یکی از پرسش‌های پرتکرار متقاضیان تحصیل در کانادا دربارۀ وام دانشجویی در این کشور است. آنان می‌خواهند بدانند که آیا دانشجویان بین‌‌المللی می‌توانند وام دانشجویی کانادا را دریافت کنند یا خیر. در این مطلب برای دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در این کشور، دربارۀ وام دانشجویی کانادا اطلاعاتی ارائه می‌دهیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

وام دانشجویی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

به‌طورکلی، دانشجویان بین‌المللی بسیاری هستند که هنگام مهاجرت تحصیلی به کانادا با کمبود بودجه مواجه می‌شوند؛ اما خبر خوش این است که آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاهی در کانادا پذیرش گرفته‌اند، امکان استفاده از وام دانشجویی را دارند؛ ولی فقط وام‌‌هایی که منابع آن‌ها را بخش‌های خصوصی یا بانک‌ها تأمین می‌کنند؛ چراکه وام‌های زیر پوشش دولت صرفاً ویژۀ شهروندان کاناداست.

دانشجویان بین‌‌المللی برای دریافت وام دانشجویی کانادا از بانک‌ها به ضامن نیاز دارند؛ اما در‌صورت تحصیل در برخی از مؤسسه‌های آموزشی منتخب، دیگر به داشتن ضامن احتیاجی نخواهد بود. فهرست دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های منتخب کانادا را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید. گفتنی است وام‌های دانشجویی هزینه‌هایی نظیر شهریه، مسکن، غذا، بیمه و منابع آموزشی و کتاب را پوشش خواهد بود.

هنگام بررسی تقاضای دانشجویان بین‌المللی برای دریافت وام، بانک‌ها به عواملی نظیر وضعیت تحصیلی و شغلی دانشجویان نیز توجه می‌کنند؛ بنابراین، فقط سابقۀ حساب بانکی آنان یا ضامنشان اهمیت نخواهد داشت. افزون‌براین در این روند، ممکن است بانک‌ها به عوامل دیگری مانند کشور مبدأ و زمان فارغ‌التحصیلی دانشجویان و دانشگاه محل تحصیل آنان توجه کنند. نکتۀ دیگر اینکه در‌صورت پذیرفته‌شدن درخواست دانشجویان‌، حدود شش هفته بعد وام به آنان پرداخت خواهد شد.

چگونگی دریافت وام دانشجویی کانادا

آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند با وام‌های دانشجویی دردسترس و مناسب آشنا شوند، بهتر است به صفحۀ Find your International Student Loan مراجعه و وام مناسبشان را پیدا و برای دریافت آن آنلاین اقدام کنند. در‌صورت پذیرش درخواست آنان، مبلغ وام مستقیماً برای کالج و دانشگاهشان واریز می‌شود و همان‌طور‌که پیش‌تر گفتیم، در این صورت دانشجویان به داشتن ضامن نیازی نخواهند داشت. درپایان، بد نیست بدانید که وام مانند بورسیه و فاند نیست و باید آن را بازپرداخت کرد‌؛ بنابراین پیش از تصمیم به دریافت وام دانشجویی کانادا، این موضوع را مدنظر قرار دهید.

منبع: