اروپا یا همان قاره سبز جایی است که تاریخ، تمدن و توسعه با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کنند. این قاره زیبا و پیشرفته در حال حاضر مقصد مورد علاقه افراد زیادی در سرتاسر جهان است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید ما در این مقاله قصد داریم راه‌های مختلف مهاجرت به این قاره را بررسی کنیم تا در نهایت به پاسخ این سوال برسیم که «بهترین راه مهاجرت به اروپا چیست؟»

مهاجرت تحصیلی به اروپا

در حال حاضر می‌توان گفت آسان ترین راه مهاجرت به اروپا، مهاجرت تحصیلی به اروپا است؛ چرا که اتحادیه اروپا برای پذیرفتن سایر انواع مهاجران (کاری یا سرمایه‌گذاری) سخت‌گیری‌های ویژه‌ای دارد. در حالی که ویزای تحصیلی کشورهایی مثل ایتالیا، فرانسه، آلمان، نروژ یا اسپانیا به‌راحتی و با ارائه شرایط لازم برای شما صادر خواهد شد. جالب است بدانید که شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به اروپا به‌هیچ‌وجه سخت‌گیرانه نیست. برای مثال مهاجرت به ایتالیا با مدرک زبان دولینگو یا مهاجرت تحصیلی به فرانسه بدون مدرک زبان ممکن خواهد بود. علاوه بر این‌ها تحصیل در اروپا نسبت به تحصیل در آمریکا به‌مراتب ارزان‌تر است و بورسیه‌های خوبی هم در این قاره به دانشجویان خارجی تعلق می‌گیرد. بهترین کشورهای اروپا برای مهاجرت تحصیلی عبارتند از:

  • ایتالیا: جدا از اینکه تحصیل در ایتالیا مقرون‌به‌صرفه است، فرهنگ ایتالیا هم به فرهنگ ایرانی نزدیکی‌های بسیاری دارد. علاوه بر این برای مهاجرت به ایتالیا لازم نیست حتما مدرک زبان ایتالیایی ارائه کنید؛ چرا که تعداد قابل توجهی برنامه تحصیل بین‌المللی در این کشور به متقاضیان ارائه می‌شود.
  • آلمان: اکثر دانشگاه‌های دولتی در آلمان شهریه ندارند و دانشگاه‌های خصوصی هم هزینه چندانی برای شهریه دریافت نمی‌کنند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری آلمان وجود دارد و وضعیت کار و اقتصاد در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بهتر است و در نتیجه اقامت پس از تحصیل در آلمان از طریق کار ساده‌تر خواهد بود.
  • فرانسه: فرانسه کشور فرهنگ و هنر است؛ اما علاوه بر این، دانشگاه‌های بین‌المللی سطح بالایی هم در این کشور وجود دارند. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در فرانسه، امکان اخذ پذیرش بدون نیاز به ارائه مدرک زبان است. برای اطلاعات بیشتر فرم ارزیابی مشاوره رایگان سیم آخر را پر کنید.
  • اسپانیا: اسپانیا کشوری با تمدن و تاریخ غنی است که از نظر سطح دانشگاه‌ها با سه کشور قبلی قابل مقایسه نیست اما شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم کرده است. با ارائه تمکن مالی کافی و CV و SOP خوب می‌توانید تحصیل در اسپانیا را تجربه کنید.
  • نروژ: جالب است بدانید که بیش از ۸۰ درصد مردم نروژ به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند. این یعنی نه‌تنها برای ورود به این کشور لازم نیست مدرک زبان نروژی ارائه کنید، بلکه فقط با تسلط به زبان انگلیسی می‌توانید در این کشور تحصیل و زندگی خوبی را تجربه کنید و مشکلی برای ارتباط با دیگران نخواهید داشت.
تحصیل در اروپا.webp

به‌طور کلی مزایای تحصیل در اروپا عبارتند از:

  • سریع‌ترین راه مهاجرت به اروپا، مهاجرت تحصیلی است.
  • کار دانشجویی تا سقف ۲۰ ساعت با حقوق خوب برای دانشجویان اروپا ممکن است.
  • فرصت پیدا کردن کار پس از تحصیل تا سقف یک سال به دانشجویان داده می‌شود.
  • با اخذ ویزای شینگن می‌توانید به تمام کشورهای اروپایی سفر کنید.
  • شانس خوبی برای ماندگار شدن در اروپا و اخذ پاسپورت کشوری که در آن تحصیل می‌کنید خواهید داشت.

مهاجرت کاری به اروپا

بعد از مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری به اروپا پر طرفدارترین راه مهاجرت به اروپا به‌حساب می‌آید. ویزای کاری کشورهای اروپایی نسبت به ویزای تحصیلی آن‌ها، با سخت‌گیری بیشتری صادر می‌شود. علاوه بر این، یک کارفرما برای اینکه بتواند جایگاه شغلی خود را به یک شهروند ایرانی پیشنهاد بدهد، باید ابتدا آن جایگاه را در حوزه اتحادیه اروپا آگهی کند و اگر تا مدت سه ماه کسی برای آن اقدام نکرد، کارفرما اجازه دارد به یک ایرانی پیشنهاد شغلی یا جاب آفر ارائه کند. البته بعضی از کشورهای اروپایی در این زمینه مسیر ساده‌تری را پیش روی متقاضیان قرار داده‌اند. برای مثال با ویزای جستجوی کار آلمان یا شرکت در دوره آوسبیلدونگ آلمان می‌توانید به سمت اخذ ویزای کاری آلمان قدم بردارید. بهترین کشور اروپا برای مهاجرت کاری آلمان است. اگر سوابق تحصیلی و کاری شما هم‌راستا باشند، شانس بالایی برای اخذ ویزای کاری اروپا خواهید داشت.

ویزای کاری اروپا.webp

از مهم‌ترین مزایای کار در اروپا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت حقوق و مزایا از همان ابتدای مهاجرت
  • دریافت کمک‌هزینه‌های درمانی
  • سرعت بیشتر در رسیدن به اقامت دائم (نسبت به مهاجرت تحصیلی)

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

شما می‌توانید با ارائه تمکن مالی کافی برای راه‌اندازی یا خرید یک کسب‌وکار، به اروپا مهاجرت کنید. برای این کار رقم هر کشور متفاوت است اما به‌طور میانگین باید ۳۰ هزار یورو در حساب خود داشته باشید و گزارش آن را به افسر ویزا ارائه دهید. سخت‌گیری‌های موجود برای این روش بسیار زیاد است و مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست. البته از مزایای این روش هم نباید غافل شد. مزایایی مثل عدم نیاز به ارائه مدرک زبان و نبود محدودیت سنی. کسانی که ویزای سرمایه‌گذاری اروپا را دریافت می‌کنند خیلی سریع می‌توانند به اخذ اقامت دائم و اخذ پاسپورت برسند. با داشتن پاسپورت یکی از کشورهای شینگن دیگر لازم نیست برای سفر به کشورهای اروپایی دیگر یا کانادا، ویزا بگیرید.

مهاجرت به اروپا از طریق تمکن مالی.webp

مهاجرت به اروپا از طریق تمکن مالی

این روش برای کسانی است که بدون کار کردن حقوق ماهانه قابل توجهی دارند. مثل کسانی که حقوق بازنشستگی و سود پول یا اجاره ملک هر ماه به حسابشان واریز می‌شود. اگر بتوانید ثابت کنید این شرایط را دارید مهاجرت از طریق تمکن مالی به اروپا برای شما ممکن خواهد بود. در این روش برای اخذ ویزا نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. نکته مهم در مورد مهاجرت به اروپا از طریق تمکن مالی این است که در اکثر کشورهای اروپایی برای این نوع ویزا شرط حضور وجود دارد. یعنی برای مثال اگر ویزای تمکن مالی یونان را دریافت کنید، برای باطل نشدن ویزا لازم است در هر سال ۶ ماه در این کشور حضور داشته باشید. اگر این شرط حضور را بین پنج تا هفت سال رعایت کنید و در این زمان شهروند خوبی برای کشور مورد نظر باشید، امکان اقدام برای اقامت دائم را خواهید داشت و پس از دریافت اقامت دائم دیگر شرط حضور برای شما وجود ندارد.

بهترین راه مهاجرت به اروپا

نمی‌توانیم بگوییم بهترین راه مهاجرت به اروپا فقط یکی از راه‌های گفته شده در این مقاله است. هر کدام از این راه‌ها برای دسته‌ای از افراد مناسب است. برای مثال اگر ۲۰ ساله هستید و معدل نسبتا خوبی دارید، مهاجرت تحصیلی از مهاجرت کاری برای شما منطقی‌تر است. اما اگر بالای ۳۰ سال دارید بهتر است به فکر مهاجرت کاری یا سرمایه‌گذاری باشید. می‌توان گفت ساده ترین راه مهاجرت به اروپا، مهاجرت تحصیلی به این قاره است. برای اینکه بفهمید برای مهاجرت تحصیلی به اروپا چقدر شانس دارید کافی است فرم درخواست مشاوره رایگانما را پر کنید تا در زمان تعیین شده توسط خودتان با شما تماس بگیریم و مسیر کلی را به شما نشان دهیم.

جمع بندی

اروپا مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت به‌حساب می‌آید اما به همان نسبت برای پذیرش متقاضیان مهاجرت، سخت‌گیری‌های مختلفی دارد. در حال حاضر ساده ترین راه مهاجرت به اروپا، مهاجرت تحصیلی است؛ اما نمی‌توانیم بگوییم بهترین راه مهاجرت به اروپا کدام است. شما باید شرایط خود را بسنجید و ببینید برای کدام روش مهاجرت به اروپا شانس بیشتری دارید.