معمولاً هنگام صحبت از فرانسه و مردم این کشور، بسیاری از افراد با باورهای کلیشه‌ای متعددی مواجه می‌شوند که البته برخی از آن‌ها نیز درست هستند و با آشنایی بیشتر و عادت‌کردن، به‌راحتی می‌توان با آن‌ها کنار آمد. در این مطلب، درباره مردم فرانسه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سلام‌کردن

فرانسوی‌ها همیشه بسته به ساعت روز یا شخصی که با او صحبت می‌کنند، کلمه‌ای متفاوت برای سلام و احوال‌پرسی به‌کار می‌برند. در حساسیت فرانسوی‌ها در استفاده از واژۀ مناسب، باور درستی وجود دارد که تمامی علاقه‌مندان به زندگی در فرانسه آن را باید مدنظر قرار دهند. توصیۀ ما به کسانی که تازه به فرانسه وارد شده‌اند یا مهاجرت تحصیلی به فرانسه داشته اند و در انتخاب کلمۀ مناسب برای سلام و احوال‌پرسی شک دارند، این است که از سلام ساده (Bonjour)، مخصوصاً برای افراد ناآشنا استفاده کنند.

بوسیدن گونۀ افراد

ممکن است تا‌کنون این رفتار فرانسوی‌ها را در فیلم‌ها دیده باشید‌. درست است که بوسیدن گونه اشکالی ندارد، بد نیست به این نکته توجه کنید که آنان هرکسی را نمی‌بوسند و این موضوع کاملاً بسته به شرایط بستگی دارد. بوسه نیز باتوجه‌به منطقۀ زندگی ممکن است دو یا سه یا چهار تا باشد. همچنین، شاید از گونۀ سمت چپ شروع شود یا از گونۀ سمت راست.

Apéritif

Aperitif به لحظاتی گفته می‌شود که دوستان و خانواده‌ها قبل شام کنار‌هم سپری می‌کنند و نوشیدنی و غذاهای کم‌حجم و کوچک می‌خورند. به‌طورکلی آنچه Apéritif را برای فرانسوی‌ها دوست‌داشتنی می‌کند، نوشیدنی‌هایی است که در این زمان می‌نوشند.

باگت

یکی دیگر از باورهایی که درباره مردم فرانسه صدق می‌کند، علاقه‌شان به نان باگت است؛ بنابراین، شما هم برای تطبیق‌دادن بهتر خود با فرانسوی‌ها، بهتر است این علاقه‌شان را تقلید کنید.

عبارت‌های تمثیلی

یکی دیگر از موضوع‌هایی که کمی ارتباط برقرارکردن با فرانسوی را سخت می‌کند، این است که زبان آنان پر از عبارت‌های تمثیلی و ضرب‌المثل‌هایی است که شرایط را برای افرادی سخت می‌کند که تاکنون در فرانسه زندگی نکرده‌اند‌؛ بنابراین، بهترین راهکار برای کنار‌آمدن با این موضوع، تسلط بر عبارت‌ها و ضرب‌المثل‌های فرانسوی است.

پنیر

یکی دیگر از کلیشه‌های مردم فرانسه، علاقه‌ به پنیر است. فرانسوی به همه نوع پنیر علاقه‌مندند و انواع مختلفی از پنیر نیز دردسترسشان قرار دارد؛ بنابراین اگر خواستید دوست فرانسوی‌تان را خوشحال کنید او را به یک غذای پر پنیر دعوت کنید.

درپایان، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که کلیشه‌ها و باورهای متعددی درباره مردم فرانسه وجود دارد که برخی از مشهورترینشان خوردن قورباغه، علاقه‌‌داشتن به تظاهرات و اعتصاب و... است که پس از ورود به فرانسه و زندگی با مردم این کشور، همه را بهتر و دقیق‌تر متوجه خواهید شد و خواهید دانست برخی از آن‌ها کمی اغراق‌آمیز بوده‌اند.

در صورت تمایل به زندگی و تحصیل در فرانسه، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و مهاجرت به این کشور از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

منبع: