دانشگاه پلی تکنیک تورین یکی از بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا است که بیشترین تعداد دانشجوی بین‌المللی را هم در خود دارد. تحصیل در این دانشگاه مسیر رسیدن به بازار کار ایتالیا را برای شما ساده‌تر خواهد کرد. آزمون تیل آزمون ورودی دانشگاه پلی تکنیک تورین است که دانش علوم پایه و مهارت‌های ادارکی شما را می‌سنجد. در این مقاله قصد داریم با این آزمون بیشتر آشنا شویم.

مزایای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین کشورهای دنیا در میان متقاضیان مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. دلیل این موضوع را می‌توان در موارد زیر جستجو کرد:

  • مهاجرت آسان: همه ما می‌دانیم که مهاجرت تحصیلی کار ساده‌ای نیست؛ خصوصا اگر مقصد شما یکی از کشورهای توسعه‌یافته دنیا باشد. کشورهایی مثل کانادا، آلمان و فرانسه همگی کشورهای خوبی برای مهاجرت تحصیلی به‌حساب می‌آیند، اما شرایط مربوط به تمکن مالی، مدرک زبان و معدل برای مهاجرت به این کشورها سخت‌گیرانه‌تر از ایتالیا است. ایتالیا شرایطی را فراهم کرده است که دانشجویان خارجی حتی با مدرک زبان دولینگو، معدل پایین و تمکن کم بتوانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. اطلاعات بیشتر را با پر کردن فرم ارزیابی مشاوره رایگان سیم آخر دریافت کنید.
  • نزدیکی به ایران: زمانی که در ایتالیا درس می‌خوانید فاصله شما با ایران یک پرواز پنج ساعته خواهد بود. این نزدیک بودن به ایران مهاجرت را برای کسانی که به خانواده خود وابستگی زیادی دارند آسان‌تر می‌کند. از طرف دیگر هزینه‌های مربوط به رفت و آمد شما نیز کمتر از دانشجویان کانادا یا فرانسه خواهد بود.
  • تحصیل به زبان انگلیسی: ایتالیا دانشگاه‌های بین‌المللی سطح بالایی دارد که تدریس در آن‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌شود. این یعنی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا نیاز نیست حتما به زبان ایتالیایی تسلط کامل داشته باشید. مهاجرت به ایتالیا بدون مدرک زبان ایتالیایی ممکن است اما توصیه می‌شود در حد مکالمات روزمره به این زبان تسلط پیدا کنید.
  • کار دانشجویی و کار پس از تحصیل: دانشجویان حوزه اتحادیه اروپا در طول دوران تحصیل اجازه دارند تا سقف ۲۰ ساعت در هفته کار دانشجویی داشته باشند. اگر این کار در راستای رشته تحصیلی دانشجو باشد، شانس او برای پیدا کردن شغل بعد از تحصیل بیشتر می‌شود. بعد از پایان تحصیل هم یک سال مهلت دارید دنبال کار بگردید و با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری، اقامتتان را تمدید کنید.
آزمون TIL2.webp

آزمون TIL چیست؟

آزمون Test in Laib یا به‌طور مخفف TIL آزمون ورودی دانشگاه پلی تکنیک تورین (Politecnico di Torino) برای رشته‌های مهندسی و رشته معماری است. در واقع کسانی که می‌خواهند تحصیل مقطع کارشناسی این رشته‌ها را تجربه کنند باید از این آزمون با موفقیت عبور کرده باشند. در آزمون TIL دانش مربوط به علوم پایه (دروس دبیرستان مثل ریاضی) و همچنین دانش مرتبط با رشته مورد نظر متقاضی برای تحصیل در دانشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر و با شیوع گسترده جهانی ویروس کرونا، نحوه برگزاری این آزمون از حضوری به آنلاین تغییر کرده است. هزینه آزمون TIL در حال حاضر (۲۰۲۲) برای هر متقاضی ۵۰ یورو خواهد بود.

معرفی دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه بین‌المللی پلی تکنیک تورین یکی از پرسابقه‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا است که بیش از ۱۶۰ سال عمر دارد. این دانشگاه علاوه بر سابقه درخشان، در حال حاضر هم یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا و یکی از صد دانشگاه برتر اروپا است. جالب است بدانید که در میان دانشگاه‌های ایتالیا، دانشگاه پلی تکنیک تورین بیشترین دانشجوی خارجی را دارد. این دانشگاه‌ با برنامه‌ها و پروژه‌هایی که در اختیار شما می‌گذارد، به شما فرصت می‌دهد دانش تئوری خود را در کنار دانش عملی بالا ببرید و شانس خوبی برای ورود به بازار کار داشته باشید. در حال حاضر دانشگاه پلی تکنیک تورین یکی از بهترین آمارها را از نظر ورود فارغ‌التحصیلانش به بازار کار ایتالیا دارد.

دسته‌بندی سوالات و زمان‌بندی آزمون TIL

آزمون TIL یک آزمون ۹۰ دقیقه‌ای است که شامل ۴۲ سوال می‌شود. همانطور که گفتیم این سوالات برای سنجش دانش شما در علوم پایه (ریاضی و فیزیک) و همچنین مهارت شما در درک مطلب و استدلال منطقی طرح شده‌اند. دسته‌بندی سوالات آزمون تیل زمان پاسخ‌دهی به آن به شرح زیر است:

بخش اول - سوالات ریاضی: ۴۰ دقیقه زمان برای پاسخ‌دهی به ۱۸ سوال

بخش دوم - سوالات فیزیک: ۲۶ دقیقه زمان برای پاسخ‌دهی به ۱۲ سوال

بخش سوم - سوالات درک مطلب: ۱۲ دقیقه زمان برای پاسخ‌دهی به ۶ سوال

بخش چهارم: سوالات استدلال منطقی: ۱۲ دقیقه زمان برای پاسخ‌دهی به ۶ سوال

آزمون TIL3.webp

تاریخ برگزاری آزمون تیل

آزمون تیل در زمان‌های مختلفی برگزار می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • دو بار در ماه مارس (March) معادل با چهار فروردین و ۶ فروردین
  • سه بار در ماه آوریل (April) معادل با ۲۵ فروردین، هفت اردیبهشت و ۹ اردیبهشت
  • سه بار در ماه مه (May) معادل با ۲۹ اردیبهشت، چهار خرداد و ۶ خرداد
  • یک بار در ماه ژوئن (June) معادل با ۹ تیر
  • چهار بار در ماه جولای (July) معادل با ۲۲ تیر، ۲۴ تیر، ۳۰ تیر و یک مرداد
  • یک بار در آگوست (August) معادل با ۹ شهریور
  • یک بار در سپتامبر (September) معادل با ۱۰ شهریور

جمع بندی

کسانی که به تحصیل در یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایتالیا، یعنی دانشگاه تورین علاقه دارند، باید آزمون تیل را با موفقیت پشت سر بگذارند. این آزمون دانش شما در زمینه ریاضی و فیزیک و همچنین درک مطلب و مهارت‌های مربوط به استدلال را می‌سنجد. این آزمون چندین بار در سال برگزار می‌شود.