خیلی از ما دوست داریم در فضای پیشرفته‌ی یکی از کشورهای اروپایی مشغول به کار شویم. هلند کشوری زیبا و مدرن است که اتباع خارجی را به‌عنوان کارگر ماهر در زمینه‌های کاری مختلف می‌پذیرد. در این مقاله قصد داریم به شما از صفر تا صد مهاجرت کاری به هلند را نشان دهیم.

چرا کار در هلند؟

هلند کشوری زیبا و پرقدمت در اروپا است که به کشور زیبایی، هنر و گل معروف است. این کشور در سال‌های اخیر سخت‌گیری‌های صدور ویزا را برای اتباع خارجی کاهش داده و خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت تبدیل شده است. در حال حاضر مهاجرت کاری به هلند طرفداران بسیاری دارد. اما سوال اینجا است که چه دلایلی پشت این محبوبیت قرار دارد؟ این دلایل عبارتند از:

  • بالا بودن شاخص‌های مربوط رفاه
  • پایین بودن نرخ بیکاری
  • وضعیت معتدل آب‌و‌هوایی در اکثر نقاط هلند
  • مثبت بودن شاخص‌های اقتصادی (یعنی اقتصاد این کشور در حال رشد است)
  • امکان تحصیل فرزندان شما در مدارس هلند به‌صورت رایگان وجود دارد
  • این کشور پر از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی و همچنین برترین آثار هنری دنیا است
  • وجود خوراکی‌های خوش‌مزه و خاص در این کشور
  • وجود رویدادهای فرهنگی متنوع و جذاب
  • مهربان بودن مردم هلند نسبت به مهاجران
انواع ویزای کاری هلند.webp

انواع ویزای کاری هلند

ویزای کاری هلند چند نوع دارد که هر کدام به شرایط خاصی مربوط می‌شود. پرکاربردترین ویزای کاری هلند برای ایرانیان در حال حاضر ویزای MVV است که با دریافت یک پیشنهاد کار از کارفرمای هلندی (جاب آفر گرفتن از هلند) قابل دریافت خواهد بود. انواع ویزای کاری هلند عبارت است از:

ویزای کوتاه مدت

این ویزا برای کسانی است که می‌خواهند پس از ورود به خاک هلند کار پیدا کنند. با اخذ ویزای کوتاه مدت هلند، ۹۰ روز به شما زمان داده می‌شود در این کشور دنبال کار بگردید. مهلت این ویزا پس از پایان تا سه ماه دیگر قابل تمدید خواهد بود. اخذ ویزای کوتاه مدت یا جستجوی کار هلند برای ایرانیان بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است.

ویزای MVV

اگر خانواده شما در هلند اقامت دارد و شما قصد دارید از طریق پیدا کردن کار به آ‌ن‌ها بپیوندید، ویزای MVV هلند مناسب شما است. پس از اخذ ویزای MVV هلند می‌توانید وارد خاک این کشور شده و برای گرفتن مجوز کار اقدام کنید.

ویزای GVVA

این ویزا در حال حاضر پرکاربردترین ویزای کاری هلند برای ایرانیان به‌حساب می‌آید. برای اخذ ویزای GVVA هلند لازم است پیشنهاد رسمی و معتبر یک کارفرمای هلندی را به سفارت هلند ارائه کنید. البته توجه این نکته لازم است که کارفرمایان حوزه اتحادیه اروپا برای اینکه بتوانند به اتباع خارجی (خارج از اتحادیه اروپا) پیشنهاد کار دهند، موظف هستند که ابتدا آگهی خود را برای متقاضیان کشور خود قرار دهند و اگر سه ماه کسی آن را قبول نکرد، آگهی را برای متقاضیان حوزه اتحادیه اروپا قرار دهند و ودر نهایت اگر در این ۶ ماه کسی برای موقعیت شغلی پذیرفته نشد، اجازه دارند اتباع خارجی را استخدام کنند. پس از اینکه با کارفرما به توافق رسیدید و شرایط شما از نظر سفارت پذیرفته شد، ویزای GVVA برای شما صادر می‌شود که مدت این ویزا با توجه به نوع کار شما و توافقتان با کارفرما از سه ماه تا سه سال متغیر است.

شرایط اخذ ویزای کاری هلند.webp

شرایط اخذ ویزای کاری هلند

همانطور که در بخش قبل بررسی کردیم، برای کار در هلند لازم است با یک کارفرمای هلندی به توافق برسید. البته بعد از حاصل شدن توافق لازم است تایید سفارت را برای اخذ ویزایتان بگیرید. در این مرحله سفارت هلند تمام شرایط شما را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ببیند آیا توانایی زندگی در هلند و تبدیل شدن به یک شهروند مفید برای این کشور را دارید یا خیر. در این مرحله هرچه شرایط شما از نظر رزومه بهتر باشد و شرایط سنی بهتری داشته باشید (بین ۲۷ تا ۳۳) شانس شما برای اخذ ویزای کاری هلند بیشتر خواهد بود.

البته باید توجه داشت که سخت‌گیری‌های موجود در مسیر مهاجرت کاری همیشه زیاد بوده و در نتیجه احتمال رد شدن ویزا بالا است. لازم است توجه داشته باشید که تنها راه کار در هلند اخذ ویزای کاری این کشور نیست؛ بلکه شما می‌توانید با اخذ پذیرش تحصیلی از هلند، مسیر کار در این کشور را برای خودتان هموار کنید. زمانی که مهاجرت تحصیلی به هلند را انتخاب می‌کنید، تا پایان دوره تحصیل امکان کار دانشجویی داشته و یک سال بعد از پایان تحصیل هم وقت دارید دنبال کار بگردید. تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کشورهای اروپایی نسبت به اخذ مستقیم ویزای کاری به مراتب ساده‌تر است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری هلند.webp

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری هلند

مثل بیشتر کشورها، هلند هم در ازای دریافت یک سری مدرک برای شما ویزا صادر می‌کند. این مدارک عبارتند از:

  • ترجمه مدارک شناسایی
  • فرم تکمیل‌شده‌ی درخواست برای صدور ویزای کاری هلند
  • فرم ویزای شنگن
  • گزارش حساب بانکی (تمکن مالی)
  • پیشنهاد رسمی و معتبر یا قرارداد

سیم آخر

سیم آخر یک موسسه مهاجرتی است که در حال حاضر هلند را در سبد محصولات خود ندارد. با این وجود شما می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و نروژ روی خدمات ما حساب کنید. در ابتدا اطلاعاتتان را در فرم ارزیابی رایگان سیم آخر وارد می‌کنید و یک زمان مشاوره رایگان به ما می‌دهید. ما در این زمان با شما تماس می‌گیریم و به شما می‌گوییم که با شرایطی که دارید، آیا شانس مهاجرت برای شما وجود دارد و اگر وجود دارد برای کدام کشورها بیشتر شانس دارید. ما همچنین پس از شروع همکاری می‌توانیم از تکمیل مدارک تا گرفتن خوابگاه و خلاصه تمام کارهای مهاجرت را برای شما انجام دهیم.

جمع بندی

هلند در سال‌های اخیر با کمبود نیروی کار مواجه شده که این موضوع باعث علاقه دولت این کشور به جذب نیروی کار باکیفیت خارجی شده است؛ در نتیجه شما با ارائه رزومه کاری قوی می‌توانید ویزای کاری هلند را دریافت کنید. ویزای کاری هلند بسته به قرارداد شما با کارفرما بین سه ماه تا سه سال اعتبار خواهد داشت. بعد از پنج سال زندگی و پرداخت مالیات در هلند می‌توانید اقامت دائم این کشور را بگیرید.