فرانسوی یکی از زبان‌های زنده و پویای جهان است که طرفداران زیادی دارد. متقاضیان مهاجرت به فرانسه و کبک کانادا برای گرفتن پذیرش و ویزا به ارائه مدرک زبان فرانسوی نیاز دارند. مدرک B2 زبان فرانسه در واقع سطح B2 آزمون DELF است که برای گرفتن پذیرش و ویزای فرانسه یا کبک مورد نیاز شما خواهد بود. در این مقاله سعی داریم با سطوح زبان فرانسوی به‌خصوص سطح B2 آشنا شویم. در صورت تمایل به تحصیل در فرانسه با ما همراه باشید.

مدرک B2 زبان فرانسه چیست و چرا اهمیت دارد؟

آزمون DELF یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان فرانسه است و ۶ سطح دارد. چیزی که به‌عنوان مدرک B2 زبان انگلیسی می‌شناسیم در واقع سطح B2 از آزمون DELF است. سطح B2 این آزمون مثل نمره ۶ آیلتس به نوعی کمترین نمره مورد پذیرش موسسات فرانسوی است. با در اختیار داشتن مدرک B2 زبان فرانسوی می‌توانید ویزای فرانسه یا کبک کانادا را دریافت کنید. علاوه بر این در اختیار داشتن مدرک B2 به این معنا است که فرد قابلیت انجام مکالمات روزانه به زبان فرانسوی را دارد و برای زندگی در کبک کانادا یا خود کشور فرانسه مشکلی نخواهد داشت.

شرایط اخذ مدرک B2 زبان فرانسه.webp

اخذ مدرک B2 زبان فرانسه چقدر زمان می‌برد؟

یکی از مهم‌ترین چالش‌ های مهاجرت، مسئله زمان است. رسیدن به حدی از تسلط که بتوانید یک زبان خارجی را به‌راحتی صحبت کنید کاری زمان‌بر خواهد بود. دوره های فشرده زبان فرانسه می‌توانند سرعت شما را بالا ببرند. البته باید توجه داشته باشید که اخذ مدرک B2 زبان فرانسه فقط با شرکت در یک دوره باکیفیت ممکن نخواهد شد و تمرین کردن خارج از کلاس تاثیر زیادی روی سرعت روند یادگیری شما دارد.

مهاجرت به فرانسه بدون مدرک B2 زبان فرانسه

همانطور که گفتیم بیشتر مراکز آموزشی فرانسه سطح B2 را به‌عنوان حداقل سطح مورد قبول معرفی کرده‌اند؛ خبر خوب اینکه اگر زمان کافی برای تسلط پیدا کردن به این سطح را ندارید، راه دیگری برای شما وجود دارد. ما در سیم آخر به شما این امکان را می‌دهیم که از طریق شرکت در دوره های زبان فرانسه، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. برای این کار فقط کافی است به سطح A2 تسلط داشته باشید (که به مراتب ساده‌تر از سطح B2 است و تنها به یک دانش اولیه از زبان فرانسوی نیاز دارد) . در برنامه مهاجرت به فرانسه از طریق شرکت در دوره های زبان، شما ابتدا شهریه یک دوره زبان فرانسه را پرداخت کرده و سپس با ویزای تحصیلی وارد این کشور می‌شوید. جالب است بدانید در طول دوره زبان، شرایط شما درست مثل یک دانشجو خواهد بود و امکان کار دانشجویی دارید. برای اطلاعات بیشتر کافی است فرم ارزیابی مشاوره رایگان ما را پر کنید.

سطوح زبان فرانسه

مدرک2 B2 زبان فرانسه.webp

سطح A1 و A2:

کسانی که به این سطوح مسلط باشند به‌عنوان متقاضی پایه (Basic) شناخته می‌شوند؛ چرا که می‌توانند جملات ساده و ابتدایی روزمره را درک کنند و از پس نیازهایی مثل ارتباط گرفتن با فروشنده بر بیایند. البته باید توجه داشت که در این سطح توانایی فهم جملات پیچیده یا لهجه‌های مختلف زبان فرانسه را نخواهید داشت.

سطح B1 و B2:

متقاضی با رسیدن به سطح B1 می‌تواند جملات پیچیده‌تر از سطح مکالمات روزمره را درک کند و با رسیدن به سطح B2 قادر است جملات تخصصی (مثل کلاس درس) را به‌طور کامل بفهمد. برای همین است که در اکثر برنامه‌های مهاجرتی به فرانسه (کاری یا تحصیلی) سطح B2 به‌عنوان حداقل سطح مجاز در نظر گرفته می‌شود.

سطح C1 و C2:

کسانی که به سطح C از زبان فرانسوی تسلط دارند، به‌عنوان متقاضی مسلط (Proficient user) شناخته می‌شوند و مثل یک شهروند متولد فرانسه می‌توانند متن‌های فرانسوی را بفهمند یا در مکالمات تخصص شرکت کنند. در اختیار داشتن مدرک زبان فرانسوی سطح C برای متقاضیان مهاجرت به کبک کانادا یا فرانسه یک امتیاز محسوب‌ می‌شود و می‌تواند شانس اخذ پذیرش و ویزا را برای متقاضی بالا ببرد.

سیم آخر و مهاجرت آسان به فرانسه بدون مدرک B2

مدرک B2 زبان فرانسوی معمولا به‌عنوان شرط اصلی مهاجرت به فرانسه یا کبک کانادا شناخته می‌شود؛ اما کسانی که این مدرک را نداشته باشند هم می‌توانند به فرانسه مهاجرت کنند. شما با یک دانش اولیه از زبان فرانسوی می‌توانید در دوره‌های زبان فرانسه شرکت کرده و ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر کافی است فرم ارزیابی مشاوره رایگان ما را پر کنید.

جمع بندی

کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه یا کبک کانادا را دارند، باید مدرکی در راستای تسلط به زبان فرانسوی ارائه دهند. معمولا مدرک B2 زبان فرانسه به‌عنوان سطح حداقلی مورد نیاز برای اخذ ویزا و پذیرش معرفی می‌شود. البته ما در سیم آخر شرایطی را فراهم کرده‌ایم که شما می‌توانید با سطح پایین‌تر (A2) ویزای تحصیلی فرانسه را اخذ کنید.