ایتالیا کشوری با آب‌و‌هوای معتدل در جنوب اروپا است که هر سال تعداد قابل توجهی مهاجر می‌پذیرد. ایتالیا جزو کشورهای مهاجرپذیر دنیا به‌حساب می‌آید؛ چرا که سخت‌گیری‌های موجود برای صدور اقامت این کشور زیاد نیست. ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای اروپا هم هست که سازه‌های با قدمت را همراه با مناظر طبیعی بکر در خود جا داده است. اگر شما هم این کشور را جزو اهداف مهاجرتی خود می‌بینید، در این مقاله راه ها و شرایط اخذ اقامت ایتالیا را به شما نشان می‌دهیم.

مزایای اخذ اقامت ایتالیا

  • بیمه درمانی باکیفیت و ارزان: ایتالیا یکی از ۱۰ سیستم بیمه برتر دنیا را در اختیار دارد. بیمه درمانی عمومی ایتالیا تقریبا تمام هزینه‌های درمانی شما را پوشش خواهد داد. البته گاهی صف بیمارستان‌های دولتی در ایتالیا طولانی است. جدا از هزینه مناسب، کیفیت خدمات درمانی هم در ایتالیا بسیار بالا است.
  • اشتراکات فرهنگی با ایران: کشور ایتالیا از نظر فرهنگی بسیار به ایران نزدیک است و به همین دلیل دانشجویان ایرانی خیلی سریع با جامعه این کشور ارتباط می‌گیرند و ایتالیا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت برای ایرانیان به‌حساب می‌آید.
  • زندگی شبانه جذاب: در ایتالیا گزینه‌های زیادی برای گذراندن اوقات فراغت وجود دارد. شما در این کشور می‌توانید شب‌های خود را در سینماهای روباز و همچنین کافه‌ها و رستوران‌های متنوع بگذرانید. یکی دیگر از نکات جالب ایتالیا این است که شهرهای این کشور زود به خواب نمی‌روند.
  • به‌صرفه بودن هزینه‌های زندگی در ایتالیا: زندگی در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای پیشرفته مثل آمریکا، آلمان یا استرالیا به‌مراتب ارزان‌تر است. همین تفاوت در تمکن مالی لازم برای مهاجرت به این کشورها هم وجود دارد. در واقع اگر به مهاجرت با تمکن مالی پایین فکر می‌کنید، ایتالیا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. ساده ترین راه اخذ اقامت ایتالیا با هزینه پایین هم مهاجرت تحصیلی به ایتالیا است. برای اطلاعات بیشتر کافی است فرم مشاوره رایگان ما را پر کنید.
مزایای اقامت در ایتالیا.webp

راه های اخذ اقامت ایتالیا

اگر ایتالیا هدف شما باشد، راه‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. اگر رزومه تحصیلی خوبی دارید، اخذ اقامت ایتالیا از طریق تحصیل برای شما ساده‌تر از سایر روش‌ها خواهد بود. در کل انتخاب بین این راه‌ها کاملا به شرایط شما و ترجیحات شخصی‌تان بستگی دارد. در ادامه محبوب ترین راه های اخذ اقامت ایتالیا را معرفی می‌کنیم:

اخذ اقامت ایتالیا از طریق تحصیل

می‌توان گفت سریع‌ترین و کم هزینه ترین راه اخذ اقامت ایتالیا، گرفتن پذیرش تحصیلی از این کشور است. برای اخذ پذیرش از ایتالیا باید به یکی از دو زبان انگلیسی یا ایتالیایی مسلط باشید. دانشگاه های ایتالیا تعداد قابل توجهی برنامه به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند که ورود به این برنامه‌ها با آیلتس، تافل و حتی دولینگو (برای تعداد محدودی از دانشگاه‌ها) ممکن است. ایتالیا چند دانشگاه با رتبه برتر جهانی دارد که ورود به این دانشگاه‌ها فقط با معدل خوب و نمره زبان بالا امکان‌پذیر خواهد بود. اما به طور کلی با آیلتس بالای ۶ و تافل بالای ۹۰ می‌توانید از ایتالیا پذیرش بگیرید.

شرایط اخذ اقامت ایتالیا.webp

اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار

اخذ اقامت کاری ایتالیا از اخذ اقامت تحصیلی این کشور سخت‌تر است؛ چرا که ایتالیا نرخ بیکاری نسبتا بالایی در قیاس با کشورهای اروپایی دارد. برای اخذ این نوع اقامت ایتالیا لازم است یک کارفرمای ایتالیایی به شما پیشنهاد کاری رسمی (جاب آفر) بدهد. در ادامه با ارائه این جاب آفر و همچنین تمکن مالی به سفارت ایتالیا، می‌توانید برای اخذ اقامت کاری ایتالیا اقدام کنید. در صورتی که شرایط شما مورد تایید سفارت باشد، یک اقامت پنج ساله برایتان صادر خواهد شد. بعد از پنج سال کار و پرداخت مالیات در کشور می‌توانید برای اخذ اقامت دائم ایتالیا اقدام کنید.

کار در ایتالیا.webp

اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

اگر بیش از ۵۰ هزار یورو سرمایه و همچنین ایده خوبی برای ثبت شرکت در ایتالیا دارید، اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری برای شما ممکن خواهد بود. در این روش شما ایده خود را در قالب طرح کسب‌وکار به‌همراه گزارش گردش حساب خود ارائه می‌کنید و یک اقامت سه ساله برایتان صادر می‌شود. دولت ایتالیا برای پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی سخت‌گیری کمتری نسبت به نیروی کار دارد.

روش دیگر برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری این است که سهام یکی از شرکت‌های موجود در ایتالیا را خریداری کنید. در این روش لازم است حداقل معادل دو میلیون یورو اوراق قرضه (بهادار) خریداری کنید. پس از خریداری این اوراق و ارائه مدارک لازم به سفارت ایتالیا، یک اقامت سه ساله برایتان صادر می‌شود. در نهایت پس از پنج سال زندگی و پرداخت مالیات در این کشور می‌توانید برای اخذ اقامت دائم ایتالیا اقدام کنید.

ارزان ترین راه اخذ اقامت ایتالیا

در حال حاضر با توجه به شرایط موجود، ارزان ترین راه اخذ اقامت ایتالیا، مهاجرت تحصیلی است. ایتالیا از نظر هزینه‌های تحصیل یکی از به‌صرفه‌ترین کشورهای اروپا به‌حساب می‌آید. تمکن مالی لازم برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته پایین‌تر است. علاوه بر این در ایتالیا بورسیه‌های تحصیلی بسیار خوبی وجود دارد که هزینه‌های تحصیل و زندگی را به‌طور کامل پوشش می‌دهد.

سیم آخر و اخذ اقامت تحصیلی ایتالیا

ما در سیم آخر برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق تحصیل اقدام داریم. در ابتدای راه شما این فرم را پر می‌کنید و شرایطتان را به ما می‌گویید. در ادامه ما کاملا رایگان شرایط شما را بررسی می‌کنیم و راه‌های مهاجرت را به شما نشان می‌دهیم. پس از ارزیابی اولیه رایگان، انتخاب با شما است که با ما قرارداد امضا کنید تا کارهای مربوط به مهاجرت شما را پیگیری کنیم. وقتی با سیم آخر قرارداد می‌بندید یک کارشناس در اختیار شما قرار می‌گیرد که تک‌تک مراحل را زیر نظر دارد و راهنمایی‌های لازم را در زمان مناسب به شما ارائه می‌کند.

جمع بندی

مهاجرت به ایتالیا کار سختی نیست؛ البته به‌شرطی که روش مناسب برای اخذ اقامت این کشور را انتخاب کنید. در حال حاضر مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و همچنین مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به ایتالیا محسوب می‌شوند. در میان روش های اخذ اقامت ایتالیا، مهاجرت تحصیلی سریع‌ترین و ارزان ترین روش مهاجرت به ایتالیا است. برای اطلاعات بیشتر کافی است فرم ارزیابی رایگان سیم آخر را پر کنید.