سودای مهاجرت به وضعیت مالی شما نگاه نمی کند. در هر لحظه ای از زندگی بدون اینکه وضعیت حساب بانکی تان را در نظر بگیرد، به سراغتان می آید. اما چه کسی می تواند نقش پررنگ پول را نادیده بگیرد؟! مهاجرت از طریق تمکن مالی یکی از کم درد سر ترین روش‌ های مهاجرت است. در حال حاضر، کشور هایی مثل یونان، پرتغال و فرانسه شرایط بسیار خوبی را برای مهاجرت از طریق تمکن مالی فراهم کرده‌ اند. اگر ابتدای راه هستید و قصد دارید اطلاعاتی درباره ویزای تمکن مالی کسب کنید، در این مقاله همراه ما باشید. در ادامه بررسی خواهیم کرد که با ارائه چه شرایط و مدارکی می ‌توانید این نوع مهاجرت را تجربه کنید و به دنیای جدیدی وارد شوید.

اقامت تمکن مالی یا خودحمایتی چیست؟

مهاجرت از طریق تمکن مالی چیست و برای چه کسانی مناسب تر است؟ مهاجرت از طریق تمکن مالی برای کسانی مناسب است که سرمایه قابل توجهی در بانک دارند. پس اگر از راه ‌هایی مثل حقوق بازنشستگی، اجاره‌ ملک و سود بانکی، در‌آمد کسب می‌ کنید، ویزای تمکن مالی در انتظار شماست! در واقع این ویزا به کسانی داده می ‌شود که می ‌توانند بدون کار کردن در کشور مقصد، خرج خود و خانواده خود را بدهند. بعضی کشور ها مثل پرتغال به شما اجازه می‌ دهند پس از اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در این کشور کار کنید و یک جریان درآمدی اضافه هم داشته باشید. بیشتر کشور ها برای ویزای خودحمایتی شرط حضور دارند. این یعنی پس از اخذ ویزای تمکن مالی یا همان خودحمایتی لازم است حداقل ۶ ماه از سال را در کشور مقصد حضور داشته باشید تا ویزای شما برای دوره بعد تمدید شود. هر بار تمدید ویزا معمولا برای دوره‌ های یک یا دو ساله اتفاق می افتد و پس از پنج تا هفت سال زندگی در این کشور ها می‌ توانید اقامت دائم و تابعیت را دریافت کنید. با وجود تمام این توضیحات فراموش نکنید که مهاجرت تحصیلی همواره راه ایده آلی برای مهاجرت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی بر روی لینک های زیر کلیک بفرمایید:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت از طریق تمکن مالی-2.jpg

برای دریافت ویزای تمکن مالی چه مدارکی لازم است؟

دنیای گسترده ای که از صد ها کشور گوناگون تشکیل شده، تجمع قوانین مختلف است. هر کشوری شرایط و قوانین خاص خود را دارد. اگر قصد مهاجرت از طریق تمکن مالی و گرفتن ویزای خودحمایتی را دارید، حتما باید اثبات کنید که می توانید هزینه های خود و خانواده تان را پرداخت کنید. به زبان ساده بگوییم باید مدارکی را ارائه کنید که نشان دهد انقدر سرمایه دارید که بدون کار کردن، هزینه ها و نیاز هایتان را برآورده کنید! مدارک لازم برای اخذ ویزای تمکن مالی عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر (حداقل یک سال اعتبار)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گزارش حساب بانکی (Bank Statement) از بانک مورد تایید کشور مقصد
  • مدارک مربوط به ازدواج
  • مدارک شناسایی همسر و فرزندان
  • بیمه درمانی
  • گواهی محل سکونت

مهاجرت از طریق تمکن مالی-3.jpg

مزایای اقامت خودحمایتی چیست؟

  • راحت و کم درد سر: مهاجرت از طریق تمکن مالی راه کم درد سر و سریعی برای دریافت اقامت است. اگر زمان زیادی ندارید و صبر کردن برایتان سخت شده است، مهاجرت به کمک تمکن مالی انتخاب خوبی خواهد بود.
  • اقامت موقت و دائم: شما با گرفتن ویزای خودحمایتی به آسانی می توانید اقامت موقت داشته باشید و پس از مدت زمان کوتاهی اقامت دائم را دریافت کنید.
  • بدون نیاز به مدرک زبان: مدرک زبان کابوس هر متقاضی مهاجرتی است. با مهاجرت از طریق تمکن مالی به نمره آیلتس و تافل نیازی نخواهید داشت.
  • سفر بی درد سر: با ویزای تمکن مالی در کشور‌ های عضو شینگن، به راحتی می توانید در تمام این کشور ها رفت و آمد کنید. ویزای معتبر آرزوی هر مهاجری است!
  • زندگی کردن مثل هر شهروند دیگری: وقتی که اقامت و تابعیت از طریق تمکن مالی را بگیرید، هیچ محدودیتی برای داشتن یک زندگی عادی نخواهید داشت. حقوق شهروندی شما مانند شهروندان معمولی دیگر خواهد بود و یک زندگی معمولی را تجربه خواهید کرد!
  • اتمام غربت و دوری: مهاجرت از طریق تمکن مالی نقطه پایان ترس دوری از عزیزان است. به کمک ویزای خودحمایتی می توانید به آسانی برای افراد خانواده تان که تحت حمایت شما هستند، ویزا دریافت کنید.
  • بیمه های درمانی: ویزای خودحمایتی به شما این فرصت را می دهد که از خدمات درمان پیشرفته و بیمه ‌های درمانی معتبر در عرصه‌ های بین‌ المللی استفاده کنید.

مهاجرت از طریق تمکن مالی-4

چگونه از طریق تمکن مالی می توان به فرانسه مهاجرت کرد؟

فرانسه از سرمایه ‌داران خارجی و خانواده آن‌ ها استقبال می ‌کند. اگر می توانید اثبات کنید که ۴۰ هزار یورو در حساب خود دارید، مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی ایده آل شما خواهد بود. البته فراموش نکنید که برای مهاجرت با همسر و فرزندانتان باید علاوه بر ۴۰ هزار یورو، ۱۸ هزار یورو برای همسر و ۱۰ هزار یورو به ازای هر فرزند هم تمکن مالی داشته باشد.

یک خبر خوشحال کننده اینکه برای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی لازم نیست دارایی‌ های خود را به فرانسه انتقال دهید. فقط کافی است اثبات کنید که این پول را در حسابتان دارید. اگر مبلغ تمکن را در بانک های ایران دارید، دارایی تان با نرخ ارز دولتی به یورو محاسبه می شود. دارایی‌ های غیر پولی مثل ملک هم در این روش یک فاکتور مثبت هستند که شانس دریافت ویزا را افزایش می دهند؛ پس اگر ملکی دارید کمک کننده خواهد بود.

اگر تا به اینجای مطلب، از دیدن اعداد و ارقام سرمایه ها و هزینه ها ناامید شده اید، باید بدانید که تمکن مالی تنها راه مهاجرت نیست. مهاجرت تحصیلی راهی کم هزینه برای علاقه مندان به مهاجرت است. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی عبارت زیر کلیک کنید:

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت از طریق تمکن مالی-5.jpg

چگونه از طریق تمکن مالی می توان به پرتغال مهاجرت کرد؟

گاهی وقت ها فقط پول کافی نیست! اگر درباره ویزای تمکن مالی یا خودحمایتی پرتغال جستجو کرده باشید شاید کلمه ویزای بازنشستگی یا 7D به گوشتان خورده باشد. بگذارید تا بیشتر توضیح دهیم. برای اخذ ویزای خودحمایتی پرتغال شما باید ثابت کنید که علاوه بر سپرده بانکی، حقوق بازنشستگی هم دارید.

موجودی حساب بانکی شما در ایران باید به ازای هر شخص خانواده ۵۷ هزار یورو باشد. در مورد میزان درآمد هم اگر یک خانواده دو نفره هستید، میزان درآمدتان باید 7 هزار یورو در سال باشد. میزان درآمد برای شما به عنوان متقاضی اصلی باید ۹,۱۲۰ یورو، برای بزرگسالان وابسته هر کدام ۴,۵۶۰ یورو و برای فرزندان وابسته تان ۳,۰۴۰ یورو در سال باشد.

این ویزا ۴ ماه اعتبار دارد و با آن اقامت ۲ ساله خواهید داشت. پس از آن هم می ‌توانید اقامت را برای ۳ سال دیگر تمدید کنید. پس از ۵ سال اقامت موقت و زندگی در پرتغال، دریچه تازه ای به رویتان گشوده می شود و می ‌توانید برای اقامت دائم پرتغال اقدام کنید. البته فراموش نکنید که حداقل ۱۸۳ روز اقامت بدون وقفه در سال در پرتغال لازمه اقامت دائم است.

مهاجرت از طریق تمکن مالی-6.jpg

چگونه از طریق تمکن مالی می توان به یونان مهاجرت کرد؟

به دولت یونان ثابت کنید که ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ یورو در ماه درآمد دارید و اقامت دائم بگیرید. اگر قصد ندارید به طور دائم در یونان و اتحادیه اروپا زندگی کنید، مهاجرت از طریق تمکن مالی به یونان گزینه ایده آل شماست! شما برای حداقل مدت اقامت محدودیتی ندارید. اگر قصد دارید از طریق پس انداز، ویزای تمکن مالی یونان را بگیرید، باید ۴۸ هزار یورو پس‌ انداز داشته باشید. اگر متاهل هستید هم این مبلغ به ۵۷ هزار و 600 یورو افزایش می یابد. فراموش نکنید که در این صورت داشتن یک حساب بانکی در آلفابانک یونان ضروری است.

جمع بندی

برای مهاجرت از طریق تمکن مالی چقدر سرمایه نیاز است؟ بازنشستگان و کسانی که از طریق سود بانکی یا اجاره ملک درآمد کسب می ‌کنند، شانس این را دارند که مهاجرت از طریق تمکن مالی را تجربه کنند. در این روش، شما ابتدا باید اثبات کنید که سرمایه ای قابل توجه در بانک دارید و ماهانه مبلغ مشخصی به حساب شما واریز می‌ شود. سپس ویزای تمکن مالی را دریافت می کنید و وارد کشور مقصد می ‌شوید. در صورتی که پنج تا هفت سال در کشور مقصد زندگی کنید می ‌توانید برای اخذ اقامت دائم درخواست دهید. سرمایه و هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزای خودحمایتی یا تمکن مالی بستگی به کشور مقصد شما دارد. هر کشوری قوانین خاص خود را دارد. با آگاهی از قوانین کشور مقصد، درخواست ویزا دهید و از ریجکتی ویزا نترسید.