یکی از موضوع‌های مهمی که همۀ متقاضیان تحصیل در کانادا باید مدنظر قرار دهند، توجه به مؤسسۀ آموزشی و دانشگاهی است که از آن پذیرش می‌گیرند. پذیرش از همۀ دانشگاه‌های کانادا به دریافت ویزا از سفارت منجر نخواهد شد و تنها آن دسته از دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی دارای DLI number به متقاضیان کمک می‌کنند که ویزا بگیرند. ناگفته نماند اخذ ویزا صرفاً به این عامل محدود نمی‌‌شود و پذیرش از دانشگاه‌های دارای DLI number یکی از این عوامل تأثیرگذار در دریافت ویزاست. ازآنجاکه بسیاری از مراجعه‌کنندگان از DLI number اطلاعی ندارند، در این مطلب تصمیم گرفتیم تا برایتان کاملاً توضیح دهیم که dli number چیست.

DLI number

همان‌طور‌که گفتیم، برای دریافت ویزا متقاضیان باید از مؤسسه‌های آموزشی و دانشگاه‌هایی پذیرش بگیرند که DLI number داشته باشند یا اصطلاحاً DLI (مؤسسۀ آموزشی یا یادگیری تعیین‌شده) باشند. براساس قوانین مهاجرتی و پناهندگی کانادا، DLIها مؤسسه‌های آموزشی‌ای هستند که دولت کانادا آن‌ها را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی تأیید کرده است.

دانشجویان برای دریافت استادی پرمیت به نامۀ پذیرش از دانشگاه یا مؤسسۀ آموزشی DLI نیاز دارند؛ بنابراین، پیش از دریافت پذیرش از دانشگاه یا مؤسسۀ آموزشی، باید بدانید که آیا نامش در فهرست DLIها وجود دارد یا خیر. ناگفته نماند علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس کانادا (در مقاطع ابتدایی و دبیرستان) به بررسی وضعیت مدرسۀ خود مبنی‌بر داشتن یا نداشتن DLI number نیازی نخواهند داشت؛ زیرا تمامی مدارس ابتدایی و دبیرستان به‌عنوان DLI شناخته می‌شوند؛ اما متقاضیان تحصیل در مقطع Post-secondary باید از DLIبودن مدرسۀ مدنظر مطمئن شوند.

فهرست مؤسسه‌های دارای DLI number

برای مطمئن‌شدن از DLIبودن مؤسسۀ آموزشی یا دانشگاه مدنظرتان، مراحل زیر را انجام دهید:

مرحلۀ اول: به وبگاه Canada.ca مراجعه و سپس، شهر مدنظر را از فهرست مرتبط انتخاب کنید.

مرحلۀ دوم: پس از انتخاب شهر مدنظر، فهرست DLIها نمایش داده می‌شود. در کادر جست‌وجو، می‌توانید نام مؤسسه یا دانشگاه مدنظرتان را از میان آن‌ها جست‌وجو کنید تا از DLIبودنشان مطمئن شوید.

اگر دانشگاه یا مؤسسۀ آموزشی منتخب شما در این فهرست نباشد، باید مؤسسۀ دیگری را برای دریافت پذیرش انتخاب کنید؛ اما اگر دانشگاه مدنظرتان در آن باشد، در اپلیکیشنِ استادی پرمیت خود، باید شماره‌ی DLI نوشته‌شده درمقابل نام مؤسسه را در بخش Detail of intended study in Canada بنویسید.

منابع: