرایط شما از زمانی که مراحل بیومتریک و انگشت ‌نگاری سفارت و همچنین مصاحبه با آفیسر را انجام دهید، آغاز می‌ شود. در این مرحله مواردی مثل تمکن مالی شما مورد بررسی قرار می‌ گیرد تا صلاحیت شما برای تبدیل شدن به شهروند آلمان تایید شود. این فرآیند معمولا چیزی بین ۳۰ تا ۴۵ روز زمان خواهد برد.

شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان

اخذ ویزای همراه دانشجویی یا همان ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین پیچیدگی ‌های خاص خود را دارد. اول اینکه نمی ‌توانید همزمان با همراه خود به آلمان مهاجرت کنید. امکان درخواست ویزای همراه بعد از ورود به خاک آلمان برای شما وجود خواهد داشت. بدیهی است که در صورت تمایل به اخذ ویزای همراه مبلغ تمکن مالی هم برای شما بیشتر می ‌شود. در ضمن همراه شما اجازه کار در آلمان را نخواهد داشت و لازم است مدرک زبان آلمانی سطح A1 داشته باشد. به‌ طور کلی، اگر متاهل هستید و می‌ خواهید همراه همسرتان مهاجرت تحصیلی کنید به شما پیشنهاد می ‌کنیم شرایط ویزای تحصیلی کانادا را بررسی کنید.

دلایل ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان-5.jpg

گاهی سفارت آلمان درخواست دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی را ریجکت می کند. این اتفاق در حالتی می ‌افتد که شرایط شما نتواند افسر سفارت را قانع کند. در ادامه، دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان را بیان خواهیم کرد:

  • تمکن مالی ناکافی: با توجه به ثابت بودن عدد تمکن مالی، این مورد خیلی کم اتفاق می ‌افتد. لازم است دقت ویژه‌ ای در انجام مراحل افتتاح حساب و ارائه تمکن به سفارت داشته باشید. ما در پکیج خدمات مهاجرت تحصیلی به آلمان به شما مشاوره تمکن مالی نیز ارائه می‌ دهیم.
  • گپ تحصیلی: اگر سن شما با مقطعی که برای آن درخواست ویزا داده ‌اید، تناسب نداشته باشد و نتوانید این فاصله زمانی یا همان گپ تحصیلی را به‌ خوبی توجیه کنید، درخواست ویزای شما ریجکت خواهد شد. برای توجیه گپ تحصیلی می ‌توانید سابقه کار مرتبط با رشته یا مقاله ISI ارائه دهید.
  • مشکل در مدارک: مدارک شما باید طبق استاندارد های سفارت، جمع‌ آوری و تکمیل شود. بعضی از مدارک مانند رزومه و انگیزه‌ نامه، نیاز به نگارش دقیق و حرفه‌ ای دارند. ما در سیم‌ آخر برای تکمیل مدارک و نوشتن رزومه و انگیزه‌ نامه نیز همراه شما هستیم.
  • عدم ارتباط رشته انتخابی با مدارک پیشین: رشته‌ ای که برای تحصیل انتخاب می‌ کنید لازم است با سوابق تحصیلی شما تناسب داشته باشد. در غیر این صورت، آفیسر سفارت به ‌سختی برای ویزا دادن به شما قانع خواهد شد. ما در سیم ‌آخر شرایط شما را کاملا رایگان بررسی می‌ کنیم و بهترین رشته را با توجه به شرایطتان پیشنهاد می‌ دهیم.
  • موفق نبودن در مصاحبه سفارت: یکی از مهم ‌ترین مراحل برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، مصاحبه سفارت این کشور است. شما باید در این مصاحبه به خوبی خود را معرفی و انگیزه ‌های خود از حضور در این کشور را بیان کنید تا آفیسر مورد نظر قانع شود. برگزاری جلسات شبیه ‌سازی مصاحبه سفارت به شما کمک می‌ کند تا با اطمینان خاطر بیشتری در این مصاحبه شرکت کنید.

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان-6.jpg

قطعا ریجکت شدن درخواست شما برای ویزای تحصیلی بسیار ناراحت کننده است. در اکثر اوقات دلیل ریجکتی ویزا درخواست شما مشخص نمی شود. شما می توانید در صورت ریجکت شدن، از راه های قانونی ای که پیش روی شما قرار گرفته است، برای تجدید نظر در صدور ویزای تحصیلی آلمان درخواست دهید.

برای رفع ریجکتی دو راه پیش روی شما خواهد بود :

  • اعتراض

اولین قدم در برابر ریجکت شدن درخواست، اعتراض است. شما می توانید اعتراض خود را در سفارت یا کنسولگری ای که در آن درخواست ویزا داده اید ثبت کنید. معمولا ریجکتی زمانی رخ می دهد که برخی از مدارک گم شده باشند یا فرد، مشکوک تلقی شود. شما از طریق اعتراض می توانید فرآیند صدور ویزا را از سر بگیرید تا مشکلاتی که موجب ریجکت شدن شما شده است را پیدا کنید.

بعد از اعتراض، درخواست شما برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان دوباره بررسی خواهد شد. در یک حالت، ممکن است اعتراض شما قبول شود و فرآیند درخواست ویزا را از سر بگیرید؛ اما در حالت دیگر، اعتراض رد و دلیل رد شدن آن نیز به شما توضیح داده خواهد شد.

  • ارسال اعتراض به دیوان عدالت اداری برلین

راه حل دوم که به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد، ارسال اعتراض به دیوان عدالت برلین است. با ارسال اعتراض به دیوان عدالت، دادگاه درمورد صدور یا عدم صدور ویزای تحصیلی آلمان برای شما تصمیم خواهد گرفت. فقط این نکته را بدانید که در این راه باید از وکیل های با تجربه کمک بگیرید و صبور باشید.

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

ویزای تحصیلی آلمان-7.jpg

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان لازم است این مراحل را طی کنید:

  • اخذ پذیرش یکی از دانشگاه ‌های آلمان: شما باید قبل از هر چیز، مقطع، دانشگاه و رشته خود را تعیین کنید و سپس برای دانشگاه مورد نظر درخواست اپلیکیشن یا پذیرش بفرستید. در این مرحله، سوابق آموزشی و مدرک زبان شما از هر چیزی مهم ‌تر است. نوشتن رزومه و انگیزه ‌نامه طبق استاندارد هایی، احتمال اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان را بالا می ‌برد.
  • رزرو وقت سفارت: بعد از اینکه دانشگاه صلاحیت شما را با صدور پذیرش تایید کرد، نوبت به اقدام برای ویزای تحصیلی آلمان می‌ رسد. حدودا ۹۰ روز بعد از ثبت درخواست و ایمیل شدن شماره پیگیری، ایمیل دیگری شامل تاریخ و زمان مصاحبه سفارت دریافت می ‌کنید و لازم است آن را تایید کنید تا وقت شما نهایی شود.
  • حضور در سفارت: فراموش نکنید که باید در زمان تعیین شده در سفارت آلمان حضور داشته باشید و مدارک خود را تحویل دهید. در زمان مراجعه حتما تاییدیه وقت سفارت خود را به‌ همراه داشته باشید. بعد از تحویل مدارک، لازم است انگشت‌ نگاری سفارت آلمان را انجام دهید و با افسر سفارت مصاحبه کنید.
  • دریافت کد پیگیری: پس از پایان مراحل بیومتریک، انگشت ‌نگاری و مصاحبه سفارت، یک کد پیگیری برای شما صادر می ‌شود. معمولا تا دو ماه بعد از صدور کد پیگیری، نتیجه ویزای متقاضی مشخص خواهد شد.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان

برای ثبت درخواست ویزای تحصیلی آلمان لازم است مدارک زیر را به سفارت این کشور تحویل دهید:

  • فرم تکمیل‌ شده‌ درخواست ویزای تحصیلی آلمان
  • نامه پذیرش دانشگاه آلمانی
  • رزومه تحصیلی
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • انگیزه ‌نامه
  • پاسپورت
  • بلیط هواپیما
  • عکس پاسپورتی که در سه ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • بیمه درمانی حوزه شنگن
  • تمکن مالی (گزارش حساب)

اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی در آلمان

ویزای تحصیلی آلمان-8.jpg

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع لیسانس لازم است مدرک دیپلم با معدل ۱۵ و بالا تر داشته باشید و همچنین مدرک زبان B1 آلمانی یا آیلتس ۶ را ارائه دهید. همانطور که گفتیم، دانشگاه‌ های دولتی آلمان شهریه ندارند و با اخذ پذیرش این دانشگاه‌ ها، تحصیل رایگان را تجربه خواهید کرد. شهریه دانشگاه‌ های آلمان بین 7 تا ۲۰ هزار یورو (برای یک سال) متغیر محاسبه می‌ شود. دوره کارشناسی در آلمان مشابه دوره کارشناسی در ایران، 4 ساله، است.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد، لازم است که دولت آلمان مدرک کارشناسی شما را تایید کند. نکته مثبت اینجا است که اکثر دانشگاه ‌های ایران (از جمله دانشگاه آزاد) مورد تایید دولت آلمان هستند. دوره فوق لیسانس در آلمان چیزی بین 1 تا 2 سال طول می‌ کشد. شما با ارائه مدرک زبان آلمانی سطح B1 آلمانی یا آیلتس ۶ می ‌توانید ویزای تحصیلی آلمان در مقطع فوق لیسانس را دریافت کنید.

اخذ ویزای تحصیلی در مقطع دکتری در آلمان

اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای مقطع دکتری، نیازمند داشتن سوابق پژوهشی و همچنین طرح تحقیقاتی (پروپوزال) خوب است. در واقع کسانی برای تحصیل این مقطع در آلمان پذیرفته می ‌شوند که بتوانند از نظر علمی و پژوهشی به این کشور کمک کنند و برای دانشگاه خود سودآوری داشته باشند. در همین راستا ابتدا باید زمینه و طرح تحقیقاتی شما توسط یک استاد در دانشگاه‌ های آلمان تایید شود. نکته مثبت این است که برای این مقطع می ‌توانید فاند بگیرید و این فاند هزینه ‌های زندگی یک‌ ساله شما را پوشش خواهد داد. مقطع دکتری در آلمان معمولا 4 ساله است.

ویزای تحصیلی آلمان با بورسیه تحصیلی

با توجه به سطح بالای آموزش در آلمان، اخذ ویزای تحصیلی آلمان از سراسر دنیا متقاضی دارد؛ در نتیجه رقابت سختی برای گرفتن بورسیه تحصیلی در این کشور خواهید داشت. بورسیه‌ های متنوعی در آلمان وجود دارد که با ارائه سوابق تحصیلی خوب و همچنین طرح پژوهشی قوی می ‌توانید آن ‌ها را دریافت کنید.

هزینه تحصیل

ویزای تحصیلی آلمان-9.jpg

هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های آلمان به این شرح است:

شهریه میانگین دانشگاه دانشگاه 
500 یورو دانشگاه اشتوتگارت
500 یورو دانشگاه مانهایم
بدون شهریه دانشگاه برمن
933 یورو دانشگاه کلن
335 یورو دانشگاه هامبورگ
شهریه میانگین دانشگاه دانشگاه 

نکات مهمی که باید به عنوان متقاضی ویزای آلمان بدانید.

ویزای تحصیلی آلمان-10.jpg

اگر متقاضی ویزای تحصیلی آلمان هستید، باید به این نکات توجه داشته باشید :

  • هر لحظه ممکن است که افسر صادر کننده ویزا از شما مدارک اضافی برای صدور ویزا بخواهد.
  • به هیچ عنوان در تکمیل مدارک کوتاهی نکنید. حتی نبود کوچک ترین مدرک نیز می تواند کل فرآیند درخواست شما را باطل کند.
  • برای مصاحبه کسی را با خود به سفارت نبرید.
  • هر متقاضی ای می تواند تا حداکثر یک ماه پس از تصمیم سفارت برای صدور ویزا اعتراض کند.
  • در صورت ریجکت شدن حتما درمورد دلایل آن از سفارت سوال کنید.
  • هنگام ورود به فرودگاه در آلمان، همراه داشتن فتوکپی ویزای تحصیلی آلمان کافی نیست و باید اصل ویزا را همراه خود داشته باشید.
  • ویزا تحصیلی کشور آلمان فورا صادر نمی شود. شما حداقل باید چهار ماه برای دریافت ویزا صبر کنید. همچنین باید بدانید که هیچ تضمینی برای دریافت ویزا وجود ندارد.
  • فرم درخواست ویزا را می توانید به صورت رایگان از وب سایت سفارت یا کنسولگری آلمان در ایران دانلود کنید.
  • در صورت رد ویزا، هزینه ای بازپرداخت نخواهد شد.

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی آلمان

در آلمان دانشجویان تا سقف ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی دارند. این سقف در زمان تعطیلی بین دو ترم به ۴۰ ساعت در هفته افزایش می یابد. نکته جالب اینجا است که بازار کار در آلمان رونق بسیار خوبی دارد و نرخ بیکاری این کشور ۳ درصد است. از طرف دیگر، شرکت‌ های آلمانی به جذب نیروی کار جوان واکنش مثبت نشان می‌ دهند. شما گزینه ‌های زیادی برای کار دانشجویی با ویزای تحصیلی آلمان پیش روی خود خواهید داشت. به ‌ازای هر ساعت کار دانشجویی در آلمان، بین ۸ تا ۱۲ یورو درآمد خواهید داشت.

مزایای کار دانشجویی در آلمان

ویزای تحصیلی آلمان-11.jpg
  • کسب سابقه کار

داشتن سابقه کار بعد از فارغ التحصیلی به شما کمک می کند تا حقوق بیشتری داشته باشید و یا حداقل سریع تر کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

  • آشنایی با روش کار آلمانی

وارد شدن به بازار کار و بهره مندی از شغل های پر درآمد در آلمان بلافاصله بعد از تحصیل می تواند کمی سخت باشد؛ زیرا عادت کردن به سبک کاری در این کشور در یک مدت زمان کوتاه آسان نیست. بهترین راه بعد از دریافت ویزای تحصیلی آلمان و شروع به تحصیل در دانشگاه، این است که یک کار پاره وقت برای خود پیدا کنید.

  • آشنایی با کارفرمایان مختلف

اگر موفق به پیدا کردن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود در آلمان شوید، باید بگوییم که در آینده شغلی درخشانی خواهید داشت؛ زیرا بدین وسیله می توانید با کارفرمایان مختلفی آشنا شوید. شما می توانید با کمی سخت کوشی، ایده های جدید و اراده محکم، بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی به استخدام رسمی تمام وقت یک شرکت دربیایید.

  • یادگیری زبان

یکی از مزایای مهم کار در آلمان هنگام تحصیل، تسلط بیشتر بر زبان آلمانی است. هنگامی که در موقعیت های مختلف قرار می گیرید، با کلمات، اصطلاحات و حرف های جدیدی رو به رو خواهید شد که به شما کمک می کند دایره توانایی خود در تسلط به زبان آلمانی را بهبود ببخشید.

جمع بندی

آلمان به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی، شهریه مقرون به صرفه و در برخی مواقع رایگان و همچنین فرصت های شغلی فراوان یکی از محبوب ترین مقاصد برای تحصیل در بین دانشجویان است. دانشجویان برای اینکه بتوانند در این کشور تحصیل کنند، پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه باید برای ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید و به نکات مهمی توجه داشته باشید که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم.