کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی و تحصیل در کانادا است. اخذ ویزای تحصیلی کانادا با اثبات تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی ممکن می‌شود. حالا سوال اینجا است که چه مدرک‌های زبانی مورد تایید دانشگاه‌ها و اداره مهاجرت کانادا قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم بهترین مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کنیم.

مهاجرت به کانادا با مدرک زبان فرانسوی

کانادا دو زبان رسمی دارد؛ انگلیسی و فرانسوی. زبان رسمی استان کبک کانادا فرانسوی است. شهر مونترال واقع در استان کبک کانادا، دومین شهر بزرگ فرانسوی‌زبان دنیا به حساب می‌آید. برای مهاجرت به این بخش از کانادا لازم است مدرک زبان فرانسوی ارائه کنید. در حال حاضر اثبات تسلط به زبان فرانسوی، بیشتر با دو مدرک TCF و TEF انجام می‌شود.

مهاجرت به کانادا با مدرک زبان فرانسوی.webp

آزمون TEF برای مهاجرت به کانادا

آزمون TEF اولین بار در سال 1988 در پاریس به منظور بررسی میزان آشنایی افراد با زبان فرانسه ایجاد شده است. در چهارچوب اتحادیه اروپا آزمون تف دارای 6 سطح مختلف است، اما در چهارچوب قوانین کانادا (NCLC) دارای 12 سطح مختلف است. شرکت در این آزمون و دریافت نمره قبولی برای موارد مختلفی از جمله دریافت شهروندی کانادا و مهاجرت به کبک ضروری است.

آزمون TEF یکی از آزمون‌های قدیمی زبان فرانسوی است که برای اولین بار توسط کشور فرانسه برگزار شد. در حال حاضر ساکنین سراسر دنیا برای مهاجرت به کانادا یا فرانسه می‌توانند از نتیجه این آزمون استفاده کنند. آزمون TEF یکی از مهم‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان فرانسه در دنیا است که به طور معمول ۶ سطح دارد؛ اما از نظر قوانین مهاجرت کانادا، ۱۲ سطح مختلف برای این آزمون در نظر گرفته می‌شود. این آزمون مثل بیشتر آزمون‌های زبان چهار بخش اصلی دارد که عبارتند از: خواندن، صحبت کردن، شنیدن و نوشتن. در جدول زیر نحوه تبدیل نمره TEF را مشاهده می‌کنید.

Untitled.png

آزمون TCF برای مهاجرت به کانادا

یکی دیگر از آزمون‌های مورد قبول برای مهاجرت تحصیلی به کانادا TCF است که انواع مختلفی دارد. برای مثال یکی از انواع TCF برای مهاجرت تحصیلی به استان کبک کانادا است و نوع دیگری از آن برای اخذ اقامت دائم کانادا. سایر انواع TCF برای مهاجرت به فرانسه استفاده می‌شوند. در حال حاضر بیشتر از ۶۰۰ مرکز در دنیا آزمون TCF را برگزار می‌کنند. جدول تبدیل نمره TCF به CLB کانادا به شرح زیر است:

TCF کانادا.png

مهاجرت به کانادا با مدرک زبان انگلیسی

زبان رسمی کانادا غیر از فرانسوی، انگلیسی است و بیشتر مردم کانادا به این زبان صحبت می‌کنند. در واقع برای مهاجرت تحصیلی به اکثر استان‌های کانادا لازم است مدرک زبان انگلیسی ارائه کنید. در میان آزمون‌های زبان هم، آیلتس از همه بیشتر مورد قبول دانشگاه‌های کانادا واقع می‌شود. در این بخش آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و نحوه تبدیل نمره هر کدام را بررسی می‌کنیم.

آیلتس

آزمون آیلتس ریشه‌ای بریتانیایی دارد و سال‌ها است برای تحصیلات آکادمیک در کشورهای انگلیسی‌زبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمره آزمون آیلتس در حال حاضر توسط بیشتر دانشگاه‌های بین‌المللی به‌عنوان مبنای پذیرش شناخته می‌شود. دانشگاه‌های کانادا هم از این قاعده مستثنی نیستند. این آزمون چهار بخش اصلی (صحبت کردن، شنیدن، نوشتن و خواندن) دارد و نحوه تبدیل نمره کسب شده از آن به شرح زیر است:

نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا.png

CELPIP

این آزمون توسط اداره کل مهاجرت کانادا به‌صورت اختصاصی برای مهاجرت به این کشور طراحی شده و برای همین بهترین مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا است. آزمون CELPIP دو نوع دارد: عمومی (General) و عمومی شنیداری و مکالمه‌ای (General LS). برای انتخاب یکی از این دو نوع لازم است بررسی کنید که دانشگاه مورد نظر شما یا روشی که برای مهاجرت به کانادا انتخاب کرده‌اید نیازمند شرکت در کدام یک از این دو آزمون است.

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا.webp

مهاجرت تحصیلی به کانادا از طریق فرانسه

مهاجرت مستقیم به کانادا پیچیدگی‌های نسبتا زیادی دارد. برای مثال تمکن مالی لازم برای مهاجرت مستقیم به کانادا بسیار بالاتر از کشورهای اروپایی است. با توجه به سخت‌گیری‌های موجود برای مهاجرت مستقیم به کانادا، بسیاری از افراد از مهاجرت به این کشور ناامیدند. خبر خوب این است که راه دیگری هم برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. شما می‌توانید با مهاجرت به فرانسه و اخذ ویزای این کشور، مسیر خود را برای مهاجرت به کانادا هموار کنید. چرا که استان کبک کانادا با فرانسه ارتباط خوبی دارد و تبادل دانشجو یا نیروی کار بین این دو همیشه اتفاق می‌افتد. با مراجعه به سیم آخر هر دو راه (مهاجرت مستقیم یا غیرمستقیم به کانادا) پیش روی شما خواهد بود.

مهاجرت به کانادا از طریق فرانسه.webp

سیم آخر و مهاجرت تحصیلی به کانادا

کارشناسان ما ابتدا شرایطی که در فرم ارزیابی رایگان وارد کرده‌اید را می‌سنجند تا ببینند شرایط شما به کدام دانشگاه‌های کانادا می‌خورد. بعد از مشاوره رایگان اگر مایل به ادامه همکاری باشید، ما برای تکمیل مدارک، نوشتن رزومه، نوشتن انگیزه‌نامه و انجام رایزنی‌های اخذ پذیرش همراه شما خواهیم بود. ما حتی هماهنگی‌های لازم برای محل سکونت شما در کانادا را هم می‌توانیم انجام دهیم. اینکه چه بخشی از پروسه به عهده ما باشد انتخاب شما است. برای شروع همین حالا فرم ارزیابی رایگان سیم آخر را پر کنید.

کلام آخر

مهاجرت تحصیلی به کانادا با اخذ مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی ممکن می‌شود. برای اینکه تسلط خود به این دو زبان را اثبات کنید مدارک مختلفی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم. اگر به هر دو زبان تسلط داشته باشید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا امتیاز ویژه‌ای خواهید داشت. از طرف دیگر می‌توانید با اخذ ویزای فرانسه به‌صورت غیرمستقیم به کانادا مهاجرت کنید.