رشته حقوق یکی از رشته‌هایی است که همیشه در بازار کار برای آن تقاضا وجود دارد. علاوه بر این کشورهای پیشرفته دنیا شرایط درآمدی خوبی را برای فارغ‌التحصیلان حقوق فراهم کرده‌اند. اگر شما هم جزو کسانی هستید به ادامه تحصیل حقوق در خارج از کشور علاقه دارند، این مقاله به شما کمک می‌کند بهترین کشور برای تحصیل رشته حقوق را بشناسید.

مزایای تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور

رشته حقوق در کشورهای توسعه‌یافته یکی از پردرآمدترین رشته‌ها است؛ خصوصا اگر قصد داشته باشید در گرایش وکالت فعالیت کنید. اما جالب اینجا است که زمینه‌های شغلی رشته حقوق به وکالت محدود نمی‌شود. شما از طریق رشته حقوق می‌توانید وارد فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی شوید یا در قالب یک روزنامه‌نگار به فعالیت خود ادامه دهید. در کشورهای پیشرفته دنیا یک فارغ‌التحصیل حقوق گزینه‌های متنوعی را برای کار پیش روی خود می‌بیند. در سال‌های اخیر با رشد کسب‌وکارهای مدرن مثل استارتاپ‌ها، جایگاه «مشاور حقوقی کسب‌وکار» هم به یک جایگاه شغلی معتبر و پردرآمد تبدیل شده است.

تحصیل رشته حقوق در کانادا.webp

تحصیل حقوق در کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که وکلا در آن درآمد بالایی دارند و به همین خاطر مقصدی محبوب برای دانشجویان حقوق به‌حساب می‌آید. از بین دانشگاه‌هایی که در کانادا رشته حقوق را ارائه می‌دهند، ۱۰ دانشگاه رتبه برتر جهانی (زیر ۳۰۰) دارند و از بین این ۱۰ دانشگاه، سه دانشگاه در بین ۱۰۰ موسسه آموزشی برتر دنیا قرار می‌گیرند. سطح بالای این دانشگاه‌های باعث شده اخذ پذیرش از کانادا برای رشته حقوق چندان کار ساده‌ای نباشد. شرایط تحصیل حقوق در کانادا عبارتند از:

  • معدل بالای ۱۶
  • نمره LSAT بالای ۱۶۰ (بعضی از دانشکده‌ها اخیرا مدرک GRE می‌پذیرند)
  • نمره تافل ۱۰۰ (PBT 600) یا آیلتس ۷
  • بیانیه شخصی قانع‌کننده
  • توصیه‌نامه (Recommendation)
  • طرح تحقیقاتی (پروپوزال) جذاب

همانطور که می‌بینید شرایط پذیرش دانشجویان خارجی رشته حقوق در کانادا نسبت به سایر رشته‌ها سخت‌گیرانه‌تر است. برای مثال در بیشتر رشته‌ها با آیلتس ۶/۵ امکان اخذ پذیرش تحصیلی کانادا برای شما وجود خواهد داشت؛ در حالی که برای اخذ پذیرش رشته حقوق در کانادا نیاز به آیلتس هفت دارید. این شرایط برای مقطع دکتری سخت‌تر هم می‌شود اما از طرف دیگر بورسیه‌های بسیار خوبی به متقاضیان تحصیل دکتری حقوق در کانادا تعلق خواهد گرفت. به طور خلاصه می‌توان گفت برای کسانی که سوابق تحصیلی و تمکن مالی خوبی دارند، کانادا بهترین کشور برای تحصیل حقوق است. با توجه به نرخ بیکاری پایین و اقتصاد باثبات این کشور، پیدا کردن کار پس از تحصیل هم چالش چندانی نخواهد داشت.

ادامه تحصیل حقوق در خارج از کشور.webp

تحصیل حقوق در آلمان

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته و یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا است که مقصدی محبوب برای متقاضیان مهاجرت به‌حساب می‌آید. تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور معمولا رایگان بوده یا هزینه بسیار کمی دارد. علاوه بر این شما می‌توانید این دو مقطع را به زبان انگلیسی در آلمان تحصیل کنید. آلمان اگر بهترین کشور برای تحصیل رشته حقوق نباشد، بدون شک یکی از بهترین‌ها است. پس از پایان تحصیل حقوق در آلمان می‌توانید با شرکت در آزمون ایالتی و پذیرفته شدن در آن، وارد دوره کارآموزی شوید. در انتهای این دوره کارآموزی دو ساله یک آزمون ایالتی دیگر پیش روی شما خواهد بود که در صورت قبولی در آن مجوز وکالت شما صادر خواهد شد. پس از اخذ این مجوز شما می‌توانید در نقش‌های مختلفی مثل قاضی، دادستان، وکیل یا نماینده دولت در دادگاه‌ها حاضر شوید. جالب است بدانید که در حین دوره کارآموزی، از دولت آلمان حقوق دریافت خواهید کرد. ما در سیم آخر برای تحصیل حقوق در آلمان شما را راهنمایی می‌کنیم.

تحصیل حقوق در آلمان.webp

تحصیل حقوق در فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که امکان تحصیل ارزان را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. علاوه بر این دولت فرانسه انواع بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیل و زندگی را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید همزمان با تحصیل حقوق در فرانسه تا سقف ۲۰ ساعت در هفته کار دانشجویی انجام داده و هزینه‌های خود را تامین کنید. حداقل مدرک زبان لازم برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه B2 است. ما در سیم آخر شرایطی را فراهم می‌کنیم که با مدرک A2 زبان فرانسه (که یک تسلط حداقلی به زبان فرانسه است و اخذ آن چندان سخت نیست) هم بتوانید به فرانسه مهاجرت کنید. برای اطلاعات بیشتر کافی است فرم ارزیابی مشاوره رایگان ما را پر کنید.

تحصیل حقوق در فرانسه.webp

تحصیل حقوق در ایتالیا

ایتالیا در حال حاضر محبوب‌ترین گزینه برای متقاضیان مهاجرت در ایران به‌حساب می‌آید؛ چرا که تحصیل در این کشور کم‌هزینه بوده و اخذ پذیرش از ایتالیا به نسبت سایر کشورهای توسعه‌یافته راحت‌تر است. ایتالیا همچنین چندین دانشگاه بین‌المللی دارد که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای شما فراهم می‌کنند. شما با ارائه مدرک‌هایی مثل تافل و آیلتس می‌توانید پذیرش و ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید. یکی دیگر از مزایای تحصیل حقوق در ایتالیا، وجود امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور است. بورسیه‌هایی که می‌توانند هزینه زندگی و تحصیل شما را پوشش دهند. لازم است توجه داشته باشید که این بورسیه‌های تحصیلی بیشتر به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرند.

بهترین کشور برای تحصیل رشته حقوق

برای هر کدام از متقاضیان با توجه به شرایطی که دارند، یکی از کشورهای گفته شده می‌تواند بهترین کشور برای تحصیل رشته حقوق باشد. برای مثال اگر تمکن مالی و سوابق تحصیلی شما در سطح بالایی قرار دارد، کشور کانادا بهترین گزینه برای شما است. چرا که در این کشور فرصت‌های شغلی بسیاری برای فارغ‌التحصیلان حقوق وجود دارد و درآمد این رشته در کانادا بسیار بالا است. اما اگر به‌دنبال تحصیل ارزان هستید آلمان، ایتالیا و فرانسه گزینه‌های بهتری برای شما خواهند بود.

سیم آخر و تحصیل حقوق در خارج از کشور

ما در سیم آخر مسیر مهاجرت تحصیلی به کشورهایی مثل ایتالیا، آلمان، فرانسه، کانادا، اسپانیا و نروژ را به‌خوبی می‌شناسیم و برای طی کردن این مسیر در کنار شما خواهیم بود. در قدم اول شما اطلاعاتتان را در فرم ارزیابی مشاوره رایگان سیم آخر وارد کرده و یک زمان برای مشاوره عمومی تعیین می‌کنید. کارشناسان ما با بررسی شرایط شما در زمان مشخص شده با شما تماس می‌گیرند و مسیر را به شما نشان می‌دهند. در ادامه اگر تمایل داشته باشید برای طی کردن این مسیر همراه شما خواهیم بود.

جمع بندی

رشته حقوق در کشورهای پیشرفته دنیا یک رشته مهم و پردرآمد به‌حساب می‌آید؛ برای همین تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور طرفداران بسیاری دارد. در این مقاله سعی کردیم با بررسی چندین مقصد محبوب مهاجرت، به شما برای پیدا کردن بهترین کشور برای تحصیل رشته حقوق کمک کنیم.